Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] 2.0D (CD20) wysokie obroty na ciepłym/zimnym silniku

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

[N14] 2.0D (CD20) wysokie obroty na ciepłym/zimnym silniku

Post autor: mikey_one » 2009-12-04, 23:21

Witam.

Posiadam Y10 Traveller 2.0 dSLX
Problem polega na tym, że kiedy odpalam go na zimnym silniku jego obroty (na biegu jałowym)
wynoszą 1900 rpm. W trakcie jazdy (a więc i nagrzewania się silnika) spadają.
Kiedy auto jest już rozgrzane, obroty wynoszą 800/900rpm.
Jakieś sugestie?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zacznę od bardziej błahych tematów - masz u siebie CD20, niestety bez E, więc odczyt jakichkolwiek błędów odpada. Komp w tym aucie jest praktycznie tylko od ustalania czasu grzania świec :P
Co do chodzenia na 3 cylindry przez moment od odpalenia - wymień świece żarowe - to któraś z nich w bambuko tnie. Przed zimą warto, abyś wymienił jeszcze filtr paliwa - mniejsze prawdopodobieństwo, że zamarznie Ci paliwo.

Teraz Twój główny problem - zbyt wysokie obroty na zimnym i na ciepłym. CD20 ma takie "piękne" urządzenie z tyłu silnika, przy pompie, oparte w budowie na czymś w rodzaju termostatu - jest to ssanie. Po pewnym czasie zaczyna ono (jak każdy bimetal) pracować w innym zakresie temperatur i czasu. Nie trzeba od razu go wymieniać, wystarczy najczęściej jego regulacja, jeśli nie jest do końca padnięty. Dużo za wysokie obroty na zimnym i ciut przy duże na ciepłym to zazwyczaj jego wina...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Z fotką będzie problem, bo mój engine dziś jest w drodze do kupca. Z tyłu, odrobinę poniżej pompy, jest "grucha" do której dochodzi przewód wodny średnicy ok. 2 cm, na drugim końcu tej "gruchy" jet popychacz oparty o dźwignię idącą do pompy. W środku tej "gruchy" jest właśnie ten śmieszny termostat... Najprostszym tematem, jest go wyjąć, przeczyścić wszystko, poskładać do kupy i zobaczyć co będzie się działo. Jeśli nie pomoże, to trzeba będzie ustrojstwo wyregulować. Możesz próbować robić to "na czuja" (ja tak zrobiłem i było oki), a możesz też pogonić z nim gdzieś do warsztatu, który to ogarnie i ustawi (przyda się do tego obrotomierz, termometr do wpięcia na czujnik i zimny silnik)... Myślę, że może wymiana nie musi być konieczna bo za obroty na zimnym silniku odpowiada właśnie to ustrojstwo (a jest na nim regulacja).

Zresztą spróbuj przed odpaleniem, zlokalizować to, zobaczysz regulację, która tam jest i możesz spróbować podregulować (pamiętając jednocześnie ile obrotów robisz i w którą stronę). Regulacja jest realizowana na podobnej zasadzie jak np. linka sprzęgła - nakrętka - śruba... Odpal go później i jak wyjdzie na wysokie na zimnym to możesz spróbować mu je troszkę zdjąć tą regulacją...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzięki za wszystkie informacje.
Rzeczywiście znalazłem to urządzonko. Jest tuż przy pompie i ma dwie regulacje. Górna jest właśnie od obrotów na zimnym silniku.
Wyregulowałem i jest ok! Obroty są takie jak chciałem. Nawet podczas odpalania zniknęła chwilowa praca na "3 gary".
Jeszcze raz wielkie dzięki.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2009-12-07, 08:58 przez mikey_one, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”