Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Brak mocy na gorącym silniku

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

seitedo
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-09-06, 20:54
Lokalizacja: Oświęcim

Brak mocy na gorącym silniku

Post autor: seitedo » 2017-10-14, 08:21

Z tego co zaobserwowałem to jak silnik jest zimny, np. rano, odpalam go od strzała i pracuje równo na benzynie. Wtedy na benzynie jezdzi bez zastrzeżeń. Jak się zagrzeje to na wolnych obrotach, podczas postuju pali na benzynie i LPG bez żadnych szarpnięć czy skoków, pracuje równo. Kłopoty zaczynają się w momencie jazdy: na LPG jezdzi bez zastrzeżeń, ale na benzynie za cholerę.. Jak skończy mi się np. gaz lub go wyłącze to na benzynie jedzie parę metrów i zaczyna go dusić, spadają obroty i silnik gaśnie. Próbowałem go zmusic do dłuższej jazdy na benzynie, tzn. jak zaczynał się dusić to dodawałem gazu - słyszałem ze silnik zaczyna chodzić "głucho", nie wchodził na wyższe obroty a potem już wogóle nie jechał. Ale na wolnych obrotach chodził normalnie zarówno na benzynie i LPG. Byłem już w okolicznych warsztatach, sprawdzali go na kompach, nie wskazuje żadnych usterek, ciśnienie pomp paliwa prawidłowe, a tankuję od lat tylko na jednej stacji. Może jakaś podpowiedź z Waszej strony?

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-10-14, 10:04

jakiego typu instalacje LPG posiadasz? Sekwencja czy podciśnienie?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

seitedo
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-09-06, 20:54
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: seitedo » 2017-10-14, 11:55

STAG-4 sekwencja. jeżdże na LPG od roku ....

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-10-14, 19:32

z tego co piszesz to sytuacja praktycznie niemożliwa, myślałem że przepływka Ci padła ale jak masz sekwencję to by na LPG też był kibel. Ogólnie to zajechana pompa/wtryski/filtr paliwa ew. regulator ciśnienia paliwa ale wątpię. Mówisz od roku masz instalację LPG czy zawsze było benzyny ponad ćwiara?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-10-14, 20:04

A jak go odpalisz na pb i porządnie dasz(po nagrzaniu oczywiście) to też coś mu się dzieje?

seitedo
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-09-06, 20:54
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: seitedo » 2017-10-14, 22:54

Tylko raz zpaliła mi się ezerwa na paliwie, potem sukcesywnie tankowałe po 10l benzyny przy każdym tankowaniu gazu aż bak był full. Co do silnika: jak odpalę na zimnym i zwiększam mu obroty to dochodzi do 6700-7000 obr. i wtedy dopiero działa zabezpieczenie, obroty spadają poniżej tej wartości. Jak dojdę do 6000 obr i trzymam pedał gazu to zostają na tym poziomie.. Jak jest gorący to na gazie zachowuje się tak samo przy garowaniu na wolnych obrotach, natomiast jak wyłączę gaz i zwiększam obroty to dochodzi do ok.4000 obr , zaczyna go dławić, obroty spadają i po paru sekundach silnik gaśnie. Odpaliłem go ponownie, powtórzyłem próbę i taki sam rezultat.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-10-15, 14:21

Reasumując. Odpalasz na benzynie i możesz jeździć przez cały czas bez żadnych objawów. Tj, na benzynie jedynka dwuja trują do odcinki i ciągnie cały czas? Włączysz gaz i wyłączysz i już kaput silnik traci moc?

seitedo
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-09-06, 20:54
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: seitedo » 2017-10-15, 14:41

To automat CVT. Odpalam na benzynie, jadę dopóki się nie zagrzeje. Wtedy zaczyna go dusić. I wtedy różnie: albo zdąży przeskoczyć na gaz i jedzie bez problemu dalej, albo jeszcze nie przełączy na gaz i wtedy staje. W takim przypadku odpalam go ponownie, czekam na wolnych obrotach aż przełączy na gaz i ruszam dalej. Obecnie aby nie stwarzać problemów na ulicy to odpalam, czekam aż złapie temp. i przeskoczy na gaz. Wtedy dopiero ruszam. Próbowałem potem na jakiś dłuższych odcinkach przeżucić go na benzynę wyłączając gaz, ale wtedy jedzie jakieś 50-100 metrów i zaczyna ułatwić i staje.

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2017-10-16, 14:17

Trochę wygląda na walnięty czujnik temperatury. Ale na gazie by też było coś nie halo.
A która generacja tej primery??

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-10-16, 17:37

od samego czujnika temperatury tak całkowicie dęba by nie stawał, coś z ukł. paliwowym musi być no nic innego ...
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-10-16, 20:06

Wtryski benzynowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, filtr paliwa - innych możliwości nie ma.
Obrazek

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-10-16, 20:17

A masz możliwość podjechania na AFR do kogoś? Mi jak uszkodziłem TPS :) się podziało tak, że na niskich i wysokich przelewał jak głupi, a na LPG szło (bo poprawione na afr). Wtedy na niskich jest dźwięk który mogłeś określić jako głuchy - tak jakby uderza w wydech. AFR w sumie coś tam powie, więc jak znajdziesz w dobrej cenie to warto (w krk Tofu ma). Problem powyżej 4k rpm miałem tez jak mi się katalizator wybrał na wycieczkę do tłumika końcowego:)

Ogólnie to jednak zacznij od pomiarów:
- przepływka
- czyszczenie krokowca / przepustnicy / filtra powietrza
- TPS
- lambda
- układ zapłonowy (dawno temu w micrze jak mi padła cewka w aparacie to na ciepłym mi gasł, dusił, a na zimnym cacy, ciezko to było zdiagnozować)

nie mogę się doczytać od kiedy masz taki problem? nie od montażu instalacji?

a w ogóle daj foto silnika:) może masz jakieś zabawne patenty?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”