Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N16] Problem z ukladem chlodzenia

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

lukasost
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-09-09, 18:55
Lokalizacja: Almere

[N16] Problem z ukladem chlodzenia

Post autor: lukasost » 2017-09-10, 19:12

Witam
Mam problem ze swoją almerą 1.8, 2003 kod silnika QG18DE.

Auto nagrzewa się do (90) wedlug czujnika temperatury w 3 minuty, kiedy zagladam pod maske wszystko jest zimne, po 8-10 minutach jest już gorąco(100-130), wlaczaja sie wentylatory, termostat sie nie otwiera temperatura ciagle rosnie, choc jestem pewien ze termostat jest w 10000% sprawny, coś jakby tam nie było obiegu, cisnienia.. Mysle ze w blad wprowadza mnie czujnik, ale oprócz tego duzo pali, brak ogrzewania w srodku, węże do nagrzewnicy oba zimne, wąż dolny od termostatu/chlodnicy tez jest zimny a górny gorący, pali sie check engine, plyn nie ucieka caly czas max..

Wykluczam nagrzewnice bo wczesniej zanim wymienilem termostat grzało sie w srodku
Po wymianie termostatu okazalo sie ze stary byl dobry.

Zapowietrzenie ? wlaczam klime na hot, po wlaczeniu wentylatorow luzuje ta srobke kolo termostatu i nic.. Wedlug mnie niema tam co odpowietrzać skoro sie termostat nie otwiera.
Chyba ze Almere sie odpowietrza jakos inaczej..

Sprawdze jakimi bledami wystrzeli jak dojdzie mi kabel po niedzieli.

Jakiś uszczelniacz ktos kiedys wlewal w uklad bo pozaklejał sie wkolo uszczelki jak zdejmowalem stary termostat, po za tym duzo kamienia.

co o tym myślicie ?


Jedyne co mi przychodzi na myśl to pompa wody oraz niedrożna chlodnica.

[ Dodano: 2017-09-10, 19:23 ]
Wiec przeplukalem chlodnice, problem wystepuje dalej..

Odpalam silnik, po czasie wentylatory dzialaja, waz dolny od termostatu zimny, po 10 minutach wskazowka pokazuje max, tak jakby obiegu zadnego nie bylo..
Poza tym grzeje zimne powietrze na cieplym węże od nagrzewnicy tez zimne.

Przeplucze jeszcze caly uklad pod cisnieniem, potem zabiore sie za pompe wody.
Wiecej pomyslow niemam albo jakis kanalik jest nie drożny albo pompa..

Dostep do pompy tez jest magiczny :hah:

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2017-09-12, 14:40

Sprawdził bym drożność układu w każdym miejscu i spróbował bym odpalić go bez termostatu. Nagrzewnica powinna się robić ciepła nawet na małym obiegu. Może coś gdzieś zapchane jest. U mnie po zainstalowaniu LPG były cyrki przez chwilę bo było mało płynu w układzie. Po remoncie silnika odkręciłem śrubkę nad termostatem i wlewałem płyn aż się tam pojawił. Wkręciłem śrubkę i układ pełny. Termostat albo się zawiesza mimo wymiany albo chłodnica nie drożna.
DDC-Performance

lukasost
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2017-09-09, 18:55
Lokalizacja: Almere

Post autor: lukasost » 2017-09-12, 19:10

Witam
Sprawdzilem chlodnice - jest okej, drożna wyczyszczona
Wymienilem czujnik - dalej to samo stary był okej
Wczesniej zrobilem tak jak mówiles, bez termostatu sie grzeje tak samo szybko jak z termostatem.

Zrobie tak jak mówisz, zaleje układ na full, odkrece śróbkę, poczekam.
Jak to nic nieda to w weekend przeplucze caly układ pod ciśnieniem, a jak to nie pomoże to cóż bedzie znaczyc że siadła pompa wody.

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2017-09-12, 19:49

Trzeba zaczynać zawsze od najtańszych i najprostszych rozwiązań. Płukaj i sprawdzaj drożność bloku i wszelkich wężyków. Jak ktoś wlewał jakiś uszczelniacz kamieniem mógł zrobić dobry korek gdzieś. Zabawa z tym będzie ale tam nie ma cudów. Woda ma płynąć i tyle.
DDC-Performance

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”