Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jak sprawdzić zużycie klocków i tarcz hamulcowych

Moderator: sergiej

lamcpp
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-26, 08:17
Lokalizacja: Polska

Jak sprawdzić zużycie klocków i tarcz hamulcowych

Post autor: lamcpp » 2017-07-05, 20:26

Jak sprawdzić zużycie tarcz i klocków hamulcowych w samochodzie Nissan Almera N16 2003, sedan 1,8
W przyszłym tygodniu jadę do mechanika, nie chciałbym aby naciągnął mnie na wymianę wszystkich klocków/tarcz jeśli nie będzie takiej konieczności, stąd pytanie w jaki sposób sprawdzić zużycie tarcz i klocków? Po zdjęciu kół będzie widać? Jaką grubość powinny mieć?

Ps. czy w almerze są przednie i tylne hamulce tarczowe?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-07-05, 22:20

Wystarczy popatrzeć, pomacać palcem i wiadomo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

lamcpp
wiem o czym pisze
Posty: 52
Rejestracja: 2016-01-26, 08:17
Lokalizacja: Polska

Post autor: lamcpp » 2017-07-05, 22:24

Dla kogoś kto jest obyty z takimi sprawami na pewno, ale dla kogoś kto widzi to pierwszy czy drugi raz bardziej przydałyby się jakieś wytyczne, wartości poniżej których nie można zejść

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-07-05, 22:28

Tarcza to pod palcem - trzeb sprawdzić jaki jest rant. Klocki - jak dobrze popatrzy, to się zobaczy ile zostało.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-07-08, 11:33

lamcpp pisze:... ale dla kogoś kto widzi to pierwszy czy drugi raz bardziej przydałyby się jakieś wytyczne, wartości poniżej których nie można zejść
Dane producenta (Ate): przód nomin. - 22 mm, min. 20 mm / tył: nomin. 10 mm, min. 9 mm - ale widziałem już o wiele cieńsze żyletki ;) - lepiej dla swojego (i innych) bezpieczeństwa, trzymać się tych danych.
Ponadto (tak jak wspomniano wyżej), na wymianę klasyfikują się tarcze z wyraźnymi rysami/rowami po obwodzie, jak również o nierównej powierzchni (wówczas klocki obowiązkowo trzeba przeszlifować lub wymienić), jak również w przypadku bicia podczas hamowania (mogą być tutaj również inne przyczyny). Przetaczać tarcze, przy tej różnicy (nomin./min.) nie ma sensu - (chyba, że ranty szlifierką). Ponadto klocki zeszkliwione (przegrzane) - również out, podobnie gdy grubość okładziny hamulcowej jest poniżej 1,5 - 2 mm (niektóre klocki mają specjalny poprzeczny rowek, określający graniczne jego zużycie).
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”