Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Wymiana silnika, łatwa czy trudna?

Moderator: mimier

rafalinii
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2017-06-14, 07:30
Lokalizacja: Zabrze

[K11] Wymiana silnika, łatwa czy trudna?

Post autor: rafalinii » 2017-06-14, 07:42

Witam wszystkich, w mojej micrze z 96r z silnikiem 1.0 pękła uszczelka pod głowica, i strzeliły chyba zawory, wymiana jest nie opłacalna bo zbliża się do wartości zakupu innego sprawnego auta, wiec moje pytanie brzmi następująco: Czy wymiana całego silnika na identyczny silnik jest trudna? czy do ustawienia silnika potrzeba specjalnych narzędzi? i czy istnieje może jakaś instrukcja? będę wdzięczny za wszelkie porady.

pozdrawiam Rafał N.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-06-14, 08:57

Wymiana nie jest trudna. Pare przewodów do odlaczenia od
silnika, to rozpiecia skrzynia, odkrecenia kilka łap i silnik jest wolny. Instrukcja jakas napewno bedzie w service manual, aczkolwiek do k11 takowego nie posiadam. Żadnych specjalistycznych narzedzi nie potrzeba, na dobra sprawe wystarczy klucz 10,14,17 i 19. No i żuraw do wyciągnięcia silnika górą. Ktoś kto ma chodź ciutke pojęcia da sobie radę:)

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2017-06-14, 20:18

o nie nie, nie zgadzam sie. 1/3 śrub na bank sie ukręci :-P

moim zdaniem obowiązkowo kanał. Po pierwsze belka z silnika jest parszywa- w okolicach tylniej łapy idzie wodzik od biegów, nie pamiętam już ,ale jest jakoś przymocowany do tej belki.

Wiązka silnikowa po kolektorem- chciałem ją wypruć u mnie żeby dać od przodu silnika ,ale pod kolektorem jest jakis czujnik którego nie umiem sięgnąć więc zostawiłem. Pod podstawa akumulatora niby wszystko jest rozpinalne ,ale po stronie pasażera chyba nie wszystkie kable mają wtyczki... :-?

Chyba troche przesadzam,ale jak tak patrzałem ostatnio jak kumpel w robocie szarpał 1.4 w polo to chyba wolałbym ze skrzynią targać całość :-| jakoś perspektywa rumplowania silnikiem żeby zlaz z wałka, nie oparł sie o podłużnice itp. mnie irytuje... (żuraw musi mieć poketło do "tiltowania"/skosowania powieszonego elementu)
A jak to starszy rocznik to masz pewne ze poduszka skrzyni sie zerwie (120zł) :-/
to pewnie przez to ,ze miałem okazje robić swapa w autach z układem KLASYCZNYM, jedynym prawidłowym :-P jakoś widze same problemy przy poprzecznym...

Nie zrozum mnie źle- nie chce Cie zniechęcić ,ale jak robiłem przy mojej inne bzdety,to wielokrotnie myślałem sobie-ale silnika to by mi sie nie chciało... głownie przez to ,że jak wywalisz belke z dwoma łapami to silnik kipnie sie na którąś strone i narobi szkód. A i samą skrzynie trzeba jakoś asekurować jak silnik wyskoczy (bo nie ma belki z łapami) Więc metoda "pod blokiem" jest utrudniona.

To oczywiscie dywagacje czysto teoretyczne. Swoja drogą ciekawe że mam takie krytyczne podejscie do zwykłego wyciagania silnika ,a sam siedze od zeszłego roku w kanale i wstawiam podłoge <idiota>

P.S jesteś z Zabrza? wstaw ją do mnie na warsztat, w końcu bede miał robote z jakimś fajnym autem ;-)
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
mały v8
fanatyk nissana
Posty: 506
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2017-06-15, 13:34

Matiz pisze:
P.S jesteś z Zabrza? wstaw ją do mnie na warsztat, w końcu bede miał robote ;-)
I wszystko jasne :hah:

Nie słuchaj głupot, nawet dla niewykwalifikowanego "dłubacza" to dzień roboty. Podstawowy zestaw narzędzi i wyciągareczka przy suficie w garażu wystarczą.
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-06-21, 05:47

Porządna żaba, klucze jak wymienił majchrzok, podnosnik trapezowy taki jak jest w prawie każdym starszym nissanie, dwie kobylki albo kilka cegieł, stary pas bezpieczeństwa, albo dwa i ktoś do pomocy.

Silnik sobie rozpinasz, belka półosie, wiązka generalnie wszysko co jest do niego podłączone, potem silnik w dół buda w górę i po spawie :) śruby spryskaj wd40, oczyść druciakiem i nic sie nie pourywa max 2 dni roboty, a jaka satysfakcja :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”