Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Poduszki silnika z poli

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] Poduszki silnika z poli

Post autor: Puchacz » 2017-04-30, 13:17

Witam,
przerabiał ktoś poduszki do sr20 poduszki silnika z poli ? mocno trzepie budą ? jest sens się w to bawić ?
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-04-30, 22:33

Ja. Mam 3 takie poduchy z poli 3M. Dolne na belce i poduszkę skrzyni.

Rozwiązanie działa i silnik trzyma się na swoim miejscu. Ale...

ja za 3 dni robiąc sprzęgło i uszczelniacz wału będę wiercił wszystkie 3. Jak dla mnie za mocno rezonuje w zakresie od 1000-2800 obr/min. Oczywiście mam na myśli samochód do codziennej jazdy. Poczekaj do 8-9 maja jak wyjadę z garażu po zmianach, to powiem Ci jak jest na poli w wywierconymi dziurami dla zwiększenia tłumienia.
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2017-04-30, 23:43

Arczar, jak oryginalne zalałeś poli, to po przewierceniu wyleje Ci się olej :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-04-30, 23:57

One nie są olejowe. Nie wiem jak rozrządu, ale pozostałe 3 nie. Zresztą za kilka dni wszystkiego się dowiemy :) plan jest przewiercić w miejscach gdzie OEM I tak były puste przestrzenie, a w pozostałych miejscach płytko nawiercić powierzchnię ;)
Hobbysta Japanista

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2017-05-01, 22:57

Dla mnie trochę bez sensu, zastępować fabryczne gumy sztywnym plastikiem, a potem kombinować, wiercić go żeby osiągnąć efekt fabrycznych gum :D

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-05-02, 09:59

Opinia jest Twoja i nikt Ci jej nie zabierze ;-)

Przede wszystkim nie twardym plastikiem, a masą poliuretanową, która jakąś tam elastyczność posiada. Powód takich działań jest prosty - wolałem wydać 25 złotych, a nie 300. Nawet nie chodzi o to czy wolałem, tylko czy miałem fundusze na eliminację takiej usterki.
Na dzisiejszy stan mojej wiedzy, użyłbym innego produktu od 3M - kleju o twardości 60 ShA - byłoby jak OEM tylko trwalsze.
Jednak jako, że poduszki już od kilku miesięcy są zalane masą poliuretanową to PRZY OKAZJI je nawiercę. Jeśli drgania zmaleją, to uznam cały mod za w 100% udany. Trwałe, prawie niezniszczalne poduszki za 25 złotych i trochę roboty.
Hobbysta Japanista

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2017-05-02, 15:04

arczar pisze:wolałem wydać 25 złotych, a nie 300.
Z tego co widziałem to poliuretany zwykle są droższe od gumy, ale jeśli jest inaczej to jest już jakiś powód :) 25zł za kpl poduszek to jak za darmo

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-05-02, 16:45

O takie "cuś" zastosowałem:
https://lakmarket.pl/pl/p/Masa-Poliuret ... 310ml/3674

Dziś wziąłbym:
http://horus.net.pl/produkt12529_3m_550 ... zarny.html

Oczywiście produkt numer 2 nadaje się do naprawy wyjechanych poduszek, albo lekko zerwanych. Nie wylałbym z tego poduszki "od zera", bo byłaby zbyt elastyczna.
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-05-03, 10:48

Ja robiłem sobie wszystkie cztery poduszki tym 3m 550 FC i polecam (nawet z tego linka brałem w sumie). Chyba już w kilku tematach polecali. Jak dla mnie - lekko drży przy ok. 800-900 rpm kierownica jak się jej nie trzyma i to na postoju. W stosunku do zmęczonych (żadna nie była zerwana) ori w P11.144 sedan - niebo a ziemia, różnicę czuć dość wyraźnie. Wydaje mi się, że jak ktoś chce regenerować w daily to jak znalazł, cena też (20 zeta), jeden kartusz starczy na wszystkie poduszki (zalepienie) i jeszcze zostanie coś zostanie. Różnicę widać też po silniku - nie rzuca nim tak bardzo przy otwarciu przepustnicy i lewarek skrzyni też jakoś bardziej cywilizowany. Przy okazji polecam zerknąć na gumy między belką silnika a nadwoziem, są tam gumy, jak ich nie ma to drgań też doda.

Ten 3M 550 FC to ma 45 ShA:
http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/a ... 616&rt=rud

ale jest tez 560 jak ktoś szuka twardszego 55 ShA:
http://www.3m.com/3M/en_US/company-us/a ... 992&rt=rud

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”