Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
SnowLady
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-11-30, 18:28
Lokalizacja: Kobylnica/k.Slupska

[N15] Czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy

Post autor: SnowLady » 2009-12-04, 18:37

Prosze o wskazowki jak mam sie zabrac do czyszczenia tych elementow, tj przeplywomierza, silnika krokowego i przepustnicy. ;-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z tego co wiem silnik krokowy jest skręcowny z przepustnicą i żeby go przeczyścić trzeba odkręcić układ krokowiec/przepustnica i dopiero potem odkręcić krokowca. Najczęstrzą bolączką krokowca jest sprężynka ustalająca odpowiedznie położenie tłoczków wewnątrz - zwykle się kurczy i zawór krokowy ma luzy - obroty falują. Ten element i gniazdo w którym się porusza należy szczególnie dobrze oczyścić - jeśli sprężynka ma luzy należy ją lekko rozciągnąć aby tych luzów nie było.
Potem skręcamy z przepustnicą montujemy na silniku.
Odpalamy silnik - tutaj potrzebne już dwie osoby - jedna wtryskuje preparat do czyszczenia gaźników w sprayu na przepustnicę a druga gazuje silnik - najlepiej ruchy falowe gazu - wysokie obroty - odpuścić - wysokie obroty - odpuścić ...... wwalić mniej więcej 1/3 - 1/2 sprayu - wyłączyć silnik założyć filtr podłaczyć Vacum pod komorę filtra i łycha ;-)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ćwiczyłem to parę dni temu w Primerze.Żeby odkręcić silnik krokowy należy odkręcić przepustnicę.Po zdjęciu filtra powietrza od góry widać 4 śruby na klucz imbusowy nr 6. Odkręcić. Przechylić przepustnicę w kierunku kabiny i odkręcić 4 śruby mocujące silniczek krokowy . Radzę to robić wkrętarką z grzechotką bo silniczek zwykle przykręcony jest mocno i błyskawicznie można zniszczyć łebki śrub jak się używa śrubokręta.Po wyjęciu silniczka nie popadać w zadumę tylko przy pomocu małego dłutka zdjąć zaprasowaną zaślepkę na jego końcu. Pod zaślepką kryje się śruba regulacyjna (plastikowa!!!). Do jej regulacji należy wziąć klucz rurkowy i naciąć go na krzyż kątówką.Potem dokręcic jakieś 2 - 3 obroty.Powinno pomóc. Do czyszczenia silniczka z nagaru użyłem płynu do czyszczenia piekarników - super efekt, nie przesadzam. Przy okazji , jak mamy odkręconą przepustnicę podkładamy pod nią szmatę i przy pomocy rozcieńczalnika nitro i pędzla z przyciętym włosiem (coby był szorstki) czyścimy przepustnicę z nagaru.Czyszczenie przy pomocy sprayu nic nie daje bo przepustnica brudzi się POD SPODEM ! U mnie po tych operacjach obroty się wyrównały i mam spokój. Mam nadzieję, że ta spowiedź choć trochę Ci pomogła.Pozdro.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozdrawiam
SnowLady ...

Z nissanem od sierpnia 2005 :D

Ważne sprawy i nie tylko: 504619604 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”