Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Adapter pod przepustnicę

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Adapter pod przepustnicę

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-12, 15:55

Muszę wykonać adapter pod przepustnicę z polifta do kolektora od VE. Właściwie już wszystko ogarnąłem ale mam 1 pytanie, czy adapter może mieć średnice 64 mm przy przepustnicy i kolektorze 60 mm. Czy te 2 mm z każdej strony nie będą źle wpływały (zawirowania itp) na przelot powietrza przy grubości adaptera 25 mm?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-12, 16:24

Każdy ogarnięty ślusarz zrobi Ci ładny lejek :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-12, 17:42

Tylko że robię adapter 64 mm dlatego że nam zamiar w przyszlosci włożyć przepustnice roztoczną do 64 mm (już taką posiadam) i kolektor też roztoczyć wiec nie opłaca mi robić adaptera na 60 mm a potem na 64 mm.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-12, 18:20

skoro masz zamiar to zrób to od razu i temat z głowy. Szkoda Ci robić dwa razy adapter ale nie szkoda Ci podwójnej roboty.
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-09-12, 19:12

Ja chwilowo jezdzilem na TB 60mm i "dzuirze" w kolektorze 50mm i po roztoczrniu bylo czuc delikatna roznice, ale raczej tragedii nie bedzie. Ale jestem zdania VE Killera, lepiej od razu ogarnac, niz robic podwojna robote :)

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-12, 21:04

Zrobił bym od razu ale jeśli dam roztoczoną przepustnice to będę musiał zrobić strojenie PB a potem LPG, a ponieważ nie mam sondy AFR to muszę za to płacić a na wiosnę będę chciał zmienić wydech i dać wałki od N1 więc wystroje za jednym razem z roztoczoną przepustnicą. Mógłbym zostać na przepustnicy z VE ale ponieważ są inne czujniki niż w tej od polifta to komp trochę szaleje i nie trzyma wolnych obrotów, raz po odpaleniu jest 1000 na ile ustawiłem krokowca ale następnym razem jest 1500 a jeszcze nieraz 500. Więc chce na razie dać przepustnice z polifta (co by obroty się uspokoiły) na adapterze 64 mm a jak będę zmieniał resztę gratów to wtedy założę tą roztoczona.

[ Dodano: 2016-09-12, 22:15 ]
No a może lepiej od razu zmienić przepustnice na 64 mm z takim adapterem a przy wymianie gratów roztoczyć dopiero kolektor. I czy taka opcja wymagała by strojenia? Bo w sumie w najwęższym miejscu (czyli wlocie do kolektora) nic by się nie zmieniło.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-13, 05:54

O jakich czujnikach w przepustnicy mowa? Przecież tps można zmienić nie ma potrzeby calej przepustnicy

[ Dodano: 2016-09-13, 07:02 ]
Fabryczne mapy i tak są przelane. Moim zdaniem dodając trochę powietrza afr nie wskoczy na niekożystny poziom. Z tesztą jest przeplywka która też ma wpływ na dawkowanie. Co do lpg się nie wypowiadam no to nie moja dzialka i nie interesuje mnie ta kwestia
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-13, 06:39

VE Killer pisze:O jakich czujnikach w przepustnicy mowa?
IACV w VE jest w kolektorze a polifcie w przepustnicy i są całkiem inne.

VE Killer pisze:Fabryczne mapy i tak są przelane.
Mapy już nie są fabryczne

VE Killer pisze:Moim zdaniem dodając trochę powietrza afr nie wskoczy na niekożystny poziom.
Mam taką nadzieję ale bez sondy AFR tego nie sprawdzę. Chyba że w/g Ciebie różnica będzie naprawdę znikoma.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-09-13, 08:00

Ja mam sonde AFR na stale i latam kompletnie niewystrojinym autem :mrgreen:
Roznica nie bedzie duza. Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-09-13, 08:13

Cześć,

Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com/ecm-tuning/47 ... ecu-s.html

tutaj różne adaptery i nie widać żeby robili lejki:
http://www.sr20-forum.com/vvl/47988-cus ... plate.html

Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100. Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.

Chyba, że chodzi Ci o moc, ale wtedy najlepiej to większą przepustnice, N1 czy inne 70mm i inny kolektor ssący.
Tutaj przykłady:
http://www.sr20-forum.com/vvl/66058-mod ... ifold.html

a najlepiej to eXcessive albo BJ/GATO, tylko skąd to wziać w PL w normalnej kasie
http://www.sr20-forum.com/vvl/30086-exc ... ake-2.html
http://www.sr20-forum.com/vvl/70818-gat ... ifold.html

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-09-13, 08:44

Nie mam pojecia dlaczego w SR macie takie cyrki.. Ja mam GA16 i jedyne czujniki jakie mam to POS, MAF i TPS, zadnego krokowego i AAC, ktore byly wczesniej, a wolne obroty mam rozniutkie :)
Auto jeszcze bez piggyback, z TB wiekszym o 10mm od serii, MAF wklejony w szerszy dolot i problemow zadnych...
Jedyny "problem" to taki, ze nie mam ssania ;)

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-13, 09:40

cloud_9 pisze:Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com...lder-ecu-s.html
wszystko fajnie tylko że to ja się nie znam i nic z tego nie rozumiem a to jeszcze po angielsku :)

cloud_9 pisze:Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100.
Ja po prostu chce mieć spokój z obrotami i uznałem że najłatwiej będzie włożyć poprzednią (z polifta) przepustnicę a że mam też roztoczoną to czemu by jej nie użyć. A jeśli chodzi o TPS to czy zmiana jego wartości nie wpłynie na wystrojenie bo załączanie faz jest też uzależnione od wartości TPS'a?

cloud_9 pisze:Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.
Mamy te same kompy więc limiter mam taki sam, przesunięcie limitera obrotów można dokonać za pomocą DET3 w Fuel Implant, tylko nie wiem czy potem jakiś gazownik ogarnie mi LPG.

cloud_9 pisze:Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.
I tak chyba zrobię

[ Dodano: 2016-09-13, 10:43 ]
cloud_9 pisze:Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com...lder-ecu-s.html
wszystko fajnie tylko że to ja się nie znam i nic z tego nie rozumiem a to jeszcze po angielsku :)

cloud_9 pisze:Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100.
Ja po prostu chce mieć spokój z obrotami i uznałem że najłatwiej będzie włożyć poprzednią (z polifta) przepustnicę a że mam też roztoczoną to czemu by jej nie użyć. A jeśli chodzi o TPS to czy zmiana jego wartości nie wpłynie na wystrojenie bo załączanie faz jest też uzależnione od wartości TPS'a?

cloud_9 pisze:Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.
Mamy te same kompy więc limiter mam taki sam, przesunięcie limitera obrotów można dokonać za pomocą DET3 w Fuel Implant, tylko nie wiem czy potem jakiś gazownik ogarnie mi LPG.

DubSon pisze:Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.
I tak chyba zrobię
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-13, 10:04

to już nie wiem po co zabawa z dorabianiem adapterów bo skoro masz tam jakąś świnkę (a wnioskuję że masz skoro mapy juz czymś modzone) to wysteruj sobie te zaworki z VE. tak poza tym auto masz z instalacja gazową wiec wyreguluj LPG na krokowcu z LPG bedziesz miał stabilnie ustawione wolne obroty bo chyba benzyny uzywasz tylko do odpalania.
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-13, 10:52

VE Killer pisze:skoro masz tam jakąś świnkę (a wnioskuję że masz skoro mapy juz czymś modzone) to wysteruj sobie te zaworki z VE
Gdybym umiał to zrobić to pewnie bym tak zrobił.
VE Killer pisze:masz z instalacja gazową wiec wyreguluj LPG na krokowcu
tak jak napisał cloud_9 polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować

Dlatego wydaje mi się że najprostszym sposobem jest założenie przepustnicy z polifta
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-13, 14:01

PrzeRuSco pisze:tak jak napisał cloud_9 polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować

Dlatego wydaje mi się że najprostszym sposobem jest założenie przepustnicy z polifta
chodzi mi o zawór krokowy do instalacji gazowej na bypasie. mam u siebie ITB wiec regulacja wolnych obrotów jest mozliwa jedynie przez kanał obejsciowy i na nim zamontowany krokowy od gazu. fakt silnikiem steruje EMU ale przeciez do instalacji gazowej jest też osobny sterownik i mozna to ogarnąć w ten sposób.

obejrzałem przepustnice z VE. sterowanie uchyleniem przepystnicy na zimnym/ciepłym silniku realizuje termostat w przepustnicy. mam tez kolektor z poliftowej primery i korpus przepustnicy jest taki sam. nie wiem czy były rózne przepustnice w poliftach i różne kolektory. w tym który mam na półce też są te dwa zawory na kolektorze jak w VE. jak możesz to wrzuć fotke tych Twoich przepustnic bo nie mam innej z polifta zeby porównać z ta VE
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-13, 14:32

Moja wygląda tak
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-09-18, 21:30 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 2 razy.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-13, 15:13

to ja juz nic nie kumam bo tez mam kolektor z poliftowego SRa i w tym miejscu jest termostat który uchyla przepustnicę na zimnym a przymyka na zimnym
XXX

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-13, 21:14

Ogólnie w/g mojej wiedzy w p11 sr20 były przynajmniej trzy rodzaje przepustnic:
- p11 http://allegro.pl/przepustnica-primera- ... 04550.html
- p11.144
Obrazek
- p11.144 liftliftu
Obrazek
SR20VE ma chyba taka samą jak SR20DE w p11. W p11.144 jest już całkiem inna przepustnica i krokowiec jest u dołu przepustnicy a w lifcieliftu zlikwidowali zawór domykający podciśnieniem.
VE Killer pisze:chodzi mi o zawór krokowy do instalacji gazowej na bypasie
Jak zmieniałem LPG pod VE to nie znalazłem tam żadnego krokowca.
Ostatnio zmieniony 2016-09-18, 21:30 przez PrzeRuSco, łącznie zmieniany 1 raz.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-14, 09:06

http://allegro.pl/silniczek-krokowy-lpg ... 49085.html

cos takiego mam u siebie wykozystane do sterowania wolnymi obrotami. w aucie bez instalacji lpg
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-09-14, 10:08

O, ciekawe, wykorzystam chyba u siebie jesli zagada z DET2 :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2016-09-14, 17:58

Kurde tyle problemow z przerzuceniem przepustnicy ? tpsa nie mozna przelozyc ? fuck to ja przy Decie nic nie zmienialem ;P

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-09-14, 18:44

radziejwwl bo DET miał taką samą przepustnice co p11 i krokówka pewnie też taką samaączyli w kolektorze. P11.144 ma inną przepustnice i inną krokówke i komp już jej nie ogarnia, zreszta mam roztoczona od polifta i ja chcę wrzucić.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2016-09-14, 18:57

no jest problem z tymi przepustnicami.. z tego co słyszałem to większość jak nie wszystkie Primery po lifcie jeźdżą z obrotami wolnymi ustawionymi na sztywno. U mnie to jakoś zdaje egzamin, nie licząć załączania klimy na jałowym biegu kiedy to bziukowóż najzwyczajniej gaśnie. Też rozkminiałem temat kilka razy i doszedłem do tego samego wniosku co Cloud - zbieram na EMU i będę porządnie ogarniał burdel pod maską.
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-09-15, 09:20

Przepustnica z VE, tak jak pisze VEkiller ma tzw. WAXSTAT - uchyla ją na zimnym a domyka na ciepłym, sterowanie się odbywa płynem chłodzącym - czyli coś na wzór ssania automatycznego. Dodatkowo na kolektorze ssącym jest zawór obejściowy do sterowania wolnymi obrotami wraz z plastikową śrubką do regulacji.
Emu tu do niczego nie jest potrzebne ;) Bez problemu można to ogarnąć na seryjnym sterowniku a ze świnią tym bardziej - chociaż na seryjnym motorze jest ona zbędna. Może masz źle podpięty ten zawór obejściowy na kolektorze pod ECU albo w ogóle nie działa? Działaniem on się nie różni tym co były w P10 czy N14 - wygląda tylko trochę inaczej. Zalecam popatrzenie w serwisówkę i zrozumienie zasady działania.

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-09-15, 10:57

Ogólnie to po swapie na VE wygląda tak, że IACV sobie dynda zaizolowane i niczym nie steruje, ale jest podpięte (o ile dobrze widzę). Za wolne odpowiada tylko waxstat, a bardziej to odpowiada za zimne:) Zawór na kolektorze ssącym, ten z przodu, jest w ogóle niepodpięty - dwie wtyczki puste + rurka od spodu zagięta, nie ma węża. Plastikowa śrubka jest:) Problem chyba w tym, że ECU polifta coś sobie dostraja i dlatego czasem wolne uciekają, a ja nawet miałem sytuację, że ile bym tym śrubexem na waxstacie nie kręcił to obroty nie drgnęły:) na ciepłym silniku w dość ciepły dzień. Moja przepustnica jest chyba z Sunnego GTiR, dorwałem instrukcję ale dużo nie pomogło, trzeba kręcić śrubką, tej drugiej z tyłu kolektora ssącego nie ma. Możliwe że DET3 by dał radę ogarnąć, ale DET2 jedynym wyjściem steruje zmienną fazą i już nie ma gdzie wpiąć krokowca z VE. Tak to rozumiem ja:) Ale podkrecilem śrubkę na ograniczniku i można jeździć bez ryzyka że zgaśnie spadając z obrotów, bardziej w polifcie irytuje limiter na 6750 RPM, a tu nie da sie sztuczki z kwarcem zrobić, wrzucając inne ECU traci się klime i immo:)

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-09-15, 11:09

cloud_9 pisze:Ogólnie to po swapie na VE wygląda tak, że IACV sobie dynda zaizolowane i niczym nie steruje, ale jest podpięte (o ile dobrze widzę). Za wolne odpowiada tylko waxstat, a bardziej to odpowiada za zimne:) Zawór na kolektorze ssącym, ten z przodu, jest w ogóle niepodpięty - dwie wtyczki puste + rurka od spodu zagięta, nie ma węża. Plastikowa śrubka jest:) Problem chyba w tym, że ECU polifta coś sobie dostraja i dlatego czasem wolne uciekają, a ja nawet miałem sytuację, że ile bym tym śrubexem na waxstacie nie kręcił to obroty nie drgnęły:) na ciepłym silniku w dość ciepły dzień. Moja przepustnica jest chyba z Sunnego GTiR, dorwałem instrukcję ale dużo nie pomogło, trzeba kręcić śrubką, tej drugiej z tyłu kolektora ssącego nie ma. Możliwe że DET3 by dał radę ogarnąć, ale DET2 jedynym wyjściem steruje zmienną fazą i już nie ma gdzie wpiąć krokowca z VE. Tak to rozumiem ja:) Ale podkrecilem śrubkę na ograniczniku i można jeździć bez ryzyka że zgaśnie spadając z obrotów, bardziej w polifcie irytuje limiter na 6750 RPM, a tu nie da sie sztuczki z kwarcem zrobić, wrzucając inne ECU traci się klime i immo:)
Śruby od WAXSTATU się nie powinno dotykać... ustawia to fabryka i koniec. Jak zawór od wolnych obr. IACV masz nie podpięty wężami to jak niby on ma działać? Bez względu czy ECU jest z polifta czy przed do obsługuje zawór IACV. Z tego wynika że IACV masz niepodpięty zarówno elektrycznie jak i podciśnienia. Więc co ma Ci niby sterować wolnymi obrotami?

Kto tego swapa robił?

P.S. W gtir nie masz 1 przepustnicy ;) tam siedzi ITB...

Tutaj jest info jak poprawnie ustawić waxstat:

Obrazek

A tutaj link do opisu zasady działania zaworu IACV, wyjaśnienie też znajdzie osoba, której motor zdycha na wolnym po włączeniu klimy:

http://www.sr20-forum.com/information-l ... ystem.html

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-15, 11:55

Ja u siebie kręciłem tą śrubką od bulbatora :)
Bo jak bym zostawił tak jak była to na ssaniu miałem 3000rpm.
Teraz mam 1500 i 1100 po nagrzaniu ;)

Zapewne nie ruszać, jak jest auto i jest silnik. Niestety te poswapy to kundle nieprzeciętne i gdzieniegdzie trzeba ryja wsadzić.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-09-15, 11:59

Ale powtarzam, regulację się robi nie na WAXSTACIE tylko na zaworze IACV... pod warunkiem, że jest podłączony i sprawny.

Ja też zrobiłem kundla, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić to jak należy.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-15, 13:40

A no wiadomo, żeby coś ustawić, potrzebne jest prawidłowe działanie układu potrzymania jałowych obrotów ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-15, 14:12

Bziuk pisze: zbieram na EMU i będę porządnie ogarniał burdel pod maską.
jedyn słuszne rozwiazanie :)

[ Dodano: 2016-09-15, 15:13 ]
Bziuk pisze:U mnie to jakoś zdaje egzamin, nie licząć załączania klimy na jałowym biegu kiedy to bziukowóż najzwyczajniej gaśnie.
niedobrze bo jak opadaja obroty to smarowanie robi sie do dupy
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”