Witam klubowiczów i od razu do rzeczy.
Primera P12 2003 r. 2.0 l benzyna, kombi
Podczas tankowania zaczęło cieknąć paliwo.
Podejrzewam przewód dolotowy (między wlewem a zbiornikiem).
Pytanie brzmi:
Czy średnio kumaty ma szanse to zrobić bez większego zaplecza narzędziowego i bez kanału?
Jak w kilku punktach trzeba się do tego zabrać - chodzi o kolejność operacji.
Zaglądałem od strony bagażnika i od koła i brak dostępu.
Nie chcę zacząć pruć po omacku.
Będę wdzięczny za każdą konstruktywną pomoc
pozdrawiam
[P12/WP12] Cieknie przy tankowaniu
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P12/WP12] Cieknie przy tankowaniu
Ostatnio zmieniony 2016-08-08, 18:06 przez Mireksad, łącznie zmieniany 1 raz.
Stawiam na to, że trzeba ściągnąć nadkole lub osłony od strony koła. Od bagażnika raczej nie, bo przeważnie blacha tam jest
[ Dodano: 2016-08-08, 19:09 ]
Jakoś tak wygląda ta rura:
http://allegro.pl/nissan-primera-p12-ru ... 20039.html
[ Dodano: 2016-08-08, 19:09 ]
Jakoś tak wygląda ta rura:
http://allegro.pl/nissan-primera-p12-ru ... 20039.html
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
A nie jest to taka sama choroba jak w Almerze N15/N16 ? Tam rury rdzewieją na wylot - przeważnie w okolicach wspornika/blachy mocowania przy tylnej podłużnicy. Bez kanału raczej trudno tam dojść. Ewentualnie poluźniła się/przerdzewiała opaska drutowa na przejściu sztywnej rury wlewowej w rurę gumową i guma zsunęła się z rury (raczej wątpliwe). Trzecia możliwość - pękł odcinek rury gumowej przy zbiorniku.
Rura wlewowa w P12 mocowana jest u góry kołnierzem gumowym do wnęki błotnika i na dole stabilizowana jest dwoma śrubami do tylnej podłużnicy w okolicach zbiornika.
Tu lepiej to widać:
W warunkach parkingowych z użyciem lewarka i zachowując ostrożność, można spróbować sprawdzić w którym miejscu jest przeciek (będzie widać ciemną plamę). W przypadku perforacji rury to tylko wymiana.
Demontaż/ montaż to już lepiej z użyciem kanału (śruby na klucz 12 lub 14 - mogą urwać się - potraktować wcześniej WD). Montując rurę, to najpierw lekko obracając włożyć ją do wnęki błotnika a następnie u dołu wsunąć w rurę gumową i skręcić opaskami (zawczasu kup dwie dobrej jakości opaski zaciskowe). Na koniec z czuciem przykręcić obie śruby. Powodzenia
Rura wlewowa w P12 mocowana jest u góry kołnierzem gumowym do wnęki błotnika i na dole stabilizowana jest dwoma śrubami do tylnej podłużnicy w okolicach zbiornika.
Tu lepiej to widać:
W warunkach parkingowych z użyciem lewarka i zachowując ostrożność, można spróbować sprawdzić w którym miejscu jest przeciek (będzie widać ciemną plamę). W przypadku perforacji rury to tylko wymiana.
Demontaż/ montaż to już lepiej z użyciem kanału (śruby na klucz 12 lub 14 - mogą urwać się - potraktować wcześniej WD). Montując rurę, to najpierw lekko obracając włożyć ją do wnęki błotnika a następnie u dołu wsunąć w rurę gumową i skręcić opaskami (zawczasu kup dwie dobrej jakości opaski zaciskowe). Na koniec z czuciem przykręcić obie śruby. Powodzenia
LPG Lovato Smart