Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-25, 15:44

Tata wracał ze zbieżności. Poszła rura od chłodzenia, wywaliło płyn, poszedł dym z pod maski i coś stuka. Tata nie wie ile jechał bez płynu. Niby zatrzymał się jak tylko dym poszedł. Nie wie jaka była temperatura oleju i czy nie przegrzał silnika. Auto zobaczę dopiero w sobotę, więc wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej. Ratujcie. Co może stukać?

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2017-04-25, 16:03

Panewka...? zależy jak długo twój tata jechał bez wody w układzie i w jaki sposób i w jakim stanie był olej czy szybko się zagotował itp.
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-25, 16:11

Olej wymieniany w sierpniu, przejechane góra 2tyś km, zalane valvo 5w50. Więcej informacji na temat zdarzenia od taty nie wyciągnę. Pewnie góra kilka minut na niskich obrotach, bez piłowania.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-04-25, 21:17

flatron, spokojnie bez paniki, też mi ca parę razy wypluło płyn i żyło dalej, sprawdź posluchaj dopiero sie będziem martwić
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-25, 22:28

Beton. No zobaczymy. Napewno auto po ogarnięciu tych rur idzie od razu na sprawdzenie wszystkiego co się da. Kompresja, spaliny w chłodnicy i takie tam. Powiedz mi jeszcze czy te rury da się normalnie dostać.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-04-26, 07:30

flatron, zależy która rura poszła jak cienkie do nagrzewnicy albo któraś z tych to spoko, z metra kupujesz. Gorzej jak te do chodnicy trzeba kombinować i dobierać, lub z rozbitków ale to też nie wiadomo ile wytrzyma. Ja miałem dwa przypadki: 1 raz dziura między termostatem a chłodnicą (tutaj rozciąłem rurę na dziurze, wsadziłem miedzianą rurkę i na cybanty skręciłem). 2 raz był przeje.. bo gdzieś za/nad rozrusznikiem jest małe gumowe kolanko i tamto poszło (tutaj uciołem drugie kolano z jakichś rur gumowych).
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-04-29, 19:42

Auto naprawione. Poszła rura która wychodzi z bloku i wchodzi w głowicę pod przepustnicą. Ta sama co poprzednim razem. Genialny mechanik który wyjmował mi magiel i miał zrobić tą rurę powiedział że ją wymienił. Oczywiście tego nie zrobił. Zdrutował na szybko ucinając pęknięty kawałek i dając w jego miejsce kawałek rurki stalowej. Kupiłem rurkę na metry. 9 zeta za metr. Rurka miała może ze 40cm długości. Jego super oszczędność zgotowała mi tydzień niepokoju i zamartwiania się, a i tak dalej nie wiem czy wszystko jest z silnikiem OK. Niby chodzi tak jak wcześniej, ale nowy płyn od razu po przeleceniu przez układ zrobił się mętny, choć cały układ płukałem w sierpniu. Może tak być czy to już wskazuje na jakiś defekt?

Mam już wartości geometrii którą ustawiali mi elektronicznie w salonie Nissana. Niestety ja przy tym nie byłem, bo nie dałbym tak zostawić auta, chociaż na ustawianiu się nie znam.
Otóż tak o. Ostatnim razem było po 1,5 stopnia negatywu na każdym kole. Panowie powiedzieli, że to jest trochę poza skalę, ale tego się nie reguluje i tak zostało. Wymieniłem amortyzatory i tata pojechał na geometrię. Negatywu było mniej więcej po 2,4 na przodzie, tył 0,6 i 1,1. Panowie pokrzyczeli że auto krzywe, odkręcili amortyzatory od zwrotnic. Podobno dziury w amortyzatorach były za duże?? Panowie ustawili tył na 1,12 i 1,26 a przód na 0,46 i 0,35! Moim zdaniem kąty przednie absolutnie wzięte z czapy dla auta sportowego. Co więcej ich dane dopuszczają z przodu od 0,50 negatywu do aż 0,40 pozytywu!

Szukam kogoś z Podlaskiego, albo okolic Warszawy kto mi to ogarnie żeby było ustawione po ludzku a nie tak jak norma przewiduje.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-04-29, 22:03

Opacz kolonia, pod warszawą ul. Klonowa, Zawiszę jeżdżę do dziada jest kotem

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-06-11, 18:04

Wczoraj samochód wrócił od Bodka. Dostał przewody hamulcowe w stalowym oplocie, płyn motul, wymienione uszczelniacze wałków rozrządu i uszczelka pokrywy zaworów. Auto w końcu odpala samo i obroty nie falują. Okazało się też, że szpera jest i nawet działa. Wymieniony olej w skrzyni na gl4 przystosowany do szper. Zmierzona kompresja. Wyszło 14,14,12,12.

A teraz te mniej fajne rzeczy. Podczas powrotu raz nie chciał mi wejść 5 bieg. Dźwignia stawiała opór i czuć było, że bieg nie wskakuje. Wrzuciłem spowrotem luz, wysprzęgliłem raz jeszcze i wtedy bieg już wszedł. Nie pisałbym o tym gdyby nic się nie stało. Od tego momentu ciężko wchodzą biegi 1,3 i 5. Tak samo przy postoju jak i podczas jazdy. Czasami też bieg wchodzi jakby z opóźnieniem. Tzn wbijam np 1 czuć opór i dopiero po chwili czuć, że bieg wskakuje.
Już powoli tracę siły na to auto. Czeka mnie wymiana synchronizatorów, czegoś innego nie do dostania czy coś innego może być przyczyną?
.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-06-12, 08:13

Nie możliwe że wszystkie synchronizatory padły na raz. Sprawdź sprzęgło hydrauliczne tam chyba masz? Do tego jeszcze sprawdź cięgła od lewarka do skrzyni czy luzu nie mają za dużego. Jeśli dalej się okaże się to skrzynia to do warsztatu w Siedlcach trzeba pojechać lub ją jakoś dostarczyć.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-06-12, 11:38

Te synchronizatory to wnioskowałem po tym, że uznałem że coś się tam przyblokowało i skrzynia próbowała wrzucić 3 biegi na raz, więc synchronizowała do 3 prędkości jednocześnie. Sprzęgło jest hydrauliczne. Jak je sprawdzić? O luzy to chodzi przy drążku czy tam nic nie jest wyrobione?

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-06-13, 00:44

Nie wiem po czym wnioskujesz że trzy biegi na raz, bo system działa prawie jak w rowerze. Nie da się kilku biegów na raz. Co do sprzęgła hydraulicznego nie pomogę, może odpowietrzyć wystarczy. Ja miałem zawsze na linkę. Ale może ktoś z forum pomoże? bombel?

Luz na drążku sam sprawdzisz. Łączenie przy skrzyni musi być na stałe tam ma nie być luzu https://m.youtube.com/watch?v=NHtycoDSkyw tak było u mnie i tak jest źle
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-06-13, 07:06

Luzy na układzie sterowania sprzęgłem a szczególnie hydraulicznym zdarzają się rzadko w zasadzie nie występują. Najprawdopodobniej masz zajechaną pompkę na ścianie grodziowej lub wysprzęglik na skrzyni, norma. Jak sprawdzić ? Wsadź kogoś do auta i każ mu dusić sprzęgło a samemu zajrzyj pod maskę. Jeśli wysprzęglik będzie pracował z opóźnieniem a pedał jest miękki to świadczy o jego zużyciu lub jest zapowietrzony. No i na odwrót jeśli będzie duszone sprzęgło a wysprzęglik się nie ruszy to masz pompkę uszkodzoną. Często gęsto się tak dzieje po wymianie płynu hamulcowego w układzie sprzęgła, czasami wystarczy wyczyścić pompkę lub sam wysprzęglik.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-06-13, 08:24

Beton, filmik nie działa. A 3 biegi wnioskowałem, bo są w tą samą stronę.
Karol, dzięki, będę sprawdzał.
Ogólnie to kazałem tacie obadać te luzy i mówi, że nie ma. Sam będę w czwartek jeszcze raz to sprawdzał. Może by się też przydało zmienić płyn w sprzęgle. W hamulcach jak zdejmowałem zaciski to było mnóstwo syfu w układzie i chyba przez to pedał był twardy i słabo hamowało, więc może i sprzęgłu też się nie podoba. Jest jakaś procedura wymiany?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-06-13, 22:33

Procedura wymiany płynu w sprzęgle ? Identycznie jak przy hamulcach z tą różnicą że pedał sprzęgła przy pompowaniu nie robi się twardy.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-06-14, 23:01

Link do filmu powinien już działać. https://m.youtube.com/watch?v=NHtycoDSkyw
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-06-16, 20:50

Nie wiem sam co o tym sądzić. Wczoraj wkońcu miałem dostęp do auta, to bym powiedział, że biegi już normalnie wchodzą. Luzów nie sprawdzałem.
A teraz mega ciekawostka. Zabrałem się za wymianę tylnego podświetlenia tablicy. Myślałem, że to co dostałem razem z autem szczelnie zapakowane czarną folią to wkładki do tych maskownic między światłami a tablicą. Okazało się jednak, że całe te obudowy są nie orginalne, jedynie przykręcone na fabryczne takie mini ramki, które to później przykręca się do klapy. A to co wcześniej brałem za wkładki do tych ramek okazało się orginalnym podświetleniem tablicy do Sentry B12 przedlift sedan. Ciekawe jakim cudem to się znalazło w Polsce.

Jak ktoś wie gdzie na szrocie stoi N13 w hatchu to chętnie wyjmę z niej całe te panele tylne.

EDIT.
W myśl starej zasady, że jak coś się samo naprawiło, to się gorzej spier...
najpierw zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Co się stało? Urwało mocowanie jakiegoś drążka (chyba ustalającego czy coś w ten deseń, bo jest nieruchomy) od łapy skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-06-17, 07:30

Duzo kleju do szyb i dajesz rade. Albo poliuretan, ale wtedy każdy wstrząs idzie na bude

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-06-17, 09:54

Nie, nie. Poduszka jest cała. Od łapy skrzyni biegów po stronie skrzyni idzie taka blacha i do niej mocowany jest ten drążek. I ta blacha urwała się od łapy. Trzeba wyjąć, pospawać i będzie latać. Dam zdjęcia jak wyjmę to będzie lepiej widać.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-06-17, 13:09

Ładnie pałujesz jak się takie ajzole urywają :mrgreen:
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-07-23, 21:53

24.06
Dzisiaj naprawiłem.
Tak to wyglądało:
Obrazek
Obrazek

Biegi już wchodzą. Chyba wszystko gra.

UP
Teraz już chyba w końcu będę wstanie ogarnąć te głupie biegi. Postanowiłem rozebrać od góry te tałtajstwo całe od dźwigni. Drążek zmiany biegów trzyma się na tym drążku którego mocowanie się urwało i już jest pospawane, i dodatkowo to wszystko jest przykręcone do takiej gumy. I o co teraz chodzi. Przesuwając dźwignię do przodu, czyli wbijając 1,3,5 i wybijając 2,4 drążek wraz z jabłkiem i resztą gnie tę gumę do przodu, zanim sam obróci się na jabłku, i to moim zdaniem powoduje takie dziwne odczucie, jakby biegi nie wchodziły. Guma nie odgina się w drugą stronę, więc przy wbijaniu biegów 2 i 4 nie odczuwa się tego nie wchodzenia. Jeżeli nie dostanę tego ustrojstwa w zamienniku, to będę robił jakiś patent na sznurkach od snopowiązałki czy czymś innym, żeby to miało jakąś tam swobodę ruchu (bo przecież przykręcone jest do silnika co się telepie), ale jednocześnie żeby było w miarę sztywnie zamocowane, żeby można było szybko i precyzyjnie te biegi wbijać.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tdjNyfU ... e=youtu.be[/youtube]

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-07-24, 19:00

Dziwny temat, każdy nissan którego miałem miał bardzo precyzyjny w użytkowaniu mechanizm zmiany biegów. Może masz jakąś poduszkę na silniku zużytą ?
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-07-24, 21:14

A jak tulejki na ciegnach?

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-07-24, 21:47

To chyba w ogóle nie to, bo rozbierając chyba znalazłem przyczynę.

Gary. Tulejki są ok, jedynie na łączeniu lewarka z cięgnem zmieniającym jest taka tulejka na której są oringi, i one rozsypały mi się w rękach, jutro będę jakieś dopasowywał.

A teraz część właściwa, czyli co się znowu popsuło.

Na początek trochę rdzy:
Obrazek

I piękne pozrywane gwinty.
Obrazek
Na zdjęciu jest ta blacha co to jej mocowanie się od łapy urwało. Jak zabrałem się za odkręcanie to się już trochę telepało. Stare szpilki które były chyba zgrzewane już poszły won, jutro będą wspawane w ich miejsce śruby. Wwalę tam nakrętki samohamowne, dodatkowo nakrętka która trzyma drążek zostanie zastąpiona taką z podkłądką obrotową, bo też się ustrojstwo odkręca jak to wszystko pracuje. Nie wiem czy to się tak samo z siebie, czy razem z tatą zwaliliśmy dokręcanie. Winę mogę zrzucić na zbieraninę kluczy pamiętających jeszcze PRL. W następnym miesiącu kupię jakiś sensowny zestaw nasadowych i płaskich z treszczotą.

Jaki smar dać na jabłko? Kupiłem dzisiaj wieczorem w Lerłamęlę wazelinę techniczną i smar silikonowy przezroczysty, bo niczego innego nie mieli, ale wazelina jest o wiele rzadsza od smaru który był, a do tego zakres temp 0-30*C, czyli za mały w obie strony. Zato ten smar silikonowy jest gęsty w wuj, i nie wyobrażam sobie operowania drążkiem, jak tego tam nawalę.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-07-24, 22:23

No tak, te śruby to może być przyczyna, co do smaru to zwykly zielony albo towot maszynowy, albo smar do lozysk byle nie smar grafitowy

[ Dodano: 2017-07-24, 23:23 ]
Jak masz lewar na wierzchu to może warto zrobić short shifter?

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-07-26, 13:14

Chciało by się shortshifter, ale jak mam coś ciąć i przerabiać, to wolałbym jednak mieć jakiś zapas w razie jakbym popsuł. Będzie kolejna część do wytargania jak znajdę gdzieś sunny'ego na szrocie.


No i naprawione. Wszystko kosztowało mnie 2,20 w częściach i piwo dla spawacza.

Wspawane śruby i pomalowany drążek.

Obrazek

I filmik jak teraz to chodzi. Jakość słaba bo nagrywałem w garażu, na podwórku urwanie chmury.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bS7M2MMnylg[/youtube]

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2017-07-29, 21:52

ooo dobry temat- macie jakieś źródło tych tulejek/teflonów/podkładek na tych przegubach?

u mnie też jest luz na lewarku jak w ŻUKU :-P
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-09-11, 22:16

29.07
Ja nic nie musiałem zmieniać, więc nie wiem. U mnie jest jedna 2 częściowa tulejka na łączeniu lewarka z drążkiem zmieniającym. Tam też są oringi. Dostałem gumowe na wymiar w pierwszym sklepie z hydrauliką. Na drążku tym ustalającym jest metal o metal tam przy skrzyni, ale to raczej się nie wyrabia, bo trzyma to guma z 2 stron. Widać na zdjęciu z pozrywanymi gwintami. No i jeszcze jabłko. Ja bym powiedział, że u mnie jest teflonowe, bo materiał strukturą mi teflon przypominał, i na pewno nie był to taki plastik jak na tej tulejce 2 częściowej. Może się da dotoczyć takie tulejki?

UP! 11.09
W końcu doszły do mnie klocki- Mintex M1155
Obrazek

Zrobiłem także podświetlenie tylnej tablicy. Teraz jest już orginalne nissanowskie na żarówkach a nie na 8 ledach na stronę. Zdjęcia beznadziejne, ale myślę, że widać jak bardzo poprzednie światła były jasne.
Obrazek
Widok z boku na łunę doświetlającą zakręty :mrgreen:
Obrazek
A teraz wygląda tak:
Obrazek
Jest o wiele ciemniej i zółciej, wreszcie wpisuje się w epokę.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2017-09-12, 18:03

No to podświetlenie to jak w statku kosmicznym miałeś ;-) Na żarówkach o wiele lepiej :mrgreen:

Te klocki to jakieś lepsze ? Nigdy mintexów "specjalnych" nie używałem tylko ferodo i dlatego pytam 8-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-09-12, 19:20

Nie mam pojęcia. Klocki były na zamówienie, bo normalnie nie da się o tak kupić żadnych sportowych do N13. Pisze, że są pomiędzy DS2500 a DS3000. Nigdy nie jeździłem ani na mintexach ani na ferodo, a te założę jak się poprzednie skończą, i wtedy będę mógł się wypowiedzieć jak to działa w porównaniu do tego co jest obecnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”