Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Nissan Sunny N13 GTi 1.8

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

silentbob
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2014-05-05, 18:41
Lokalizacja: z nikad

Post autor: silentbob » 2016-08-17, 08:36

Spokojnie bez spiny. Ja nigdzie nie pisalem,ze to auto akurat musi ja miec.
karol282, bo w B12 GTI jej nie bylo prawdopodobnie tylko w N13 GTI. Moja skrzynia od B12 GTI tez takowej nie posiada.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-08-17, 08:59

Najśmieszniejsze w NISSANie jest to, że dwa auta z tego samego rocznika mogą miec zupełnie inne skrzynie i silniki :D

Silnik E13 w N13 wystepował z róznymi kolektorami wydechowymi i pokrywami zaworów, jedne miały EGR, inne nie :D

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-08-17, 15:56

Z góry przy samym silniku na skrzyni jest wybite 9Y17B. Nie wiem czy to jest numer skrzyni czy jakieś inne oznaczenie. Jutro auto wskakuje na podnośnik więc obejrzę dokładnie i sprawdzę czy się te koła kręcą oba czy tylko jedno.
Jeszcze pytanie czy ktoś wie z jakim momentem mam dokręcać śruby pokrywy zaworów?
Gdzie ewentualnie później mógłbym znaleźć momenty dokręcania innych śrub bo w instrukcji którą znalazłem za dużo tego nie ma.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2016-08-17, 16:07

flatron, Autodata posiada wszystkie potrzebne informacje.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-08-17, 16:53

flatron, powinieneś mieć RS5F50A lub 3201089A04

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-08-17, 20:28

Ściągnąłem Autodata 3.38 i nie ma tam momentu dokręcania pokrywy zaworów dla ca18de. Znalazłem tylko dla ca18det i wynosi on 2-4Nm. Myślicie że są identyczne?


UP!
Dzisiaj wymienione:
-uszczelki pokrywy zaworów
-uszczelniacze wałków i wału
-rozrząd
-pompa wody
-pasek alternatora
-pasek wspomagania
-filtr oleju
-olej

Poszukiwanie numeru skrzyni zakończone niepowodzeniem. Wytarłem całą skrzynie szmatą. Przejrzałem od góry do dołu z uwzględnieniem macania rękoma w trudno dostępnych miejscach i posługiwania się lusterkiem. Poza wcześniej podanym numerem znalazłem tylko literę M obok cyfrę 1 i zupełnie nieczytelny kawałek starej naklejki.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-08-23, 19:45

flatron, Sciągnij sobie Service manual od Nissan EXA ta sama płyta podłogi zawieszenie silnik wiązka na silniku, w 90% sie wszystko pokrywa. Chyba że chcesz to ci moge wysłać :) to info na priv
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-08-30, 19:17

W poprzednim tygodniu wymienione głośniki na jakieś Pioneer. Poprzednie miały zmasakrowane górne zawieszenie. Radio jak pierdziało tak pierdzi, lewy głośnik który w ogóle nie działał teraz jest cichszy niż prawy. Podobno trzeba wymienić kondensatory w radiu.

Wymieniony olej w skrzyni biegów na Eneos GL-5 75W90, weszło 4 litry. Nie udało się spuścić wszystkiego bo prawdopodobny korek spustowy (na samym dole skrzyni, mniej więcej po środku, skierowany pionowo do góry) okazał się być na śrubokręt płaski. Za żadne skarby nie szło go odkręcić. Podważałem nawet śrubokręt deską, tak, że cały przód unosił się do góry. Dodatkowo założyłem na śrubokręt klucz (miał taki kawałek który był sześciokątny). Poskutkowało to złamaniem się łebka śrubokręta. Korek ani drgnął.

Kilka słów o numerze skrzyni biegów-widmo. Katalog zaprzyjaźnionego sklepu z częściami do japońców podaje skrzynię RS5F50A. Podobno numer ten powinien znajdować się na naklejce na skrzyni, z tym że u mnie z naklejki został sam róg a i to zatarty i zżółknięty.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-08-30, 19:25

flatron, no to teraz uważaj na synchronizatory, żeby Ci się nie posypały. Powinieneś zalać olej GL4 lub GL4/GL5. Czyste GL5 prawdopodobnie zabije tą skrzynię.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-08-30, 19:53

To mam to natychmiast zlać i zalać GL-4?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-08-30, 19:58

Na to by wychodziło :] Możesz kupić olej, który ma GL4 lub GL4/GL5.

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-09-01, 09:32

flatron, Korek od skrzyni to nie to na śrubokręt zwrócone do dołu, tylko od boku masz korek wkręcony na kwadrat 1/2 cala o ile dobrze pamiętam. Z tym wydmuchiwaniem do sucha starego oleju to też bez przesady to nie apteka. W mojej skrzyni od ca16de i sr20de pływa Ravenol 80w90 gl4.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-01, 10:07

Ravenol TSG 75W90 to też czyste GL4. Możesz Zalać też Statoila PS45 75W90, Eni Rotra LSX 75W90
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-09-03, 11:41

Ale to auto na żywo jest ładne :)

Aż się łeżka w oku kręci na wspomnienie

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2016-09-04, 07:37

świetny jest ten sunny 8-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-09-24, 12:08

W ostatnim tygodniu.
-regeneracja maglownicy
-wymiana filtrów paliwa i powietrza
W drodze do mechanika pękł wężyk płynu chłodniczego między grodzią a silnikiem. Wywaliło cały płyn na plecionkę wydechu. Z pod maski szedł dym jak z komina. Do warsztatu ściągnął mnie kumpel lawetą.

Teraz problem z hamulcami. Tarcze są w połowie zardzewiałe. Chodzi o to że w tej części gdzie klocek trze o tarcze bliżej środka jest pasek rdzy a na zewnątrz normalna błyszcząca powierzchnia starta klockiem. Rdza zajmuje połowę tarczy. Jest tak na wszystkich kołach. Hamulce hamują ale bardzo ciężko wciska się pedał. Jak wciskam hamulec do oporu, a później włączam silnik to pedał pozostaje w tej samej pozycji a powinien chyba się trochę wcisnąć. Zjeżdżając z górki na odpalonym i zgaszonym silniku nie widzę większej różnicy w sile hamowania ani twardości pedału. Co z tym wszystkim zrobić?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-09-24, 12:20

Czeka Cię czyszczenie/regeneracja zacisków i pompy. Wymiana płynu hamulcowego i czyszczenie prowadnic. Pod żadnym pozorem nie używaj smaru miedzianego do smarowania prowadnic.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-11-28, 18:05

Mały up. Byłem na zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów. Amortyzatory przód 70%, tył 65%. Mimo to we 3 osoby potrafi mi dobić tylne zawieszenie. Luzów w zawieszeniu brak, ale tył się moim zdaniem za bardzo telepie po przejeździe np przez próg zwalniający. Z innych usterek to uszczelniacz lewej półosi do wymiany. Auto wczoraj poszło do garażu na zimę.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2016-11-29, 07:43

Nawet częściowo wylany amortyzator może pokazać 70% więc cyferkami bym się nie sugerował ;)

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-11-29, 09:20

Jak Ci telepie budą to mogą być wywalone poduchy górne amortyzatorów albo rozsypane odboje. Najlepiej wymienić wszystko amorki, odboje, poduchy.

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2016-11-29, 12:05

Dzięki za pomoc. W takim razie wszystko wywalam i wstawiam nowe.

[ Dodano: 2017-02-24, 21:24 ]
Mały up.
Amortyzatory nie ruszane, ale przy rozbieraniu zawieszenia okazało się, że są zamontowanie gazowe kayaby.
Wymienione końcówki drążków, gumy stabilizatora przód i tylne tuleje wahaczy przednich. Zakupione opony letnie Pirelli P Zero Nero GT 205/45R16 [kurier jeszcze wiezie]. Ustawiona zbieżność w serwisie nissana. Mówili, że całe zawieszenie proste tylko jest 1.5 stopnia negatywu na każdym kole. Stwierdzili że za dużo i że nie wiedzą czemu tak jest. W niedalekim czasie zabieram się za hamulce.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-04, 09:15

flatron, Koniecznie wrzuć foto nowymi oponami/kołami ciekaw jestem jak N13 wygląda na r16 :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-04, 15:50

Dotarły opony
Obrazek
Beton w 1 poście masz właśnie zdjęcia na 205/45R16. Teraz tylko kupiłem takie same rozmiarowo. Tamte to jakieś nalewki profil tornado i w deszczu auto jechało gdzie chciało. Zastanawiałem się w sumie nad jakimiś felgami bardziej klasycznymi, ale nie mogę nic sensownego znaleźć.

[ Dodano: 2017-03-14, 20:31 ]
Słuchajcie, znacie kogoś z kim mógłbym pomówić na temat tuningu mojego silnika? Ewentualnie co i za jakie pieniądze da się z tym zrobić? Prawie nikt nie zajmował się tuningiem nie DET'a, na internecie nie ma nic na ten temat. Mocy trochę brakuje i przydało by się tak ze 40 koni więcej. Nie wiem tylko jak to wpłynie na żywotność tego silnika i jakie by były tego koszty.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-17, 09:46

Nikt tego nie praktykuje bo wychodzi drogo względem wymiany na DET. Generalnie możesz np. Coobcia podpytać może Ci pomoże. Tak na moje oko, to pomiar kompresji na dzień dobry, potem hamownia i dopiero myśleć co dalej. Odetkać dolot odetkać, wydech. Zawsze można się pokusić o wykonanie ostrych wałków, bądź regulowane koła rozrządu, nowy komputerek + strojenie wszystkiego.
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-17, 18:37

flatron, w krakowie stoi ca18 ze skrzynią fwd 4x4, ponoc n13 każde jest przystosowane do 4x4 kwestia znaleźć graty. Do tego turbawa z kolektorami z deta, i 950 kg 4x4 170km myślę że wystarczy :D zresztą byl taki projekt, jak pamietam koło 250km,

http://www.nissantech.pl/topic/2123-nis ... ment-23048

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-18, 19:04

Jak robiłem risercz to się okazuje, że GTi ma z tyłu tarczopiasty a 4x4 ma z tyłu zwykłe tarcze i piasty. Problem jest taki, że i jedne i drugie już dawno wyginęły i nie da się ich nigdzie dostać. No może w Japonii, ale po japońsku nie umiem więc nigdy się nie dowiem. A turba nie chcę. Według mnie gryzie się strasznie z rocznikiem samochodu, i tym co wtedy robiono. Widzi mi się właśnie taki tuning czysto z lat wczesnych 90. Barany, ostre wałki, zamiast dolotu 4 przepustnice. Choć to raczej odpada bo trzeba by było ciąć dziurę w masce żeby miało skąd brać powietrze. Czas na grube projekty jeszcze przyjdzie jak skończę studia. Może czegoś się na nich nauczę :mrgreen: i wtedy sam sobie coś pogrzebię.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-18, 21:35

A reanut 5 audi quatro, 205 t16 daichatsu chatade, mazda 323, nissan skyline, 300zx 180sx, subaru wzzelkiej maści, lancia delta?
Wszycho z turbem,

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-18, 23:56

Wg mnie da radę zeswapować cały zawias z GTIR, trochę przerabiania ale wykonalne :) ale nie chce chyba wiedzieć ile by taki projekt pochłoną kasy. Ale sr20det 4x4 w n13 hahaha mniam :D
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-19, 00:57

Beton, pewnie tak będzie trzeba robić jak tarcze się skończą. Gary, wiem że w tym czasie był wysyp samochodów z turbo, ale to jeszcze chyba nie był ten czas gdzie na porządnie się tunerzy za to zabrali. A tuning czystych N/A w japonii jest chyba wciąż popularny, zwłaszcza w starszych autach. Do turbo nie jestem przekonany w ogóle. Nie wiem jak silnik to zniesie. Det w końcu bardzo różni sie od nie det'a. Spotkałem się też z opinią że to potrzeba smarowania turbo i niewystarczająca przy tym fabryczna pompa oleju to przyczyna padania tych silników. Z kolei są też opinie, że to tylko i wyłącznie niewłaściwe traktowanie s13 było przyczyną padania panewek.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-19, 09:49

flatron, s13 ma natrysk na denka do tego olej do turbiny i do smarowania samego silnika, dlatego pompa nie wyrabia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”