W kjs modyfikowane auto nie musi być zgodne z homo FIAVE Killer pisze:generalnie stosuje sie w KJS zasadę bardzo prostą. auto ma być albo seryjne albo jeśli jest modyfikowane to musi być zgodne z homologacją FIA natomiasat wyposażenie bezpieczeństwa zgodne z zał. J czyli przykładowo klatka z rur ze starego trzepaka nawet w KJS nie przejdzie.
Rajdy i wszystko o nich
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
A z czym ma być samochód zgodny jeśli jest przerobiony ?
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Niezgodny z homologacją producenta, wtedy wkracza zał. J a jeśli to co zostało zmodyfikowane nie podlega pod J wtedy musi być zgodne z Homologacją FIA dla danego pojazdu jak VE Killer napisał, koniec kropka, a to że jakiś techniczny widzi, nie widzi lub nie chce widzieć to inna sprawa, zapraszam na Śląsk tu techniczni się średnio pierdo** w tańcu i jest jak wyżej
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
w KJS elementy bezpieczeństwa tak jak zostało wspomniane zgodnie z zał J, ale np silnik można dłubać do woli... Przecież nikt nie buduje samochodów do kajtków wg homo FIA.
Wystarczy spojrzeć na CC z wrzuconymi silnikami 1,2 - nie sądzę, zęby to było homologowane Tak samo skrzynie, szpery, przełożenia główne, itp...
Wystarczy spojrzeć na CC z wrzuconymi silnikami 1,2 - nie sądzę, zęby to było homologowane Tak samo skrzynie, szpery, przełożenia główne, itp...
Mówimy o modyfikacjach typu montaz foteli pasów klatki ewentualnie ręczny hydrauliczny. Rzecz jasna że nikt na kjs nie bedzie sprawdzał zgodności skrzyni z homologacja czy wielkosci kanałów w głowicy.dlatego tez często robione są wałki z pojemnościa silnika. Przeciez doskonale wiadomo ze w KJS generalnie auto ma być sprawne i mieć podbity dowód rejestracyjny. Mozna startować zwykłym cywilnym samochodem ale jesli dokonane sa modyfikacje typu hydrauliczny ręczny to chyba nie jest to juz seryjny samochód.więc podlega pod załącznik J i ewentualna homologacje FIA. różnie to BK jest na KJSach robione. w jednych klubach sie czepiaja w innych maja w dupie. tyle że jesli ktoś wskoczy półkę wyżej niż kajtki i mysli że przeciśnie na BK jakieś druciarstwo czy coś nie zgodnego ze wspomnianymi przepisami to sie może grubo rozczarować. osobiście jestem zwolennikiem aby od najniższego poziomu zawodów czyli wspomnianych KJSów uczyć zawodników pewnych zasad bo wtedy nawet najdrobniejsze mody beda wykonywali z głową i na odpowiednim poziomie. Podstawowym dokumentem samochody zmodyfikowanego jest homologacja FIA. jęsli czegoś tam nie ma to stosuje zał J. dla przykładu jest w nim opisane wykonanie prawidłowo mocowań fotela z płytkami nakrętkami itd jesli jednak homologacja FIA przewiduje inne rozwiazanie to mozna je zastosować i wtedy nie musi być ono zgodne z zał J.
XXX
tumba, ale mowa była o poszyciach i elementach karoserii, a Ty przeskoczyłeś na mechanikę i układ napędowy, to tak tego na KJS-ach nie sprawdzają na zgodność, ale co do zasady to jak VE Killer pisze, zresztą w RSMP też masz klasę OPEN i w zakresie mechaniki i napędu masz duże pole do popisu, ale w kwestiach poruszonych na początku tego wątku to jak pisałem, homo producenta, zał. J , homo FIA, co do zasady w KJS-ach masz klasy 4 lub 5 zależy od regionu, ew. klasy dodatkowe RWD lub markowe, i tu się przede wszystkim pilnuje pojemności i przelicznika przy doładowaniu i w tym zakresie w sumie tyle.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
bo w zasadzie powinno tak być skoro auto rajdowe jest dopuszczone do ruchu ulicznego. tyle ze na BK na KJS ogranicza sie do sprawdzenia podstawowych rzeczy majacych wpływ na bezpieczeństwo. homologację FIA tworzy producent samochodu chcący aby dany model mógł brać udział w zawodach. FIA weryfikuje i zatwierdza ta homo. rozwiazania techniczne są dostosowane do osiagów samochodu. jest to wszystko obliczone i posiada odpowiednie atesty. auta do KJS często sa przerabiane pod kątem osiagów tzn silniki skrzynie a o hamulcach które beda do tego dostowane zapomina siętumba pisze: wszystkie modyfikacje muszą być zgodnie z homo FIA
XXX