Mam 2 problemy...
Mam 2 problemy...
Witajcie. Mam dwa pytania tyczące 2-ch problemów:
1. Hamulce w Pickup D22 z 2005r. Długa droga hamowania z dość szybko załączającym syst.ABS. Przy prędkości ok. 80km niemożliwe skuteczne szybkie hamowanie. Jak temu zaradzić?
2. Woda zbierająca się w nogach pasażera przy włączonej klimie. Klima działa poprawnie. Zatkany jest jakiś odpływ?
Bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam.
Mariusz
1. Hamulce w Pickup D22 z 2005r. Długa droga hamowania z dość szybko załączającym syst.ABS. Przy prędkości ok. 80km niemożliwe skuteczne szybkie hamowanie. Jak temu zaradzić?
2. Woda zbierająca się w nogach pasażera przy włączonej klimie. Klima działa poprawnie. Zatkany jest jakiś odpływ?
Bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam.
Mariusz
Ostatnio zmieniony 2016-03-10, 20:23 przez Skipper, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam.
Skipper
Skipper
może masz słabe opony?
woda to napewno woda? może gdzieś się z nagrzewnicy płyn leje?
być może w tym pikapie jest podobny problem jak w primerach- przeciekają spinki na podszybiu, którymi woda zcieka właśnie pod nogi pasażera..
woda to napewno woda? może gdzieś się z nagrzewnicy płyn leje?
być może w tym pikapie jest podobny problem jak w primerach- przeciekają spinki na podszybiu, którymi woda zcieka właśnie pod nogi pasażera..
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
dzięki za zainteresowanie.majchrzok pisze:może masz słabe opony?
Raczej...jakby woda - smakowałem Wylewa się z łączenia na wężyku, skad w ciągu dalszym powinna być chyba wydalana poza pojazd. Jakby skropliny... Nad nogami pasażera znajduje sie czarna, plastykowa obudowa nagrzewnicy - w niej się zbiera.
Co do opon - na kazdych mialem takie atrakcje. Teraz opony mam rzeczywiście nieco przesadzone - MT 265/75/16 (autko jest podniesione o 2"), ale przy mniejszych rozmiarach i bieżniku nie bylo różnicy. Na bezdrożach mam to gdzieś, ale hamowanie po 30 m na asfalcie jest ryzykowne. Zastanawia mnie ten za szybko i raczej niepotrzebnie załaczający się ABS, ktory i tak w efekcie nie powstrzymuje toczenia się pojazdu i nie powoduje hamowania w zdecydowany sposób.
Gdzies kiedyś czytałem, że wszystkie te Navaro-Pickupy maja żle spasowane hamulce do swojej masy. Tak, cz owak - chciałbym to zmienić.
Ostatnio zmieniony 2016-03-10, 20:24 przez Skipper, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam.
Skipper
Skipper
Hamulce - przegląd i przesmarowanie prowadnic, zakaz używania smaru miedzianego!! Kup smar do zacisków ATE. Wymień też płyn hamulcowy.
Woda na wycieraczce - zatkany odpływ, który jest wyprowadzony do komory silnika.
Woda na wycieraczce - zatkany odpływ, który jest wyprowadzony do komory silnika.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Skipper, działania ABS chyba nie da się poprawić. może lepiej go odłączyć?
szczerze mam ten sam problem w almerze, też mam wrażenie że bez ABS hamowanie byłoby skuteczniejsze
szczerze mam ten sam problem w almerze, też mam wrażenie że bez ABS hamowanie byłoby skuteczniejsze
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Dzięki za pomocną info. Hamulce przód były robione, ale w tylne nikt nie zaglądał.janusz pisze:Hamulce - przegląd i przesmarowanie prowadnic, zakaz używania smaru miedzianego!! Kup smar do zacisków ATE. Wymień też płyn hamulcowy.
Co do wody - poteierdziłes moje przypuszczenia. Wielkie dzięki. W komorze silnika-przy spodzie - widzę zagiętą gumową fajeczkę i na odcinku do niej prawdopodobnie pojawił się zator.
pozdrawiam.
Skipper
Skipper
U mnie bez ABSu, to co chwila blokowałbym koła. Chociaż z ABSem też potrafię zblokować A mam w planie jeszcze poprawić hebelmajchrzok pisze:też mam wrażenie że bez ABS hamowanie byłoby skuteczniejsze
Stan prowadnic zacisków ma sporo do gadania, jeśli chodzi skuteczność hamowania - wiem coś o ty, bo jak stały prawie wszystkie prowadnice(chyba 2 tylko się ruszały), to nie było mowy o hamowaniu. Co więcej jakość - firma - klocków/tarcz ma sporo do gadania.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W D22 zapiekają się dźwigienki ręcznego w bębnach do których jest podłączona linka . Jeżeli ktoś tego nie zauważy/poczuje, szczęki zedrą się w trybie przyśpieszonym, i analogicznie później hamulce są słabe.Zacznij od zwalenia bębnów , bo pewnie nie ma tam już czym hamować. Warto też obruszać i przesmarować korektor siły hamowania. W tym modelu pompa hamulcowa jest dwustopniowa, jednak na tył wychodzi jedna rurka , wiec nie zależnie czy tylne lewe czy prawe koło zrywa przyczepność ABS odcina cały tył , a szczególnie przy pustej pace. Tak więc hamulce z tyłu muszą brać równomiernie.