[P11/WP11] Wymiana osłony przegubu - co dalej?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Wymiana osłony przegubu - co dalej?
Poszła mi wczoraj osłona przegubu zew. Dostałem za darmo nową, tyle, że od innego auta. Średnice te same tylko 0,5 cm krótszą. Myślę, że da radę, tylko muszę ją najpierw założyć. Niestety poległem. Po całym dniu z głową w nadkolu mam dosyć. Żeby dużo nie pisać zrobiłem filmik:
https://youtu.be/767bDWPruPI
PS. Jeżeli to co nazwałem nakrętką zwrotnicy jest od czego innego to proszę mnie poprawić.
https://youtu.be/767bDWPruPI
PS. Jeżeli to co nazwałem nakrętką zwrotnicy jest od czego innego to proszę mnie poprawić.
Jeszcze zielony jak moja P11.
Dzięki za podpowiedzi. Właśnie wróciłem z garażu i robię listę rzeczy do kupienia. Okazało się, że większość drobnych elementów jest krzywa. Sam przegub już prawie na zewnątrz. Zwrotnica opadła, wszystko fajnie, tylko końcówka drążka jest tak skrzywiona, że nie idzie jej wyciągnąć i blokuje mi się o stabilizator. Próbowałem podejść od drugiej strony odkręcając sworzeń wahacza, ale też jest krzywy i do tego nakrętkę blokuje mi przegub.
Ogólnie jest lipa. Garaż mam do jutra, sklepy nieczynne, a końcówkę drążka raczej trzeba będzie ciąć. Wychodzi na to, że cały dzień mordowałem się po to, żeby to poskręcać i rozkręcać potem jeszcze raz.
Ogólnie jest lipa. Garaż mam do jutra, sklepy nieczynne, a końcówkę drążka raczej trzeba będzie ciąć. Wychodzi na to, że cały dzień mordowałem się po to, żeby to poskręcać i rozkręcać potem jeszcze raz.
Jeszcze zielony jak moja P11.
Jeszcze jutro rano mam czas i tak właśnie myślałem olać tą końcówkę i zająć się wahaczem. Jak tylko wyrwę ten sworzeń to będzie, można powiedzieć, po robocie. Niby jedna z prostszych awarii, ale dla mnie to był cały dzień z głową w nadkolu. A o nakrętce przegubu to chce jak najszybciej zapomnieć.
Jeszcze zielony jak moja P11.
Do wymiany osłony przegubu zewnętrznego nie trzeba odkręcać ani sworznia, ani końcówki drążka kierowniczego......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo, wiem, dlatego napisałem to, co napisałem, celem potwierdzenia tego, co napisałeś
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
DubSon, jak końcówka drążka kierowniczego - to co wchodzi w zwrotnicę może być skrzywione? To samo dotyczy sworznia wahacza. Ja nie wiem co trzeba robić i jakiej siły użyć, żeby to skrzywić
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ogólnie, to żeby wytargać przegub zewnętrzny potrzebne jest 5 kluczy, młotek, śrubokręt płaski i kawałek drutu miedzianego (opcjonalnie trytka).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zrobione. Faktycznie trochę za dużo się z tym cackałem i niepotrzebnie rozkręcałem niektóre elementy ale przynajmniej wiem w jakim są stanie. Jak przyjdzie kolej na drugą stronę to na pewno będzie sprawniej.
EDIT:
I coś zepsułem. Chciałem z garażu wyjechać i mi silnik nie odpala. Przy włączonym zapłonie pali mi się kontrolka check engine, rozrusznik kreci czasem coś złapie jakby miał zaskoczyć ale nie zaskakuje. Zastanawiam się czy nie uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?
EDIT:
I coś zepsułem. Chciałem z garażu wyjechać i mi silnik nie odpala. Przy włączonym zapłonie pali mi się kontrolka check engine, rozrusznik kreci czasem coś złapie jakby miał zaskoczyć ale nie zaskakuje. Zastanawiam się czy nie uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?
Jeszcze zielony jak moja P11.