Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana osłony przegubu - co dalej?

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

[P11/WP11] Wymiana osłony przegubu - co dalej?

Post autor: Sidd » 2016-01-16, 18:30

Poszła mi wczoraj osłona przegubu zew. Dostałem za darmo nową, tyle, że od innego auta. Średnice te same tylko 0,5 cm krótszą. Myślę, że da radę, tylko muszę ją najpierw założyć. Niestety poległem. Po całym dniu z głową w nadkolu mam dosyć. Żeby dużo nie pisać zrobiłem filmik:

https://youtu.be/767bDWPruPI

PS. Jeżeli to co nazwałem nakrętką zwrotnicy jest od czego innego to proszę mnie poprawić.
Jeszcze zielony jak moja P11.

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2016-01-16, 18:40

Odkrec sworzen wachacza i wtedy bedziesz mogl odchylic zwrotnice i wyjdzie przegub zadna filozofia
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-16, 18:55

Kolego odkręc łącznik stabilizatora i wtedy całą zwrotnica pójdzie na dół
Po to właśnie tą nakrętke odkręciles
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-01-16, 20:32

Dzięki za podpowiedzi. Właśnie wróciłem z garażu i robię listę rzeczy do kupienia. Okazało się, że większość drobnych elementów jest krzywa. Sam przegub już prawie na zewnątrz. Zwrotnica opadła, wszystko fajnie, tylko końcówka drążka jest tak skrzywiona, że nie idzie jej wyciągnąć i blokuje mi się o stabilizator. Próbowałem podejść od drugiej strony odkręcając sworzeń wahacza, ale też jest krzywy i do tego nakrętkę blokuje mi przegub.

Ogólnie jest lipa. Garaż mam do jutra, sklepy nieczynne, a końcówkę drążka raczej trzeba będzie ciąć. Wychodzi na to, że cały dzień mordowałem się po to, żeby to poskręcać i rozkręcać potem jeszcze raz.
Jeszcze zielony jak moja P11.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-16, 20:35

Końcówki drążka nie trzeba zdejmować
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-01-16, 21:34

Jeszcze jutro rano mam czas i tak właśnie myślałem olać tą końcówkę i zająć się wahaczem. Jak tylko wyrwę ten sworzeń to będzie, można powiedzieć, po robocie. Niby jedna z prostszych awarii, ale dla mnie to był cały dzień z głową w nadkolu. A o nakrętce przegubu to chce jak najszybciej zapomnieć.
Jeszcze zielony jak moja P11.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-16, 21:47

Sworznia też nie trzeba wybijac przecież
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-16, 21:50

Do wymiany osłony przegubu zewnętrznego nie trzeba odkręcać ani sworznia, ani końcówki drążka kierowniczego......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-16, 22:01

To tez napisałem
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-16, 22:21

Vixo, wiem, dlatego napisałem to, co napisałem, celem potwierdzenia tego, co napisałeś :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-16, 22:38

on chce wykrecic koncowke drazka i sworzen, bo sa krzywe i chce je wymienic. Panowie czytamy, czytamy porzadnie :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-16, 22:46

DubSon, jak końcówka drążka kierowniczego - to co wchodzi w zwrotnicę może być skrzywione? To samo dotyczy sworznia wahacza. Ja nie wiem co trzeba robić i jakiej siły użyć, żeby to skrzywić :-|
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-16, 22:52

ja tez nie wiem. ale tylko poprawiam Was :-P

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-16, 22:58

Ogólnie, to żeby wytargać przegub zewnętrzny potrzebne jest 5 kluczy, młotek, śrubokręt płaski i kawałek drutu miedzianego (opcjonalnie trytka).
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-17, 03:17

Ale motyw przewodni jest o wymianie gumy
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-01-17, 19:16

Zrobione. Faktycznie trochę za dużo się z tym cackałem i niepotrzebnie rozkręcałem niektóre elementy ale przynajmniej wiem w jakim są stanie. Jak przyjdzie kolej na drugą stronę to na pewno będzie sprawniej.

EDIT:

I coś zepsułem. Chciałem z garażu wyjechać i mi silnik nie odpala. Przy włączonym zapłonie pali mi się kontrolka check engine, rozrusznik kreci czasem coś złapie jakby miał zaskoczyć ale nie zaskakuje. Zastanawiam się czy nie uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?
Jeszcze zielony jak moja P11.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-01-17, 20:25

Sidd pisze:uszkodziłem przewodu od czujnika ABS. Dałoby to taki efekt?
Nic to wspólnego nie ma
Predzej immobilizer
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-01-17, 20:47

Odpalił. Po 10 minutach piłowania ale dał rade. Paliwo chyba się cofnęło. Teraz normalnie odpala. Jeszcze tylko osłonę tarczy jutro wyprostuję bo musiałem ją skrzywić.
Jeszcze zielony jak moja P11.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przeniesienie napędu”