Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Instalacja w silniku 1.8 - polecamy, odradzamy

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Instalacja w silniku 1.8 - polecamy, odradzamy

Post autor: jarkk » 2009-11-30, 11:54

Jestem posiadaczem almery 1.8 z 2003r. Planuje zainstalować instalacje gazową i w związku z tym proszę o porady. W serwisie powiedziano mi że almery (nissany ogólnie) nie lubią gazu i jeżeli miałoby dojść do założenia instalacji to trzeba pomyśleć o jakiejś lepszej. W związku z tym moje pytanie jaką instalacje polecacie i czy z owej jesteście zadowoleni. Za pomoc dziękuje i pozdrawiam
___________________________________________________________________________

Jeśli chcesz spędzać 3/4 czasu w serwisie i słuchać, że ten typ tak ma i nic na to nie można poradzić to załóż zwykłą (przerabiałem to już wcześniej z moim poprzednim samochodem. Ja w swoim mam sekwencję DIEGO i na dzień dzisiejszy nie mam żadnych kłopotów.
Wybierz dobry srwis blisko miejsca zamieszkania zaoszczędzisz dużo zdrowia i czasu nie ryzykuj z firmami typu "krzak" które będą trochę tańsze, ale nigdy od nich nie uzyskasz żadnej pomocy.
___________________________________________________________________________

Ja mam ten sam silnik w primerze. Założyłlem 5 tys. kilometrów temu. Trochę straciła na mocy ale do przyjecia. Zakładałem BRC sequent 24 w czakramie. Jak dotąd wszystkoo w porzadku. Pali około 9-10 litrów LPG-trasa 11-12 miasto
___________________________________________________________________________

Tez jestem w klubie Qg18DE i BRC s. 24 - z tym, że dołożyłem jeszcze sobie lubryfikacje za dodatkowe 600PLN - sam nie wiem po co. Na razie 17 kkm i poza braniem oleju nic silnikowi nie dolegoa . Olej to bierze pewnie nie z powodu gazu...
Bujałem sie z gazem od co najmniej 400 kkm - w różnych autach z różnymi instalacjami.
Na BRC s. 24 moge powiedzieć tylko tyle - słabe czujniki ciśnienia i na dużych mrozach padają, ale taki czujnik jest nie drogi i można go w zapasie wozić. Poza tym instalacja na tle innych sprawuje się naprawdę dobrze.
___________________________________________________________________________

Mam założoną sekwencję Bigas (III gen.). Przejechałem "na niej" ok 50 kkm i poza wymianą filtrów i regulacjami co 10 kkm palcem przy niej nie ruszałem.
___________________________________________________________________________

Mam N16 1.8 2003 FL i wsadziłem sekwencję Bigaza w serwisie bez utraty gwarancji. Jak dotąd nie było wielkich problemów a zrobiłem już 47 000, trzeba tylko o nią dbać
___________________________________________________________________________

A ja polecam polskiego KME Diego, zrobiłem na nim co prawda dopiero 6000km, ale jak dotychczas rewelacja!

Spadek osiągów niezauważalny, spalanie nie wzrasta więcej jak 1 l/100km, polecam!
Dodatkowo ma duże możliwości tuningu (w przeciwieństwie do Sequenta).
___________________________________________________________________________

a jak niby ma wyglądać możliwość "tuningu",
bo przy sterowaniu sekwencją benzyny - to jakoś tego nie widzę.
___________________________________________________________________________

Odsyłam do strony producenta: http://www.kme.com.pl/diego

Z tego co tam wyczytałem, to można manipulować czasami wtrysku gazu (i ilością bodajże też). W moim autku gazownik manipulował przy skłądzie mieszanki w zależności od obrotów silnika. Efekt: poprawa momentu obrotowego.

W przyszłości planuję skorygować mapę na hamowni. Dla mnie to taki mały "tuning" (coś w rodzaju chip tuningu).

Spotkałem się z kilkoma opiniami róznych gazowników o dużym potencjale tej instalacji (i min. dlatego wziąłem Diego a nie Sequenta).
___________________________________________________________________________

W moim odczuciu jak zadasz wiecej paliwa - sonda to odczuje i przytnie czasy wtrysków benzyny - koło się zamknie.
Wiem, że KME diego ma mozliwośc budowania mapy - bez "słuchania" czasów benzyny i prawdopodobnie o to tu chodzi - ale wtedy sądzę, że norma spalin - kicha i lambda musiałaby mieć emulację - bo powinno błędy wywalić. Faktem jest, że niektóre silniki musza mieć zmodyfikowaną mapę gazu (dotyczy to głównie dużych silników, które maję albo małą rozpiętość czasów wtrysków benzyny, albo bardzo długie czasy wtrysków) - wtryskiwacze gazowe pracują najlepiej w zakresach od 3-19 ms - powyżej i poniżej jest dupiato. Tutaj manipulacja cisnieniem i czasami wtrysków umożliwia wysterowanie takiego silnika. Ale to cuda na kiju i sen z powiek gazowników.
Na forum OBD2 to bardzo popularny system (Diego) i sprawdzony, ba a nawet tani i jest mozliwość samodzielnego manipulowania- soft mozna ściągnąć z ich strony). To niebywałe zalety.
W QG18 nie ma konieczności az tak rozbudowanego systemu - wystarczy najprostszy system z poprawką (dokładaniem czasu LPG do wtrysku PB) i reakcją na wahania ciśnienia gazu (nachylenia). Prosty do wysterowania i wrazliwy na zmiane warunków jazdy - sygnały z ECU.
Planuję też rasowanie mocy w swoim bolidzie, ale bedzie to inny rodzaj tuningu - reduktor i wtryski gazowe mam do zakresu 150 KM - powinno wystarczyć, co do kompa - się zobaczy,
___________________________________________________________________________

Ciekaw jestem ile uda Ci się koników odzyskać dzięki modom...
Ja się chyba skuszę na shamowanie i skorygowanie mapy. Wierzę, że całkowity powrót do pierwotnych osiągów jest możliwy, bo już teraz bez żadnych kombinacji spadek mocy prawie niezauważalny (trochę słabsza z dołu).
___________________________________________________________________________

Jak wzbogacisz auto na gazie to ECU benzyny skróci czasy wtrysków na benzynie i możesz mieć problemy z odpaleniem auta. Tuningowanie auta na gazie przy pomocy czasu otwarcia wtrysków to jakieś nieporozumienie(mapa benzyny od razu się rozjedzie i będą same problemy). Jedyną rozsądną możliwością jest zakup wariatora i przyśpieszenie mu zapłonu na gazie w związku z wyższą liczbą oktanową LPG i dłuższym spalaniem gazu. W ten sposób można pozyskać kilka koników
___________________________________________________________________________

Mam wątpliwości co instalacji LPG w mojej primerze..sam niewiem czemu...może dlatego, że nasłuchałem sie różnych skrajnych opini..może ktoś ma taki model primery na gazie i mi podpowie na co zwrócić uwagę itp. Posiadam primere P11 1,8 z 2000r.
___________________________________________________________________________

Mam ten sam silnik (2001r) i zamontowałem sekwencję Diego (ale po wcześniejszych doświadczeniach z tanimi warsztatami i instalacjami już więcej nie ryzykowałem). Prawie rok eksploatacji ~ 20tyś. przejechane i na dzień dzisiejszy żadnych problemów.
___________________________________________________________________________

Spalanie w trasie 9, w miescie 11 oczywiscie przy delikatnej jezdzie
W sumie niecały litr więcej jak benzynki.
___________________________________________________________________________

Do silnika QG18DE tylko sekwencyjna instalacja (masz OBD i dwie sondy lambda) i nie daj się nawet namówić na tradycyjną. Nie zdążysz wyjechać z warsztatu i już zapali ci się "check". Diego to dobry wybór. Polecam również sequenta24 BRC.
___________________________________________________________________________

ja miałem w swojej Almerce 1.8 z 2001 r. sekwencyjny wtrysk OMVL REG. Działało fantastycznie, absolutnie bez żadnych usterek...jakość jazdy identyczna jak na benzynie tylko o połowę taniej :)
w tej chwili z instalacji cieszy się nowa właścicielka...jak mniemam nadal działa rewelacyjnie:)

myślę ze każda instalacja IV generacji tj sekwencyjnego wtrysku będzie dobra...trzeba się chyba kierować tylko zakładem, żeby miał trochę doświadczenia w montażu i tyle :)
___________________________________________________________________________

Dzieki za rady, a znacie jakas firme instlujaca inst. gazowe w Krakowie warta polecenia ?
___________________________________________________________________________

W krakowie gaziarzy omijaj z daleka. Jesli jesteś z Krakowa polecam Czakram w Tarnowie - tam zakładałem i moi koledzy tam zakładali:
Honda Accord 2,0
Hyundai Elantra 2,0
2 Almery 1,8
Octavia 1,6
BMW 529 - wszyscy sa zadowoleni i zero problemów. Gwarancje masz na 2 lata.
___________________________________________________________________________

dzieki Wam wszystkim...
zalozylem sekwencje BRC Sequent 24 w Czakramie
na razie wszystko hula OK
zobaczymy jak spalanie wyjdzie....oczywiscie podziele sie z Wami wrazeniami.
___________________________________________________________________________

Ja mam Landi Renzo Omegas i też sobie chwalę,
autko pomyka tak samo jak na benzynce
___________________________________________________________________________

Witam,
widzę, że głosy rozłożyły się głównie za BRC lub BiGas. Ciekawi mnie to bo sam nosze się z zamiarem zagazowania swojej Almerki 1.8.
Chciałbym jednak mieć pewność, że nie zaszkodzę osprzętowi - ważniejsza dla mnie jest niezawodność i brak potencjalnych zagrożeń niż idealne odzyskanie parametrów benzynowych czy możliwość tuningu.
W poprzedniej furze Escort 1.6 16V'98 miałem założoną sekwencję BiGas przez 50tys sprawowała się bez zarzutu. Jednak przed sprzedażą najpierw padł mi katalizator (przebieg 120tys z czego 40 na gazie) a tuz przed przebieg 134tys zczął spalać nawet do 15l/100km gazu i wyraźnie spadła mu moc. Poza tym na przeglądach rejestr. grozili mi palcem za wielokrotnie przekroczoną normę węglowodorów....
Gazowonik sprawdzał ustawienia i stwierdził, że instalacja jest cacy a kom. LPG sam dostraja się do benzynowego - a ten wg niego podawał za duże czasy wtrysku i "gazowy" uczył się podawania za dużej ilości gazu.
Możan by to zrzucić na markę Forda/komp benzynowy etc..
Nie mniej zawsze gdzieś w podświadomości plątała się myśl, że może ten komp. benzynowy "zgłupiał" a katalizator padły właśnie od instalacji gazowej?
Opieprzcie mnie jeśli gadam glupoty i podpowiedzcie jaką waszym zdaaniem najlepiej założyć instalkę? Stawiam jednak na BiGas'a
___________________________________________________________________________

ja też duzo dobrego słyszamem na temat Diego podobno rewelacyjnie sie kalibruje, sam montuje Solarisa i musze powiedzieć że jeszcze nie miałem z nim problemów nawet autka z automatyczną skrzynią biegów nieźle na nim śmigają, kalibracia jest bardzo prosta
___________________________________________________________________________

Cokolwiek byś nie założył zwracać uwagę trzeba na kilka rzeczy.
1. czy dany zakład gazował już taki silnik na danej instalacji i ile tych silników zrobili.
czy może bedziesz pionierem i dopiero będą się uczyć Twego silnika.
2. staranność montażu jego dokładność i precyzja.
ja jestem zadowolony z instalacji:
widziałem najpierw w necie jak zakład zaklada i obfotorafował kilka takich silników jak mój.
Wgrali mapę gotową dla QG18DE bo już mieli takie w swoim archiwum, a pierwszy tego typu motor stroili na hamowni. Mój Qg18De kupił mapę i jak dotąg 40 kkm i zero kompletne problemów (no raz na mrozie -35 st) padł czujnik cisnienia w listwie ale to moja wina bo mogłem go przepalić przed nocą na benzynie. Wymieniono na gwarancji
___________________________________________________________________________

Taki sam silniek jest u mnie. Kilka miesięcy temu założylem instalacje II gen. LandiRenzo. Zrobiłem na niej ok 7kkm, i póki co - wszystko OK. ZApłaciłem - 2200zł. Za sekwencję zapłaciłbym więcej, policzyłem, że się nie opłaci, ponieważ: auto bedzie spalało ok 1lgazu/100km mniej; a całość będzie się zwracała 2 lata dłużej. Auto sprawuję się na LPG idealnie, moc - trochę mniejsza, spalanie: miasto: 11-13l, trasa 9,5-10,5l.
___________________________________________________________________________

Obecnie firma BRC rozwiązała problem czujników na listwie. Mierzy on tylko temperaturę gazu natomiast wbudowany w nim sensor, który mierzył ciśnienie gazu i potrafił sie uszkodzić został zastapiony zewnętrzym i bezawaryjnym.
Również polecam tą instalkę jako najlepszą w swojej klasie.
___________________________________________________________________________

17 maja założyłem instalacje gazową TOMASOTTO do mojej Almery 1.8. Butla w miejsce kołaa zaposowego 42 litry (efektywne 32 litry). Gwarancja 24 miesiące. Przy zabudowie gazownik wymienił mi świece (przebieg w moim autku już wymagał wymiany 62kkm) oraz filtr powietrza. Jak na razie autko śmiga bezproblemowo
___________________________________________________________________________

Chę zainstalować instalację gazową do mojego Nissana Primery 1,8 z 2001r.
Posiada ja od pół roku i mimo ze pali śr. 8,0 /100km to koszty sa duże przy tych cenach paliwa
Proszę doradzcie mi jaka instalacje założyc i jakiej firmy?? (z sekwencji oczywiscie)

Moj miejscowy gazownik ma: DT Gas System za 2500zł i Easy Jet za 3400zł
-> a czy warto którąś z nich instalowac czy poszukać inny firmych?
___________________________________________________________________________

DT Gas System lepiej sobie odpuść (raczej kiepskie opinie). O tej drugiej marce to w ogóle nie słyszałem. Zainteresuj sie czymś popularnym (jak wkurzy Cię twój gaziarz to pojedziesz do innego) typu Sequent 24 BRC, KME. O tych instalkach forumowicze wypowiadają się pochlebnie a ceny też są przyzwoite. Ja od kilku lat jeżdżę na sekwencjach BRC i jestem zadowolony. Nie rozumiem o co chodzi z "blogiem". Jeżeli myslisz o blosie to przy systemach sekwencyjnych sie go nie montuje.
___________________________________________________________________________

GasSystem ma moj brat w Hondzie civic i dziala bardzo dobrze
(a gazownik instaluje kilka takich instalacji w tygodniu i nie narzeka,
twierdzi ze jakby miął problemy i reklamacje to był zmineił firme i generalnie poleca GasSystem)
ten drugi EasyJet ma opinie b.dobra wg http://mgaz.pl/opisy/easyjet.htm
ale kosztuje o 1000zl wiecej

Zastanawiam sie czy warto wydawac 3400zł na BRC czy EasyJet (która lepsza)
skoro mamy kolektor aluminiowy
i czy taka instalacja za 2500zł mi wystarczy??
(bez niepotrzebnych kłopocików)
___________________________________________________________________________

Panowie, moim zdaniem kwestia instalacji to sprawa drugorzędna, po pierwsze trzeba znaleźć na prawdę dobry zakład, który tą instalację założy i odpowiednio zestroi. Co do samej instalacji to polecę sekwencję firmy Bigas, przejechane u brata 97tys. i brak poważniejszych problemów. Te instalacje (jak i CNG) były zakładane dla taksówek wawa taxi i to chyba świadczy o ich jakości. Na codziennej na zaciszu masz bardzo dobrych gazowników, gość jeździ z Tobą po toruńskiej i na bieżąco ustawia mapę, tak żebyś był zadowolony
___________________________________________________________________________

odgrzebie stary temat, ale, że mojej instalce BRC s 24 stuknęło 65 kkm podzielę sie wrażeniami.
- Zero problemów dotyczących odpalania porannego, czy rozjazdu mapy.
- Reduktor, bądź nie do końca zgrana mapa powoduje mi zadyszkę powyzej 5800-6000 rmp na piątym biegu. Prawdopodobnie za niskie ciśnienie ustawione i efekt stałego otwarcia wtryskiwacza. Ale co tam - to już przecież ponad 200 km/h, jak bedę chciał sie ścigać dalej - na benzynke przełączyć trza (zwykle przy tej prędkości rozsądny człowiek odpuszcza ). Hamownia by pewnie prawde powiedziała.
- 2 x padł czujnik ciśnienia w listwie - pada niestety elektrycznie (musi być zimno i wtedy gdy pstrykam przłacznikiem gaz-benzyna na załączonym zapłonie i zgaszonym silniku -jakieś przepięcie?)
- filtr gazu fazy ciekłej z magnesikiem - kapitalna sprawa. Po 30 kkm praktycznie nie ma syfu na filtrze. Wystarczy strząsnąć opiłki z magnesu i heja dalej. We wcześniejszych instalacjach nie miałem tego patentu.
- ciekawi mnie wytrzymałość wtryskiwaczy i żywotność reduktora - ile jeszcze pociągną.

źródło: NKP

Awatar użytkownika
Sergio
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2011-02-08, 12:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Sergio » 2011-02-08, 18:40

primera p11 1.8 2000r gaz mam 20kkm temu założony (stag300+,magic jet) polecam nic sie nie dzieje spalanie gazu miasto 12-13 trasa 8-9 oczywiście normalna jazda nie dziadkowa:)
primera p11 1.8 LPG:)
Talon tsi 1g FWD

Awatar użytkownika
stoneface
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2012-09-28, 12:52
Lokalizacja: PO

Post autor: stoneface » 2013-03-20, 13:02

Ja mam BRC SQ 24.11, przejechane na razie 15kkm i jest nieźle. Miasto 11-12l, a w trasie 8-9,5 LPG.

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Jaka instalacja.

Post autor: garlick » 2016-04-14, 08:44

Witam wszystkich.

Własnie zakupiłem Primere P11 1.8 z 2001r. Z powodów ekonomicznych i pokonywanych przez mnie odległości, planuję założenie instalacji LPG. Jaką instalację polecacie i jaki zakład w Łodzi ?

Pozdrawiam,
Andrzej.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-04-14, 09:02

garlick, pójdź taką samą drogą jak ja - zadzwoń, pozbieraj oferty, zobacz co jest w okolicy i wrzuć na forum co Ci tam proponują ;)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-14, 12:17

http://oferta.nagaz.pl/?id=4019&k=eaae4 ... 8d600cae6b

taką ofertę przysłał jeden z zakładów

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-04-14, 12:42

Daj sobie spokój z lubryfikacją zbędny element który bardziej syfi dolot niż pomaga .
Tu masz mapę polecanych zakładów może coś wybierzesz
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... IC2L-6Xbks

Możesz też spojrzeć na temat instalacji 2.0 PB .
viewtopic.php?t=22&start=150
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-04-14, 12:58

Jakaś droga ta oferta porównując z tymi, które sam ostatnio otrzymywałem (zobacz w temat 2.0, jak mówi nice-wawa).
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-14, 13:01

Dzięki, obdzwonię te punkty i dowiem się co i jak. Jak wygląda sytuacja jeśli chodzi o wielkość zbiornika? Chodzi mi o to jak duży zbiornik zmieści się pod podłogą (wersja kombi) tak, żeby podłoga pozostała płaska?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-04-14, 13:05

garlick, zaglądnąłeś w temat o 2.0? Zwłaszcza na jego koniec? :shock:

[ Dodano: 2016-04-14, 14:06 ]
5-6 strona
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-18, 09:07

Inny zakład zaproponował coś takiego:

Wtrysk sekwencyjny 4-cyl. KME NEVO 2150 zł.
Wtrysk sekwencyjny 4-cyl. BRS S-24.11 2700 zł.
Wtrysk sekwencyjny 4-cyl. Sequent 32 2800 zł.

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-04-18, 11:19

BRC bym sobie odpuścił , lepiej coś polskiego napisz jakie wtryski i reduktor do KME zaproponował .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-18, 12:14

KME SILVER FZ6
WALTEK

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-04-18, 12:29

Valtek do sobie odpuść to lipa a nie wtryskiwacz , lepszy reduktor to KME Tur niż Silver .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-19, 08:34

To jakie wtryskiwacze polecasz do instalacji KME ?

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-04-19, 09:03

Barracuda polskie dobre wtryskiwacze .
http://www.phjacus.pl/Y75-BARRACUDA-Wtr ... p2394.html
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

garlick
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2016-04-14, 08:40
Lokalizacja: Łódź

Post autor: garlick » 2016-04-19, 12:45

Ustaliłem z gazownikiem:

KME NEVO
KME Tur
Wtryskiwacze Barracuda
Zbiornik Stako T65005512L

Dzięki za pomoc. Dam znać po gazowaniu ile kosztowało i jak się jeździ.

Pozdr.
Andrzej

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-04-19, 13:16

Uzgodnij że ma być zdemontowany na czas montażu kolektor ssący , żeby nie wiercili jak wypadnie pod wkrętki .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”