Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Regenerowane HLA-zbawienie dla starych SRek

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Regenerowane HLA-zbawienie dla starych SRek

Post autor: Ad@mus » 2015-09-26, 12:52

Pewne jest to, że jeśli silnik jeździ od parunastu lat, to tak samo jak napinacz na rozrządzie. Notabene jest on wymieniany podczas zmiany kpl rozrządu. Na wymianę hydro popychaczy mało kto się decyduje bo to dość droga zabawa.

Najtaniej co udał mi się znaleźć to jakieś zamienniki w IC. Licząc rabaty kolegi Mechanika plus brak marży Detalicznej w IC koszt jednego hydro to 38zl (kpl to 304zl netto)

Biorąc pod uwagę, że to jakiś tam najtańszy zamiennik wolałem ominąć ten temat szerokim łukiem.

Po zlocie wrocławskim silnik nieco głośniej zaczął klepać, szczególnie traumatyczne były poroanne rozruchy, gdzie tarabaniło tak że aż przykro się robiło.

Idąc tropem wszelkiej maści porad i tematów z różnych for podejrzenie padło na napinacz lub łańcuch. Zanabyłem zatem napinacz z drobnym zębem. Zaimplantowałem do silnika i na początku się okłamywałem, że naprawiłem. Banan z twarzy znikł po rannym odpale... można się wkutwić!

Wiec co? Łańcuch, który ma dopiero 22tys przebiegu? No chyba... czapka w dół i badanie... nic nie wychodzi więc to nie to.

Znajomy mechanik z ANPisarek.pl, który ma ponad 35letni staż zdiagnozował Hydro. "Adam, w VW hydro po 200tys sie wymienia bez dwóch zdań, a czasem i po 100tys są kaput"-powiedział.

No tak, moj silnik ma już ponad 250tys, nie licząc remontu to HLA własnie tyle się już napracowały. Odliczyłem zatem złotówki i nie chętnie chciałem kupować te nieszczęsne chinole.

Jednak w tak zwanym międzyczasie, ktoś coś tam mi sprzedał, cenne info, że można je zregenerować. Tak. OEMowe HLA! Zatem Google na tapete i szukam, nikt nigdzie tego nie robi. Żadnej informacji na forach w PL i za Granicami. I wtedy złapałem kontakt i mam już namiar na firmę, która się tego podejmuje. Takie Hydro z powodzeniem są katowane w motorsporcie. Są Oem'owe i nie kosztują tyle ile chinol... Świetnie, musiałem zaryzykować.

Po wymianie HLA jestem już pewien, przekonany i świadomy, że to był dobry ruch. W moim temacie z Nissanem macie opisane moje spostrzeżenia. Polecam taka operację każdemu, komu coś się nie podoba i gdzie głowica hałasuje.

Koszta?
200zł za regenerację 8szt HLA, zrobiłem wszystkie na raz. I nie chciałem się bawić w inne rozwiązanie, bo chyba by mnie strzelił uj za miesiąc jak by się znowu coś rozklepało (ważne żeby wsadzić HLA z p11 lub z lifta)
50zł za regenerację napinacza

Warto!@

viewtopic.php?t=10909&start=480

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1EwGVPVFZxg[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xCNMs7jHgaQ[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8PbiSG-nxH4[/youtube]

wiem, że niektórzy z was już mnie o to pytali. Co gdzie i jak... jak? Najprędzej :D i się nie martwić o nasze czapki ;)

[ Dodano: 2015-12-15, 18:39 ]
odpalanie przed:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=spuQOCVLLPs[/youtube]
i po wymianie HLA:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u4x4ZAe7zLo[/youtube]
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-12-16, 07:40

Chciałbym, pochwalić się, podziękować oraz nakłonić tych którzy tego nie wierzą - a powinni :)
Zastosowałem patent z regeneracja HLA w silniku znajomego i efekt jest taki jak opisuje ADAMUS w poście powyżej.

LUBIE TO

<okok>

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2015-12-16, 14:36

Heja.
Jest jakis trik przy wymianie, czy postepowac wg manuala Nissana?
Niedlugo sie za to zabieram i troche sie boje przykrecania z powrotem walkow na miejsce... :shock:
Blue Thunder

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-12-16, 14:44

HLA dostaniesz gotowe do założenia.
Jak założysz wyałek i mostki to musisz sukcesywnie po kolei dokrecac poszczególne walki tak aby niwelować kantowanie i naprezenia... po prostu musi równo siadac i tyle ;)

uważaj żeby nie ukrecic zrob mostkow bo będziesz miał przerabane

jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie

podepnij aparata i pal dziada ;)

jak nie robiles tego nigdy to manual na kolankach i klucz dynamo w rasi
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-12-16, 15:56

GrzyBek80 pisze:Heja.
Jest jakis trik przy wymianie, czy postepowac wg manuala Nissana?
Niedlugo sie za to zabieram i troche sie boje przykrecania z powrotem walkow na miejsce... :shock:
wymiane HLA mozna ogarnać w 1,5 -2 godzin przy piwku jesli wiesz jak to zrobić. Jesli tego nigdy nie robiłeś to jest kilka zasadzek które na ciebie czkają i mozesz narobic sobie bigosu. pewnych rzeczy nie ma w manualnu. a przede wszystkim manual nie opisuje wymiany hla w silniku zamontowanym aucie. zastanowił bym się czy nie poswięcic pare złotych i dać to komuś ogarniętemyu w temciew ;)
XXX

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 235
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2015-12-17, 08:58

Opisz te zasadzki jak możesz :)

GrzyBek80
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2009-12-12, 23:08
Lokalizacja: Masuren

Post autor: GrzyBek80 » 2015-12-17, 11:41

Manual Nissana:
Rozdzial 2B, Podrozdzial 10 (str.91) - Inspekcja HLA w zamontowanym silniku.

Zrobilem moda rozrzadu w dwoch autach, ale walkow nigdy nie rozkrecalem i tez chetnie chcialbym sie dowiedziec na co zwrocic uwage (a czego nie ma w manualu).

Ad@mus podal np. wazna wskazowke:
Ad@mus pisze:jak poskladasz wszystko do kupy odlacz aparat zapłonowy i krec samym rozrusznikiem az kontrolka ciśnienia oleju zgasnie
Thx <spoko>
Blue Thunder

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-07-12, 11:08

Pytanie z innej beczki, dało by radę zregenerować napinacz łańcucha rozrządu w sr20ve ??
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-07-12, 11:19

A czymś się różni napinacz od VE od zwykłej SR'ki?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-07-12, 11:49

Gęstością i ilością ząbków oraz długością.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-12, 12:08

w głowicach z VE jakie widziałem były napinacze z grubym zebem, czyli takie jak w p10/p11

Poliftowy ma drobny ząbek, długości są te same, bo po co miał by być dłuższy.
Po co drobne ząbki, po to żeby dokładniej napiąć łańcuszek.

Przykładowo:
gruby Ząb napina o jeden ząbek i ma delikatny luz, gdyby się dało to łańcuch był by idealnie napięty na 1,5 zęba, ale się nie da. W tym przypadku drobnoząbkowy napinacz dopnie luz i jest sysunia.

Obrazek

O ile się nie mylę to GTI-R też miał drobny ząbek.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-07-12, 12:58

Ad@mus ooo właśnie tak, zgadza się. Jego zużycie polega na wyrabianiu się czy jak ? Jest jakiś sposób na regenerację.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-12, 13:20

zużyty nie utrzymuje ciśnienia przez co nie napina jak powinien
Który typ z powyższych masz?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-07-12, 13:56

Wierząc internetowym przekazom to sr20ve ma ten z drobnymi ząbkami, wyjmował będę w weekend.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
nismo46
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2012-02-22, 13:54
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: nismo46 » 2016-07-12, 18:19

Gruby ząb
Nie sztuką jest kupić gotowy projekt..
Sztuka jest go zbudować!

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-12, 21:07

x2
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-07-12, 22:25

Ja tam widziałem gruby. U rz teraz lata drobny bo gruby oddał ;) Można pochwalić.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-07-13, 06:44

Nie ma co bawić się w regenerację, nowy niby do gti-r (13070-2J203) jest za 150zl. Ale czy ma drobne ząbki? Na pewno 13070-1N514 ma, bo jest od SR16VE N1.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-13, 11:24

no właśnie, nowy 150zł, dostaniesz do łapki i się okazuje że gruby, Ten do N1 raczej ma inną cenę skoro podałeś oba numery katalogowe. Jeśli nie ma wątpliwości to bierz nowy i cacane.

Ja kupiłem OEM z polifta i oddałem na remake makeover i mam za 100zl cacany bo nie chciałem kombinować z nowymi za 150zł czy aby miał drobny ząb ;)

By to wszystko było piękne i tanie to na nowych ludzie by latali ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-07-13, 12:04

Ja tam wolałbym oem gruby nowy, niż jakiś makeupowany drobny ;D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-13, 12:37

? Jakiś ?
może to ten OEM gruby nowy będzie "Jakiś"?

Porównaj oba w silniku i oceń który lepszy :) ja tak zrobiłem i wiem :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-07-13, 14:41

Ad@mus, możesz mieć rację, nie zaprzeczam. Jednakże nie zdarzyło mi się by jakaś cześć brand new in box Genuine Nissan Parts była gorsza, niż zużyta i regenerowana ;)

bdw. oemowy gruby wytrzymuje przy oryginalnym przebiegu minimum 342.000km w SR20DE 100NX GTI i klękają panewki. Więcej pewnie też polatał i powiedziałbym ci jakieś konkretne info, ale kontakt z autem mi się urwał. Wymieniając rozrząd raz na te 340.000 lub składając nowy silnik - kupiłbym new GNP i sikiem prostym traktując to co dostępne na rynku i to jaki ma ząb. Owszem, mając wybór w podobnej kasie między nimi, brałbym z drobnym - wiadome.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-13, 20:15

na chwile obecna malo kto kupuje co 340tys geniue rozrzad i sklada na geniue napinaczu :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-07-17, 11:42

Jastrząb pisze:Ad@mus ooo właśnie tak, zgadza się. Jego zużycie polega na wyrabianiu się czy jak ? Jest jakiś sposób na regenerację.
jest
XXX

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-09-13, 19:23

Siemano ponownie, pora na mały off w temacie, odnośnie napinacza przyszło do mnie takie coś
nówka od sr20det do 200sx s14, GTiR-a zakupiłem za 140zł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-09-13, 19:30 przez Jastrząb, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-13, 19:29

dobra cena
Ostatnio zmieniony 2016-09-13, 19:31 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-09-13, 19:30

Widać, drobny.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-09-13, 19:31

już poprawione :-> drobny ząb :D ehh te dodawanie fotek
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-09-15, 15:11

Normalnie w ASO dostałeś? Bo jak ja pytałem to były po grubo powyżej 250zł :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-09-15, 15:19

Pewnie z tego samego żródełka co jałańcuch OEM i zębatke brałem ;)
Ostatnio zmieniony 2016-09-15, 20:20 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”