Witam.
Mój samochód coraz bardziej zaczyna mnie irytować. Almera posiada silnik 1.4 z gazem sekwencją. Rok produkcji to 1999. Mianowicie na benzynie nie trzyma obrotów, co chwilę muszę operować gazem aby nie zgasł, na gazie jest w porządku. Zarówno na gazie i benzynie, kiedy się rozpędzam, to w okolicy 2000 - 3000 obrotów samochód lekko poszarpuje co chwilę odzyskuje moc i traci, dopiero jak przekroczy około 3000 to tak jak by się załączało turbo.
Wykręcałem świece i stwierdzam że są ok.
Czyściłem przepływomierz - po odłączeniu obroty na benzynie wstają i równiutko się trzymają około 900 rpm.
Po odpięciu sondy lambda nie widać żadnej różnicy.
Osobiście stawiam na przepływkę, ale proszę jeszcze o inne rady, bo jak chyba każdy, nie lubię niepotrzebnie wydawać pieniędzy.
Dzięki z góry.
[N15] Obroty i moc - silnik 1.4 + GAZ
Moderator: sergiej
Po podpięciu pod komputer diagnostyczny pokazują się jakieś błędy? Niewykluczone że może to być wina przepływomierza, ale również skoro po odpięciu sondy lambda nic się nie zmienia - może to być także jej wina. Do sprawdzenia zdecydowanie świece i cewki zapłonowe, oraz przepustnica i czujnik położenia wałka rozrządu (silniczka krokowego). Warto byłoby także sprawdzić filtry oraz pompę paliwową.
W tym silniku jest aparat zaplonowy. Po odpieciu sondy w mojej n15 tez sie nic nie zmienialo a silnik dobrze chodzil i samochod tak samo jezdzil zarowno bez jak i z podpieta..
Sprawdz błędy metodą na zworke. Moze cos Ci wymiga
[ Dodano: 2016-07-01, 14:47 ]
W swojej primerze mialem poszarpywanie i oslabienie w zakresie 2-3 tys obrotow. Siwece byly wypalone. Wymiana zalatwila sprawę
Sprawdz błędy metodą na zworke. Moze cos Ci wymiga
[ Dodano: 2016-07-01, 14:47 ]
W swojej primerze mialem poszarpywanie i oslabienie w zakresie 2-3 tys obrotow. Siwece byly wypalone. Wymiana zalatwila sprawę