FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka
Autor Wiadomość
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-08, 21:30   Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka

Na początek - skąd wziął się temat - chcę trochę polepszyć spowalniacze w swojej Primerze P11.

A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:

240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa

Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)

Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa

Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa

Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa

Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa

Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa

Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa



To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.


Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 !! Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
Ostatnio zmieniony przez janusz 2015-07-09, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-07-09, 09:17   

Ja u siebie mam BM50, w GT seryjnie była, w P11 2.0 były dwa rodzaje.
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-09, 09:34   

Arias, z tego co przekopałem service manuale to w P11 niezależnie od wersji silnikowej była pompa 1" i serwo 8", ciśnienie takie jak napisałem wyżej :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2015-07-09, 11:44   

ciekawe jaką ma mój lift
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-09, 14:40   

nie bierzesz pod uwage wielkosci serwa, przełożenia na dzwigni pedału hamulca , różnych pomp ABS. na skutecznosć hamulca ma też wpływ ilosć tłoczków w zacisku stosunek powierzchni tłoczków zacisku do tłoczka pompy ham, powierzchnia klocka i srednica tarczy.

może byc sytuacja że przy niższym cisnieniu ale na dużej tarczy i zacisku 4 tłoczkowym uzuskasz duzo lepszy efekt niż przy duzym ciśnieniu na małej tarczy i jednym tłoczku.

[ Dodano: 2015-07-09, 15:42 ]
moim zdaniem polepszanie spowalniaczy od strony pompy to podchodzenie do tematu od dupy strony:))
_________________
XXX
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-09, 20:12   

VE Killer, co do serwa to właśnie zacząłem się rozglądać, za jakimś co ma większą średnicę membrany.

Któryś z chłopaków zaczął właśnie od zacisków 2 lub 4-ro tłoczkowych i niestety, ale różnica była nieznaczna. Zresztą Arias ostatnio wrzucił do siebie zaciski z X-triala i jak stwierdził - delikatna poprawa jest. To można tłumaczyć tylko i wyłącznie zmianą powierzchni klocka.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-09, 21:40   

ale czy te zaciski były montowane do większej tarczy?? bo np. w 300zx Z32 JEST ZACISK 4 TŁOCZKOWY ALE ale tarcza jest mała i hamulce sa właśnie dlatego do dupy

[ Dodano: 2015-07-09, 22:40 ]
poza aby cokolwiek polepszyć w hamulcach trzeba bezwzględnie wyp.... ABS
_________________
XXX
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-09, 21:46   

No właśnie w tym jest problem, że chcę zostawić ABS. Wiem, że bez ABSu jest przyjemniej, ale u mnie w planach jest pozostawienie go.

Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to wrzucenie serwa z jakąś 9" membraną, albo przynajmniej rak 8,1".

A i jeszcze pytanie - jaka jest różnica w działaniu serwa dwumembranowego od takiego z jedną membraną?
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-07-09, 22:03   

A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS :P I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem :P
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-09, 22:11   

Arias napisał/a:
A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS :P I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem :P


wyjecie bezpiecznika powoduje jedynie że ABS nie działa ale dławienia w ten sposób nie usuniesz.

u siebie mam seryjna pompę 4 tłoczek na przodzie ,tył seyjny i hamulec jest taki ze gdyby nie pasy to kiedyś przy awaryjnym ostrym hamowaniu zostawiłbym przód szczęki na kierownicy,

takie same rozwiązanie zaadoptowałem do GTI-R gdzie seryje hamulce sa równie chajowe i róznica była znaczna
_________________
XXX
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-09, 22:21   

Czyli jednym z rozwiązań byłoby przeszczepienie pompy ABSu na taką z mniejszym dławieniem?
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-09, 22:46   

janusz napisał/a:
Czyli jednym z rozwiązań byłoby przeszczepienie pompy ABSu na taką z mniejszym dławieniem?


nie mam pojęcia czy jest to w ogóle rozwiązanie i jakie. ja ABS wywalam całkowicie. pompa sterownik wiązki czujniki.. przynajmniej jeden układ mniej który może się skaszanić:)))
_________________
XXX
 
     
adam_N14 
aktywny forumowicz


Nr rejestracyjny: WCI...
Model: N14-GTI / P11_TopSport
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 150
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2015-07-09, 23:59   

W N14 GTi fabryczne spowalniacze na które wielu narzeka tylko po regeneracji,
bez pompy ABS i zalane świeżym płynem są w stanie wielokrotnie zatrzymać auto z 200.
Po fizycznym usunięciu pompy do ABSu nawet nie myślę wracać.
_________________
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-07-10, 06:22   

To może jakiś DIY wywalania ABSu ?? :)
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
Vendo 
aktywny forumowicz

Model: Sunny 2.0 SR
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 164
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-07-10, 07:21   

Będę wywalał u siebie niedługo, to może zrobię ;-)
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-10, 11:17   

zależy w jakim samochodzie bo sa różne pompy ABS. jeśli do pompy wchodzą dwa przewody i wychodza dwa to na scianie jest taki podwójny trójnik wtedy sprawa jest banalna przepinamu dwa wejściowe przewody z pompy ABS do trójnika i mozemy śmiało wywalać reszte złomu. jesli z kolei wychodza 4 jak jest np w p11 to trzeba dołozyć trójniki i przepiąć wszystkie 6 przewodów z pompy abs do trójników i tyle. wielkiej filozofi w tym nie ma. należy jednak bezwzględnie pamiętać aby układ pozostał jako "X" !! !!
_________________
XXX
 
     
Niedział 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: CW
Model: 4x P11 GT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 136
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-07-12, 21:14   

Powiem jedno nie każda P11 GT ma BM50, maja je te pierwsze z 97 (rozebrałem dwie :mrgreen: ), niestety w 98 Top Sport jest 15/16 (bynajmniej w mojej i w drugiej z 98r).
Zresztą widać gołym okiem po wielkości zbiorniczka i dekielku w GT z BM 50 jest niebieski.
To tak jak w kombi po lifcie trafiają się zaciski z tłoczkiem 38mm, a tak były mniejsze tłoczki.
Ostatnio zmieniony przez Niedział 2015-07-12, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-12, 21:23   

Niedział, ja w swojej P11GT z 10/97 mam jakąś chyba 1" i zakrętka na zbiorniczku ma kolor czarny :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Niedział 
stały bywalec


Nr rejestracyjny: CW
Model: 4x P11 GT
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 136
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-07-12, 21:37   

na tych co wyjąłem z 97 jest na odlewie BM59. Co było pod ręką to ładowali :mrgreen:
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-12, 21:43   

Z tego co wygrzebałem z manuala to wszystkie P11 - nie ważne GA/SR/CD miały 1" pompę hamulcową, a tu takie rzeczy wychodzą - 15/16"
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2015-07-13, 12:26   

a moze są też pompy ABSu różne i tu jest jakas logika że do konkreetnej pompy ABSu daja konkretna pompę ham.??
_________________
XXX
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-13, 13:46   

VE Killer, może nie tyle konkretną pompę, co moim zdaniem odpowiednie "tłumiki" przepływu.

Wie ktoś jaką średnicę tłoczyska ma pompa BENDIX25 21027699? Taka siedzi w mojej padace i chciałbym wiedzieć co to jest.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
onyxx 
aktywny forumowicz


Model: N16 VE-T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Mar 2012
Posty: 191
Skąd: wwa
Wysłany: 2015-07-13, 14:38   

Pompa z Patrola Y60 jak i Y61, to również BM57 ;) z tłoczyskiem 1,1". Taką mam u siebie i do 4-tłoczka z przodu idealna :-) Wcześniej z seryjną 15/16" było słabiej zdecydowanie.
_________________
Almera N16 SR20VE-T
 
     
PrzeRuSco 
fanatyk nissana

Nr rejestracyjny: WD
Model: Wagon VVL NEO

Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 809
Skąd: W-wa Bie(L)any
Wysłany: 2015-07-13, 14:45   

Tak jak pisał onyxx pompa z patrola to jest BM57 tylko wyjścia przewodów są odwrotnie zakończone stożek/lejek więc trzeba przerabiać przewody, plusem jest natomiast że wyjścia pompy są po tej samej stronie co w primerach i nie pasują do 200sx dzięki czemu cena nie zabija. Dlatego na chwile obecną pompa BM57 leży sobie w garażu i czeka na montaż.
_________________
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
 
     
marlos90 
Moderator Grupy


Model: P11VQ & Galaxy mk2 2.3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 27
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 655
Skąd: LBN
Wysłany: 2015-07-24, 20:53   

janusz, bm50 i bendix mają po 1calu, bosch z polifta ma 24mm
_________________
My GTline http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2015-07-28, 08:54   

onyxx napisał/a:
Pompa z Patrola Y60 jak i Y61, to również BM57 z tłoczyskiem 1,1"

Czyli najrozsądniej wziąć jakąkolwiek pompę z patrola
Mam u siebie przy 4tłoczku objaw taki, że przy hamowaniu pedał wpada w podłoge hamowanie nie jest bardzo skuteczne dopiero za 2-3 razem wciśnięciem hamuje jak należy.
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7700
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2015-07-28, 08:56   

Vixo, mi to wygląda na zapowietrzony układ hamulcowy :]
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2015-07-28, 09:39   

Odpowietrzane z milion razy płyn wymieniany. Problem pojawij się po półrocznym nie używaniu auta. Podczas ożywiania go zostały zmienione tarcze na grubsze z 300zx i klocki wymienione. Wywalone zostały też dystanse pod klockiem bo wcześniej była tarcza z p11
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
d3mox 
doświadczony forumowicz

Model: Nissan Sunny N14
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 219
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2015-07-28, 10:40   

A ubywa Ci płynu ze zbiorniczka? Ja się zgadzam z januszem, jeżeli pedał wpada to układ jest zapowietrzony :)
 
     
vixo 
fanatyk nissana

Model: P10eGT SR20DET
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 5352
Skąd: EOP
Wysłany: 2015-07-28, 11:10   

Nie ubywa płynu. Płyn wymieniany był nawet profilaktycznie. Ile zostało wlane tyle jest.
Co powiecie o teorii że pompa pada i za mało ma połera żeby te wszystkie tłoczki wypchać za jednym pedałem ??
_________________
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 19