Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Pompy/serwa hamulcowe - temat rzeka

Post autor: janusz » 2015-07-08, 21:30

Na początek - skąd wziął się temat - chcę trochę polepszyć spowalniacze w swojej Primerze P11.

A teraz do rzeczy. Analizując manuale i porównując jakie ciśnienie znalazłem parę dziwnych rzeczy:

240SX S14
Pompa 7/8" lub 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 6,375/4,12 kPa

Primera P11
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,14-4,2* kPa (*tył zależnie od wersji)

Silvia S15
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,22/5,1 kPa

Maxima A32
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,4/2,5 kPa

Maxima A33
Pompa 1" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa

Primera P11.144
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,39/3,2 kPa

Infiniti G20 2000 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 7,35/5,2 kPa

Infiniti G20 1996 r.
Pompa 15/16" - ciśnienie na zaciskach - przód/tył - 5,88/3,7 kPa



To tylko przykłady. A teraz ciekawostka - rozmawiałem z Rybą na temat pomp hamulcowych i z rozmowy wynikło, że najmocniejsza jest BM57 (300ZX), potem BM50 i później BM44. Ale z tego co napisałem powyżej, to za ciśnienie na zaciskach jak się okazuje chyba niekoniecznie odpowiada pompa, bo te o mniejszej średnicy tłoczyska mogą mieć większe ciśnienie na zaciskach. Co więcej, z moich przemyśleń wynika, że w pompach ABSu mogą być jakieś reduktory ciśnienia.


Ostatnio wpadła mi w ręce pompa BM50 z - i tu proszę o uwagę - PRIMERY P11 !! Tak, dokładnie z tego modelu. Początkowo nie dowierzałem temu, ale sprawdziłem numer OEM i się niestety zgodziło.... Pompa ma tłok 1", więc należy postawić sobie pytanie - czy jest sens zmieniać?
Ostatnio zmieniony 2015-07-09, 20:36 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-07-09, 09:17

Ja u siebie mam BM50, w GT seryjnie była, w P11 2.0 były dwa rodzaje.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-09, 09:34

Arias, z tego co przekopałem service manuale to w P11 niezależnie od wersji silnikowej była pompa 1" i serwo 8", ciśnienie takie jak napisałem wyżej :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-09, 11:44

ciekawe jaką ma mój lift
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-09, 14:40

nie bierzesz pod uwage wielkosci serwa, przełożenia na dzwigni pedału hamulca , różnych pomp ABS. na skutecznosć hamulca ma też wpływ ilosć tłoczków w zacisku stosunek powierzchni tłoczków zacisku do tłoczka pompy ham, powierzchnia klocka i srednica tarczy.

może byc sytuacja że przy niższym cisnieniu ale na dużej tarczy i zacisku 4 tłoczkowym uzuskasz duzo lepszy efekt niż przy duzym ciśnieniu na małej tarczy i jednym tłoczku.

[ Dodano: 2015-07-09, 15:42 ]
moim zdaniem polepszanie spowalniaczy od strony pompy to podchodzenie do tematu od dupy strony:))
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-09, 20:12

VE Killer, co do serwa to właśnie zacząłem się rozglądać, za jakimś co ma większą średnicę membrany.

Któryś z chłopaków zaczął właśnie od zacisków 2 lub 4-ro tłoczkowych i niestety, ale różnica była nieznaczna. Zresztą Arias ostatnio wrzucił do siebie zaciski z X-triala i jak stwierdził - delikatna poprawa jest. To można tłumaczyć tylko i wyłącznie zmianą powierzchni klocka.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-09, 21:40

ale czy te zaciski były montowane do większej tarczy?? bo np. w 300zx Z32 JEST ZACISK 4 TŁOCZKOWY ALE ale tarcza jest mała i hamulce sa właśnie dlatego do dupy

[ Dodano: 2015-07-09, 22:40 ]
poza aby cokolwiek polepszyć w hamulcach trzeba bezwzględnie wyp.... ABS
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-09, 21:46

No właśnie w tym jest problem, że chcę zostawić ABS. Wiem, że bez ABSu jest przyjemniej, ale u mnie w planach jest pozostawienie go.

Na razie jedyne co mi przychodzi do głowy to wrzucenie serwa z jakąś 9" membraną, albo przynajmniej rak 8,1".

A i jeszcze pytanie - jaka jest różnica w działaniu serwa dwumembranowego od takiego z jedną membraną?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-07-09, 22:03

A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS :P I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-09, 22:11

Arias pisze:A ja od roku jeżdżę z wyjętym bezpiecznikiem ABS :P I dlatego jak nie sprzedam GT'ka to wywale to gówno, ale to muszę więcej info nazbierać, bo na razie tylko wiem tyle co usłyszałem ukradkiem :P
wyjecie bezpiecznika powoduje jedynie że ABS nie działa ale dławienia w ten sposób nie usuniesz.

u siebie mam seryjna pompę 4 tłoczek na przodzie ,tył seyjny i hamulec jest taki ze gdyby nie pasy to kiedyś przy awaryjnym ostrym hamowaniu zostawiłbym przód szczęki na kierownicy,

takie same rozwiązanie zaadoptowałem do GTI-R gdzie seryje hamulce sa równie chajowe i róznica była znaczna
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-09, 22:21

Czyli jednym z rozwiązań byłoby przeszczepienie pompy ABSu na taką z mniejszym dławieniem?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-09, 22:46

janusz pisze:Czyli jednym z rozwiązań byłoby przeszczepienie pompy ABSu na taką z mniejszym dławieniem?
nie mam pojęcia czy jest to w ogóle rozwiązanie i jakie. ja ABS wywalam całkowicie. pompa sterownik wiązki czujniki.. przynajmniej jeden układ mniej który może się skaszanić:)))
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-09, 23:59

W N14 GTi fabryczne spowalniacze na które wielu narzeka tylko po regeneracji,
bez pompy ABS i zalane świeżym płynem są w stanie wielokrotnie zatrzymać auto z 200.
Po fizycznym usunięciu pompy do ABSu nawet nie myślę wracać.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-07-10, 06:22

To może jakiś DIY wywalania ABSu ?? :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 167
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-07-10, 07:21

Będę wywalał u siebie niedługo, to może zrobię ;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-10, 11:17

zależy w jakim samochodzie bo sa różne pompy ABS. jeśli do pompy wchodzą dwa przewody i wychodza dwa to na scianie jest taki podwójny trójnik wtedy sprawa jest banalna przepinamu dwa wejściowe przewody z pompy ABS do trójnika i mozemy śmiało wywalać reszte złomu. jesli z kolei wychodza 4 jak jest np w p11 to trzeba dołozyć trójniki i przepiąć wszystkie 6 przewodów z pompy abs do trójników i tyle. wielkiej filozofi w tym nie ma. należy jednak bezwzględnie pamiętać aby układ pozostał jako "X" !!!!
XXX

Awatar użytkownika
Niedział
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2015-07-12, 21:14

Powiem jedno nie każda P11 GT ma BM50, maja je te pierwsze z 97 (rozebrałem dwie :mrgreen: ), niestety w 98 Top Sport jest 15/16 (bynajmniej w mojej i w drugiej z 98r).
Zresztą widać gołym okiem po wielkości zbiorniczka i dekielku w GT z BM 50 jest niebieski.
To tak jak w kombi po lifcie trafiają się zaciski z tłoczkiem 38mm, a tak były mniejsze tłoczki.
Ostatnio zmieniony 2015-07-12, 21:38 przez Niedział, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-12, 21:23

Niedział, ja w swojej P11GT z 10/97 mam jakąś chyba 1" i zakrętka na zbiorniczku ma kolor czarny :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Niedział
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2015-07-12, 21:37

na tych co wyjąłem z 97 jest na odlewie BM59. Co było pod ręką to ładowali :mrgreen:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-12, 21:43

Z tego co wygrzebałem z manuala to wszystkie P11 - nie ważne GA/SR/CD miały 1" pompę hamulcową, a tu takie rzeczy wychodzą - 15/16"
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-13, 12:26

a moze są też pompy ABSu różne i tu jest jakas logika że do konkreetnej pompy ABSu daja konkretna pompę ham.??
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-13, 13:46

VE Killer, może nie tyle konkretną pompę, co moim zdaniem odpowiednie "tłumiki" przepływu.

Wie ktoś jaką średnicę tłoczyska ma pompa BENDIX25 21027699? Taka siedzi w mojej padace i chciałbym wiedzieć co to jest.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
onyxx
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-07-13, 14:38

Pompa z Patrola Y60 jak i Y61, to również BM57 ;) z tłoczyskiem 1,1". Taką mam u siebie i do 4-tłoczka z przodu idealna :-) Wcześniej z seryjną 15/16" było słabiej zdecydowanie.

PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 827
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-13, 14:45

Tak jak pisał onyxx pompa z patrola to jest BM57 tylko wyjścia przewodów są odwrotnie zakończone stożek/lejek więc trzeba przerabiać przewody, plusem jest natomiast że wyjścia pompy są po tej samej stronie co w primerach i nie pasują do 200sx dzięki czemu cena nie zabija. Dlatego na chwile obecną pompa BM57 leży sobie w garażu i czeka na montaż.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-07-24, 20:53

janusz, bm50 i bendix mają po 1calu, bosch z polifta ma 24mm
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 08:54

onyxx pisze:Pompa z Patrola Y60 jak i Y61, to również BM57 z tłoczyskiem 1,1"
Czyli najrozsądniej wziąć jakąkolwiek pompę z patrola
Mam u siebie przy 4tłoczku objaw taki, że przy hamowaniu pedał wpada w podłoge hamowanie nie jest bardzo skuteczne dopiero za 2-3 razem wciśnięciem hamuje jak należy.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7783
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-28, 08:56

Vixo, mi to wygląda na zapowietrzony układ hamulcowy :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 09:39

Odpowietrzane z milion razy płyn wymieniany. Problem pojawij się po półrocznym nie używaniu auta. Podczas ożywiania go zostały zmienione tarcze na grubsze z 300zx i klocki wymienione. Wywalone zostały też dystanse pod klockiem bo wcześniej była tarcza z p11
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2015-07-28, 10:40

A ubywa Ci płynu ze zbiorniczka? Ja się zgadzam z januszem, jeżeli pedał wpada to układ jest zapowietrzony :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-07-28, 11:10

Nie ubywa płynu. Płyn wymieniany był nawet profilaktycznie. Ile zostało wlane tyle jest.
Co powiecie o teorii że pompa pada i za mało ma połera żeby te wszystkie tłoczki wypchać za jednym pedałem ??
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”