Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Primera QG16DE gaśnie na wolnych obrotach.

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

[P/WP11.144] Primera QG16DE gaśnie na wolnych obrotach.

Post autor: janusz » 2015-05-20, 22:09

Witam wszystkich.
Jest sobie pacjent, który się zwie Primera P11.144 z nieszczęsnym silnikiem QG16DE. Problem z nim jest następujący - gaśnie na wolnych obrotach zarówno LPG jak i Pb.

Co zostało zrobione:
wyczyszczona przepustnica i krokowy,
wyczyszczony przepływomierz - wskazuje prawidłowe wartości,
wywalone katy, bo były zapchane i zabite - pierwszy zawalony, a drugi zawalony pierwszym, bo ten się wykruszył,
kompresja sprawdzona - względnie prawidłowa jak na QG, które ma 243kkm,
zlikwidowane wszystkie nieszczelności w dolocie,
poprawione zasilanie,
świece sprawdzone,
sonda sprawdzona - generuje taki przebieg jak trzeba,
zaślepiony EGR - 50-cio groszówką,
olej dziś został wymieniony i zrobiona płukanka - był zalany 15W40.....

Dodatkowo razem z Benym_P zrobiliśmy wszystkie możliwe adaptacje i testy - wszystko jest OK.
Jak jest włączona klima to nie gaśnie - krokowiec zwiększa ilość powietrza w dolocie.

A i jeszcze jedno - silnik jest przelany - wali wachą z wydechu.

Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak, bo moje i Berny'ego się już skończyły.




_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-20, 22:24

Rozrząd sie wyciagnął i daje złe ustawenie wałków, stąd przelaie

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-20, 22:31

Bombel, no to wyjaśnienie jednego byśmy mieli. Tylko skąd bierze się to, że gaśnie? Jest tak, że 20min potrafi pracować bez zająknięcia, a czasami 5min i koniec - gaśnie.

Auto po wyczyszczeniu przepływki i wywaleniu katów nie ma problemu z mocą - ładnie się zbiera i potrafi iść jak przecinak. Nie ma szarpania podczas przyśpieszania ani żadnej czkawki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-21, 08:35

Jeszcze czujnik położenia wału do sprawdzenia

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-21, 18:13

Bombel, tylko jeśli byłoby coś nie tak z czujnikiem położenia wału - chwilowy brak sygnału, to myślę, że komp zaraz wywaliłby błąd, który będzie zapisany. A żaden taki błąd się nie pojawił.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-05-22, 19:39

Moim zdaniem krokowy pada. Jeszcze potencjometr przepustnicy chyba został, bo nie mam innego pomysłu. Aha i luzy zaworowe wypadało by sprawdzić.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-22, 20:36

Oskr5, coś w tym może być, ale to muszę wziąć miernik i pomierzyć.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-06-09, 21:46

I jak? Coś wiadomo? Mam taki sam problem ale w P11.144 z silnikiem SR20

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-08, 18:48

Zuhu, właśnie nie za wiele wiadomo, bo właścicielka postanowiła sprzedać parcha, bo już siły do niego nie miała.....

_________________________________________________________________


Dobra, mały up. Na początek jak się okazuje w QG były rodzaje przepustnic - taka z domykaniem po pojawieniu się podciśnienia w kolektorze ssącym i taka bez tego badziewia.

Ale do rzeczy - przepustnica oraz krokowiec zostały wymienione i nadal kupa - auto potrafi sobie zgasnąć na przykład przy redukcji biegu, po wciśnięciu sprzęgła, przy wejściu w zakręt - ogólnie jedna wielka kupa i już nie wiadomo co mu dolega....... W przypuszczeniach jest jeszcze łańcuch rozrządu.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-10, 22:02

Nie wiedziałem czy zakładać nowy temat czy pisać w tym. Jak ktoś z modów stwierdzi, że powinien być nowy temat to proszę z rozdzielenie.
Auto P11 po lifcie i sr20 pod maską. Jeżeli jest zimny silnik to pracuje bez problemów. A jeśli się nagrzeje to co jakiś czas obroty maleją i czasami zdarza się, że silnik zgaśnie. Myślę, że podciśnienia i układ paliwowy odpada ponieważ byłyby problemy też na zimnym. Co może być?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-07-11, 08:32

zuh, przepływka

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-11, 12:07

Da rade jakoś to sprawdzić? Czy raczej podmiana tylko?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-07-11, 12:23

zuh, najlepiej podmianka

lgruca
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2015-09-25, 11:38
Lokalizacja: WWA

Post autor: lgruca » 2017-10-02, 21:00

OKEJ, leci złota łopata za odgrzebanie tematu.
Sprawa jest podobna i wygląda następująco: P11 polift z SR20DE - wycina mi obroty na ok 2800-3000rpm. Wymieniony krokowy na sprawny, aparat zapłonowy, tps, pompa paliwa. Przepływka sprawdzona i jest okej. Wszystko ustawione prawidłowo i czasem ciągnie do odciny by po chwili wycinać zapłon na 3k rpm. O oczywistych rzeczach jak kable, świece, kopułka nie wspomnę. Błędów nie wywala. Ktoś coś jakiś pomysł?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”