Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Co robić w zawieszeniu przy 270 tkm ?

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

[N15] Co robić w zawieszeniu przy 270 tkm ?

Post autor: maniek_NKP » 2015-05-18, 08:55

Witam

Kupiłem moją N15 przy przebiegu ok 150 tkm , a teraz ma 270 tkm. Przy okazji corocznych czynności eksploatacyjnych i przeglądu każę sprawdzić m.in. zawieszenie i jest OK. Jednak przy takim przebiegu myślę, że już warto zająć się niektórymi elementami. Jestem drugim właścicielem od nowości i nie wymieniałem jeszcze nigdy:
- amortyzatory przód
- wahaczy/sworzni
- łączników/gum drążków stablilizatora/kierowniczego

wymieniałem jedynie popękane osłony przegubów. Te niewymienione elementy, jak pisałem , były systematycznie kontrolowane. Co zatem warto przy tym przebiegu wymienić. Subiektywnie czuje, ze pomimo dobrego stanu amortyzator chyba już cza na nie, bo na zakrętach "kołysze".

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2015-05-18, 13:05

moze to przez spreżyny ...jesli amor ma dobra sprawność

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-18, 13:14

Maniek_NKP, to czy łącznik stabilizatora jest wywalony najczęściej wychodzi dopiero po demontażu. Gumy łączników i drążka stabilizatora - zamienniki to dziadostwo jakich mało, gumy przy łącznikach lecą w tempie ekspresowym. Lepiej jest wydać kasę i do nowych łączników wrzucić poliuretany.

Co do bujania na zakrętach - trzeba sprawdzić/wymienić sprężyny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2015-06-13, 11:32

Przegląd wiele wyjaśnił. Przy skalkulowaniu kosztów praktycznie na jedno wychodzi cenowo wymiana tulei i sworzni wahacza a wymiana całego wahacza - koszt robocizny pokrywa dopłatę do nowego całego wahacza.

Ale do wymiany przydałyby się także przednie amortyzatory. I teraz pytanie czy wymieniać razem z nimi poduszki i łożyska (mocowanie) ? Nie zaobserwowałem skrzypienia na zakrętach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”