Auto z Niemiec na części
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Auto z Niemiec na części
Koledzy jak jest z takim autem? Jest ono gdzieś zgłaszane, czy kupuje i robie z nim co chce?
K10 GA16DE + Madzia 323
A można takim autkiem jeździć i nie bać sie, że policja ma sie do czego doczepić? Co oznacza data na tej rejestracji?
Czyli na żółtych tablicach nie można się wogóle poruszać?
http://www.hotelarze.pl/hot/drogi-niemi ... ablice.phpNiektóre niemieckie tablice rejestracyjne – np. z tzw. czerwonymi i żółtymi 3) wyróżnikami są tablicami krótkoterminowymi. Tablica oznaczona tzw. żółtym wyróżnikiem w ogóle nie uprawnia do poruszania się pojazdem poza granicami Niemiec i pojazd taki poruszający się po polskiej drodze publicznej traktowany powinien być jako taki, który nie ma dopuszczenia do ruchu.
Czyli na żółtych tablicach nie można się wogóle poruszać?
K10 GA16DE + Madzia 323
wronek nie kombinuj z jazdą na żółtych balchach Jeszcze jak jeździłem po auta to Polacy wykupowali żółte tablice bo chcieli zaoszczędzić ale takim sposobem nie mieli prawa wyjeżdżać poza granicę Niemiec bo jak się nie mylę żółte tablice służą do dojazdu na badanie techniczne. A że zdolność do kombinowania mamy już w genach to wykupowali transport lawetą po stronie niemieckiej i przejeżdżali na nich przez granicę a później dalej na kołach...dla mnie to była głupia oszczędność. Jeśli chodzi o tablice z czerwonym paskiem to jeździłem na nich micrą przez jakieś pół roku...jest jedno ale: od razu po przyjeździe zrobiłem przegląd, wykupiłem polskie ubezpieczenie, skarbówka, celny został tylko urząd komunikacji i nie było z tym problemu ale jak Ty chcesz kupić auto i poruszać się nim po polskich drogach bez załatwionych formalności wymienionych przeze mnie wcześniej to pozostaje tylko życzyć powodzeniawronek pisze:A można takim autkiem jeździć i nie bać sie, że policja ma sie do czego doczepić? Co oznacza data na tej rejestracji?
Ja to chciałbym je na części (stąd pytanie czy gdzieś to auto sprzedający zgłasza), a z racji tego, że Micra na razie zepsuta to myslałem, że można czasem nim gdzies pojechać, ale raczej nie będę próbowałmimier pisze:ale jak Ty chcesz kupić auto i poruszać się nim po polskich drogach bez załatwionych formalności wymienionych przeze mnie wcześniej to pozostaje tylko życzyć powodzenia
K10 GA16DE + Madzia 323
Do 24h po wymeldowaniu w Niemczech jeśli ktoś C takowe dał, ale się boją bo jak przydzwonisz komuś to Niemca za dupę wezmą.wronek pisze:A na rejestracjach zwykłych Niemieckich (niebieski pasek) można jeździć bez problemu po wykupieniu OC?
W Niemczech w Zullasie zdzierają jedną dolną naklejkę po wymeldowaniu auta, nie wiem jak jest jak się wyrejestrowało auto i pozostaje już bez prawa do rejestracji w rajchu czy wówczas nie zabierają tablic, bo przy wymeldowaniu oddają jak ktoś chce, a nie tak jak u nas w dziczy
Po tym czasie są bezwartościowe jak żółte, czy czerwone w których wygasła data.
Generalnie jak byś miał OC wykupione w PL i ważny przegląd lub TUV to w zależności od drogówki, jeden da mandat a inny upomnienie bo oficjalnie blachy są nie ważne, mimo to że masz oc i przegląd.
Poza tym jak oficjalnie ściągasz auto po dzwonie to i tak spoczywa na Tobie obowiązek zapłacenia złodziejskiej akcyzy, wiec jak tylko na graty to rozbierz auto a resztę diaxem potraktuj i tyle.