Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Głowica pod wysokie obroty SR20DE RR

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Głowica pod wysokie obroty SR20DE RR

Post autor: Arias » 2015-02-26, 21:59

Jako, że przeszukuję internet wzdłuż i wszerz natrafiłem na dokładne info odnośnie budowy wysokoobrotowej głowicy RR

Co potrzeba:

1.Głowica Roller Rocker
2.Podwójne sprężyny zaworowe z podkładkami i zabezpieczeniami z VE
3.Pompa oleju z VE - warunek konieczny !!
4.Podkładki nacinane pod ygreki zamiast płaskich

Trochę teorii:
Głowica wiadomo, sprężynki z VE, ponieważ na wysokich obrotach potrzeba siły aby zawory pracowały równo, nie "wieszały" się. Podkładki nacinane, aby dodatkowo zabezpieczyć ygreki przed wypadnięciem. Pompa VE jest konieczna dla modu ponieważ jako jedyna z seryjnych daje wysokie ciśnienie i przy 10k rpm daje ok 11 barów, do pełni szczęścia dajemy popychacze z polifta. Wysokie ciśnienie oleju sprawia, że popychacze poradzą sobie z utrzymaniem ygreka i prawidłową pracą motoru.

Powyższy mod podobno pozwala kręcić nawet do 11krpm, na takim zakresie obrotowym wyciskają ponad 300 koni z SR20DE.

Nie wiem co na to powie dół silnika :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-26, 22:08

zamiast ciętych pastylek można wsadzić plaskie i dolozyc dodatkowo rocker arm stoppery
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-26, 22:24

Właśnie nie, te stopery są do ślizgowych ygreków bardziej, przy powyższym buildzie ciśnienie oleju wystarczająco chroni ykreka od strony popychacza, tu chodzi o zabezpieczenie od strony sprężyn.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-26, 23:11

Arias pisze: przy powyższym buildzie ciśnienie oleju wystarczająco chroni ykreka od strony popychacza
to nie ciśnienie lecz wydajnośc pompy s[rawia że HLA sie nie opróżniają. co do sprężyn sa też inne rozwiązania i wcale nie trzeba dawać podwójnych. co dopompy również nie zgodzę się z tym ze musi ona być koniecznie z VE

[ Dodano: 2015-02-26, 23:14 ]
i jeszcze jedna sprawa aby kręcenie do takichobrotów wogóle miało sens mysze byc do tego wałki rozrządu oraz więsze przepływy i dopręzony motor. niestety to wszystko jest od siebie zależne.

jakby kolega takich wałków szukał to PW ;-)
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-27, 08:39

Ja tylko przepisałem info z innego miejsca, oczywiście, że są różne metody do celu.

BTW: Ja na razie ogarniam motorownię do zadowalającej kultury pracy przy obecnym setupie :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-02-27, 10:19

Ja jednej rzeczy nie rozumiem. Jak już budujemy czapkę pod wysokie obroty to czemu kurczowo dalej się trzymać HLA a nie przejść na mechanikę i zapodać solid pivoty?
Jakie korzyści płyną z pozostania przy HLA? Cichsza praca? ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-27, 16:09

Właśnie tam pisali, że pompa z VE powyżej 8000rpm robi z HLA solidy, ale nie pisało dlaczego zostać przy HLA.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-02-27, 17:29

Ze względu na kapryśny charakter HLA, gdybym miał to bym się pozbył przy najbliższej okazji ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-27, 21:15

A na solidach nie dostaje bardziej wałek po dupce ?? Cały czas na mega sztywno ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-28, 10:59

pod sztywki jest inaczej krzywka projektowana.poza tym sztywka wymaga ustawiania luzu zaworowego.

przykładowo Cat Cams dla wałków robionych dla Y ślizgowych przy wiekszych czasach wymaga przejścia na sztywke zaś dla rolek nawet wałki w okolicach 300* pozostaja na HLA.

jedna rzecz jest bardzo istotna nie można od tak sobie przejść na sztywke jesli mamy wałek pod HLA. I ODWROTNIE DLA WAŁKA POD SZTYWKĘ NIE MOZNA POZOSTAĆ NA hla. skutkiem może być urywanie zaworów i uklepywanie gniazd. wałki różnia się rozbiegiem i zejście.

[ Dodano: 2015-02-28, 11:03 ]
onyxx pisze:Ze względu na kapryśny charakter HLA, gdybym miał to bym się pozbył przy najbliższej okazji ;)
nie zgodze się z tym. jeśli jest odpowiednie smarowanie w silniku nie ma z nimi komletnie problemu. padające HLAto tylko skutek
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-02-28, 12:07

No to chyba jest wiadome, że wałek musi być odpowiedni pod solida ;)

A co do, tego co napisałeś odnośnie HLA to ja się nie zgodzę do końca. Większość HLA ma za sobą bardzo wiele lat pracy w różnych warunkach - jedni właściciele dbają o auto i serwis, inni nie. Takie wysłużone HLA jest niestety kapryśne i ciśnienie oleju (stan pompy, nawet jak była założona nowa - ciśnienie książkowe), nie wiele zmieniał. Nowe ori HLA wiadomo ile kosztują, a zamienniki są badziewne w większości.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-02-28, 12:49

można poprawić życie starym HLA
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Xz_hTDytbFo[/youtube]
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-02-28, 22:12

onyxx pisze:No to chyba jest wiadome, że wałek musi być odpowiedni pod solida
jednak nie dla wszystkich jest to takie oczywiste.

co do HLA nie widze powodu wywalania ich jesli działaja prawidłowo. trzeba zrobić tak aby własnie tak działały :-P
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-02-28, 23:29

onyxx pisze:Nowe ori HLA wiadomo ile kosztują, a zamienniki są badziewne w większości
te ??
http://www.driftshop.pl/shop/?265,popyc ... ny-sr20det

te??
http://sklepswiatek.pl/popychacz-mechan ... -1964.html

czy skąd wziąć DOBRE HLA ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-01, 00:12

Arias, nowe-używane?!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Nismo_Man
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-06-16, 19:19
Lokalizacja: Z GARAGE

Post autor: Nismo_Man » 2015-03-01, 06:23

Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-03-01, 09:00

było to juz na tym forum nie raz w róznych tematach wspominane. najlepiej zastosować HLA z P11 oryginalne nissanowskie. najlepiej po regeneracji.

[ Dodano: 2015-03-01, 09:04 ]
znane od dawna . nie jest to tanie i do kosztów dolicz sobie jeszcze nowe wałki bo o tym nikt nie wspomina :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-03-01, 11:16

VE Killer pisze:było to juz na tym forum nie raz w róznych tematach wspominane. najlepiej zastosować HLA z P11 oryginalne nissanowskie. najlepiej po regeneracji.
wspomniane, ale nie wyjaśnione. Wiemy już że HLA z polifta ma większe kanały. Co rozumiesz przez regenerację ?? Nie spotkałem sie nigdzie z jakimiś zestawami do regeneracji, tj sprężynki czy coś.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-06-21, 20:13

Arias pisze:Nie spotkałem sie nigdzie z jakimiś zestawami do regeneracji, tj sprężynki czy coś.
a znasz pojęcie KNOW HOW ?:))))
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-21, 20:39

wiem tylko, że przerżnąłem dwa inne zestawy HLA, każdy wypróżniłem i ponownie napełniłem i zmian nie było
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-06-22, 20:34

wiec może nie w tym rzecz :-o
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-14, 20:15

wpnę się po ten temat bo mod tyczy głowicy
udało mi się zregenerować w pewnej firmie oryginalne HLA, pochodzące z p11 czyli pod RR
przed regeneracją przy odpalaniu grzechotało i tłukło się pod pokrywą, nowe HLA nie wydają w ogóle szemrania.

Człowiek który mi to ogarniał zaproponował współpracę, więc jeśli ktoś chce to regeneracja sztuki to koszt 20zł-uważam że warto, warto też nie katować wałków na wyjechanych starych HLA
Zaznaczam, że nie jest to płukanie nowym olejem tylko regeneracja HLA

są to moje doświadczenia, pozostała mi tegulacja luzów zaworowych i dokończenie remapu i jade na hamkę sprawdzić co to moje wylpluje :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-14, 21:32

A jak poznać, że HLA jest wychłechtane?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-14, 22:15

grzechota jak skuba:) walki zaczynaja miec ryski, klekota przy odpalaniu i wydaje ci sie ze po wlaniu gestego jakiegos motula jest ciszej ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-07-15, 06:33

Czyli jak dajemy do regeneracji to wszystkie, tak? Bo np. jak klekocze a nie ma jeszcze rys to nie jesteśmy w stanie sprawdzić które są zużyte? Czy to się robi kompletami bo jak np. dwie sztuki padły to za chwile kolejne padną?
Pytam czysto teoretycznie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-15, 09:53

najlepiej calosc oddac i miec luz na kolejne 200tys
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-15, 11:29

mieć luz to chyba złe wyrażenie w tym wypadku lepiej użyć mieć spokój :D
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-15, 14:04

no tak ale nie wiedziałem jakie "uó" napisać :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-15, 14:57

zawsze mogłeś napisać lóz :P

[ Dodano: 2016-01-27, 06:33 ]
Arias pisze:Powyższy mod podobno pozwala kręcić nawet do 11krpm, na takim zakresie obrotowym wyciskają ponad 300 koni z SR20DE.
ciekawe czy y rolkowy wytrzyma 11 koła i nie pęknie to po pierwsze. po drugie bezwładność rolkowego jest wieksza bo jego masa jest wieksza o prawie 20g od zwykłego.
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-01-27, 11:10

dzieje się cos? dzieje się:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”