FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Aerodynamika
Autor Wiadomość
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-11-22, 15:49   

może komyś by się chciało i powrzucałby kilka fot różnych rozwiązań dyfuzorów i dociskow przednich ;)
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


tumba 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: RPZ
Model: P11 GT SportLine
Wiek: 29
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 311
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-23, 21:58   

Arias napisał/a:
obrazki, obrazkami, a fizyka fizyką

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodziło. Ja tylko zwróciłem uwagę na to, że dyfuzor zawsze będzie spowalniał przepływ powietrza i to jest właśnie fizyka. A to, że to co dzieje się pod samochodem to proces złożony to się oczywiście zgadzam :)

VE Killer
Pewnie nikomu nie będzie chciało się wrzucać zdjęć, ale mam coś ciekawego dla zainteresowanych :-) :
http://sportcars-history....t%20Edition.pdf

Do tego są jeszcze inne książki:
"Race car aerodynamics"
"Competition car aerodynamics"
_________________
P11GT - http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=330636#330636
GTI-6 - http://nissanzone.pl/viewtopic.php?p=402589#402589
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4078
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-23, 22:03   

Cytat:
ja twierdzę, że Nissany z lat '90 mają niezłą aerodynamikę.


porownaj aerodynamike primery z aerodynamika calibry :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-11-24, 09:09   

Ad@musto może qźwa z Polonezem jeszcze:))))))
_________________
XXX
 
     
Ryba 
Moderator


Model: Primera P10 GT + T
Pomógł: 11 razy
Wiek: 28
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 2594
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-24, 10:12   

tumba, bardzo ciekawe chociaż gdyby człowiek chciał choć połowę tych modyfikacji zastosować w seryjnym aucie to ilość laminatu szpachli i nitów liczylibyśmy w tonach ;)

Aczkolwiek najprostsze rozwiązania są najlepsze. W powyższej książce jest o tym mowa ;)

Polecam również tytuł Competition car aerodynamics
_________________
EWOLUCJA Z GA16DE na SR20DE+T (Opis na pierwszej stronie )
 
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-24, 12:19   

Ad@mus, Calibra ma Cx 0,26 tyle samo ma najnowszy GTR. Primera P11 ma 0,3 ; GT ma 0,29; Sportline 0,28. W konfrontacji z resztą chołoty wcale źle nie wychodzi na tle szajswagenów, bolidów młodych wieśniaków itd :]

Druga kwestia to, że jak chcesz porównywać to odpowiednikiem Calibry byłby bardziej 200SX, zaś Primery, Vectra B o Cx=0,29 w V6.

[ Dodano: 2014-11-24, 12:34 ]
Ja w P11 GT widzę to tak:

1. Płyta pod silnik, kończąca się za przednim zawieszeniem ze szparą wysokości ok 2cm od podłogi, co by ciepłe powietrze uciekało. (Splitter jest w Polsce cholera nielegalny i dowód zabierają za wystajace ostre krawędzie, aczkolwiek czarny może by się nie rzucał w oczy)

2.Dyfuzor tylnego zderzaka, który niestety musi się zaczynać za belką, a co za tym idzie, powietrze i tak częściowo będzie się dostawać pod zderzak, dlatego...

3.Dwa otwory w tylnym zderzaku zamaskowane czarną siatką, co by powietrze zza zderzaka uchodziło.

4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.

5.Tylna lotka regulowana albo z EVO albo na styl Time Attack.

Oczywiście to odległe tematy, bo mechanika najważniejsza :] Najpierw ogarnąć co jest, turbo, hamulce itd...
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 47 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3209
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2014-11-24, 16:43   

Arias napisał/a:
4.Canardsy to moje widzimisie, bo mi się to podoba i jak się oda nakierować powietrze na hamulce to dobrze, jak się nie uda to będzie tylko zabieg stylistyczny.

Czy za to również nie poleci dowód? Też w sumie ostra, dodatkowa krawędź...
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1141
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-24, 17:27   

Zielkq, W sumie też mogą, zresztą jak do wszystkiego do lotki z carbonu też się mogą doczepić
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 14