Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Post autor: Ad@mus » 2014-10-30, 21:24

Zgodnie z planem powstaje temat
Zapraszam do dyskusji wszystkich zwolenników DE
Obrazek
Zasady:
1. Nie wspominamy w temacie o Swapie na VE!
2. Dyskutujemy o podnoszeniu mocy silnika
3. Dzielimy się odkryciami i efektami
4. Opisujemy własne mody, sprawdzone, nie mody kolegi czy wójka
5. Mile widziane fotki prac oraz filmy z przyśpieszenia
6. Wiedza zgromadzona w temacie ma być naszą tajemną wiedzą klubową do toczenia walk na ulicy a nie wewnątrz klubowych
7. Wypowiadamy się kulturalnie i nie pojeżdzamy innych użytkowników


Przykład prezentacji:

1. Model samochodu/waga
2. Model DE-Low czy High port
3. Skrzynia biegów, przełożenia, masa koła zamachowego
4. Szacowana, planowana lub zmierzona moc
5. Zdjęcia i filmy
6. Spostrzeżenia

Temat ma być kompendium i skrótem wszystkoch tematów z działu i informacją jak wpłynęły mody na zachowanie samochodu
Ostatnio zmieniony 2017-01-08, 18:02 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 22:20

nooo to teraz przerzuć tu dyskusje na temat budowania głowicy na 9 koła i sposoby zabezpieczania przed wylatywaniem y :))))))))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-30, 22:23

gdyby istniał jakiś sposób zrobienia rolek w Hiporcie, do tego ARM Stoppers to chyba mozna by bylo kręcić, i do tego pozakladac podkladki z wycieciem zamiast tych plaskich pestek... hmmm??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-10-30, 22:27

Nie ma nic o dołożeniu turbo , co polecam serdecznie , niz grzebanie w tym N/A :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-30, 22:44

mozna zalozyc osobny temat-tutaj tylko n/a :->
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 22:47

a widzisz dla niektórych większą frajda jest grzebanie w N/A i satysfakcja z każdego wydłubanego KM i Nm niż pójście na łatwiznę i wsadzenie turbiny wielkości wiadra :)
XXX

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-10-30, 22:50

czemu na łatwizne ? Wcale to nie jest droga usłana rozami , dlatego nie ma za wiele takich samochodow , a ja tez dłubałem N/A i szkoda zycia na to ;) , aczkolwiek , lubie patrzec co sie dzieje , co mozna zrobic i ulepszyc , wiec chetnie czytam wszystkie tematy . aa i wcale nie uwazam sie za lepszego , ani ze turbo jest lepsze zeby nie było pani VE

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 22:53

Ad@mus pisze:gdyby istniał jakiś sposób zrobienia rolek w Hiporcie, do tego ARM Stoppers to chyba mozna by bylo kręcić, i do tego pozakladac podkladki z wycieciem zamiast tych plaskich pestek... hmmm??
może do rolek stopery wcale nie sa potrzebne stopery
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-30, 23:04

dodać nie zaszkodzi??
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-30, 23:23

nie zaszkodzi.. tak jak zakucie, śruby ARP, ACL, cometic i wiele innych:)))
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-10-30, 23:26

Jeśli chodzi o poprawę czegoś w P11GT z SR20DEH to polecam wymianę wydechu na taki z Sunnego N14GTI/P10GT. Do tego wywalenie katalizatorów. Po takim zabiegu auto zaczyna się zbierać już od okolic 2,5krpm, a nie tak jak w przypadku OEMowego wydechu od 3,2krpm. Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-31, 07:16

ogólnie podchodząc do Silnika SR20 DE jest w nim kilka wad fabrycznych które nalezało by poprawić i mysle że całkiem konkretna jednostka może z tego wyjść.

jesteśmy przy temacie głowicy .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
XXX

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-10-31, 08:12

A co da to kręcenie do 9k RPM ?
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-31, 08:16

primeraP10, tu zależy od wykresu. Jak jest tak, że przy 6,5 tys obrotów moc już leci w dól to nie ma sensu. Jeśli jednak przy odcince ciągle idzie do góry, to znaczy, że wyzej da się jeszcze wiekszą moc wyciągnąć i przedłuża się zakres obrotów

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-10-31, 08:50

Widzę, że ludziska już na grubo z głowicą lecą w temacie a co z podstawowymi i budżetowymi modami silnika poprawiającymi osiągi? :)

Jeden z podstawowych gadżetów to rura dolotu z Primery P11GT. Ładujemy takową w dolot SR20DE (Sunny, P10eGT) i czujemy poprawę :) Rura od strony przepustnicy ma taką samą średnicę, która zwiększa się w kierunku przepływki. Po włożeniu redukcji wsio pięknie pasuje. I teraz 2 opcje: 1) można dokupić gumową redukcję lub 2) uciąć kawałek starej rury dolotu, założyć na przepływkę i na to nowy dolot - pasuje idealnie, nic nie puszcza i wszystko się trzyma :)

Obrazek

Mod na plus - koszt pi razy oko 50zł

rz

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-31, 09:53

janusz pisze:Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować
podziel się pomysłem to wspólnie pomyślimy i może pomysł dodatkowo się udoskonali

rz, mod dla posiadaczy wąskich przepływek-też zastosowałem i jest powerup przyjemny

VE Killer, o jakich wadach mówisz?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-31, 10:00

VE Killer pisze: .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
Ogólnie w głowicy z sunny/100nx/oraz P10 eGT/GTI były natryski na wałki.
Już w DEH-a tego brakuje.
Takim podstawowym zabiegiem jest aplikacja tych natrysków do głowicy w DEH.
Odpowiedni olej jak i luzy na styku krzywek i Y-ków również jest bardzo ważny.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-31, 10:33

Ryba, ale natrysków nie ma, bo są rolki. Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
Ze swojej strony a propo dolotu (P11.144): odłączenie grzania przepustnicy i wymiana uszczelki przepustnicy na teflonową poprawia reakcję na gaz, skutków ubocznych przez 1.5 roku nie zaobserwowałem.
Przeniesienie czujnika temperatury dolotu z przepływomierza na początek dolotu (ja wykorzystałem czujnik z N16) powoduje urealnienie odczytów - czujnik umieszczony za reflektorem mniej grzeje się od temperatury silnika, odczyty przy zimnym dolocie z nadkola to okolice +4 st to temperatury zewnętrznej (i znacznie szybsza reakcja na zmiany). Przy czujniku umieszczonym w przepływce było to minimum +10 i to trzeba było długo jechać na wyższych obrotach, żeby taki wyniki osiągnąć, bo przekłamywało nawet więcej.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-31, 10:41

Ryba, w głowach na ślizgach powierzchnia styku ślizgu z wałkiem jest dużo większa jak w głowicy na rolce gdzie delikatnie jedynie stykają się obie powierzchnie z czego jedna z nich jest rolką=dużo mniejsze opory = brak konieczności montowania deszczownicy z oleum

myślę że swap ślizgu na rolkę zmniejszy opory silnika i dodatkowo pozwoli zakręcać w okolice odcięcia bez bólu o Ygrek
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-31, 10:44

VE Killer pisze:głowicy .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
na rolkach, raz że tarcie jest mega mniejsze, to dwa rolki bardziej wybaczają niedoskonałości wałków. Chodzi mi o to, że kolega zdjął ze swojego Sunnego wałki HKSa, powycierane po rajdach, próbach sprawnościowych itd. Sprzedał je drugiemu do P11GT i latają po dziś. Zresztą pisze to po zagranicznych forach.

Dołożenie nacinanych pastylek wiąże się chyba ze skomplikowanym i czasochłonnym procesem regulacji ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-31, 10:50

Arias, jak wałek z sunnego do p11 spasowal :->
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-31, 10:55

Chwila to inne pytanie o jakiej głowicy rozmawiamy bo to bez sensu.

O głowicy na rolkach czy Y-kach ?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-31, 11:02

Y są i w jednej i w drugiej głowicy ... różnią się żetym że saślizgowe i rolkowe:)
Y nieposiada natomiast silnik októrym niemieliśmy tu rozmawiać ;)
XXX

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-31, 11:05

Ale DEH ma chyba rolki?
pozdr. Kamil

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-31, 11:09

wod2u pisze: Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
skoro jest rolka to faktycznie ten natrysk jest niepotrzebny zatem nie ma co się martwic że się nie zmieści ;)

[ Dodano: 2014-10-31, 11:14 ]
no tak deh ma rolki a de nie ma ale z kolei gowica z DE highport ma lepsze przepływy niż low port.


głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 11:26 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2014-10-31, 11:25

tylko czy da się taką hybrydę poskładać i trzeba jeszcze kolektor ssący wsadzić z DE HP.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-10-31, 11:31

almera rally ma sr20de i 275 kuca
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-31, 12:03

sam swap głowicy HP to darmowy porting +10cm2 w przekroju kanałów ssących :)
do tego inaczej ukształtowany kanał ssący

-to po prostu musi się opłacić
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-10-31, 12:25

VE Killer pisze:

głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))
No nie do końca bo w DE LP zawory igreki i natryski na wałki są takie same jak w High Portach jedynie zawory wydechowe mają 1mm grubsze trzonki i wypełnione sodem.
Można powiedzieć że to taki mix między Higportem a DEH :-P
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-31, 12:33

owszem głownie chodziło mi o sam odlew ... przekroje kanałów itd..

[ Dodano: 2014-10-31, 12:35 ]
PumaRST pisze:tylko czy da się taką hybrydę poskładać i trzeba jeszcze kolektor ssący wsadzić z DE HP.
ciekawe czy ktoś to ogarnie? ale pomysł zaje...:))
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”