Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
adam_N14, czyli lowporta teraz chcesz wystrugac?
masz jakies pomysly co do modzenia lowporta?
Takie pytanie, jest kilka opcji kolektora ssacego do lowporta, który ma jakie plusy:
-p11gt
-p11sri/131ps
-p10 kwadraciak
-almera GTI o ile nie jest to to samo co w p11GT
masz jakies pomysly co do modzenia lowporta?
Takie pytanie, jest kilka opcji kolektora ssacego do lowporta, który ma jakie plusy:
-p11gt
-p11sri/131ps
-p10 kwadraciak
-almera GTI o ile nie jest to to samo co w p11GT
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Od Boro1989 kupiłem cały słupek z P11 ale wykorzystałem tylko dół wkładając tłoki z DE i posadziłem na tym swoją głowicę z High Porta
Ad@mus kolektory w P11gt i N15gti są inne. Coobcio pisał że na tym z N15 zawsze mniej momentu wychodziło.
Na którymś z Amerykańskich for było coś o swapie kolektora z P10 do silnika Roller Rocker.
Ad@mus kolektory w P11gt i N15gti są inne. Coobcio pisał że na tym z N15 zawsze mniej momentu wychodziło.
Na którymś z Amerykańskich for było coś o swapie kolektora z P10 do silnika Roller Rocker.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
skoro kanaly wezsze to mozna je poprawic
te kanciaki byly tez w p10 125ps-Neptun taki mial i ryba też
co potrzeba przelozyc? czy osprzet kolektora z p11 spasuje to kanciaka, u mnie na szrocie taki za 20zl jest to mozna sie pobawic
te kanciaki byly tez w p10 125ps-Neptun taki mial i ryba też
co potrzeba przelozyc? czy osprzet kolektora z p11 spasuje to kanciaka, u mnie na szrocie taki za 20zl jest to mozna sie pobawic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
tutaj jest fotostory vadim z sr20forum zrobił swapa tego dolotu w primerze p11 na ten z p10
swoją drogą jak bym swapa nie robił na ve to właśnie myślałem nad przekładka kolektora dolotowego z p10, trzeba sie przylogować niestety
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... ld-rr.html
[ Dodano: 2014-11-02, 02:23 ]
i tu jeszcze jak by komuś przyszło do głowy wrzucenie czapki z ve na deh
http://www.sr20forum.com/sr20ve-sr16ve/ ... ocker.html
swoją drogą jak bym swapa nie robił na ve to właśnie myślałem nad przekładka kolektora dolotowego z p10, trzeba sie przylogować niestety
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... ld-rr.html
[ Dodano: 2014-11-02, 02:23 ]
i tu jeszcze jak by komuś przyszło do głowy wrzucenie czapki z ve na deh
http://www.sr20forum.com/sr20ve-sr16ve/ ... ocker.html
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
umawiano się na wstępie że to nie jest dział na tego typu propozycje... zatem prosza się powstrzymać )killer2000 pisze:i tu jeszcze jak by komuś przyszło do głowy wrzucenie czapki z ve na deh
[ Dodano: 2014-11-02, 10:33 ]
bo głowica z low porta ma taka konstrukcje że wyjście wody jest po stronie kolektora ssącego blisko 4 kanału stad po prostu najłatwiej było im przerzucić wyjęcie na kolektor a nie tak jak w high porcie masz kikut z czujnikiami.Ad@mus pisze:na kij ta magistrala wodna w kolektorze, czujniki temperatury mozna w dowolny waz podpiac a magistrale kolektora wywalic w pipi
jak by to z tym było:?
jak by pokombinować z tigiem do alu to temat jest do przerobienia.
XXX
taki ciekawy znalazlem material:tumba pisze:To tak dla z obrazowania kanałów ssących
Obrazek
"w sportowym Nissanie Sunny GTi oraz bardziej zaawansowanego silnika SR20VE. Pierwszy z nich legitymuje się przepływami na poziomie 5,94 m3/min po stronie ssącej oraz 4,24 m3/min po stronie wydechowej. Dla silnika SR20VE te wartości to odpowiednio 7,36 m3/min oraz 5,1 m3/min."
seria VE ma ok 190ps, co gdyby porownywalnie powiekszyc kanaly w de-a to sie da:
ta główka z Hiporta ma wieksze kanaly od VE
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
jeda niestety strzelona z facebooka, ale jak poszukasz dlaej to predzej czy pożniej trafisz do opola
viewtopic.php?t=11946
viewtopic.php?t=11946
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
czemu dziwny?? Z tego co wyczytałem to wychodzi, że teoretycznie lepsza jest głowica HP niż LP?? zawsze byłem przekonany, że jest na odwrót...rz pisze:Chodzi o taki kolektor jaki siedzi w moim chrupku to jest właśnie motor z P10eGT z ostatnich lat produkcji '96 zdaje się. Ten mój motor to w ogóle dziwny jest
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
obie glowy maja wady i zalety, najwieksza zaleta HP to kształt, rozmiar i potencjał portingowy (brak kanałów wodno olejowych w przekroju kanalu ssacego), te argumenty oraz bazowa powierzchnia ssaca czyni lepszą w zakresie przepływu gazow wzgledem do LP
natomiast LP ma Y na rolce, co wplywa na wyzsza zywotnosc walkow, redukcje problemow wypadania Y, mniejsze opory pracy silnika etc
biarac pod uwage w/w rozkmina polega na wykorzystaniu tych cech i postawieniu hybrydy
natomiast LP ma Y na rolce, co wplywa na wyzsza zywotnosc walkow, redukcje problemow wypadania Y, mniejsze opory pracy silnika etc
biarac pod uwage w/w rozkmina polega na wykorzystaniu tych cech i postawieniu hybrydy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
w moim przypadku sunny gti sr20de hp, zrobione:
-wydech 2,5" na dwoch przelotach
-ssacy + 7'
- dolot wystrugany z fabryczna przeplywka z filtrem w zderzaku (dlugi dolot) gdzie lapie swiezutkie powietrze
-maksymalnie wyprzedzony zaplon
-waga ~ 970 kg z polowa baku
-kolo zamachowe 4,2kg
- sprzeglo valeo nowka sztuka
- kompresja wyszla 17,2
- wypolerowana i delikatnie ppszerzona przepustnica
- co sie dal orecznie wypolerowac w kolektorze dolotowym to wypolerowalem
teraz ciekawostka, na jednej przeplywce silnik pracuje rowniutko, nic nie szarpie, plynnie chodzi ale wyplulo na hamoqni 155hp 176nm a druga przeplywka (takie samo oznaczenie) 165hp i 189nm z tym ze praktycznie brakuje wolnych obrotow, auto wstaje od ok 3,5k rpm.
przy mocy 155hp zrobilem czas 14,7 na 1/4, na drugiej nie sprawdzalem ale integre typ-r wciagam bez problemow, z seria imprezy gt tez nie mialem problemow (start z miejsca). jak sie uda to wieczorkiem wrzuce filmik jak sie napedza
a planpw jest sporo bo na zime sciagam glowice do obrobki: powiekszenie kanalow dolotowych, wydechowych, glowica 1,5 mm w dol.
- strojenie
- wieksza przeplywka
-wydech 2,5" na dwoch przelotach
-ssacy + 7'
- dolot wystrugany z fabryczna przeplywka z filtrem w zderzaku (dlugi dolot) gdzie lapie swiezutkie powietrze
-maksymalnie wyprzedzony zaplon
-waga ~ 970 kg z polowa baku
-kolo zamachowe 4,2kg
- sprzeglo valeo nowka sztuka
- kompresja wyszla 17,2
- wypolerowana i delikatnie ppszerzona przepustnica
- co sie dal orecznie wypolerowac w kolektorze dolotowym to wypolerowalem
teraz ciekawostka, na jednej przeplywce silnik pracuje rowniutko, nic nie szarpie, plynnie chodzi ale wyplulo na hamoqni 155hp 176nm a druga przeplywka (takie samo oznaczenie) 165hp i 189nm z tym ze praktycznie brakuje wolnych obrotow, auto wstaje od ok 3,5k rpm.
przy mocy 155hp zrobilem czas 14,7 na 1/4, na drugiej nie sprawdzalem ale integre typ-r wciagam bez problemow, z seria imprezy gt tez nie mialem problemow (start z miejsca). jak sie uda to wieczorkiem wrzuce filmik jak sie napedza
a planpw jest sporo bo na zime sciagam glowice do obrobki: powiekszenie kanalow dolotowych, wydechowych, glowica 1,5 mm w dol.
- strojenie
- wieksza przeplywka
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6
A ja mam takie pytanko. Mam zwykle 131KM w P11 i chcę trochę mu dodać mocy. Kolektor 4-2-1 z P10 GT już czeka. Drugi kat już wywalony, ale wałek jeszcze mam okazję kupić. Chciałem z P11 SR20DEH, ale słyszałem, że z P11.144 140KM jest identyczny jak w P11 GT 150KM. Czy może ktoś to jednoznacznie potwierdzić? Co do kątów otwarcia to zależy to od samego wałka czy od kółek zębatych? https://lh3.googleusercontent.com/-ffgz ... timing.png
A porównanie tego wałka do Almery Tino? W sumie to mam silnik wlasnie z takiej Almery teraz. Wg tej strony
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
patrząc po numerach części wychodzi, że w P11.144 są takie same wałki jak w Almerze Tino, a w P11 GT są inne. Dlatego już zgłupiałem
GT ssący 130202J215 wydechowy 130202J210
P11.144 130207J501 130204M810
Tino 130207J501 130204M810
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
patrząc po numerach części wychodzi, że w P11.144 są takie same wałki jak w Almerze Tino, a w P11 GT są inne. Dlatego już zgłupiałem
GT ssący 130202J215 wydechowy 130202J210
P11.144 130207J501 130204M810
Tino 130207J501 130204M810
to jest to samo, roznia sie numery miedzy GT a poliftem ale wsniosy i kąty maja te same
taka almera tino fajna sprawa-z sr pod maska robi sie fajny rodzinkowoz:)
[ Dodano: 2014-11-02, 18:43 ]
roznica w walku z GT i z polifta jest taka ze ten poliftowy latwiej dostac:) bo byl montowany w kazdym polifcie:)
taka almera tino fajna sprawa-z sr pod maska robi sie fajny rodzinkowoz:)
[ Dodano: 2014-11-02, 18:43 ]
roznica w walku z GT i z polifta jest taka ze ten poliftowy latwiej dostac:) bo byl montowany w kazdym polifcie:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW