Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompa oleju z VE do DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-06-26, 22:11

bandito16 A czasem nie na odwrót.
Takie jak na pierwszym foto miałem dwie i obie z High Porta były.
Na drugim jest pompa z DEH / RollerRocker miałem ze trzy silniki z P11
i pompy były takie same jak na drugim zdjęciu.

Podobno obie budują podobne ciśnienie ale ciężko znaleźć konkretne porównanie
jakie maja przepływy i ciśnienie przy tych samych obrotach itd.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-06-26, 23:12

dziwne, w moim silniku z p11 jest pompa jak z HP (rotor bez sierpów)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-06-27, 00:09

Sam miałem dwa HP jeden z N14 drugi z P10 pompy były jak na 1 zdjęciu.
Tak samo w trzech RR (DEH/P11, De/P11 i De/WP10) były pompy jak z drugiego zdjęcia.

Ja mam teraz smok i miski od DE/N14 a pompę z DEH + podkładka pod sprężyną zaworka w pompie.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2015-06-27, 15:05

To znaczy że pare osób mnie wprowadziło w błąd albo sam coś po pierniczyłem. Obie te pompy kupiłem i Jedna z pierwszego zdjęcia miała być z p11 gt a druga z eGT.

Ale dzięki za sprostowanie

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-06-27, 16:59

Ta p10 to jest eGT poznaje po obudowie. Dobrze podpisane są
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2015-06-28, 20:01

Dobra rozwiązanie problemu u mnie, okazało się że mam porwane dwa kable jeden od kolektora ssącego do głowicy a drugi kabelek szedł do silniczka krokowego, o mało nie spadł , założyłem i wszystko jest okej, mimo to ustawiłem obroty na 1tys na ciepłym i jest na prawdę bajka, ciśnienie oleju nie spada za nisko , wszystko się uspokoiło, ale mimo wszystko jutro wymieniam olej na 10w60 :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-06-28, 20:29

Boro1989 pisze: od kolektora ssącego do głowic
co to za kabel ?? :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2015-06-28, 20:34

Adamus kurde nie wiem, jutro fotkę zrobię i zaznaczę co tam dziwnego się działo hehe
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-06-28, 21:05

10w60 dobry ale na krótkie trasy 5w40 :) dobierz olej pod swoje warunki :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-06-28, 22:23

W moim temacie opisałem moje odczucia po przejściu na 5W50 Xado :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2015-06-29, 06:48

Adamus, z tego co rozmawiałem z.Bodkiem to właśnie 10w60 będzie dobry, teraz.mam zalany 5w40 i chce sprawdzić.jak się Będzie zachowywał samochód właśnie przy 10, najwyżej znowu zmienię jak będzie coś nie tak, :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-01, 12:59

Ad@mus pisze: jak ryj za duzy nie ma dobrze bo wtedy pompa może wybierac za szybko olej z miski i masz qpona, olej zostaje wtedy w głowicy a miska sucha
Majster co Ty za teorie wymyslasz???:))
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-06, 16:14

A może mi ktoś wyjaśnić czy i jaka jest różnica w przepływach i ciśnieniu między pompami DE - DEH.
Mam teraz rozebrany silnik w celu rewizji i zastanawiam się nad pompą bo docelowo wlecą wałki z VE i odcinka z 7700 na jakieś 8300.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-06, 21:51

z logicznego punktu widzenia zapotrzebowanie silnika de w olej jest większe ma Y wymagające lepszego smarowania (magistrale olejowe).HLA podobnie. jednak jak już porównaliście wirniki to deh ma większą srednice i jedna komora więcej dlatego można wnioskować ze przy tych samych obrotach pompa ma większa wydajność. ale czy ktoś to jest w stanie zmierzyć tego nie wiem chyba trzeba by zamontować na jednym wałku obie pompy i zrobić jakąś liczbę obrotów co da porównaniewydajności. za ciśnie nie odpowiada zaworek więc to akurat łatwo zmirzyć manowetrem. uważam jednak ze na ciśnienie będzie miał tez wpływ jaki olej. tyle z mojej strony. dla bezpieczeństwa zamontowałbym z VE albo np z turbo.
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-07, 09:57

Chciałem wykożystać to co mam bo jednak auto służy do jazdy na co dzień i mimo że często jest dokręcany do odcięcia to żadnych problemów z ciśnieniem oleju nie miałem. Zmiany co 3-5tyś, zalany 5W50 valvoline.
Mam pompę z DE i RR rotor pompy DE ma jedną komorę więcej ale RR ma większą pojemność komory. Za to obudowa z DE ma większe komory dlatego zastanawiam się nad włozeniem rotora z RR do obudowy DE.
Pompa DE /N14: Pompa RR /P11:
ObrazekObrazek
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-07, 21:21

1. powiedz mi jak zmierzyłeś że pojemność tej komory jest wieksza?.
2. zakładając że jest wieksza to skad wiesz że ta różnica pomnożona przez ilość komór nie wyjdzie na jedno
3. czy bierzesz pod uwagę że część oleju przechodzi w wirniku spowrotem bo jak zauważysz to oba rotory nie zamykają się idealnie pokrywając się. rotory po prawej stronie przerzucą więcej oleju spowrotem bo jak można zauważyć na zdjęciu pozostaje większa komora ponad wewnętrznym zębem.

oczywiście to sa moje teorie i nikt nie musi się z tym zgadzać
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-08, 09:00

Nic nie mierzone i przy niczym się nie upieram,
chciałbym się dowiedzieć czegoś w tym temacie od kogoś z większą wiedzą bo na temat pomp RR nie wiele mogę znaleźć.
Mając oba rotory obok siebie widać że wolna przestrzeń jest większa w "RR" ale słusznie zauważyłeś że łaczna pojemność może być taka sama lub większa w "DE".
Tylko teraz jaki wpływ na wydajność i ciśnienie będzie miała ilość zębów w rotorach?

Szukając czegoś w necie to pompy VE i DET maja rotor jak ta po lewej z DE,
a i obudowa bardziej jest zbliżona do tej z DE. Na zdjęciu słabo widać ale pompa RR ma mniejsze komory niskiego i wysokiego ciśnienia.
Zdrową pompę z DE ciężko trafić dlatego próbuję się czegoś dowiedzieć na temat budowy obu i ewentualnie z każdej wybrać to co t=lepsze i złożyc.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-08, 22:12

no właśnie uważam że jakiekolwiek liczenie i gdybanie nie ma tu sensy trzeba zrobić po prostu pomiar jaki opisałem powyżej.
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-09, 19:12

W liczenie bawić się nie będę złożę na pompie z DE, jest w dobrym stanie
to powinna spokojnie dać radę a z czasem może trafi się coś z DET'a czy VE to podmienię.

Tu po prostu ciekaw byłem różnic w budowie tych pomp i miałem nadzieje że ktoś znalazł jakieś porównanie
albo z doświadczenia coś może powiedzieć.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-09, 21:45

testowałem oba rozwiązania i właśnie dlatego uważam że oba sa kiepskie jeśli myślisz o wysokim kręceniu motoru. jeśli z DET chcesz pompę to jedynie z FWD bo z RWD nie pasuje do bloku z FWD.
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-07-09, 23:48

W tej chwili jeszcze zostają seryjne wałki i odcinka przy 7700. Więc pompa z DE da rade.
Docelowo jak wlecą wałki VE pewnie trzeba będzie podnieść limiter powyżej 8000 to zapoda się mocniejszą pompę.
O pompach wiem, jak dobrze pamiętam to z FWD miały inaczej śruby rozmieszczone.
VE Killer dzięki za rozjaśnienie sytuacji ;-) info poparte doświadczeniem zawsze najlepsze :-D
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-10, 05:52

ostatni motor dopóki odcinka była seryjna jeżdził bez problemowoale po podniesieniu limitu na 8500 panewki powiedziały dowidzenia.
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-27, 13:29

Słuchajcie - znalazłem ciekawostkę w manualau do P10. Pompa oleju z SR20Di przy 3krpm daje 4 bary, pompa z SR20DE (GT) przy 3krpm wali 4,5-4,6 bara :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-27, 14:12

no i??? co w zwiazku z tym?
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-27, 14:20

VE Killer, nic :] Pompa z P11 daje przy 3,2krpm 3,2-4 barów :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-27, 17:52

janusz pisze: Pompa z P11 daje przy 3,2krpm 3,2-4 barów
mierzyłes czy dane z Manuala??tolerancja 0.8 bara to w cholerę
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-27, 20:50

VE Killer, dane z manuala :] Ja u siebie 4 bary mam przy 2,5-2,6krpm :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-27, 22:09

a jak żeś to Panie uczynił?? ;)
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-10-27, 22:19

Mam czujnik i wskaźnik z P10eGT :d I tak pokazuje.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-10-27, 22:28

podłącz manometr do mierzenia ciśnienia oleju i zobacz czy wskazanie będzie takie samo ;)
XXX

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”