FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpieramy polifta - czyli jak władować rozpieraki z p11?
Autor Wiadomość
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2014-10-22, 16:49   

wod2u napisał/a:
czasem "przeskakuje" w jednej kolumnie
sprężyna :) sprawdzałeś łożyska w mcphersonie?
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-22, 16:51   

DubSon, P11.144 ma wielowahacz i zwrotnicę, nie ma tam łożyska. Na tyle na ile wyczułem palcami bez rozbierania to sprężyna też nie pękła.
_________________
pozdr. Kamil
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-10-22, 17:07   

obraca się końcówka sworzeń albo łożysko na górnym czopie zwrotnicy.

chyba że przeskakuje w czasie jazdy a na postoju jest ok to przegub ;-)
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-22, 17:22   

Przeskakuje też na postoju podczas kręcenia kierownicą (nie zawsze). Samo stukanie słychać wysoko, właśnie z okolic kielicha, zwrotnice były sprawdzane i niby są ok (tak samo sworzeń wahacza). W ogóle efekt jest strasznie dziwny, mam drgania na budzie od strony tego kielicha (na wolnych obrotach na ssaniu), na drobnych poprzecznych nierównościach też cicho puka. Górny wahacz zmieniony na nowy jakby co. Jak to będzie przeciągnięte mocowanie to na pewno się "pochwalę", jak nie, to będę pytał dalej, ale może na razie skończmy tego off-a :-P
_________________
pozdr. Kamil
 
     
MacGayver 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: EL
Model: Infiniti I35, Micra X1R, Sentra coupe B13
Pomógł: 40 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 3443
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2014-10-22, 17:44   

nicek-1213 napisał/a:
dlaczego akurat na opuszczonym?


bo jak się złoży na podniesionym to przednia szyba w niedługim czasie może powiedzieć papa :-)

-->tylko na opuszczonym
_________________
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-10-22, 19:03   

MacGayver napisał/a:
bo jak się złoży na podniesionym to przednia szyba w niedługim czasie może powiedzieć papa


kolega to chyba nissana ze skodą faworit pomylił:)))))))))

jak szyba była na podnośniku wklejana to i na podnośniku trzeba rozpórkę montować:)))
 
     
kejno 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: GD
Model: 2xP11.144 SR20DE & Espace VQ35DE
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-22, 20:04   

Ale szyby wkleja się gdy auto stoi na własnych kołach. Wyciąg z zasad wklejania:
Samochód musi stać na własnych kołach na płaskiej powierzchni.

Odpowiadając na wcześniej postawione pytania:
- montaż rozpórki na opuszczonym aucie
- pierwszy efekt zauważalny to wg. mnie lepsze wybieranie wybojów, jeszcze za mało jeździłem aby coś więcej powiedzieć
_________________
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3212
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2014-10-22, 20:12   

No i jest jeszcze efekt wizualny :P
A to nie jest tak, że rozpórka ma utrzymywać "normalne" położenie samochodu, a przeciwdziałać wszystkim ruchom, które powstają dopiero w czasie jazdy?
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-10-22, 20:38   

Zielkq napisał/a:
A to nie jest tak, że rozpórka ma utrzymywać "normalne" położenie samochodu, a przeciwdziałać wszystkim ruchom, które powstają dopiero w czasie jazdy?


a to raczej funkcja stabilizatora... no chyba że inaczej rozumiemy normalne położenie samochodu ;)
_________________
XXX
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


kejno 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: GD
Model: 2xP11.144 SR20DE & Espace VQ35DE
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-22, 22:52   

No i jeszcze ogólnie to rozpórka pomaga przy sztywniejszym zawieszeniu aby kielichy za bardzo nie miały się ku sobie i spawy się nie rozeszły ;) Przy sztywniejszych sprężynkach bardziej jednak dobija na nierównościach :)
_________________
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-10-23, 05:05   

kejno napisał/a:
kielichy za bardzo nie miały się ku sobie i spawy się nie rozeszły


kolego zgrzewy .... karoseria w 99% jest zgrzewana. tylko nieliczne miejsca niedostępne sa spawane ale na pewno nie sa to kielichy.... spawto inna technologia łączenia blachy i jeśli jest przetop to na pewno się nie rozejdzie... natomiast zgrzewy owszem maja tendencję do pekania zmeczeniowo po pewnym czasie użytkowania. dlatego min ramu terenówek sa spawane albo karoserie rajdówek dodatkowo się obspawuje

[ Dodano: 2014-10-23, 06:14 ]
kejno napisał/a:
pierwszy efekt zauważalny to wg. mnie lepsze wybieranie wybojów


nie zgadzam się z ty zupełnie ... to siła sugestii.. rozpórka nie ma wpływu na lepszą pracę amortyzatora... ma za zadanie spiąc kielichy w celu usztywnienia nadwozia i tyle

i nie opowiadajcie farmazonów że dzięki rozpórce auto lepiej wchodzi w zakręty i można zapier..ać bo to jest mit na potrzeby marketingowe czyli


mam propozycję ... zróbcie test na jakimś zlocie wybierzcie kierowcę testowego... i samochód który będzie testował i tak aby kierowca nie wiedział czy ma zamontowaną czy nie zróbcie jazdy testowe.... 100% będzie zgadywał czy jechał z rozpórka czy bez ..

to jest mniejwiecej taka róznica jak poprawa osiągów po zamontowaniu stożka..... lepiej idzie:))))
 
     
kejno 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: GD
Model: 2xP11.144 SR20DE & Espace VQ35DE
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2010
Posty: 62
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-10-23, 20:58   

Nie zastanawiałem się czy to spawy czy zgrzewy.

Co do pozstałej części postu powyżej to nie rozumiem po co ta spina. Nie pisałem, że dzięki rozpórce wchodzi lepiej w zakręty... od tego są przecież inne elementy zawieszenia m.in. sprężyny, amorki.
_________________
pozdrawiam, Krzysztof

WP11.144 SR20DE
P11.144 HB SR20DE
Espace Gr IV V4Y/VQ35DE --> Szklarnia
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-10-23, 21:12   

ogólnie wypowiadam się na temat tego co tu wyczytuję... nie ma żadnej spiny jest tylko moje zdanie i pogląd na cel stosowania rozpórek... a jeśli ktoś ma inne zdanie to już nie mój problem :mrgreen:
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-04, 23:19   

no to pany zajebista wiadomosc, na dniach powstanie rozporka do p11 i lifta (opcja do p10 rowniez) rozporek kielichow,
-rura rozporki bedzie w z rury bezszwowej przekroju fi 25
-flansze ciete wodą
-profesjonalnie lakierowana proszkowo na podstawowe kolory raal (biale zolte czerwone czarne szare etc)

widzialem powstajaca i czekam na gotowca do fotech (przyszly tydzien pokaze wam jak wyglada u mnie jak sie z czasem wyrobie), ja zamawiam nie lakierowaną bo sam se popsikam :)

najlepsza cena: 150zl za wylakierowaną nową pachnącą i świeżutką

zamówienia zbieram na PW

następnym projektem bedzie rozpierak wahaczy dolnych :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-11-04, 23:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2014-11-04, 23:26   

Ad@mus, rozpórka, która podejdzie do P11 lift może nie podejść do P11. P11 lift ma trochę wyżej machę niż P11.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-04, 23:35   

mamy 2 primery na pomiary, p10 i mojego lifta, gdyby ktos z p11 by sie przykulał to i na p11 powstanie na cacy...

na razie na topie bedzie polift, i co wazne, nie trzeba bedzie przekładać poduszek amora z p11GT jak to mialo miejsce przy swapie rozpieraka z GTka, pasowne bedzie na ori śrubexy
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-11-05, 07:29   

a da jakiegoś innego samochody tez by dało radę?
_________________
XXX
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-11-05, 15:24   

Ad@mus napisał/a:
następnym projektem bedzie rozpierak wahaczy dolnych :)

Wiesz już jak to będzie wyglądało?
Ja już od dłuższego czasu jeżdżę z rozpórką dolnych wahaczy.Spina tylko przednie mocowania wahaczy, zrobiona z rury grubościennej, bezszwowej.
Myślę, żeby jeszcze do tego podpiąć tylne mocowania.
_________________

 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-05, 16:30   

VE Killer, wszystko możliwe, nawet dobrze klatki, pół klatki, roll bary, etc.

zuh, jak masz jakies foto jak to wygląda to dawaj tutaj wrzutke, i jak msz foto podwozia to zrob jak jest zamontowana i może nakreskuj jak by to wygladalo

zuh napisał/a:
Wiesz już jak to będzie wyglądało?

na razie firma nie ma gotowca na p11. Będę miał pzykadowe foto z jakiegoś innego wozu co by było widać jaka to robótka :)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
zuh 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: FSW
Model: Primera P11 i P11.144 Buggy SR20DE z P10GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 1008
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2014-11-05, 18:54   

W P11 mam w kształcie litery S. Kształt rozpórki pogarsza sztywność dlatego jest zrobiona z grubościennej bezszwowej rury. Fotki gdzieś miałem, więc albo znajdę albo zrobię nowe.
Rozpórka "biegnie" od mocowania wahacza, potem pod skrzynią biegów, nad belką (ta która jest pod silnikiem) nad wydechem i jest wygięta w duł i już do drugiego wahacza.
Tak zrobiłem ponieważ mam obniżone auto i takie rozwiązanie nie obniża prześwitu auta.
Pierwsza wersja była taka że "biegła" pod skrzynią biegów, pod belką silnika, pod wydechem i do drugiego wahacza. Plusy to mniej skomplikowany kształt i większa sztywność. Możliwość podpięcia tylnych mocowań wahaczy. Minus to mniejszy prześwit auta. Ja, jak z taką jeździłem to czasami (skrajne przypadki) zdarzało się że haczyłem rozpórką. Dla tych którzy nie mają obniżonego auta to nie powinno być problemów.
Aha no i w polifcie i chyba w GT (pewny nie jestem) rozpórka w kształcie litery S odpada bo skrzynia jest inna i przeszkadza.
Ja wrócę jednak do opcji drugiej ponieważ chce spiąć 4ptk mocowań wahaczy. No chyba że pojawi się jakiś inny pomysł.
_________________

 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-05, 19:51   

próbki możliwości dot klaty, o rozporki sie nie boję:)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
Zielkq 
Moderator
Specjalista DIY =P


Nr rejestracyjny: DW....
Model: WP11-120
Pomógł: 48 razy
Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 3212
Skąd: Vratislavia
Wysłany: 2014-11-05, 20:17   

Ad@mus, Ty rzucaj konkretną propozycję dolnej rozpórki, wraz z jej wyglądem i ceną, to chętni się pojawią jeżeli wsio będzie OK ;)
_________________
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2014-11-05, 20:27   

Zielkq x2 :d
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-05, 21:12   

Zielkq, janusz, x3
tylko ze nie ma co wariacji odstawiac, zeby powstał zamysł to auto musze oddać na cały dzień w pomiary

druga sprawa to o jaka wam chodzi tą dolną, 2p montażowe czy 4p?

2p to pikuś, ja mysle ze rozkmina powinna tyczyc 4p

a pomysł wpadł mi na harnes bara jeszcze :)

_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
wod2u 
fanatyk nissana


Model: Volvo S60 T5
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 813
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-05, 21:34   

4 pkty i spłaszczone rury, żeby dało się jeździć na glebie:)





Źródło:
http://www.sr20forum.com/...m-brace-24.html
_________________
pozdr. Kamil
Ostatnio zmieniony przez wod2u 2014-11-05, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2014-11-05, 21:38   

wod2u, u mnie foto nie robi :-P
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
janusz 
Moderator
nadworny elektronik


Nr rejestracyjny: LU*****
Model: Nie było drugiego takiego
Pomógł: 173 razy
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 7698
Skąd: LU/DW
Wysłany: 2014-11-05, 21:40   

Ad@mus, u nie takie coś jak pokazałeś na fotce odpada - na trasie lubię sobie odchylić oparcie i się położyć :]

Co do rozpórki na dół to mocowanie do lizaków i mocowania tylnej poduchy wahacza - czyli 4 punkty minimum.
_________________
赤い霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=12560

_
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-11-05, 22:09   

wod2u, nie mam przekonania do płaskich wynalazkow, najlepsze sa rury bezszfowe

janusz, zobaczymy co sie da zrobic w p11, moze sie okazac ze koszt takiego rozpieraka bedzie tak wysoki ze nikt sie na to nie zdecyduje

harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
Arias 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: SK jakieś cyfry i W jak Wariat :D
Model: Primera P11 GT
Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 1140
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-05, 23:07   

Ad@mus napisał/a:
harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.

wod2u, ładna drabinka, też bym się pisał na takie cudo, chyba że wcześniej sam wykminię :D
_________________
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
 
 
     
VE Killer 
fanatyk nissana

Model: chujowy

Pomógł: 4 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 885
Skąd: z dupy
Wysłany: 2014-11-05, 23:37   

Arias napisał/a:
tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.


Harnes bar ... jak sama nazwa wskazuje to pałak do mocowania pasów szelkowych.... a co to ma do usztywnienia karoserii to już zupełnie nie rozumiem
_________________
XXX
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 20