Rozpieramy polifta - czyli jak władować rozpieraki z p11?

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-06, 01:34

bo jak byk widać że łączy ze sobą słupki ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-06, 07:18

Arias pisze:bo jak byk widać że łączy ze sobą słupki ??
owsze widać że jest do słupków przykręcone. przyjrzyj się dokładnie w jaki sposób jest to przykręcone . (płaskownik a do niego dopiero mocowana jest rura). płaskownik jest odporny na zginanie :-o

ale nie istotne... niech będzie że usztuwnia ... jeszcze tylko niech ze 2-3 osoby stwierdza że usztywnia to tez w to uwierzę :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-06, 08:19

Akurat ten z zdjęcia jest kiepski, wkleje później harness o jakim mówie

[ Dodano: 2014-11-06, 08:25 ]
Obrazek to już jest coś, ale to jeszcze nie to
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1029
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-06, 10:19

wod2u właśnie o takim czymś pisałem. Tylko że ja mam jakby przednią cześć i chce dorobić kolejne dwa mocowania. Ja miałem plan jeszcze wstawić X w ten kwadrat, coby bardziej usztywnić. Tylko nie wiem czy to nie będzie zbędna waga.?

[ Dodano: 2014-11-06, 10:30 ]
Arias pisze:
Ad@mus pisze:harnes bar to bajer, raczej wiele do tematu sztywnosci nie wnosi:)
tu się mylisz, bo właśnie wnosi bardzo dużo. Dowód? W zimę jak skrzypią uszczelki, wjedź na wysoki krawężnik, to zobaczysz jak się buda skręca.
Masz oczywiście racje, że buda się skręca ale to co jest pokazane na fotkach to w małym stopniu usztywni bude. Tak jak pisałeś musi być to solidne. Chociaż mam to zepnie tylko dwa słupki do kupy a i tak nie będzie jakoś super sztywne. Tam by musiał być wspawany X. No i przydałoby się "złapać się" też gdzie z tyłu karoserii ale to już powoli klatka się robi.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-06, 11:29

zuh, ja proponuję taką konstrukcję, bo wydaje mi się (ale możecie mnie wyprowadzić z błędu), że jeżeli zastosuje się takie łączenia, to grubość rur nie będzie już miała aż takiego znaczenia. Tzn uważam, że sztywność zapewni sam kształt całości konstrukcji i że ekstremalna grubość rur nie będzie aż tak potrzebna.
Patrząc na animacje:
http://www.ultraracing.my/home/knowledg ... -it-works/
widać, że negatywnym efektem braku dolnego spięcia jest "rozjeżdżanie się" wahaczy pod obciążeniem. Na moje dodanie X-a przeciwdziałałoby skręcaniu się rozpórki, co na role raczej nie występuje.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1029
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-06, 14:12

Właśnie zastanawiałem się czy ten X jest potrzebny czy raczej zbędny. Wg tych animacji jest zbędny.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-26, 19:51

Look at this:
ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-11-26, 19:59

Wod2u, "Lubię to"
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-26, 20:06

Przy obniżeniu strach jeździć a wydech to pewnie wali aż miło :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-26, 21:30

Ostatnie zdjęcie jest zrobione z przodu, widać na nim, że ten rozpierak jest na wysokości belki silnika, więc jeśli belą nie trzesz, to tym też nie zahaczysz. To jest alternatywa do 4-punktowych rozpórek dolnych, które przechodzą pod belką a więc rzeczywiście obniżają prześwit auta.
Co do walenia wydechu - info ze strony, z której wziąłem zdjęcia jest takie, że między rurą z bandażem a rozpórką jest 1/4 cala - ok 6mm. Właściciel się nie skarżył na uderzanie wydechu o rurkę. Jest też info, że przy 3 calowym wydechu nie wchodzi bez obcierania.
http://www.sr20forum.com/chassis-suspen ... races.html
pozdr. Kamil

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-26, 23:14

a to nie jest zawieszenie z primery
XXX

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 813
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-26, 23:27

W Primerze jest podobnie, ja tylko proponuję rozwiązanie do rozważenia :-D A spodobało mi się właśnie ze względu na to, że nie powinno zmniejszyć prześwitu auta.
pozdr. Kamil

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-26, 23:34

Ja u siebie bardziej zawadzam wydechem niż belka. W Almerze np belka jest niżej bo ma jeszcze takiego dodatkowego dydola nie wiadomo po co
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-27, 07:29

źebyś sobie mógł tam lewarek podstawić
XXX

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5349
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-27, 09:46

no ciekawe
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1029
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-11-27, 14:14

w primerze jest inaczej więc rozpórka musi wyglądać inaczej. Ja mam rozpórkę w kształcie S no i spina tylko przednie mocowania.
Ostatnio zmieniony 2014-11-27, 14:17 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-12-06, 23:26

Ad@mus, i jak tam temat? Coś się ruszyło? ;)
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-12-07, 13:18

pewnie temat umał bo już by sie pochwalił :)))
XXX

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3211
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-12-27, 00:06

Jest sens pakować coś takiego? Czy lepiej sprawdziłaby się rozpórka środkowa, ale na wysokości podłogi?
Obrazek
Obrazek
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 7784
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-12-27, 00:18

Zielkq, Ty masz u siebie środkową rozpórkę - to po co Ci kolejna?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-12-27, 00:19

wizualny-nie usztywnia budy bo i nie jest montowana na sztywno
to jest tzw harness bar i do tego montuje się pasy 5pkt szelki
słusznie usztywni natomiast jakiś x bar
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
siwek755
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2014-09-02, 22:38
Lokalizacja: LLB/KR

Post autor: siwek755 » 2014-12-29, 19:22

Rozpórkę do P11.144 od kolegi MacGayver otrzymałem wprawdzie już jakiś czas temu, ale dopiero zimowa sceneria przypomniała mi, żeby strzelić foto i coś napisać...
Także dla zainteresowanych - polecam. W pierwszej chwili trochę zdziwiła mnie dość mała waga jak i same wykonanie (kątownik), ale po czasie muszę przyznać, że spełnia swoje zadanie i wydaje się być solidna. Pierwsze wrażenie było może lekko zaburzone przez wcześniejszą "belę" :P jaką miałem [fot.1]).
Obrazek

Rozpórka poprowadzona wysoko, przez co udało się skutecznie ominąć listwę LPG.
Tak więc jak pisałem - polecam kolegę MacGayver i jego robotę. :)

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-01-05, 19:13

prawdopodobnie do P11 HB można w bardzo prosty sposób wrzucić rozpórkę do bagażnika i mocowanie już jest przygotowane, tylko 2dziurki w tapicerce dorobić. Wstępnie mam już wymyśloną rozpórkę której wykonanie również będzie proste. Jutro postaram się obadać temat dokładniej
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1138
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-05-23, 11:36

a jak jest w kombiku ?? rozpórka z P11 z sedana wchodzi ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-25, 11:31

Trochę poczytałem i tak konkretnie to ktoś z kolegów ma do sprzedania Górna Rozpórke do P11 ? Z tego co widzę to najlepiej z rury bezszwowej .
I ewentualnie chciałem zapytać o dolna .
Ta czteropunktowa idzie Max dołem - czyli pod wydechem ? I czy ktoś ma taką może do sprzedania ?
Lub dwupunktowa jeśli ta cztero jest nie do osiągnięcia
Może ma ktoś zdjęcia tej dolnej ?
Addicted to driving

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 885
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-07-25, 12:43

wszystko jest do ogarnięcia:))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-07-25, 16:35

voy78, zgłoś się do mnie ;)
Obrazek
taka rura i taka profeska ci odpowiada? :D
Obrazek
patrz na spawy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-25, 17:55

heheheh coś w tym stylu , tylko wiecej i gęściej ;)
Addicted to driving

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 662
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-04-07, 15:07

UP!
tworzył ktoś dolną rozpórkę do P10 / P11? wyrzeźbiłem mocowania do wahaczy i nie mam pomysłu jak je połączyć :/ rurą i giąć na giętarce czy jaki profil prostokątny i też giąć żeby pod silnikiem puścić.. bo lepiej żeby nie było spawów na łukach?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4133
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-07, 15:59

marlos90, rurka podgiąć nad wydechem i uspawać do mocowań wahacza, nie wiem jak to kminisz ale jak byłem pod autem to raczej pikuś
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”