Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Komputer pokładowy

Moderator: sergiej

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[N15] Komputer pokładowy

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 14:38

Jakis czas temu w poradach eksploatacyjnych wymienialem sie z kolegą informacjami o spalaniu benzyny. Dokladnie chodzilo o wydajnosc wtrysku tzn ile ml / min potrafi "wypluc". Ustalilsmy ze w N15 1.4 jest to ok 200ml/min. Tym tropem poszedlem i zaczalem projektowac ukladzik liczacy spalanie. Troche to trwalo. Dzis przetestowalem w samochodzie i faktycznie podaje ciekawe informacje. Oto kilka z nich:

Lp bieg obroty predkosc spalanie
1- 2 ok 2tys ok 20 ok 9/100
2- 5 ??? ok 100 6/100
3- 4 puszczony gaz ok 80 0- 0.5/100

tyle co zapamietalem. przy 3 pomiarze takie male spalanie udowodnilo mi ze ECC wylacza silnik (wtryskiwacze) gdy hamujemy silnikiem. wlacza dopiero przy okreslenych obrotach.
Mam nadzieje ze temat wywola dyskusje i moze ktos wie jaka jest dokladna wartosc w 1.4 n15 wtryskiwanego paliwa/min.
fotka urządzenia: Obrazek
___________________________________________________________________________

Informuje co sie dzieje.

- skonczylem oprogramowanie termometrow.
- zamowilem pierwsza prototypowa plytke

pozostalo do zrobienia :

- globalne liczniki (tzn srednia spalania, predkosci)
- czas do okreslonej predkosci.

I na tym chyba zakoncze, potem etap testow. Bedzie o tyle prosty ze wiem na co zwracac uwage, bo wszelkie wpadki zaliczylem juz na obecnym sprzecie.

Mam wyswietlacze (male) 2*24 znaki. Na zyczenie bede mogl taki montowac. Mniejszy sporo od tego duzego. Ten duzy dla porownania to wielkosc zaslepki w kompie duzej, maly chyba malej.

A teraz mala reklama co juz jest i chyba bedzie :
----------------------------------------------------------
- predkosciomierz
- spalanie chwilowe w ml/s
- spalanie chwilowe w l/100
- spalenie od ruszenia w l
- srednia predkosc od ruszenia
- sredni czas od ruszenia
- dystans od ruszenia
- temperatura IN/OUT dwie czujki cyfrowe
- napiecie w instalacji (nietestowane wiec moze nie byc n )
-----
- srednie spalanie w l/100
- srednia predkosc
- sredni czas
są to srednie ktore mozna w kazdej chwili skasowac, by moc mierzyc na nowo.
-------
- stan paliwa w baku
- dystanas jaki na tym zrobimy , zalezny od sredniego spalania na dystansie
--------
- czas do 100 ( lub innej ) postaram sie to zrobic
- globalne czasy, tzn nie zerujace sie po tankowaniu.
--------
- ekonomizer, czyli mozliwosc podpiecia lampki kt bedzie sie zapalac jak przekroczymy zadane spalanie chwilowe w ml/s
- rezerwa obsluga kontrolki, zalezna od stanu baku i okreslenia poziomu, np 5l
- kontrola wlaczonych swiatel, (nie testowane jeszcze)
------------

Uwaga, licznik bedzie w wersji gołej, tzn pelna funkcjonalnosc ale bez obudowy, poniewaz nie mam do tego pojecia, a kazdy i tak ma wlasna koncepcje. Instalacja bedzie wymagala dobrania sie do instalacji elektr samochodu, w tym kabli sterujacych wychodzacych z ECU.

Czekam na komentarze...
___________________________________________________________________________

A do n16 będzie pasowało???
___________________________________________________________________________

Mysle ze bedzie pasowalo do kazdego samochodu na wtrysku.

Tylko musi byc spelnione zalozenie ktorego sie trzymam mianowicie :

- ilosc wtryskiwanego paliwa zalezy tylko od czasu otwarcia wtrysku , cisnienie stale.

- predkosc jest podawana do ECC jako fala prostokatna, o czestotliwosci wprostproporcjonalnej do predkosci.

Te informacje czerpalem z ksiazki o almerze, dostepnej w ksiegarniach wiec mysle ze prawde pisza.

Wtedy konieczny jest parametr, o kt pisalem.
Co ciekawe pieknie predkosc mozna mierzyc
___________________________________________________________________________

A to urządzonko pokazuje zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, czy potrzebuje chwile na przeliczanie? Domyślam się, że pokazuje non-stop. Super.

A mierzyłeś maksymalne spalanie chwilowe?
___________________________________________________________________________

Tak jak widzisz masz spalanie chwilowe na liczniku pierwszym na dole.
Analiza spalania jest dosyc szybka.

Np jak odpalisz furke wchodzi na ssanie bylo ok 0.415 ml/sek
ssanie opadlo i spalanie tez. wlaczys wentylator od razu wzrasta


teraz mam pomysl ze dodam sterowanie jeszcze diodą. Gdy przekraczasz np splanaie 20l/100. A czesto takie jest podczas przyspieszania. Wtedy mozna ekonomiczniej hihihi.

Podejrzewam ze niedlugo przejde na wiekszy procesorek, bo pomyslow coraz
wiecej


źródło: NKP

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-02-04, 23:43

Czyli wnioskuje z tego co napisales, ze bardzo oplaca sie hamowac silnikiem w N15, ze wzgledu na wylaczenie wtryskow, czyz nie ?

kojak85
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2009-12-29, 22:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kojak85 » 2010-02-05, 09:04

To, że opłaca się hamować silnikiem, jeżeli takowy jest na wtrysku lub gaźniku, który odcina dopływ paliwa przy takim hamowaniu, to wiadomo nie od dziś.
Generalnie wtedy silnik nie spala prawie nic. Jazda cały czas na biegu oraz hamowanie silnikiem jest bezpieczniejsze aniżeli "luzowanie".
Niemniej jednak nissany mają trochę słabe skrzynki i to jest problem. Moim zdaniem więc trzeba przekalkulować co się bardziej opłaca. Nie polecam hamowania silnikiem na dużych obrotach, tzn. silnych redukcji w celu hamowania silnikiem. Nie polecam też jazdy na luzie.
Ja staram się zawsze być na biegu i czekam aż obroty spadną do 1200obr/min i wtedy redukuję itd. aż do dwójki. Oczywiście nie mowa tu o gwałtownym hamowaniu.
Była Zieleniutka N15 2.0D 75PS CD20, ale już nie ma..Teraz jest inny traktorek :-)

clooks
wiem o czym pisze
Posty: 62
Rejestracja: 2009-12-27, 17:13
Lokalizacja: Jelenia Gora/Wroclaw

Post autor: clooks » 2010-02-05, 09:59

Przy jakich obrotach sa spowrotem wlaczane wstyski przy hamowaniu silnikiem ?

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2010-02-06, 19:53

Hej

Włączę sie do tematu, ponieważ śledzę postępy projektu.

Wg manuala w czasie hamowania silnikiem odcięcie paliwa następuje powyżej 2000obr/min.

jarkk znasz ten projekt? :-o
http://nestor19.webd.pl/sklep/product_i ... cts_id=163

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-02-06, 21:05

jarkk znasz ten projekt? :-o
http://nestor19.webd.pl/sklep/product_i ... cts_id=163[/quote]

ten komputer mam u siebie zamontowany..

i nawet dziala :)

fajna sprawa...

polecam.
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2010-02-07, 12:27

slawq
Dużo jest grzebania z podłączeniem?

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-02-07, 12:38

jes pisze:slawq
Dużo jest grzebania z podłączeniem?

nie..


powiedzmy na 3-4 godziny przy piwku :)

nalezy podlaczyc:
-czujnika drogi (z komputera)
-czujnik wtrysku(z komuptera)
-zasilanie stale (z komputera)
-masa
-zasilanie zmienne (stacyjka)

schemat kompa w instrukcji jest wiec bez problemu...

do tego trzeba zlutowac 4x (2 oporniki + dioda) .. i podlaczyc pod to urzadzenie.

potrzebna lutownica i schemat kompa :P

na szczescie jest forum wspierajace projekty : http://nestor-electronic.pl/forum/index.php

swietna baza informacji.

ps. mam gdzies schematy i instukcje od tego kompa
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

jes
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2009-12-09, 19:23
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: jes » 2010-02-07, 13:01

Dzięki za info.
Lubię tego rodzaju wynalazki, kwestia czasu kiedy to zakupię.

lukasz_k
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-16, 11:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: lukasz_k » 2010-05-16, 12:10

@slawq

Najprawdopodobniej na dniach zamówię na nestor.pl owy komputer, ale...
mam pytanie do Ciebie.

Czy mozesz podzielić sie informacją do jakich przewodów podłączyłeś komputer, chodzi mi głównie skąd wziałes:
---> czujnik drogi VSS -> czy ze złącza ECM?/czy moze bezspośrednio ze skrzyni b.??? - szczerze jak pomysle, ze trzeba rozparcelowac wiązke przewodów przy komput. ECM - to aż zaczynam sie bac - czy da sie pozniej wszystko idealnie złoży (nie posiadam garażu - bede to robił "pod blokiem") - szczególnie - jesli to zajmie długość ok. 4 piwek czasu;))))))
Czy mozesz podać kolor tego przewodóu - jelsi jednak z wiązki przy kompie? - wtedy mozna by nie odkręcac wszystkich plastików - tylko do przewodu dobrac sie z wiązki...

---> sygnał sterujący wtrysku - czy takze z komputera - czy jednak bezpośrednio z jednego z wtryskiwaczy? (gdybyś mógł także podac kolor - byłoby super).

Oczywiście - jesli masz jakies dodatkowe uwagi - szczególnie a'propos montażu - bo świetnie byłoby je poznać przed ;)

No i oczywiście - gdybyś mógł pochwalić sie stałymi drogi i wtrysku - byłoby również fajnie (choc szkoda, ze masz 1.6 a nie 1.4:)) - czy długo musiałes to stroić?


Dzieki serdecznie za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam
kiciek
Pozdrawiam
kiciek

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-05-16, 13:03

lukasz_k pisze:@slawq

Najprawdopodobniej na dniach zamówię na nestor.pl owy komputer, ale...
mam pytanie do Ciebie.

Czy mozesz podzielić sie informacją do jakich przewodów podłączyłeś komputer, chodzi mi głównie skąd wziałes:
---> czujnik drogi VSS -> czy ze złącza ECM?/czy moze bezspośrednio ze skrzyni b.??? - szczerze jak pomysle, ze trzeba rozparcelowac wiązke przewodów przy komput. ECM - to aż zaczynam sie bac - czy da sie pozniej wszystko idealnie złoży (nie posiadam garażu - bede to robił "pod blokiem") - szczególnie - jesli to zajmie długość ok. 4 piwek czasu;))))))
Czy mozesz podać kolor tego przewodóu - jelsi jednak z wiązki przy kompie? - wtedy mozna by nie odkręcac wszystkich plastików - tylko do przewodu dobrac sie z wiązki...

---> sygnał sterujący wtrysku - czy takze z komputera - czy jednak bezpośrednio z jednego z wtryskiwaczy? (gdybyś mógł także podac kolor - byłoby super).

Oczywiście - jesli masz jakies dodatkowe uwagi - szczególnie a'propos montażu - bo świetnie byłoby je poznać przed ;)

No i oczywiście - gdybyś mógł pochwalić sie stałymi drogi i wtrysku - byłoby również fajnie (choc szkoda, ze masz 1.6 a nie 1.4:)) - czy długo musiałes to stroić?


Dzieki serdecznie za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam
kiciek
witam.

---> czujnik drogi VSS - z kompa auta..


---> sygnał sterujący wtrysku - rowniez z kompa

---> stałei drogi i wtrysku odpowiednio 1267 i 1952 a jesli chodzi o czas strojenia... zalezy od dokladnosci wskazan... ale ... ciezko w polsce przejechac powiedzmy 100 km ze stala predkoscia i dotankowac auto by sprawdzic spalanie.. wiec powiedzmy trasa od 40 - 50 km ze stala predkoscia i bez przepalow powinno dac rozsadne wskazanie dla kompa.

wiecej info dla zainteresowanych na priv.

chetnie pomoge w razie problemow z instalacja i uzytkowaniem..

dla mnie sporym wsparciem bylo forum... http://nestor-electronic.pl/forum/index.php

pozdrawiam.
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

Awatar użytkownika
vulture30
stały bywalec
Posty: 90
Rejestracja: 2009-12-09, 00:21
Lokalizacja: Kłobuck

Post autor: vulture30 » 2010-05-17, 16:42

Tutaj jest oryginalny temat z NKP
http://forum.nissanklub.pl/index.php/to ... 5-projekt/

Mam ten liczniki (od Ynio) od paru lat, wiec jakby ktos miał jakies pytania to w miare możliwości odpowiem.

A to moje pomiary tym licznikiem:

V bieg

80km/h 5,4L/100km
100km/h 6,4L/100km
120km/h 6,9L/100km
150km/h 8,9-9L/100km
160km/h 10,5/100km


Jakby ktos miał 1,4 to można by porównać wyniki.

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-05-18, 06:47

slawq pisze: ---> czujnik drogi VSS - z kompa auta..
---> sygnał sterujący wtrysku - rowniez z kompa
---> stałei drogi i wtrysku odpowiednio 1267 i 1952 a jesli chodzi o czas strojenia... zalezy od dokladnosci wskazan... ale ... ciezko w polsce przejechac powiedzmy 100 km ze stala predkoscia i dotankowac auto by sprawdzic spalanie.. wiec powiedzmy trasa od 40 - 50 km ze stala predkoscia i bez przepalow powinno dac rozsadne wskazanie dla kompa.
Wprawdzie w Sunnym, ale mam podobne ustawienia: 1273 i 1975. Stałe zależą od wielu czynników i są indywidualne dla każdego samochodu. Próbowałem kalibracji automatycznej i ręcznej. Kalibrację ostateczną robiłem na kilku kolejnych tankowaniach. Dokładność mam w tej chwili rzędu 0.1l/100. Fajne urządzenie (przypomina też o włączeniu świateł, wymianie oleju itd.), montaż - wbrew pozorom - bardzo prosty. Nie trzeba demontować komputera - wystarczy dolutować się do wiązki przewodów. Reszta (miejsce i sposób montażu) to własna inwencja.

Obrazek
--
K.

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-05-18, 08:28

Witam,

Kolego jaki masz procesor i na ktorej wersji softu uzytkujesz kompa?

pozdro
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-05-18, 09:28

Atmega32, soft jeszcze wersja zeszłoroczna - bodajże 4.ileś. Na dniach mam zamiar wrzucić najnowszą 5.20 i dorzucić drugi czujnik temp.
--
K.

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-05-18, 11:00

Kejk pisze:Atmega32, soft jeszcze wersja zeszłoroczna - bodajże 4.ileś. Na dniach mam zamiar wrzucić najnowszą 5.20 i dorzucić drugi czujnik temp.
ja mam 5.11 + 2 czujnik ale cos procek mi glupieje...

musze odeslac do testow....

dane wgralem i konfiguruje sie w aucie... przyjmuje dane i nie odpala sie :(

wiec poki co uzywam amtegi 8 :(

pozdro
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

lukasz_k
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-16, 11:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: lukasz_k » 2010-05-21, 20:33

Dzieki serdeczne Panowie,

Dzis (dopiero) dotarł do mnie AutoKomp v5.0 - jutro zabieram sie za montaż, jesli powódź nie popsuje planów...

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za wskazówki.

[ Dodano: 2010-05-23, 16:59 ]
Witam ponownie,

komputer juz zamontowany (poki co w średnioładnym plastikowym panelu).
Nie miałem poki co możliwości prawdziwego wykalibrowania tego urządzenia, dlatego przeprowadziłem "kalibracje automatyczną" jedynie na odcinku 10km a pozniej stałe drogi i wtrysku wpisałem z palca.

Po jedzie dzis do Wroc. nasuwa mi sie kilka pytań/uwag krytycznych:

- prędkość aktualna wyswietlana jest z dokładnoscią +/- 3kmh (czyli 69, pozniej 72 pozniej 75km/h itd.) - czy tez tak macie???

- po wyłaczeniu zapłonu - układ przez 2-3 sek. liczy jeden długi implus -> jakby wtrysk był otwrarty -> czy w wersji 5.11 juz to jest poprawione?/czy mozna sobie poradzic dodając przekaznik odcinający impulsy wtrysku -> jesli odłaczymy zapłon?

- ponieważ przyciski na panelu połaczyłem z płytka uzywając zwykłych kabli (nieekranowanych) - to czasami mylą sie ich funkje -> czasami "+" działa jak "ok" -> minus jak "ok"...

- czy u Was podając ręcznie Vss i wtrysk - -> "-" zwiększa liczbę a "+" ją zmiejsza? (mowie o przyciskach wlutowanych w płytkę!!!)?

- generalnie urządzenie jest b. ciekawe...: (choc na płycie brakuje porzadnej nowej - od poczatku do konca - instrukcji dla wersji 5.0 -> głównie instr. obsługi...).

Dzieki za porady.
Pozdrawiam
kiciek

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-05-24, 12:33

W moim sofcie (mam jeszcze wersję 4.cośtam) raczej wszystko działa jak trza. Raczej, bo:
- czasem (bardzo rzadko) na starcie coś mu się popieprzy (najczęściej jak porządnie z buta ruszę) i nagle pokazuje po przejechanym kilometrze kilkadziesiąt litrów/100 (wtedy go w czasie jazdy resetuję, żeby nie naliczał bzdur)
- prędkość max bardzo często zapamiętuje jakąś kosmiczną - np. 374 km/h :mrgreen:
- jak wyłączę silnik i światła - czasem mi przez chwilę daje znak: "włącz światła"
A oprócz tego:
- prędkości na bieżąco nie odczytuję - włączony mam ekran ze spalaniem dziennym, temp., przejechanym dystansem (ale sprawdzę co ile zmieniają się wskazania)
- przewody mam również nieekranowane, a przyciski działają prawidłowo
- wkrótce wrzucę nowy soft i przetestuję działanie; jak będą jaja - wrócę do starego

Ogólnie bardzo przydatne ustrojstwo.

W sumie rozwojowo mogłaby z tego powstać fajna konsola zegarów zamiast klasycznych analogowców. Z tego, albo na bazie softu czytającego kody z ECU na OBD.
Wtedy oprócz prędkości, obrotów mielibyśmy odczyty z sondy lambda, przepustnicy, zaworu powietrza itp./itd.
--
K.

lukasz_k
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-16, 11:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: lukasz_k » 2010-05-24, 12:36

HEj,

dzieki za info,

a powiedz prosze skąd wynalazłes taki czarny panel z przezroczystym okienkiem??? ->szukam czegos podobnego dla siebie;)))))

dzieki.
Pozdrawiam
kiciek

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-05-24, 12:50

Wyciągnąłem ze szpargałów kawałek transparentnej pleksi, przyciąłem na wymiar, okienko wykleiłem taśmą przycinając brzegi równo nożykiem, wywierciłem otwory pod przyciski i wyłącznik, potem matowym sprayem "pssssssssssssssyyyyyyyyyt" i gotowe! Miało być tymczasowo (zanim znajdę WIELKI wyświetlacz), potem była opcja montażu w zegarach, a w sumie z braku czasu zostało jak jest, hehe. Ponieważ często w to zaglądam, mimo wszystko spróbuję zamontować wyświetlacz gdzieś na wysokości wzroku.
--
K.

lukasz_k
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-05-16, 11:59
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: lukasz_k » 2010-05-31, 13:36

Hej,

Dzieki za hinta:) Kupiłem kawał plexi (4mm) w Leroy Merl... - dodatkowo okleine czarną -> następinie wyciąłem "okienko" w niej na wyswietlacz - i jest juz duuużo lepiej...

Z ciekawości - czy prędkość chwilowa przeskakuje Wam co średnio +/- 3km/h??? wsensie utrzymując prawie stałą (nie przyspiesszając) - mam wskazanie 49km/h lub 52km/h -> nigdy nie mam wartości pośrednich - czy tez tak macie? - czy to moze wynika z budowy czujnika predkości?
(wykonujac automatyczną kalibrację zauważyłem, ze impulsy drogi przyrastają co 1 - ale ich wartość jest nie wielka-> w sensie jadąc ok 90km/h miałem ok 28 impulsów na sekunde -> co znaczy, ze róznica 1 impulsu drogi (na1 lub 2 sekundy) to róznica ok. 3km/h predkosci :((( co daje strasznie mała dokładność w odczycie predkosci).

dzieki za odpowiedz.

Pozdrawiam
lukasz

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-06-01, 19:28

Mam podobnie - wartość prędkości zmienia się co 2-3km/h. Mi to kompletnie nie przeszkadza, a związane jest pewno z algorytmem przeliczania i częstotliwością odświeżania danych. Dla mnie najistotniejszym wskaźnikiem jest spalanie dzienne/średnie/chwilowe, a to skalibrowałem z dokładnością do 0.1l/100. Prędkość sprawdzałem z GPSem i wszystko grało. To samo z liczbą przejechanych km. Fakt, że czasem jak porządnie wcisnę na starcie po odpaleniu kompa, zdarza mu się zliczyć jakieś obce impulsy i wskazania spalania po pierwszym km są bardzo wysokie. Przy zmianie softu będę próbował ekranować pudełko, może przewody, spróbuję założyć jakiś filtr na zasilaniu itp. Póki co, jest git. :)
--
K.

Popekx

Post autor: Popekx » 2010-06-01, 20:24

Podstawowe pytanie, dziala na LPG sekwencji?

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-06-01, 21:00

Nie mam gazu, ale z tego co czytałem na forum - działa, kwestia odp. kalibracji.
--
K.

Awatar użytkownika
slawq
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-16, 11:27
Lokalizacja: Łomża

Post autor: slawq » 2010-06-01, 21:05

Popekx pisze:Podstawowe pytanie, dziala na LPG sekwencji?
Dziala... mam u siebie.

podstawa to dobra kalibracja... ale ciezko jest. :)

im dluzszy odcinek auto pokona tym lepiej...

pozdro
Slawq
Almera 1.6 LPG'96 07-10
Maxima 3.0 LPG'98 10-12
Primera P11'97 SRI 12-15
Golf MKV TDI 15-

Popekx

Post autor: Popekx » 2010-06-02, 09:58

Ja chyba oddam swoj, boje sie zamontowac, bo za ladnie mi almera chodzi, a w dlugie trasy teraz na gazie nia lata, jacys chetni?

[ Dodano: 2010-06-04, 21:55 ]
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1069200714 - ktos chetny?

czerwona almera
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2010-12-05, 15:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: czerwona almera » 2010-12-05, 17:55

Trochę z innej bajki
witam wszystkich jestem nowy i szukam czujnika prędkości w Almerce r 97 n15 bo mi licznik nie kreci i nie wiem ile sunę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”