Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Przekładanie betów z 2.0 do 1.6

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Repo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-08-05, 06:58
Lokalizacja: Kraków

[P10/WP10] Przekładanie betów z 2.0 do 1.6

Post autor: Repo » 2014-08-16, 10:54

Cześć, już jakiś czas jeżdżę moją perełką w silniku 1.6 (75KW), ostatnio za grosze dostałem taką samą, tylko z silnikiem SR20DE, w wolnych chwilach dopieszczam swoją, wymieniam popękane plastiki, uzupełniam brakujące śrubki itd. jednak chciałbym zrobić swap kilku rzeczy mechanicznych i chciałbym spytać co będzie kompatybilne:
(Silnik niestety jest rozwalony, naprawa ~200-300zł i w przyszłości chyba będę zastanawiał się nad swapem)
-Hamulce tarczowe tył (jest sens?)
-Filtr stożkowy (tylko musiałbym ominąć przepływomierz i inne pierdoły, ale chodzi o sam filtr)
-Wydech (jest sens? moc/spalanie?)
-Kolektor ssący (jest sens?)
-Pompa paliwa (z silników 2.0 mam jedną w tym samochodzie i jedną na stanie, tylko czy to coś zmieni?)
-Skrzynia biegów/sprzęgło (czy to coś zmieni?)

W sumie to tyle z moich pomysłów, najbardziej cieszyłem się z silnika kiedy usłyszałem że to 2.0, ale okazał się być padnięty.

Nie jestem mechanikiem, nie znam się na tuningowaniu samochodów, ale jestem kumaty, szybko się uczę i z nowymi rzeczami nie mam problemu, mam także dostęp do podnośnika, kanału i pomocy ze strony dobrego mechanika (niestety mechanik stwierdził: "Chcesz się bawić w modowanie samochodu to masz internet i znajomych, ja mogę pomóc ci tylko w swapie, a to czy będzie pasowało i działało- szukaj już na własną rękę.)
Liczę na waszą pomoc, jak już dopieszczę swoją Perełkę, zamierzam pokazać się na którymś Małopolskim (jeśli taki będzie) zlocie :) pozdrawiam!

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-16, 11:03

Wszystko masz p&p
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Repo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-08-05, 06:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Repo » 2014-08-16, 11:27

Na pewno? Bo np. skrzynia biegów z innej 1.6 (niby też 75KW, więc taki jak mój) ma inne mocowanie. Więc jak to jest? :)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-08-16, 12:00

1) jak zaciski działają to jest sens. oprócz zacisków i tarcz prawdopodbnie musisz przełożyć całą zwrotnice do której to się mocuje.
2) rozumiem że masz silnik na wtrysku? jeśli tak to jeśli chcesz zamontować stożek musisz zaopatrzyć się w kolanko 90st na wejście do przepustnicy oraz rure około 50cm. do na drugim końcu montujesz stożek. szczerze, to oprócz dźwięku nie sądze by coś to dało.
3) wydech jaki jest zaleecany do 1.6 to średnica maksymalnie 2". jaki wychodził w serii 2.0 tego nie wiem ale myśle, żę jakiś sens w tym etapie mógłby być, oczywiście do pełnego sukcesu jak założyłbyś kolekotr wydechowy 4-2-1.
4)kolektor ssący z SR nie pasuje do silnika GA16.
5) wszystkie nissany z tamtych lat z silnikami benzynowymi na wtrysku paliwa mają tą samą wydajność pompy. o ile Twoja obecna jest sprawna to nie ma najmniejszego sensu jej podmieniać.
6) skrzynia biegów oraz sprzęgło nie podejdzie do GA16, bo ta w SR20 jest zupełnie inna.

Jeśli masz drugie auto na części z SR20, to uruchom tamten silnik w drugim aucie i wtedy swapuj całość.
Pytanie brzmi co jest uszkodzone w tamtym silniku? skąd wiesz, że naprawa ma kosztowac około 300zł?
pozdr

Repo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-08-05, 06:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Repo » 2014-08-16, 13:57

majchrzok, przepraszam Cię bardzo, ale popełniłem żałosną gafę :D uciekło mi jedno zero :) 2000-3000 :P

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-08-16, 14:55

4silniki masz za to
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-08-16, 15:07

W tym ze 2 SR20DE - 150KM z P10eGT
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Repo
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2014-08-05, 06:58
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Repo » 2014-08-17, 07:17

No więc właśnie, zamiast naprawiać silnik po prostu dorwę gdzieś sprawny. Pytanie tylko na ile będzie sprawny :P

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2014-10-03, 22:49

przekładałem tarcze do 1.6 i wymaga to zmiany całej piasty, a to z kolei utrudnia śruba łącząca wahacze z piastą. Sam zobaczysz,że prościej będzie komplet z wahaczami przełożyć;) Zapewne regulatorów siły hamowania nie odkręcisz, więc bez nich możesz mieć w zimie małą niespodziankę. Swap silnika kupa roboty, jeśli nie jesteś mechanikiem hobbystą, to sobie daruj bo w warsztacie zapewne dobrze cię za to skasują.

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2014-10-04, 22:30

ja bym przerzucił całą tylną belkę z tarczami a nie bawił sie w piasty itd. odkręcisz, założysz, zakręcisz, odpowietrzysz i jest kupe mniej roboty. Nawet kółek nie trzeba odkręcać jak sie uprzesz :-)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

Post autor: smyndrok » 2014-10-05, 11:21

P10 nie ma z tyłu belki tylko niezależne wahacze, po za tym to nie jest takie "odkręcić i przełożyć" bez atomowych kluczy z kryptonitu + mega udarowego uderzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”