Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Serena] serena ,wymiana GA16DE na SR20DE

Moderator: bonzo

zangieff
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2014-07-26, 17:40
Lokalizacja: Rzeszów

[Serena] serena ,wymiana GA16DE na SR20DE

Post autor: zangieff » 2014-07-26, 17:56

Witam, jestem nowy. Miałem ostatnio przygode ze swoją sarenka. Otóż po wymianie rozrządu przejechałem jakieś 8 tyś i znowu się tłucze. Mechanik powiedział że silnik to trup i pokazał mi opiłki metalu w oleju. Chcę wymienić jednostke napędową na inna. Jak szperałem za informacjami serenka we wszystkich modelach ma taką samą skrzynię biegów. Wał przy tych dwóch silnikach różni się o 30 mm. Mamy tam też różne dyferencjały.


Moje pytanie brzmi czy ktoś się podejmował takiej przekładki, jeśli tak to prosiłbym o informacje.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-26, 18:05

zangieff teoretycznie są takie same, ta w SR20 jest oznaczona jako pasująca do wszystkich silników, pytanie, czy na odwrót będzie pasować

GA16: http://nissan4u.com/parts/serena/el_c23 ... tration_1/

SR20: http://nissan4u.com/parts/serena/el_c23 ... tration_2/

Jeśli tak, to pewnie tylko silnik i komp trzeba by było zmienić

Awatar użytkownika
mrówa
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2010-09-12, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: mrówa » 2015-01-17, 22:26

Moja Sarenka miała problem z głowicą ... GA16
Po zakupieniu silnika z Primerki GA16 okazało się że jednak słupek silnika jest taki sam , ale resztą sporo się różnił ...
Wpadłem na pomysł włożenia SR20 , ale zrezygnowałem ....
- inne i inaczej ułożone, resory piórowe . w GA16 są słabsze i mało trwałe ... a to większa moc jednak ...
- przez inne ułożenie resorów piórowych przy autach z GA16, jako jedyny ma zupełnie inaczej poprowadzony wydech ...
- jeżeli silnik SR20 weźmiesz np. z primeki czy almerki , to bez zmian miski olejowej , lub modyfikacji jest problem z montażem ... Dolot rzecz oczywista inny ..
- teoretycznie SR20 powinien pasować do skrzyni , ale nie pokrywały się otwory ...
- oczywiście osprzęt do silnika też do wymiany ...

Problematyczne też jest w SERENIE ogrzewanie , przy silniku GA16 i dwoma oddzielnymi nagrzewnicami , przy zamontowaniu SR20 pojawia się brak obiegu ogrzewania nagrzewnicy przedniej !!! Grzeje tylko w czasie jazdy ...
To informacja sprawdzona , przez znajomego który zamontował silnik SR20 zamiast GA16, miał łatwiej bo kupił drugie całe auto po wypadku ... Ale długo wojował ...
Jak Mu się udało to postanowił sprzedać , trafiło do mnie :lol:
NISSAN Qashqai 1.6 NIGDY WIĘCEJ :)
LEXUS 450LX PAMIETA SPOTY NKP :)
Chairman Cm600S, EGZOTYK :)
Suzuki Swift 1.3 GTi KJS, WARIAT:)
HONDA VFR 800 , SZLIFIERKA :)

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-01-31, 23:55

Witam serdecznie.
Z tego co czytam to słupek z primery p11czy almery n15 po przełożeniu lap poduszek i osprzętu podejdzie do Sereny? Oczywiście musi być z ga16de na wielowtrysku:) a jak wygląda kwestia otworów montarzowych i skrzyni? Koło zamachowe i sprzęgło też od Sereny będzie pasowało? Wał wylazl mi bokiem bloku i znaleźć silnik od Serenyw w rozsądnej cenie to mistrzostwo świata:/ Ile modyfikacji trzeba zrobic zeby taki swap zadzialal. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-02-01, 06:19

Gdzie tak wyczytales ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-02-01, 08:02

W poście wyżej napisane jest"kupiłem silnik z primery Ga16 i okazało się ze słupek jest taki sam ale reszta się roZni". Dobra inaczej, co się różni? Silniki wyglądają tak samo wchodzę na rosyjski katalog i bloki są identyczne chyba, że tam są zdjęcia tylko pogladowe. Z wypowiedzi zangieffa wynika, ze wrzucił do Sereny słupek z primery, czy źle coś czytam?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-02-01, 18:39

W Serenie silnik sa wzdłużnie, a w Primerach i Almerach poprzecznie. Predzej wsadzisz deta z 200SXa

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-02-01, 19:30

Aaa.... nie wiem już komu wierzyć mrówa napisał że kupił słupek od primery i gra ja od dwóch tygodni szukam słupka i skrzyni do serenki ga16de i lipa. Kupiłem auto i do domu nie dojechałem. Liczyłem, że rozrząd do wymiany a tu 5 km od domu coś zgrzyt i bach i silnik zablokowany i dziura w bloku. Pomyślałem dałem grosze za auto (zdrowa buda i zadbany środek)znajdę silnik i skrzynie bo też zaorana a tu jak się coś znajdzie to wołają tyle co za auto dałem albo nie ma:( Dajcie może jakieś namiary na motor 1.6 16v 71kw bo psychicznie zaczynam wysiadać. Jeszcze trochę to mi się szroty do obdzwaniania skończą:/
Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-02-03, 18:48 ]
Wyjaśniam, co nie wyjaśnione(nie wystarczyło mi, że nie bo nie) czyli dlaczego mimo "identycznego" słupka nie da się przełożyć gołego silnika(ga16de) z almery, primery do Sereny, a więc różnica tkwi w wale. O ile flansze ze skrzyni można przełożyć(a przynajmniej tak mi to wygląda) to wałek skrzyni nie będzie pasował na wał korbowy. Jak napisał mi pewien mechanik od nissanów.."inny wał korby nie zapnie Pan skrzyni". Tyle na temat. Aczkolwiek zobaczymy co powie mi mój mechanik jak wróci z oględzin słupka od almery:):P

Ryni
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-03-09, 14:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Ryni » 2016-03-09, 15:07

Witam.nie dawno borykałem się z podobnym problemem u mnie pękła głowica jej dostępność oraz cena spowodowała, że postanowiłem szukać innego rozwiązania. Ostatecznie w mojej Serenie wylądował silnik od Almery (silnik GA16DE).

Teraz kilka informacji co należy zmodyfikować;

-Uszczelka kolektora ssącego od Almery ze względu na różnice w kształcie kanałów dolotowych w głowicy.

-Łapa prawa silnika. trzeba wykonać płytkę adaptacyjną gdyż nie wszystkie otwory w bloku pasują, mają mniejszą średnice (fi8) i jest ich mniej. do płytki przyspawana została łapa. Chce jeszcze wykonac dodatkowe wzmocnienie do 2 śrub mocujących skrzynie.

-Smok oleju należy zamontować od Sereny ma inny kształt ze względu na wzdłużne ustawienie sinika.

-Wałek skrzyni biegów trzeba skrócić o jakieś 2cm.

Do tej pory po wynikanie przejechałem około 500km zauważyłem, że podczas przyśpieszania w przedziale obrotów około 2000-2500 (nie mam obrotomierza) auto nie przyśpiesza wręcz się dławi. I tu prośba do kolegów o pomoc w diagnozie.

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-03-10, 21:55

Witam
I okazuje się, że jak się człowiek uprze to się da a co...można??Można!!:D:D:D
Z tym wałkiem sprzęgłowym to trochę rzeźba, ale ok. W almerach wychodziło, jeżeli mówimy tu o n15 cztery rodzaje silników ga16de(90, 99, 102, 117km), nie pamiętam które były na gaźniku które na wielowtrysku. Komputer w serenie steruje silnikiem 97 konnym, jeżeli wstawisz 90 albo 117, mogą być cyrki ze względu na inne dawki mieszanki paliwo powietrze. Więc albo nowe mapy albo komp z almerki. Może też gdzieś bierze lewe powietrze. Takie moje wolne rozmyślania. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-10, 22:06

djembe, w N15 nie było gaźnika. Moc zależy od map silnia i wałków, więc jest prawdopodobne, że słupek i głowa ta sama, a wałki inne.
Map dla GA14/16, SR20 nie da się edytować, bo są zaszyte na stałe.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-03-10, 22:20

yyy doloty są większe w silniku, tym z większą mocą(oprócz wałków), było o tym na forum o primerach i silnikach ga16de. Poza tym, może wstawić kompa od almery(chyba) jak się nie da map wgrać(chociaż dziwne, że się nie da, przecież tam są jak w każdym kompie samochodowym programowalne układy, po prostu musi być magik co potrafi to ogarnąć i musi mieć programator i mapy). No przecież tego silnika ponoć też nie dało się tam wrzucić.:) Dobrze gadam?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-10, 22:37

To nie jest VAG, że się wyciąga kość, wgrywa nową mapę i ma się plus 20KM. W starych Nissanach mapa zaszyta jest w uP. Koszt zrobienia nowych map - wgrania jest niewspółmierny do przyrostu. Koszt circa 1kzł albo i lepiej.
W GA chodziło o wersję na niemcownię - tam była ograniczana moc, bo oni płaca ubezpieczenie od mocy, a nie pojemności. Do samo dotyczyło SR20, ale w nim sprawę rozwiązano softem i mapami.

Pinout kompa może być różny dla Almery/Sunnego/Primery/Sereny pomimo tego samego sinika :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-03-10, 22:38

A i jeszcze mi się przypomniało, chciałem się z wami podzielić moją przygodą z nowym nabytkiem:) Przestroga to firma z częściami ze słupska z full w nazwie...sprzedali mi silnik zaorany bez skrupułów wcisnęli motor co się na niego lało przez 2 lata a ja zmęczony podróżą i szczęśliwy że po 3 tyg. znalazłem motor wziąłem i się bardzo zawiodłem. Na szczęści uratowali mnie w auto bazarze też w słupsku:) Wymieniłem skrzynie i od pierwszego postu przejechałem się moją sarną raz:( Okazało się że jeszcze jedna część powoduje zgrzyty i hałasuje...most:( Jutro albo pojutrze most wstawiam nowy i zostanie kosmetyka:) Cała impreza (kupno sarny i remont)oprócz mojego widzi misie(przeróbka tłumika i butla pod spód) Zamyka się w 3500 zł.:) Mam nadzieję że to na ten moment koniec z poważniejszymi naprawami:)

[ Dodano: 2016-03-10, 22:45 ]
Janusz piszesz bardzo mądre rzeczy, kurcze chciałbym mieć taką wiedzę ehh. Jest jedno ale, ja nie jestem mechanikiem i na tyli ile mogę staram się koledze Ryni pomóc jak potrafię(aczkolwiek widzę, że moja wiedza jest za uboga w temacie). Masz może jakieś pomysły jak problem dławienia się silnika z almery w serenie rozwiązać? Wydaje mi się że dużo by wyjaśniło jakby Ryni napisał z jakiej almery(ile koni) wytargał ten silnik.:P

[ Dodano: 2016-03-10, 22:49 ]
Strasznie mnie dziwi, że wszyscy szli w zaparte, że się nie da, a teraz się nikt nie odzywa, że silnik nie w tą stronę:D:D:D

Ryni
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-03-09, 14:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Ryni » 2016-03-10, 22:57

Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozostaje chwycić za telefon i zadzwonić do przedniego właściciela silnika, ustalić jego moc i może dokupić kompa. Z drugiej strony jeżeli nowy silnik okaże się mocniejszy to w przypadku tego auta całkiem dobra wiadomość.
Co do wałka sprzęgłowego to była konieczność, też nie jestem z tego zadowolony. Nie było mnie przy tej "operacji" z tego co zrozumiałem końcówka wałka jest cieńsza i właśnie ten odcinek został odcięty.
A wałki rozrządu ? Mam stare, czy warto się nad nimi "pochylić"?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-03-11, 06:32

djembe, silniki 90 i 99 czy 102 KM to dokładnie takie same silniki. Zdławiona moc wynikała z kolektora dolotowego - 74C - niska, 73C - większa moc.

Silniki na gaźniku skończyły się w 1993 r i to juz w Sunnym. Z niego wsadza się wałek ssący do wtrysku i ma się większa moc

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-03-11, 12:23

No nie tylko wałek i kolektor chyba..
viewtopic.php?t=542

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-03-11, 13:05

djembe, gaźnikowce miały inny kolektor., na którym był gaźnik, a wtryskowce miały listwe wtryskowa. Trzeba szukać od wtryskowca z PL

Ryni
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-03-09, 14:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Ryni » 2016-03-11, 16:05

Z tego co piszecie wnioskuje, że warto porównać wałki rozrządu, bo z VIN-u (JN1ECAN15U0531059) ustaliłem, że jest to silnik 90 konny. Na razie jednak chce przejechać "parę kilometrów" zobaczyć co jeszcze niedomaga, no i cieszyć się z tego, że auto po ponad 2 miesiącach w końcu jeździ. :-)

djembe
nowy na forum
Posty: 27
Rejestracja: 2016-01-31, 23:31
Lokalizacja: Trzebiatów

Post autor: djembe » 2016-03-11, 19:09

Zastanawia mnie tylko jak długo wytrzymają łożyska w skrzyni z tym uciętym wałkiem prowadzącym:/ Może to, że się dławi to wina czujnika powietrza albo łapie lewe powietrze co myślicie? Ryni napisz jak ogarniesz co było przyczyną dławienia. Zastanawiałem się czy silnik z armelki będzie gadał z moją sereną ale ostatecznie pod wpływem forum i myśli o rzeźbieniu wałka sprzęgłowego postanowiłem jednak szukać serenowego silnika. Jeszcze jedno pytanie: czy jak wrzucę do ga16de od sarny wałek ssący od almery ga16de 117 KM to będzie więcej kucy czy komputer to zniweluje? Może jeszcze kolektor ssący z almerki 117 wstawić jak to pomoże?

Ryni
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2016-03-09, 14:52
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: Ryni » 2016-03-11, 23:28

djembe. Doskonale rozumiem twoje obawy. Ja podejmując decyzje o zmianie silnika kierowałem się głownie względami finansowymi. Za kompletny silnik zapłaciłem 200zł, całość, łącznie z kilkoma uszczelkami, olejem, płynem chłodniczym i lawetą nieznacznie przekroczyłem 1000zł. Biorąc pod uwagę, że auto jeździ jestem zadowolony. po tym co przeczytałem, dzisiaj na pewno szukałbym silnik 99konnego lub mocniejszego. Muszę tu jeszcze powiedzieć, że to auto traktuje trochę jak narzędzie, po prostu ma działać. Podsumowując jeżeli ten projekt się sprawdzi biorąc pod uwagę ceny najważniejszych używanych podzespołów jezdnych, napędowych i inne zamienniki oraz wielkość, kubaturę, spalanie LPG tego auta muszę powiedzieć, że moim zdanie stosunek ceny auta, części i kosztów eksploatacji jest dość korzystny. Więc nawet jeśli za rok będę musiał zmów wymienić silnik, albo skrzynie to na pewno to zrobię. Co do problemów które wynikły po wymianie silnika przejże wszystko jeszcze raz tzn czujniki, instalacje elektryczną (w tak starych autach kable po prostu się kruszą, już to przerabiałem), podciśnienia, zapłon itd. Jeśli coś znajdę to napiszę.

[ Dodano: 2016-04-24, 11:28 ]
Wiem,że trochę to trwało, a to dlatego, że nadal nie znalazłem przyczyny dławienia silnika cały osprzęt i elektryka sprawdzona. Natomiast sam silnik bierze sporo oleju, cieknie i kopci i tu według mechaników może być przyczyna dławienia. Dalej tematu nie będę drążył tylko za kila miesięcy wymienię silnik.

maloszybki
nowy na forum
Posty: 22
Rejestracja: 2015-09-29, 06:27
Lokalizacja: śląskie

Post autor: maloszybki » 2017-11-13, 23:08

Ryni, i jak? Ogarnąłeś nowy silnik? Już półtora roku minęło. Może teraz masz SR20?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serena / Vanette”