Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wyciszanie wydechu przelotowego

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Wyciszanie wydechu przelotowego

Post autor: Modzelitto » 2014-07-19, 09:13

Witam.
Mój 2,5" przelot jest już na tyle głośny, że jechać stałą prędkością 90km/h po prostu się nie da :P Albo 80, albo 110 :D
Obstawiam, że po materiałach wygłuszeniowych nie zostało już nic, więc postanowiłem własnoręcznie odbudować wygłuszenie tłumika końcowego. Analizując wątki na rożnych forach (począwszy od samochodowych skończywszy na motocyklowych), dowiedziałem się, że najefektywniejsze jest zastosowanie 2 różnych materiałów. Pierwszy (stosowany w pierwszej kolejności) służy do owinięcia rury perforowanej- to wata stalowa. Drugi, natomiast to typowy wypełniacz. Musi być niepalny, nie gnilny, najlepiej nie chłonący wody, odporny na różne syfy wypluwane z silnika.
I teraz pytanko do Was- jaki materiał polecacie? Jakąś watę szklaną, może ceramiczną? Czytałem nie raz nawet o zastosowaniu nawet koca gaśniczego :D
Może ktoś się dobrze zna na jakiś materiałach typowo budowlanych spełniających w/w wymagania?

P.S.
Watę stalową już kupiłem. Wziąłem ciut droższą, ale za to kwasoodporną- dłużej posłuży.

Pozdrawiam :)
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-07-19, 12:14

Może taśma do owijania kolektora ?:)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-07-19, 12:19

Hehe, mam owinięty kolektor tym badziewiem drugi rok i kruszy się po dotknięciu palcem :P Przez pierwsze parę miesięcy był na prawdę git. Po upalaniu mogłeś chwycić ręką kolektor i nic. Teraz jest tak, jakby go tam nie było :P
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-07-19, 19:44

pisz na PW, załatwię Ci co trzeba, niepalność 800 st. a w wydechu jest max 350 st. w materiały budowlane się nie baw, szkoda czasu i zachodu
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-19, 21:53

a da to cos?
moze wymienic koncowy na jakis komorowo przelotowy ? np z rovera 620sdi? jest na 2,5" i podobno nie dusi a dodatkowo jest tanie i polecane do kombinatów nawet z turbodoładowaniem :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-10-23, 13:51

Tłumik wyciszony. Jest znacząca poprawa i polecam każdemu, komu przeszkadza głośny wydech taki zabieg, bo warto.

Parę foto:

1. Otwarcie tłumika i widok pozostałości po profi wygłuszeniu wełną mineralną :D :

Obrazek

2. Stare wygłuszenie out.

Obrazek

Obrazek

3. Pierwsza część wygłuszenia- wełna stalowa kwasoodporna.

Obrazek

Został mi metr, więc zużyłem ją do końca:


Obrazek

4. Drugi etap, to wypełnienie włókniną Powertex odporną na temp. 800st.:

Obrazek

Dodatkowo po bokach ścieśniłem to wszystko starym wygłuszeniem.
Obrazek


Mod na duży plus. Podziękowania należą się koledze Lukicrx, za fachową poradę i szybką wysyłkę włókniny :)

P.S.
Do pełni szczęścia brakuje wyciszenia środkowego dziada, który pękł mi już 4 raz. Ogólnie Motowydech z Konstancina jest mega drutem i nie polecam nikomu. Wygłuszenie marne, spawy do dupy, wytrzymałość średnia, np. po zdjęciu końcowego okazało się, że...

Obrazek

To samo było w przypadku drugiego wąsa :-P


Pozdrawiam :)
QG15+
;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-10-23, 14:06

Te trytyki mistrz :evil:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-10-23, 14:08

Musiałem się czymś wspomóc :) Stopią się i świat o nich zapomni :)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-23, 14:39

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale żeś dał czadu z trytytkami , muszę to posłać do konstrukcyjnego, a goście wymyślają a tu k*** tadammm
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-10-31, 15:49

Modzelitto, efekt końcowy w kategoriach niższej głośności czy raczej zmiany tonu (mniej basu)?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-12-13, 16:53

wod2u, szczerze mówiąc nie rozumiem pytania. Wydech zrobił się cichszy, nie rezonuje co jest równoznaczne z tym, że nie wydala na zewnątrz już takich niskich częstotliwości, jakie były przed modem :)

[ Dodano: 2014-12-13, 16:52 ]
To samo spotkało środkowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obstawiam kilka dB mniej i to jest spore osiągnięcie jak na samo wypełnienie. Polecam ;)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2014-12-13, 20:54

Jakiej firmy to tłumiki?? Swego czasu można było wyczytać o motowydechu same pochwały a tu widzę psikus :-P
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-12-13, 21:41

W temacie Primery P10 użytkownika primaraP10 też to znajdziecie :)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-12-14, 15:45

KTR pisze:Jakiej firmy to tłumiki?
To wyrób własny firmy Motowydech. W kwestii użytego materiału nie mam zastrzeżeń, ale jakość wykonania i spawów poniżej krytyki. Środkowy pękł 3 razy w miejscu łączenia denek... Końcowy można obejrzeć na początku tematu. Nie polecam. Za niecałe 400zł więcej miałbym pięknie wykonany i cichy wydech El-Tec'a. Ale to następnym razem może już w X-Trail'u...

Ryba, moje tłumiki nie są z Alle ;)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2014-12-14, 22:27

Dobra robota ;-) !! Czy ktoś z forumowiczów rozcinał końcowy tłumik ori gti? jak to tam w środku wygląda?

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-12-14, 22:47

Sadza, dużo sadzy i ciemno.

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2014-12-14, 22:53

chodziło mi bardziej o to czy jest komorowy? przelotowy? W którym miejscu nalepiej ciąć żeby też wykonać taką operacje?

foo, dzięki

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2015-08-02, 22:12

UWAGA UWAGA ODKOPUJE !!!!

Mam końcowy przelotowo-komorowy proexa i po 30 tys zaczyna coraz bardziej drzeć jape , na mieście spoko jak w kamienicach szyby pękają ale jak zrobiłem dzisiaj 500 km prawie ciągiem to robi sie słabo . Da radę u mnie zrobić to samo przy przelotowo-komorowy jest inaczej tłumiony? Nigdy nie zagłębiałem sie w szczegóły. Wiem jedno wydech za prawie 500 zł powinien dłużej pochodzić :P

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-03, 10:56

hayboss, komorowo przelotowy ma komore rozprezna w srodku a przelot to tylko rura perforowana wsadzona w drugą, większa... w zaleznosci od producenta wyciszona włóknem mniej lub bardziej

coraj częściej myślę, że dobry wydech to po prostu seryjna pojemność puszek + większa średnica rur. Po sprawie. Przykłądem jest Vilkowa wp co na końcowym komorowym/a nie przelocie robi 170ps, drugi przykład to Howard z seryjnym końcowym i większą średnicą rur na 421 z gti co zyskało po wydechu 7ps(zasługa kolektora i flow)

Kiedyś też ,,,,pamiętam wielki test końcowych tłumików w GT. Tłumiki tam np. końcowy WM ala Mugen z wkładką robił więcej cyferek na hamowni jak bez wkładki... Za niedługo będę modził kolejny raz swój wydech, wpakuje duuuuzy srodkowy z Signum i końcowy prawdopodobnie seryjny na seryjnej pitkowatej końcówce fi 50. Mam dziwne wrażenie że mocy nie stracę a zyskam ciszę
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2015-08-03, 12:52

hayboss, hmmm... Jak komorowo-przelotowy drze japę, to musi być już na prawdę kicha. U mnie po w/w zabiegu zrobiło się ok. 4dB mniej, a to nawet spoko osiągnięcie. Jednak osobiście oczekiwałem więcej i dlatego spróbuję teraz tego:
Obrazek
(Zdjęcie zapożyczone z Allegro)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-03, 14:22

ROZCIĘTY KOMOROWY :
Obrazek
ale komorowy przelot to jeszcze coś innego, no ale... nie ma co buceć na wsi. Dobry mało restrykcyjny wydech na koniec i będzie i moc i cisza
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
tumba
fanatyk nissana
Posty: 330
Rejestracja: 2013-08-21, 07:35
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tumba » 2015-08-03, 15:42

Hayboss, też miałem końcowy komorowo-przelotowy proexa i wcale nie bylo ciszej niż mam obecnie. Teraz mam obie puchy w pełni przelotowe i jest cicho. Środkowy o 10cm dłuższy niż seria, końcowy o wymiarach serii...

EnriQe
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2014-09-07, 19:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: EnriQe » 2016-01-11, 16:56

Majstry mam u siebie takie setup SSAC --> Fi60 --> środkowy oem --> 2.25 Cala --> RM Motors Elipsa Przelot ( wejście 2.25 i w środku sie rozbiega na 2 wyloty 2.25 i końcówki 2.5 cala ) dźwięk fajny w a to ci klops w zakresie jakoś do 3.5k rpm jak subaryna ale jest troche za głośno i nie chcał bym zmieniać końcowego , ktoś ma sprawdzony pomysł jak skubańca troche wyciszyć tak żebym mógł sobie nad morze z dziewczyną pojechać bez zakładania nauszników ?? ;]
Ja

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2016-01-11, 17:55

środkowy z saaba?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

EnriQe
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2014-09-07, 19:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: EnriQe » 2016-01-11, 18:12

hmmmm ok ... a ktoś może potwierdzić rzekome cudowne działanie tłumików ( środkowych ) magnaflowa ?
Ja

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-11, 21:46

Zmierz jak dlugi srodkowy Ci wejdzie i odezwij sie o cene do rm motors - chyba ze budzetowo to awg najdluzszy kup :)

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-01-11, 22:23

Akurat mam środkowy magnaflow od miesiąca to się wypowiem.
Magnaflow 12641 mieści się do P11.144 tylko zmniejsza prześwit lekko, ale po długości bez problemu, jak nie masz kata. Sama pucha ma chyba 78 cm, średnica koło 16cm.
https://www.magnaflow.com/products?partNumber=12641

Mam tego środkowego 3" i mam ciszej niz miałem wczesniej na 2.25" strumienica + proex srodowy do primery dedykowany, ale miałem kiepskie spawy, lekko mówiąc, na tym przejsciu nad belką. Na końcu mam zwężenie 2,5" na wejsciu i wyjście 2x2,5" (Y w srodku), ale to do poprawki. Ogólnie z silencerami można jeździć, choć nie jest to cisza, bo zostaje to buczenie jak odpuścisz gaz i koło 3krpm. Brzmienie ma bardzo fajne przy przyspieszaniu:) Jeżeli wierzyć pomiarom z komórki to podczas jazdy będzie koło 90 dB z wydechu, na luzie 80-85, w środku 65 - 75 .

Nie wiem czy ktoś testował, ale taki sposób na wyciszenie polecaja:
http://www.camaro5.com/forums/showthrea ... 75&page=14
nawet są wzory podane jak ktoś chce sobie liczyć.

lub prościej:
http://www.dynomax.com/mufflers/dynomax-vt-mufflers
tutaj jest klapka ktora sie przymyka jak odpuścisz i podobno nie ma w ogole buczenia.
Filmik z czeską Primerą VE + Dynomax VT
https://www.youtube.com/watch?v=LReKWNeuvPU
tylko ten tłumik to raczej tylko z USA trzeba ściagać, koszt samego 80-90 dolarów.

Alternatywnie to elektroniczna przepustnica wydechu lub jak w BMW sterowana podciśnieniem chyba. Na facebooku polecam profil GTPerformance, robią bardzo fajne układy, jest filmik z Focusem z elektroniczna przepustnicą wydechu, post 9. X. 2015

EnriQe
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2014-09-07, 19:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: EnriQe » 2016-01-11, 22:29

Myśle że z 50cm spokojnie tam wejdzie i środkowy przelotowy wyciszy jako tako ?

[ Dodano: 2016-01-11, 22:35 ]
No właśnie jest takie fajne buczenie tylko za głośne :(
Ja

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2016-01-12, 10:42

Dodam tylko, że rozmawiałem z sprzedawcą Magnaflow i komorowe odradza do SR20 ponieważ Magnaflow projektuje tłumiki do V8, więc komory są za duże dla normalnego silnika, nawet bardzo mocnego. Moze być w tym coś racji:)

EnriQe
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2014-09-07, 19:44
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: EnriQe » 2016-01-12, 13:56

Aa tego nie wiedziałem :razz: no dobra ale czy wymiana środkowego na dosyć długi przelotowy zredukuje buczenie :-| ??
Ja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”