[N15] Poduszka skrzyni biegów Alma GTi
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Poduszka skrzyni biegów Alma GTi
Witajcie,
z pytaniem do was, czy ktoś już wymieniał taką poduszkę numer OE 1122057C15
Nie ma dostępnych zamienników a oryginał 300zł, można ją wyprasować i wstawić inną ale też nie ma o takich wymiarach.
Może ktoś znalazł zamiennik, lub namiary w aso na jakieś promocje.
z pytaniem do was, czy ktoś już wymieniał taką poduszkę numer OE 1122057C15
Nie ma dostępnych zamienników a oryginał 300zł, można ją wyprasować i wstawić inną ale też nie ma o takich wymiarach.
Może ktoś znalazł zamiennik, lub namiary w aso na jakieś promocje.
foo jeden zestaw już mam z "prothane" , ale ma on wadę (tak mi się wydaje), otóż oryginalnie otwór śruby mocującej w poduszce nie jest centralnie w środku a przesunięty, natomiast w poliuretanach jest on centralnie. Czyli po zamontowaniu strona od skrzyni biegów pójdzie w dół (bądź górę, nie pamiętam jak jest) o jakieś 1,5cm. Nie wiem czy to nie wpłynie negatywnie na coś, poza tym druga sprawa, z racji że są to jedno bryłowe łączenia przenoszą one wibracje na budę, trzeba było by je jakoś przerobić aby pochłaniały część drgań.
W gti seryjne poduszki masz wszystkie z przesunięciem w dół > Prothane ma wszystkie tuleje centralnie umieszczone - co wiemy Why? Bo jak masz obniżony zawias to mądre głowy z Prothane wyszły ośkom na przeciw. Niwelujesz kąt pod jakim pracują - zyskujesz te 10~15mm na dźwignięciu napędu w górę.
Założysz jedną lewą seryjną, strona skrzyni zacznie zwisać na reszcie - innymi słowy, tulejki reszty do przeróbki + zabawa z cieńszymi śrubami jak ma to być pro, a nie drut. Wszystko po to by układ miał zachowane - nazwę to - "około seryjne siły skrętne na półosiach". Bardzo kiepski pomysł na poli silnika to założenie ich przy seryjnym zawieszeniu z przodu.
Opcja na nową około seryjną poduchę, która mi przychodzi do głowy i była p&p, będzie, ale też deczko sztywniej - sam wkład ze strony rozrządu na łapę skrzyni od Ted-gum'a. Nie to z wymiarować serię i podbić, czy mają coś zbliżonego.
BTW. Ja nie wiem, co macie z tym warczeniem. Masz poli na silniku - musi warczeć i niech warczy, nie pasi - to po ciul bawić się w poli. Zostać przy zdrowej serii poduch
Założysz jedną lewą seryjną, strona skrzyni zacznie zwisać na reszcie - innymi słowy, tulejki reszty do przeróbki + zabawa z cieńszymi śrubami jak ma to być pro, a nie drut. Wszystko po to by układ miał zachowane - nazwę to - "około seryjne siły skrętne na półosiach". Bardzo kiepski pomysł na poli silnika to założenie ich przy seryjnym zawieszeniu z przodu.
Opcja na nową około seryjną poduchę, która mi przychodzi do głowy i była p&p, będzie, ale też deczko sztywniej - sam wkład ze strony rozrządu na łapę skrzyni od Ted-gum'a. Nie to z wymiarować serię i podbić, czy mają coś zbliżonego.
BTW. Ja nie wiem, co macie z tym warczeniem. Masz poli na silniku - musi warczeć i niech warczy, nie pasi - to po ciul bawić się w poli. Zostać przy zdrowej serii poduch
foo ta od strony rozrządu jest większa niż ta od strony skrzyni biegów. Ale jeszcze to sprawdzę.
Co do warczeniem, to nie o to chodzi że ma być gładko i cicho ale o to że są przenoszone tak duże drgania aż plastiki same się odkręcają. Bez kitu wymieniłem tylko przednią poduszkę (od strony wydechu) to w środku od drgań budy było bardzo niekomfortowo (nie tylko drgania ale i dźwięk rezonansu).
Trzeba pomierzyć, zbadać i coś się wymyśli. Jak coś to przerobię poli aby pochłaniały więcej drgań.
Co do warczeniem, to nie o to chodzi że ma być gładko i cicho ale o to że są przenoszone tak duże drgania aż plastiki same się odkręcają. Bez kitu wymieniłem tylko przednią poduszkę (od strony wydechu) to w środku od drgań budy było bardzo niekomfortowo (nie tylko drgania ale i dźwięk rezonansu).
Trzeba pomierzyć, zbadać i coś się wymyśli. Jak coś to przerobię poli aby pochłaniały więcej drgań.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Hmm, może tak być U mnie średnica poduch L=P i miałem zagwozdkę z nią, bo poli zamówione na skrzynie było mniejsze. Z kolei u nismojoe te same poli ponoć weszły p&p, albo gdzieś ktoś machnął się, tudzież nastąpiła podmianka. Tak, że tu to już, działaj wg. uznania.
Co do "zmiękczenia" poli, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to nawiercenie np. 10mm po X'e, ale nie po krzyżu, tak, by ciężar jednak spoczywał na pełnym wypełnieniu, a w razie potrzeby zagęścić nawierty i/lub pobawić się średnicą otworu
Co do "zmiękczenia" poli, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to nawiercenie np. 10mm po X'e, ale nie po krzyżu, tak, by ciężar jednak spoczywał na pełnym wypełnieniu, a w razie potrzeby zagęścić nawierty i/lub pobawić się średnicą otworu
foo gdzieś już widziałem na zagranicznych forach od sentry że ludziska właśnie poprzez nawiercanie zwiększali zdolności pochłaniania drgań. Tylko tam wiercili gdzie popadnie
Bedziemy działać
[ Dodano: 2014-10-18, 18:28 ]
Sprawa rozwiązana, jeżeli ktoś ma zerwaną poduszkę skrzyni biegów, to należy zakupić poduszkę główną od strony rozrządu, wyprasować wkład, tak samo należy wyprasować wkład poduchy od skrzyni biegów i wprasować ten od rozrządu.
Bedziemy działać
[ Dodano: 2014-10-18, 18:28 ]
Sprawa rozwiązana, jeżeli ktoś ma zerwaną poduszkę skrzyni biegów, to należy zakupić poduszkę główną od strony rozrządu, wyprasować wkład, tak samo należy wyprasować wkład poduchy od skrzyni biegów i wprasować ten od rozrządu.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
będą pasować Adams tu sobie opis przeczytaj jakiś angol pisze żeby tylko coś zeszlifować w jednej
http://www.gspec.com/p-3484-motor-mount-set.aspx
http://www.gspec.com/p-3484-motor-mount-set.aspx
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"