Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Drazek zmiany biegow nie wraca w polozenie neutralne

Moderator: mimier

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

[K11] Drazek zmiany biegow nie wraca w polozenie neutralne

Post autor: Mariusz.b86 » 2010-02-27, 09:54

:arrow: Ruszajac drazek w kierunku fotela kierowcy, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny.

√Pierwsza z nich to zniszczona sprezynka ktora jest odpowiedzialna za ten ruch drazka.
Mozemy to sprawdzic zdejmujac oslone nad katalizatorem ↓

Obrazek

Zdiac ja mozemy przez odkrecenie 5 srub, po odkreceniu nalezy przesunac oslone w strone tlumika koncowego ↓

Obrazek

Po tej czynosci ukaze nam sie taki mechanizm, na zdieciu juz zmontowany w calosc, ale moze brakowac np. sprezynki albo moze byc uszkodzona tak jak to bylo w moim samochodziku :-) ↓

Obrazek

Jesli sprezynka jest uszkodzona mozna ja w prosty sposob nareperowac, rozwijajac ja i ukrztaltowaniu chaczyka. W podobny sposob jak na 2 poniszych zdieciach :-P ↓

Obrazek

Obrazek

√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, ktory moze nie pracowac poprawnie↓

Obrazek

Znajduje sie on przy czpieniu od skrzyni biegow, prosta konstrukcia wiec niema co sie psuc.
Nalezy rozebrac i przeczyscic↓

Obrazek

Aby roazebrac nalezy rozkrecic 2 srubki. Przeczyscic dokladnie wszedzie. Pamietac nalezy przy skrecaniu, zeby przesmarowac, dwa nie zakrecac na tak zwanego hama :-/ , to ma pracowac :!: do tego sluzy taki przegob :)

:arrow: Ruszajac drazek w kierunku fotela pasazera, drazek po puszczeniu nie powraca w pierwotne polozenie. Przyczyna takiego zachowania drazka moga byc 2 przyczyny.

√Perwsza z nich to skrzynia, poniewasz to ona jest odpowiedzialna za ten ruch. Niema co sie martwic na zapas trzeba to poprostu sprawdzic ale raczej niema takiej mozliwosci, zeby niedzialalo chyba ze skrzynia uzytkowana jest w ciezkich warunkach :-D

√Drugi z nich moze wiazac sie z przegobem krzyzakowym, tak jak w pierwszym przypadku
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 23:35 przez Mariusz.b86, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
krzychu205
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2009-12-10, 09:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzychu205 » 2010-03-01, 20:46

A tu takie pytanie jak odkręcić/zdjąć w środku gabiny główkę drążka zmiany biegów 8-)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-01, 20:58

U mnie było jeszcze co innego. Spadł taki stabilizator z przodu wybieraka. Jak bede miał jak to cyknę fotę :)

Awatar użytkownika
onegog
nowy na forum
Posty: 36
Rejestracja: 2010-01-03, 16:38
Lokalizacja: Marieff & Ursus

Post autor: onegog » 2010-03-02, 21:27

super instrukcja. U meni z kolei ten drążek strasznie brzęczał na 3-ce. wymiana sprężyny pomogła

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2010-03-04, 01:44

krzychu205 pisze:A tu takie pytanie jak odkręcić/zdjąć w środku gabiny główkę drążka zmiany biegów 8-)
niewim czy dobrze zrozumialem ale jezeli chodzi o galke zmiany biegow to prosze

viewtopic.php?t=1327&highlight=galka

bombel pisze:U mnie było jeszcze co innego. Spadł taki stabilizator z przodu wybieraka. Jak bede miał jak to cyknę fotę :)
Niwem czy oto ci chodzi ale na 3 zdieciu jest przedstawiony mechanizm wybieraka i miedzy innymi jest na tej fotografi przedstawiona taka guma w krztalcie chym kowadelka ? na ktorej tak naprawde caly wybierak jest zawieszony. Moze to masz na mysli :?:
onegog pisze:super instrukcja. U meni z kolei ten drążek strasznie brzęczał na 3-ce. wymiana sprężyny pomogła
No umnie tez brzeczalo ale raczej jak obroty silnika spadly

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-04, 11:04

U mnie drążek rezonuje na 5-tym biegu w okolicy 80-100 .. też chyba trzeba będzie dobrać się do wybieraka.
Gałkę odkręciłem .. ale co się naklołem to moje ... najlepiej chwycić ją kluczem samozaciskowym tak na 1/3 wysokości od dołu.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-07, 22:01

Patrzyłem u siebie w sobotę ... wszystko jest w najlepszym porządku... może nieco większy luz na krzyżaku przy skrzyni .... a drżenie jak było tak jest :roll:
Z nissanem od 2005 roku :)

Humvee

Post autor: Humvee » 2010-03-21, 16:54

Cześć , na początku może się przedstawie nazywam sie Darek i jestem posiadaczem od dwóch lat K11 1.0 z 1998r , głównie udzielam się na forum Micra.pl i czasami na NKP dopiero niedawno zauważyłem wasze forum i postanowiłem się zarejestrować i od razu opisać swój problem , który mnie irytuje od początku posiadania micrusa i uwierzcie mi jestem w stanie zapłacić każde pieniądze za naprawe tego nawet jeśli miałoby się to odbyć w ASO Nissana . A mianowicie mam to samo co kolega wyżej opisał po wrzuceniu piątego biegu przy prędkości ok 80km/h do ok 100km/h słyszalne jest takie brzęczenie jakbym miał luźne wszystkie śrubki w aucie , dźwięk ten znika gdy złapie za lewarek skrzyni biegów a jak go puszcze to dalej to jest . Zastosowałem się do powyższej instrukcji i odkreciłem tą osłone nad katalizatorem po czym odsunołem do tyłu i ujrzałem ten sam mechanizm co na zdjęciu od autora tego tematu , u mnie wygląda to tak www.hmmwv.republika.pl/ke11.jpg według mnie to ta sprężynka musiała być kiedyś wymieniana bo wyglądała jak nowa , ale zdjeliśmy ją razem z tatą i skruciliśmy a póżniej bardziej naciągliśmy tak żeby po założeniu była bardziej sztywna ( ten gumowy ogranicznik w sprężynce oczywiście pozostał ) i po tej operacji sprawa wygląda tak , że jak wrzucę piątke to ten dźwięk nadal jest :/ ale gdy cofne leciutko palcem lewarek do tyłu ( dalej będąc na piątce ) to dźwięk znika , już nie mam pomysłu co z tym zrobić , ludzie kochani pomóżcie mi się tego pozbyć bo wykończe się nerwowo przez to :( . Z góry Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Humvee, łącznie zmieniany 1 raz.

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2010-03-21, 20:55

Chym, nigdy nie mialem takiego problemu w mojej Micrusce :-D ale wybierak ten ktory przedstawiony jest na fotkach to jest tylko czesc mechanizmu zmiany biegow skrzyni. Na poniszym zdieciu jest przedstawiona budowa tego mechanizmu, ktora jest niewidoczny, to znaczy znasjduje sie w skrzyni↓

Obrazek

10 to czpien ktory wychodzi z skrzyni przekladniowej, widac tam troszke przegobu krzyzakowego 4i11. 5 widelki biegow 3 i 4 , 8 widelki biegow 1 i 2, 12 widelki biegu 5

Niewiem w czym tkwi problem, ale mysle, ze gdzies tutaj nalezy szukac problemu poniewasz tak jak widzicie widelek jest przeznaczony tylko i wylacznie do kola zebatego 5 biegu. Dwa Szymeq jak i Humvee posiadaja silnik 1.0, a w skrzyni przeznaczonej do silnika 1.3 ten mechanizm jest juz zupelnie inny,a nieznam takiego przypatku w Micrze z silnikiem 1.3. Trzy zwrucie uwage na mocowanie poszczegulnych widelkow od 5 biegu jest osadzony na walku za pomoca kolka mocujacego, a dla widelkow biegu 1 i 2 jak rowniez 3 i 4 mocowane sa zastosowane rowniez kolki ale zatzraskowe i moze na kolku mocujacym widelki 5 biegu powstal jakis luz. Ale trudno mi sie tutaj wypowiadac macie jeszcze fotke pogladowa jak to wyglada w rzeczywistosci

Obrazek

Ale mam takie przypuszczenie, ze moze to byc spowodowane za slabym wrzucaniem tego biegu przez dluszy czas.

Humvee

Post autor: Humvee » 2010-03-21, 21:35

Dziękuję za szybką odpowiedź , dodam jeszcze , że gdy autko stoi na luzie przy włączonym silniku lewarek dość mocno drga . Po skróceniu tej sprężyny troche mniej ale jednak nadal <zly>

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2010-03-21, 22:08

teraz mi naszlo na mysl mozesz jeszcze, tylko jezeli drgania sa wylacznie na drazku zmiany biegow(to co w kabinie),a na wybieraku niema. Rozlozyc ten mechanizm gdzie jest drazek ( tam gdzie sprezynka jest) chyba rozkreca go sie w ten sposob, ze od spodu masz 2 srubki na stabilizatorze gomowym i w srodku tez 2, odczepiasz od wybieraka i masz.przejzec nalezy moze cos sie wyrobilo uszkodzilo, tylko drgania delikatne to chyba normalne moze w ogóle masz drgania na biegu jalowym(silnik ma wachania obrotow niewielkie)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-22, 08:29

Ja u siebie zdejmowałem tą osłone nad wydechem i naprawde nie ma się do czego przyczepić ... żadnych dziwnych luzów ... ale robiłem to jak drązek zmieny biegów był na luzie ... trzeba bedzie to sprawdzić chyba wbijając 5-ty bieg ... :roll:
Z nissanem od 2005 roku :)

Humvee

Post autor: Humvee » 2010-03-29, 21:54

Witam , zakupiłem tą sprężyne nową w nissanie cena 48zł z groszami po jej wymianie lewarek działa o wiele lepiej a sam dźwięk nie zniknoł ale jest dużo cichszy i nie zawsze się pojawia . W nissanie dowiedziałem się też że moge oddać micre na diagnostyke koszt 60zł i tam sprawdzą dokładnie z kąd ten dźwięk i jaki będzie koszt naprawy ( po naprawie jeśli dźwięk by nie zniknoł nie ponosze kosztów ) więc pojeżdze do wakacji , jeżeli dźwięk znowu się nasili biore urlop micra idzie do nissana a ja wyjeżdzam na urlop :)

pioters
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2011-03-28, 21:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: pioters » 2012-10-18, 08:57

odgrzewam kotleta. Gdzie i co należy poluzować (i czy da radę po prostu na kanale bez demontażu tlumika) jeśli drążek chodzi "za ciasno"? W sumie od dłuższego czasu, ale jeśli da się to czemu nie poprawić?

mati113
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2014-01-11, 15:15
Lokalizacja: Bytom

Post autor: mati113 » 2018-02-17, 12:47

Odgrzewam, ale to dla mnie dość istotne. Chciałbym spróbować zakupić taką sprężynkę w ASO. Pytanie o co dokładnie pytać? Jakiś numer katalogowy, czy cokolwiek? Gdyby to było istotne posiadam Micre z 2001 r w dieslu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”