Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Skyline] E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-10-28, 16:59

DubSon pisze:a fura ledwo pali i to przy 8b paliwa
Zniszczysz wtryski... doświadczalnie sprawdzone że te od sr20de przy 6,5b na końcówce rozcinają się oringi...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-02, 16:21

Pawel18PL, sprawdzałem, są całe. i tak je zmieniam na czerwone z VQ30 więc whateva..

Zobaczymy po diagnozie co tam się porobiło...

[ Dodano: 2015-11-02, 16:21 ]
Pany, w cykindrach mokro, dwie swiece mokre.
Kompresja od rozrzadu
10; 12; 11; 10,5
na dwoch ostatnich cylindrach najbardziej mokro.
nie wiem czy to uszczelka... co to moze byc?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-11-03, 13:13

Możesz wyciągnąć listwę paliwową i zakręcić rozrusznikiem żeby zobaczyć jak pracują wtryski ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-03, 14:13

właśnie to zrobiłem, ku zdziwieniu wcale nie pracują...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-03, 14:41

Zobacz czy dochodzi zasilanie na wtryski.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-03, 15:39

najednym kablu +12 jest na zaplonie, a na drugim masa skacze przy odpalaniu. nie powiem do ilu, bo moj miernik jest chyba zbyt wolny :p

zapieczone wtryski? i dopiero przy duzym cisnieniu cos puszczaja?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-11-03, 17:29

Wtrysk jest sterowany masą więc jest ok. Hmm to podmień te wtryski.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-05, 19:18

wiec tak: wtryski wymienilem, nadal to samo...
na krótko wtrysk cyka.
otworzylem ECU, ale w srodku wyglada dobrze.
przeczyscilem styki, posprawdzalem masy, przewody, bezpieczniki - wszystko jest na swoim miejscu.

nie mam juz pojecia co mu jest.. w weekend chyba podepne diode do check engine i zobacze czy cos wymruguje...

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2015-11-07, 14:16

Wywal te kabelki i gaźnik załóż ;-)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-10, 13:12

azorek, ee.. niee :P

Sytuacja wygląda tak, że odpalam, auto chodzi, ale nie da się go zgasić..
Zachowuje się tak, jakby cały czas był włączony zapłon - gdy w końcu sam go zadławię jakoś, to zapłon się wyłącza.
Udaje się to np. poprzez wyciągnięcie fajek ze świec.

Jak odepnę kostkę z alternatora, to auto także odpala, ale wtedy nawet jak auto zadławię,
to mimo kluczyków w ręku zapłon nadal jest włączony.
Odpinanie kostki od stacyjki nie robi na nim wrażenia ;)
Dopiero wyciągnięcie przekaźnika odpowiedzialnego za zapłon pomaga lub ściągnięcie klemy. Wtedy po założeniu czy to klemy, czy przekaźnika - zapłon jest wyłączony.
Po kolejnej próbie dzieje się to samo.
Przekaźnik podmieniłem na taki sam, który jest obok niego ( nie wiem od czego :P ) i objaw nie ustaje.
Przekaźnik od ECU zamieniałem z tym od pompy paliwa, bo są takie same i także bez zmian.
Generalnie wszystko wydaje mi się, że podłączyłem tak jak jest w schematach.
zasilanie ECU, pompy paliwa i wentylatora po zapłonie oraz drugie zasilanie ECU i wentylatora na stałe. Wszystko na bezpiecznikach.

Czy ma ktoś jakieś pomysły co jest nie tak?

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2015-11-10, 18:46

Może podlaczylesvprzekaznik zapłonu na odwot, albo coś nie hallo z sygnałem do cewki z zapłonu

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-11-10, 18:54

garygary, w jaki sposób odwrotnie - cewka zamieniona stykiem roboczym? Przekaźnik by się chyba zapalił z takiej podniety :d Choć nie ukrywam - może być takie coś, ale wtedy byłyby całkiem niezłe multimedia. Ale wracając do teorii i praktyki - cewka przekaźnika ma około 100Ω. Jeśli przepuścimy przez nią prąd o natężeniu 0,1A to zgodnie z prawem Oma U=IR, czyli na cewce będzie spadek napięcia na poziomie 10V, a skoro pompa paliwa i zapłon działa, to raczej taka sytuacja nie jest możliwa. Pompa z 2-3V nie pójdzie, nie ma bata.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-11-10, 18:57

garygary, tego przekaznika nawet nie ruszalem, zostal z cherry. nowe jest tylko podlaczenie ecu, pompy paliwa i wentylatora.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-11-11, 10:45

Trzeba bylo przeszczepic elektryke cala z sunny i nie mialbys takich jazd...

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-01-05, 21:06

DubSon, jak idą prace ?? Coś ucichło ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-08, 15:47

karol282, powoly, powoly :(

na razie umylem dokladnie miske olejowa, kupilem niepasujaca uszczelke :)
moze dzisiaj zloze na silikon - tak jak z reszta bylo.. i zrobie plukanke valvo i zaleje docelowy olej.
w przyszlym tygodniu pojedzie do elektryka na komplekowe ogarniecie kabli jak nic nie wymysle nowego przez weekend ;-)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-08, 16:19

DubSon, a co tam Ci nie blanga z elektryką?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-08, 17:35

nie odcina pradu przy probie zgaszenia silnika - w efekcie auto nie gasnie i zachowuje sie tak jakby kluczyk byl nadal w pozycji zaplonu. ale tylko po odpaleniu jest ten problem.

konsultacja tel z Januszem byla i do nieczego nie doszlismy.. :/

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-08, 17:49

a co przeszczepiałeś z N14 z elektryki a co zostało ze starego?

[ Dodano: 2016-01-08, 17:50 ]
próbowałeś po zgaszeniu na pałe odpalać auto poprzez podpięcie rozrusznika na krótko?
może zapłon nie idzie przez przekaźnik a ma zasilanie podłączone cały czas?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-08, 19:54

zasilanie ecu, pompy paliwa i wentylatora robilem od zera na ory przekaznikach wg schematu N14.
zaplon jest ory na przekazniku z N12, po odpaleniu i wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki oraz nastepnie po wyciagnieciu przekaznika zaplonu auto gasnie.
niby wyglada na nie odcinajacy przekaznik, ale podmienialem i bez skutku.
stacyjka takze wylkuczona, bo po odpieciu kostki silnik nadal pracuje..

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-01-08, 20:08

jak silnik gaśnie dopiero po wyciągnięciu przekaźnika to tu szukałbym przyczyny.
jak podmieniałeś przekaźnik to raczej jego bym wyeliminował, bo aż mało prawdopodobne by kilka z nich było uszkodzonych. przyczyna widocznie leży w jego złym podłączeniu. może przewód sygnałowy podpięty jest w nie to miejsce przy przekaźniku co powinien skoro przekaźnik się nierozłącza po przekręceniu kluczyka w tył?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-08, 20:13

DubSon coś jest zwalone z zasilaniem ECU. ECU ogólnie dostaje zasilanie z 2 źródeł. Jedno jest bezpośrednio z aku, a drugie jest dołączane przez przekaźnik. Jak ECU dostanie sygnał o załączonym zapłonie, to z automatu dołącza przekaźnik. Przekaźnik dołącza do ECU zasilanie dla obwodów sterowania wtryskami, pompą paliwa, sterowaniem wentylatorów i paru innych pierdoł. Ale o tym chyba gadaliśmy przez telefon :]
Chodzi o to, żeby ECU na postoju przy wyłączonym silniku wcinało możliwie mało prądu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-08, 20:49

kolejna rozmowa telefoniczna z Januszem i juz wiem gdzie szukac i co robic dokladnie. dzieki!! :mrgreen:
jutro sie pobawie, bo micha jeszcze nie zalozona, ale wymyta jak nowka :)
najlepiej spisal sie nanofactor - plyn typu tenzi truck / dimmer tylko, ze podobno 'z dzialaniem antykorozyjnym' :D i do tego porzadkne splukanie karcherem przemyslowym :D
do tego zla uszczelka zamowiona w sklepie, pan nie przyjmie bo otwarta juz..
no nic - dirko zawsze spoko :lol:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-08, 21:11

DubSon, nie za ma co, ja tylko tak na logikę wymyśliłem, co może być nie tak. A czy to będzie to - tego nie wiem.

Dirko jest dobre na wszystko :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-10, 17:38

janusz, no i podpialem sie jak mowiles i.. DZIALA! :D
Ciesze sie jak dziecko, dzieki Janusz! :mrgreen:

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-10, 18:01

DubSon, nie za ma co. Zawsze uważałem, że po % łatwiej się myśli - myślenie jest lżejsze
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-10, 18:31

janusz, haha true :D
mi dziś po piwku od razu szybciej szło. szkoda, bo na droge juz dziś nie wyjadę. ale test drive po firmie odbyłem i banan z twarzy nie schodzi, mimo iż 30km/h nawet nie przkroczyłem :mrgreen:

jutro pare detali dokończe, umowie sie na dopieszczenie i pochowanie wiązki na jakiś konkretny termin, zeby nie byc dlugo bez auta. sam tego nie robie. nie mam cierpliwosci, a jst co robic tutaj akurat :)

zdjecia i jakies filmidło soon ;>

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-01-10, 18:38

DubSon, ale przesadzać nie można. Myślenie może być po %, ale robienie to na trzeźwo :!:
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-01-10, 18:39

jedno piwko nikomu "dupy nie urwie" od razu :mrgreen: . teraz mogę sobie pozwolic na drugie :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-02-01, 17:28

dziś autko zaczęło powodować banana na moim ryju! :mrgreen:
muszę jak najszybciej podpiąć ecu mastera, bo przy 'butowaniu' jest ciut ubogo.
przy normalnej jeździe jest całkiem znośnie - ale no.. datsun prowokuje do wciskania gazu :evil:
cherry ma power jak nigdy i czegoś takiego oczekiwałem.
dodam, że nie jest odpalony nvcs, nie jest idealnie szczelny dolot i wydech, no i nie jest wydtrojony..
wszystko do poprawki, ale ważne, że już odżyło i jestem na dobrej drodze :)

Jeszcze raz dzięki dla Janusza i Pawła! :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”