Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Mocowanie fotel wg zał J Sunny n14

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

d-rose
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2012-07-19, 17:14
Lokalizacja: w-wa

Mocowanie fotel wg zał J Sunny n14

Post autor: d-rose » 2014-04-15, 20:24

Siemanko,
chciałem niedługo zamontowac fotele wg zał J. Wiem ze wszystko jest tam opisane, ale czy nie ma ktoś zdjęc z przebiegu takiego montażu lub jakiś uwag/zaleceń? Będe to robił z zaprzyjaźnionym spawaczem i mechanikiem więc jakieś rady na początek dałyby dużo.
Pozdro

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-15, 21:24

Może tu coś znajdziesz: Link
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

d-rose
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2012-07-19, 17:14
Lokalizacja: w-wa

Post autor: d-rose » 2014-04-15, 22:00

Dzięki, ale mi chodzi o załącznikowe mocowanie bardziej...

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2014-04-17, 17:57

Jeżeli chodzi o załącznikowe mocowanie to zapytałbym kolegów z https://www.facebook.com/ultersportrallyteam?fref=ts na forum też ich znajdziesz.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 13:16

Masz dwie możliwości.. ale nie musisz robić wg Zał J dlatego że n14 ma takie mocowanie w homologacji. a jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J
XXX

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-10-13, 18:35

A masz kolego homologację do Sunnego?

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-13, 20:00

A co Wy chcecie w tej homologacji wyczytać w temacie mocowania fotela ? Trzeba zrobić porządną bazę do podłogi z profila C lub L, porządnie przyspawać do tego przykręcić szyny montażowe na śrubach takich jak przewiduje producent szyn czy samego fotela i zmontować , ot logika, żadne BK tego nie podważy, homologacja tu nic innego nie powie.
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-13, 20:18

a owszem masz kolego homologacje.

w homologacji poza wyczytaniem czegoś są też zdjęcia... Na BK nie będziesz miał problemów jeśli zrobisz wg homologacji albo wg zał J. o takich dwóch opcjach mówiłem... aha jest jeszcze możliwość zostawienia mocowania fabrycznego ;)

żadna baza do podłogi co to za wydumki? profile zamknięte kwadratowe lub rury wspawane miedzy próg a tunel... wszystko jest w zał J dokładnie opisane i narysowane łącznie z wymiarami ... a w homologacji masz zdjęcia jeśli taką opcję wybierasz.
XXX

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-13, 20:28

chcesz to poślij mi @ na PW, pośle Ci scan z Homologacji, wiele się tam nie dowiesz, a jeszcze mi się nie zdarzyło żeby ktoś to na BK sprawdzał z załącznikiem czy homologacją
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-13, 20:42

w KJS takich rzeczy nie sprawdzają ale np. w GSMP nic innego poza opisanymi przeze mnie rozwiązaniami nie przejdzie. nie wiem w jakich zawodach startujesz więc nie mogę wypowiedzieć się na temat sposobu przeprowadzania BK.

[ Dodano: 2014-10-13, 21:49 ]
Proponuję zerknąć do homologacji Agrupa strona 10 01/01 VO zdjęcie np. 35 i 36 i to wszystko co potrzeba żeby wiedzieć ;)
XXX

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-13, 20:53

To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP

[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście ?? Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2014-10-13, 22:13

O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-14, 04:44

Lukicrx pisze:To Cię zapewniam że auto przechodzi BK na poziomie RPP

[ Dodano: 2014-10-13, 21:57 ]
A co takiego widzisz na zdjęciu 35 i 36 w homologacji czego nie opisałem w 1 moim poście ?? Ceownik wspawany od tunelu do progu, tyle kombinacji
Kolego nie porównuj rangą Rajdowego Pucharu Polski z Mistrzostwami Polski to po pierwsze i BK zapewniam Cie jest bardziej liberalne na RPP.

Mylisz ceownik z profilem zamkniętym to po pierwsze, po drugie piszesz o podłodze a próg i tunel to jednak inne punkty zakotwiczenia... w budowie auta do sportu takie rzeczy są bardzo istotne. Sędzia który przepuszcza mocowanie na ceowniku a nie na profilu zamkniętym jest partaczem i nie ma pojęcia o zał J.

[ Dodano: 2014-10-14, 05:52 ]
Vendo pisze:O homologację chodziło mi tylko dlatego, że chcę rozbudowywać auto, a jeśli już to robić to zgodnie z homo.
VE Killer napisałeś: " jeśli coś jest w homologacji fia samochodu to nie musi być zgodne z zał J" częściowo masz rację, trzeba jednak pamiętać, że auto startujące w zawodach rangi KJS ma być zgodne z zał. J i tyle. Zdarza się, że auto ma zrobione modyfikacje zgodnie z homo, a BK nie przechodzi. Pierwszy lepszy przykład z brzegu: zmiana układu hamulcowego z krzyżowego na przód i tył i dołożenie hydrołapy - czasem są z tym niezłe jaja na BK np. na PPAIK w Koszalinie.
Jeśli chodzi o przepisowy montaż fotela to załącznik J. str. 24-25.
To że auto jest przygotowane wg homo a nie przechodzi BK to wina tego że zawodnik nie zna przepisów i nie umie się wybronić na BK.

Homologacja FIA jest pierwszym i najważniejszym dokumentem ... jeśli czegoś w niej nie ma to należy trzymać się załącznika J. opisany przykład jest ok ale to rola zawodnika żeby udowodnić w tym wypadku że jest cienki jak sik pajaka i nie ma pojęcia o robocie na BK. Przykład PPAIK przykład zawodów rango KJS.

Panowie znam przepisy i ludzi którzy robią BK i egzekwują te przepisy na poziomie Mistrzostw Polski I Europy więc uwierzcie mi ze wiem jak interpretować poprawnie te przepisy i wiem o czym piszę ... pozdrawiam

[ Dodano: 2014-10-14, 05:56 ]
aha i jeszcze jedno... nawet w KJS homologacja FIA jest ważniejsza od zał J tylko po prostu jeśli masz coś wg niej zrobione to trzeba ja pokazać na BK i udowodnić sędziemu że głupoty gada i tyle..

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-14, 05:46

RPP ma inne BK jak RSMP ?? lol , gdzie tak jest ? człowiek się całe życie uczy. Z podłogą to faktycznie napisałem zbyt ogólnie, ale to z montażu samo wynika że do podłogi samej w sobie raczej się zamocować nie da bezpośrednio bo podstawa nawet nie jest równa a szyny też trzeba mieć jak przykręcić, a co do C czy profilu zamkniętego to gdzie Ci to w homologacji pisze jaki typ profilu ma być ? A co d przepisów to przykre jest to że "fachowcy" nie wszyscy rzecz jasna próbują udowodnić, bo ktoś dał trochę władzy i można, takie to Polskie, PZM-otowskie, widziałeś BK za granicą ? W Czechach choćby czy na eliminacji mistrzostw Niemiec ? Da się to zrobić życiowo, nie znaczy na odpi**ol, i nikt nic sędziemu udowadniać nie musi, bo nie szuka problemu gdzie go nie ma, jak u Nas.
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-14, 10:39

owszem wiem jak wygląda BK za granicą i wiem też że u nas BK wygląda specyficznie dlatego takie szczegóły są istotne. Prawda jest taka że w szczególności sądziowska elyta ze stolicy szuka problemów... Jesteś Kolego z Bielska widzę... powinieneś znać Pana Marka SZ. sędziego technicznego. warto z Nim omawiać różne modyfikacje bo człowiek ma zdrowe i rzeczowe podejście do przepisów.

co się tyczy fotek w Homo jeśli masz oryginał ... a powinieneś mieć bo tego wymagają przepisy zawodów to przyjrzyj się fotkom dokładnie widać na nich profil z wspawanymi tulejamia natomiast przy progu dolną spoinę profilu ... stąd właśnie chyba że wolisz mocowanie wg zał J to jest tam ładny rysunek złożaniowy z przekrojami na str którą podał kolega wyżej....

żeby było jasne nie chcę się z nikim spierać ani kłócić tylko uświadomić pewne niejasności.... każdy zrobi i tak po swojemu a BK zweryfikuje... Prawda jest taka że nawet jeśli auto przechodziło cały czas to może zmienić się sędzia który stwierdzi że nie jest coś zgodne z przepisami i dlatego warto czytać dokładnie przepisy bo zawodnik znający przepisy ma szansę udowodnić swoją rację

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-14, 11:07

zadzwońcie sobie do kogoś kto ma papiery na wykonywanie klatek etc to będzie miał najdokładniejszą wiedzę
ckmotorsport np. wiem że czajnik robi klaty do rajdów, do driftów i ogółem grubo z projektami siedzi:
viewtopic.php?p=365285#365285

dzwońcie sobie pogadać, ma też sunnego oklatkowanego więc pewno i ma zgodne mocowania
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-14, 11:37

nie znam a widzę że koleś coś w GSMP startuje na stronie ma jakieś filmy z zawodów i faktycznie coś tam buduje....
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-14, 12:21

byłem, wąchałem i macałem
poszerzone sunny gti, sr20de z hiportem modzone na 4 przepustnice, obrana glowa doprezone, custom zawory. ostry walek prawie 300st etc-niby ma być potencjal:)
pełna klatka, krótka skrzynia na jakimś wkładzie z Kinder jajka co ma być pod góry killerowa

i niby uśmiechem właściciela ma być min 230ps:) po cichu liczone 250ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-14, 13:05

Też się nie mam zamiaru spierać, znam na Śląsku wielu technicznych, bywam tu i tam, najbardziej mnie trafia szlag, że co u jednego jest ok, za dwa tygodnie ok nie jest u drugiego, taki Polski burdel, a My się mamy doktoryzować w homologacji, przepisach etc. , zasada Polskiego urzędu skarbowego, z założenia jesteś winny i swą niewinność masz wykazać, brawo, jeszcze trochę tu pojeżdżę i spadam raczej do Czeskiego Volnego Pucharu, dziękuję, postoję, tu zawodnik jest dla władz, nie władze dla zawodnika, i róbmy sobie pod górę, daleko zajedziemy, a co do feralnego mocowania, już mi raz na BK próbowali udowodnić że mocowanie z homologacji nie jest zgodne, tyle że Ja homologację mam
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-14, 16:24

no czyli doskonale wiesz że przepisy trzeba znać bo inaczej nie dopuszczą ;)

Adamus fotki trzeba było porobić a nie tylko pomacać :-o więcej info nie dało się wydębić od kolesia co tam ma za bebechy powkładane i czym to strojone jest??? jeżdzi to coś w ogóle????
XXX

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-10-14, 16:32

No właśnie nie do końca znajomość przepisów jest gwarantem sukcesu, nie raz cwaniactwo bardziej popłaca, niestety
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

ODPOWIEDZ

Wróć do „Swapy, ciekawostki, "co zrobić z.."”