Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Opadnięte drzwi, regeneracja zawiasów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
smyndrok
wiem o czym pisze
Posty: 46
Rejestracja: 2009-12-12, 15:39
Lokalizacja: Podolany/Kraków

[P10/WP10] Opadnięte drzwi, regeneracja zawiasów

Post autor: smyndrok » 2014-03-24, 20:45

Cześć! Ostatnio wziąłem się za poprawienie opadniętych drzwi w mojej Primadonnie i może mój patent się komuś przyda;)

Lista betów :

- Klucz plaski (grzechotka plaska) 12mm
- Atomowy krzyżak na grzechotce
- Brzeszczot do metalu lub Flex
- Śrubokręt "sturac:)"
- Czujnik udarowy 1kg (młotek:)
- Wiertarka + wiertełko 11mm
- Suwmiarka
- Imadło
- szlifierka stołowa
- smar/towot + pędzelek
- Przyjaciel do pomocy

- 4 x śruby "SISO" o średnicy 8mm i gwintem wewnętrznym M6 (element 1,zdjęcie 1)
- 4 x miedziana tulejka o wymiarach fi: zew - 11mm. wew - 8 mm (element 2,zdj 1)
- 4 x podkładka o grubości 1,1 - 1,3 mm (element 3,zdj 1)
- 10 cm gwintu M6

Obrazek

Demontowanie drzwi:

1. Otwieramy szybę, robimy jakaś podstawkę pod drzwi (ok 30cm wysokości)
2. wybijamy sworzeń ogranicznika (zdj 2)
3. podczas odkręcania śrub mocowania drzwi kluczem płaskim 12mm (zdj 3) ktoś musi nam trzymać drzwi i regulować góra/dól w zależności od oporu jaki stawia śruba
TIP: jeśli jest ciężko może zwiększyć moment odkręcania poprzez przedłożenie klucza innym płaskim kluczem (zdj 5)
4. kiedy drzwi są odkręcone i spoczęły na podstawce, zostaje nam tylko śrubokrętem sturacem wyciągnąć osłonę kabli z karoserii i wyciągnąć dwie wtyczki. rozpinamy je naciskając taki "języczek" przy jednoczesnym pociąganiu za wtyczkę. (zdj 4)
5. Drzwi odkręcone kładziemy w bezpiecznym miejscu na jakimś styropianie

ObrazekObrazekObrazek
Obrazek
ObrazekObrazek

Demontaż zawiasów można zrobić na dwa sposoby:

A) odkręcić łapę zawiasu (nie polecam! - na śrubach jest regulacja i do tego niszczymy oryginalna masę wypełniająca! zdj 6)

B) przeciąć sworzeń (zdj 5) i z trudem bo z trudem ale go jakoś wybić.

1.Tak czy inaczej jak mamy już element 4 (zdj 1) w imadle, wybijamy z niego stare tulejki i rozwiercamy otwory wiertełkiem 11mm / w powstałe otwory wbijamy (delikatnie) nowe tulejki tak aby licowały się z krawędzią
2. Mierzymy łapę suwmiarka - element 5 jak na zdjęciu 1 (powinno być ok 48mm) i otrzymana wartość dzielimy przez pól i na tak długość docinamy śruby SISO brzeszczocikiem
3. Do jednej śruby wkręcamy gwint M6 i odcinamy go by wystawał ok 10-12mm po za nią (dobrze jest też sfazować koniec gwintu by dobrze się wkręcała (patrz zdj 1) / na śrubach są jeszcze takie frezy zaraz przy łebku, które trzeba lekko szlifnąć by tulejka pasownie przez nie przechodziła
4. jak mamy już wszystko to smarujemy pędzelkiem śruby, tulejki i skręcamy wraz z podkładkami, które osadzamy między łapę 5, a element ruchomy 4 (jak będzie za ciasno to trzeba lekko szlifnąć) i tak powinien wyglądać efekt końcowy (zdj 7)

Obrazek

Montowanie Drzwi - przebiega odwrotnie jak demontaż, czyli

1.Przenosimy drzwi na podstawkę, spinamy wtyczki (zdj 4) (sprawdzamy czy wszystko działa, dla pewności) i wpychamy wszystko do środka i osadzamy gumową osłonę.
2. Teraz znów ktoś musi nam pomóc w regulacji wysokości drzwi by połapać śruby (zdj 3), jak mamy połapane to skręcamy na zicher:)
3. montujemy ogranicznik (zdj 2) i próbujemy zamknąć drzwi
4. zapewne będzie je trzeba wyregulować na "oczku" który jest na słupku (do odkręcenia potrzebny jest atomowy krzyżak na grzechotce.

No i chyba tyle:) ogólnie można każdy zawias tak zmiśkować, wystarczy trochę suwmiarki, pomierzyć tu, szlifnąć tam i gotowe;) Powodzenia!
Ostatnio zmieniony 2016-12-28, 11:35 przez smyndrok, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-24, 23:33

Od siebie dodam, że opadnięte drzwi można też "naprawić prowizorką" w postaci podkładek między zawias, a karoserię :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-04-05, 23:58

Ja mam dostęp do tulejek bez rozwiercania otworów w zawiasach.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

drzejk0b
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-12-27, 15:45
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: drzejk0b » 2014-11-09, 22:18

smyndrok, czy można prosić o ponowne wrzucenie zdjęć na jakiś inny serwer?
P11.144 CD20T liftback

AdamTC
nowy na forum
Posty: 30
Rejestracja: 2015-01-06, 03:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AdamTC » 2015-01-27, 14:10

drzejk0b pisze:smyndrok, czy można prosić o ponowne wrzucenie zdjęć na jakiś inny serwer?
Podpinam się pod prośbę.

drzejk0b
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-12-27, 15:45
Lokalizacja: Chojnów

Post autor: drzejk0b » 2016-05-02, 20:40

Dla potomnych - naprawiałem u siebie opadnięte drzwi kierowcy. Na początku chciałem jakoś zregenerować stare zawiasy, ale zacząłem szukać w Internecie informacji i dowiedziałem się że można użyć zawiasów od strony pasażera. W naszych Primerkach LEWY DOLNY zawias od strony kierowcy jest zamienny z PRAWYM GÓRNYM zawiasem od pasażera i oczywiście w miejsce lewego górnego kierowcy pasuje prawy dolny - a więc na krzyż. Wystarczy dorwać gdzieś na szrocie lub allegro dobre zawiasy od strony pasażera. UWAGA - jeśli traficie na anglika, to zawiasy z prawej strony auta wcale nie będą mniej zużyte ;)
P11.144 CD20T liftback

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”