Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] Wymiana klocków hamulcowych (przód)

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P11/WP11] Wymiana klocków hamulcowych (przód)

Post autor: Zielkq » 2014-03-20, 08:47

Kolejny poradnik z cyklu 'Do It Yourself", tym razem bierzemy się za klocki hamulcowe na przedniej osi.

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P

Co potrzebujemy:
- nowe klocki :P
- podnośnik, coś pod koła i klucz do kół
- klucz nasad 12 (zacisk) - mogą być też oczkowe
- smar (do hamulców!)
- szczotka druciana
- kawałek drutu
- trochę cierpliwości i czasu
- jakieś klucze do zrobienia dźwigni, albo specjalne przyrządy do wciskania tłoczków

Jedziemy:
Luzujemy koło, podnosimy samochód na lewarku, zdejmujemy koło. Ot, oczywistości. W ten sposób uzyskujemy dostęp do zacisku. Następnie kluczem nasadowym 12 (można też użyć oczkowych) odkręcamy zacisk. Na upartego wystarczyłoby wykręcić tylko dolną śrubę, ale zrobimy to kompleksowo tj. sprawdzimy stan prowadnic. Odkręcamy i wyciągamy zacisk uważając na przewód hamulcowy! Przywiązujemy go drutem do czegoś wyżej, aby nie wisiał na przewodzie, albo kładziemy delikatnie "na tarczy".

Obrazek
Zdjęcie. 1. Zacisk z zaznaczonymi śrubami.

Mamy dostęp do klocków. Wyjmujemy je i zastanawiamy się, dlaczego są w tak kiepskim stanie i dlaczego nie wymieniliśmy ich wcześniej :P

Obrazek
Zdjęcie. 2. Dostęp do klocków hamulcowych po ściągnięciu zacisku (na obrazku wsadzone już nowe klocki)

Obrazek
Zdjęcie 3. Zacisk odłożony "na tarczę". Widok na jarzmo bez klocków.

Sprawdzamy stan prowadnic (to to takie pod gumowymi osłonkami w jarzmie). Ściągamy delikatnie gumowe osłonki i wyjmujemy prowadnice. Czyścimy je jakąś szmatką ze starego smaru sprawdzając, czy nie mają wżerów od rdzy i pochodnych. Jeżeli mają, to delikatnie czyścimy je drobnym papierem ściernym. Następnie nakładamy na nie smar do hamulców i składamy. (brak zdjęcia - jak ktoś będzie robił, to niech proszę podrzuci)

Czyścimy jarzma szmatką, a następnie delikatnie szczotką drucianą. Nowe klocki pokrywamy po dwóch przeciwległych krawędziach smarem do hamulców (jak na zdjęciu 3.) i wkładamy do jarzma (ścięcie klocka od góry - patrz zdjęcie 2.). Sprawdzamy, czy luźno się przemieszczają.

Obrazek
Zdjęcie 4. Nałożenie smaru do hamulców na krawędzie klocków hamulcowych.

Następnie odkręcamy zbiorniczek płynu hamulcowego i wciskamy tłoczek. Albo specjalnym przyrządem, albo robimy jakąś dźwignię. Cóż, każdy sam musi znaleźć złoty środek z tego, co ma pod ręką. Polecam młotek i klucze oczkowe :P Cały czas kontrolujemy poziom płynu w zbiorniczku, aby nam się nie wylał. (wciskając tłoczek płyn idzie "do góry")

Następnie składamy całość do kupy i sprawdzamy, czy hamulce działają :)
Identycznie postępujemy z drugą stroną.

Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-03-20, 09:03

A jak się wyleje przy wciskaniu tłoczka, płyn ze zbiorniczka to co się złego stanie ? :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-03-20, 09:09

1. niech nikt nie wpadnie na pomysł wyrzucenia blaszek w których suwają się klocki, baa przydałoby się je wyjąć i wyczyścić
2. dlaczego założyłeś klocki ściętymi rogami do góry? (foto2) ;p
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-20, 09:16

vixo, płyn hamulcowy niszczy lakier ;)
marlos90, a w którą stronę się koło obraca? Dla mnie logicznym było, że ścięcie powinno niejako dopasowywać klocki do tarcz. Jest jakoś inaczej?

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-03-20, 09:19

Koło obraca się w lewo i prawo ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-20, 09:22

vixo, ot, logika :D
Na zdjęciu mamy koło prawe (od pasażera). W przeważającej ilości czasu obraca się ono w prawo (ja jeżdżę głównie do przodu :P ). To jak to się ma do nacięć na klockach?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-03-20, 18:14

Zielkq pisze:marlos90, a w którą stronę się koło obraca? Dla mnie logicznym było, że ścięcie powinno niejako dopasowywać klocki do tarcz. Jest jakoś inaczej?
wg mnie jest inaczej i ja mam klocki odwrotnie tzn ściętym rogiem w dół bo jak miałem tak jak ty to się jeździć nie dało i co chwilę mi coś tam wpadało w ten rowek, raz nawet kamyczek i co chwilę na wstecznym z hamulcem jeździłem żeby wypadło ot taka jest moja logika ;p

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-03-20, 21:37

Ja zawsze montuję ściętą strona do góry jak Zielkq i żadnej przygody negatywnej nie miałem .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-03-20, 21:55

Dodam że przy zaciskach ATE potrzebny jest klucz imbusowy rozmiar 7
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-03-20, 23:40

Az napisze z zapytaniem do producenta klockow jak to ma wygladac :P
PrzeRuSco, racja, wypadaloby zaznaczyc, ze powyzsze odnosi sie do zaciskow lucasa.

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”