Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę z automatyczną skrzynią CVT

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę z automatyczną skrzynią CVT

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:34

Koniec końców postanowiłem nabyć primere. Podoba mi sie p11.144 z silnikiem 2.0
Teraz pytanie o opinie n/t skrzyni CVT M6 Ja prawde mówiąc sie napaliłem Z tego co wyczytałem
- Pali nie więcej
- Jest bezstopniowa więc powinna być optymalna pod kątem przyspieszenia i spalania
- Ma opcje 6 biegowej sekwencji
Ogólnie to co chciałem, jakkolwiek do tej pory nie miałem doświadczeń z Automatem więc nie chce być rozczarowany
Przeszukałem forum ale n/t CVT wypowiadała się tylko jedna osoba sad.gif Może jest więcej opinni ?
- Czy CVT jest bezawaryjne
- Czy serwisowanie CVT jest kosztowne (wymiany oleju etc)
- Czy CVT można holować (Niektóre automaty można)
- Czy rzeczywiście pali 13 w miescie (tyle zeznał kolega, AFAIK 2.0 z manualem mieści się w 11l)
Czy ma dużo gorsze przyspieszenia niż Manual (60-100, 80-120, 0-100)
Czy Vmax jest aż o 30 km/h niższy od manuala (podobno 190 vs. 220 - pytam w sumie z ciekawości bo dla mnie 190 to za dużo)
Jak szybko działa tiptronic (czy nie trzeba czekać na 3 sekundy na zmiane biegu)
I ogólnie czy warto kupić CVT - zaznaczam że do tej pory jeździłem automatem tylko kilka razy w USA wiec nie mam doświadczeń
Proszę o rady czy ogólnie warto


PS - czy każda p11.144 2.0 sprawia wrażenie muła poniżej 3000rpm ?
Po pierwszej przejazdzce P11.144 2.0 zastanawiałem się gdzie są te konie (dół mam lepszy w escorcie 1.6)
___________________________________________________________________________

tego automatu nie mozna holowac,
-automaty mozna holowac tylko w tedy gdy rozepniesz polosie
-jest dopuszczalne cholowanie ale nie szybciej niz 30km i male odcinki na pozycji N neutral ale najlepiej nie cholowac automatów poki sa sprawne
auto to moze spalic powyzej 13 litrów jak sie postarasz o to nie trudno
serwis cvt i obsluga bedzie kosztowna , a uszkodzenie zakonczy sie naprawa któa kosztowac moze polowe auta
___________________________________________________________________________

CVT na pewno odbiera więcej mocy silnikowi niż manualna przekładnia i na pewno osiągi, elastyczność jak i vmax będą gorsze niż w wersji z manualem. Widziałem w jakichs danych chyba o 2 sekundy gorszy sprint od 0-100km/h, czyli można powiedzieć że osiągi sa porównywalne z wersja 1.8 z manualem. W porównaniu z escortem 1.6 może się wydawać gorsza elastyczność (w cvt możliwe że nie tylko się wydaje ale tak jest faktycznie) ze względu m.in. na długie przełożenia skrzyni biegów w primerze.W momencie gdy w escorcie musisz wrzucić 5. bieg, w primerze jesteś jeszcze długo na 4. Nie wiem czym jeździłes ale na przykład moja zbiera się nieźle z właściwie każdych obrotów, ale ja mam manuala.
___________________________________________________________________________

Wrażenia? Bardzo ładna elastyczność, dobre bezstopniowe przełączanie biegów.
Trochę gorzej jednak z przyspieszeniem. Jak porównuję do mojej P10 czy P11 to ten automat trochę cienki. Fajna jednak sprawa. Jeżeli chodzi o awaryjność to przy dobrym serwisie nie powinno być problemów aczkolwiek z tym to różnie bywa. Jak źle trafisz to padnie. Natura rzeczy martwych.
Co do spalania to komputer rzeczywiście przez dłuższą chwilę wskazywał 13litrów dopiero póóóźniej zeszło do 11. Być może dlatego że to było zimą? Być może.
Tak czy inaczej ja ze swojego zrezygnowałem. Wyszło później że miał różne przygody i nie chciałem ryzykować.
Gdybym miał jednak kupować z pewnego źródła to chyba bym się zdecydował.
Fajna sprawa dla wygodnych bez zacięcia sportowego smile.gif
Dla takich polecałbym P11.144 w manualu. Śmiga jak ta lala.
___________________________________________________________________________

Przełożenia (w nawiasie tiptronik cvt)
I bieg: 3,33 (2,33*)
II bieg: 1,95 (1,56*)
III bieg: 1,29 (1,17*)
IV bieg: 0,93 (0,90*)
V bieg: 0,76 (0,70*)
VI bieg: - - - (0,51*) -

Wszystkie biegi są dłuższe w tiptronicu, 6 to overdrive więc wiadomo że bedzie mułowata
Nie znam jednak przęłożenia mechanizmu rożnicowego (może się różni ? )
BTW ze strony autocentrum wynika że wszystkie manuale mają te same przełożenia (podejrzewam więc inna przekładnie główną)



źródło: NKP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”