Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N15] Silnik kręci, nie odpala, check engine nie świeci.

Moderatorzy: Seba WWA, sergiej

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

[N15] Silnik kręci, nie odpala, check engine nie świeci.

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 19:14

Witam

Miałem 3 tygodnie temu stłuczkę. Po niej przejechałem jeszcze 70km i auto wstawiłem do garażu. Po tygodniu odpaliłem, aby przestawić, nie było żadnych problemów. Teraz kiedy skończyłem remont i ponownie, po 2 tygodniach postoju chcę odpalić silnik, to nie chce on zapalić.

Rozrusznik kręci, ale po przekręceniu zapłonu nie słychać charakterystycznego buczenia (chyba pompa paliwa).

Check engine w ogóle nie świeci. Próbowałem też przeprowadzić diagnostykę pokładową za pomocą zworki oraz pedału gazu i zero reakcji.

Wszystkie bezpieczniki są ok. Sprawdziłem też to, że na niektóre piny sterownika silnika dochodzi napięcie.

Co do czerwonej lampki przy podszybiu, to mryga, a jak przekręcę zapłon to gaśnie.

Tak więc proszę o rady.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-26, 19:24

Odłacz aku na noc i zobacz czy coś się zmieniło.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-26, 19:25

powodów moze byc wiele ...ale jak nie slychac pompy paliwa to moze nie dziala ... bede w swidwinie w sobote wiec jak cos moge podjechac zobaczyc :D

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 19:40

Jutro albo w piątek wrócę to odłącze aku, tak po za tym, przez te 2 tygodnie akumulator był wyciągnięty.

Dzisiaj jak wkładałem akumulator, to niestety przy włączonym zapłonie, bo zapomniałem wyłączyć.

sergiej No jak będziesz w sobotę w Świdwinie i miałbyś czas :-D

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2014-02-26, 19:45

w sumie to bede juz w piatek ... jak masz jakis miernik to sprawdz czy dochodzi napiecie do pompy paliwa ... jakby co to pompe masz pod tylna kanapa :) daj mi na priw jakis namiar na ciebie to sie odezwe

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 19:50

Chcę wysłać PW, to trafia do "Do wysłania", tak więc nie wiem czy dojdzie.

Odezwałem się na gg

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-02-26, 20:32

Stara dobra metoda :P
Sprawdź czy na plaku pali :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 20:38

Ale dlaczego nie pali się check engine po przekręceniu kluczyka? Jakby pompa padła, to mimo to check paliłby się przy włączonym zapłonie.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-02-26, 22:11

Raczej by się nie palił :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 22:31

Nawet kontrolnie podczas włączania zapłonu? Diagnostyka zworką (z poniższego linku) też nie działa, ani razu check się nie zapalił.

http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?t=1779

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-02-26, 22:33

Na zapłonie się powinna palić kontrolka ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

romanzsd
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2012-08-22, 23:05
Lokalizacja: ZSD

Post autor: romanzsd » 2014-02-26, 22:38

I tutaj jest pies pogrzebany :D Kontrolka w ogóle się nie świeci. Trup.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-02-26, 22:39

Żarówke sprawdź :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-02-26, 23:03

Sprawdź jeszcze czy zapłon dochodzi. świece wykręć i zakręć rozrusznikiem.
Mi tydzień temu kończąc żywot pompa paliwa spaliła aku. Także najlepiej podpiąć by się było consultem i jak consult nie zagada to prawdopodobnie komp uwalony.
Ale najpierw sprawdź pompę paliwa, czy napięcie dochodzi, przekaźnik od pompy paliwa (też mi go upaliła pompa) i czy napięcie i masa odpowiednio w podstawce się pojawia. No chyba że bezpiecznik od pompy wywaliło...
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
ryzykantos
wiem o czym pisze
Posty: 81
Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
Lokalizacja: Zdolny śląsk

Post autor: ryzykantos » 2014-02-27, 12:02

Sprawdź może immobiliser :). Jest to bardzo prosta przyczyna, ale kiedy kodowałem pilota i coś mi tam nie wyszło, to kluczyk sie rozkodował i kiedy próbowałem odpalić, to też niczego nie było słychać, silnik kręcił, a nie odpalał - oczywiście jeśli w Twoim aucie znajduje sie takie urządzenie :P. Gdzieś na kokpicie powinna być od niego dioda (u mnie jest pod szybą) i jeśli po przekręceniu kluczyka ona nie przestanie migać, to na pewno będzie to.

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2014-02-27, 15:32

Nie zapominaj o możliwych przyczynach nie związanych z tym co się ostatnio w aucie działo. Miałem tak w 100 nx'ie- auto po grzebaniu przy wiązce od lamp przednich kręciło i nie odpalało. Kilka dni diagnostyki elektryki, pompy i innych wymienionych powyżej a skończyło się na 3 minutowej robocie papierem ściernym po zaśniedziałych stykach na aparacie zapłonowym... Zagadał wtedy od razu. Po prostu auto postało w wilgotnym garażu nieodpalane 2-3 tygodnie i rdzawy nalot je unieruchomił. ;-)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

nie świeci check

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-08, 13:53

witam
problem mam podobny chcąc zdiagnozować błędy w mojej primierze która zgasła i nie che odpalić nie moge wywołać pojawienia się kontrolki check , nie ma jej także podczas włączania zapłonu, co trzeba sprawdzić i jak bo piszecie o pompie palia , komputerze głównym, imobiliserze, bezpieczniki gdzie i jakie, dodam że dioda na podszybiu gaśnie po przekręceniu kluczyka
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-01-08, 13:57

Czarek_88, może żarówka się spaliła albo pin z kostki przy zegarach się wysunął?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-08, 13:59

Janusz
kurcze jakoś nie che mi sie w to wierzyć, ja to bardziej łącze ten problem właśnie z tym że auto nie che odpalić jakiś błąd elektroniczny, nie wiem sam....
Ostatnio zmieniony 2015-01-08, 14:04 przez Czarek_88, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-01-08, 16:05

A moze ktos przed sprzedaza wyciagnal zarówke by sie check nie swiecił :)

Czarek_88
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2012-09-08, 20:45
Lokalizacja: płock

Post autor: Czarek_88 » 2015-01-08, 16:25

bombel pisze:A moze ktos przed sprzedaza wyciagnal zarówke by sie check nie swiecił :)
No sprawdze , ale sprzedający nie był handlarzem także wątpie no ale...
A tak przy okazjii jak sie dobrac do licznika

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2015-01-09, 07:34

Też byłem zdziwiony, jak mi check nie chciał mrygać. Zaczął mrygać, po wyjęciu spinacza. Czyli spinamy krańcowe piny spinaczem. Przekręcamy kluczyk na ACC. Ustawiamy nagrywanie np. w telefonie, żeby potem na spokojnie policzyć błyski. Wyjmujemy spinacz. Zwarcie musi być na minimum 3 sekundy.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Almera”