FORUM NISSAN ZONE Strona Główna
GłównaStrona główna RegulaminRegulamin FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
FAQ-polerowanie lakieru
Autor Wiadomość
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-02-03, 23:16   FAQ-polerowanie lakieru

Może ktoś skorzysta. Pomyślałem, że pomogę więc piszę FAQ dla potomnych.

Polerka lakieru to nie jest żadne tabu. Nie należy się tego obawiać, metodyka nie jest skomplikowana. Należy być dokładnym i ostrożnym, a efekt będzie więcej niż zadowalający, więc jedziemy.

Wybór maszyny:
Na rynku jest wiele maszyn do polerki, ja używam maszyny z allegro za 120zł coś tego typu:



Ma wystarczającą moc i co ważne - regulację obrotów! Nie należy polerować lakieru prędkością nie wyższą niż 3000rpm z uwagi na wysoką temperaturę tarcia, co może zaskutkować przypaleniem lakieru, a tego nie chcemy.

Pady polerskie:
Ważna kwestia, nie ma padu uniwersalnego. Dla past ściernych używamy gąbki twardej, do lekkościernych, mleczek, nabłyszczaczy używamy padu miękkiego:



Produkty z Bolla jak najbardziej się nadają. Gąbka biała jest najtwardsza, używana do mocno zmatowiałego lakieru. Do odświeżania i naszych potrzeb przydomowych wystarczą dwie - półtwarda różowa i miękka czarna.

Pasty:
Pasta ścierna z oznaczeniem G3 używana jest do wstępnego spolerowania. Wybór jest naprawdę duży, ja używam pasty Brill lub Farcella G3. Polerujemy gąbką twardą z dodaniem dużej ilości wody, najlepiej zaopatrzyć się w psikacz:



Pasty/mleczka lekkościerne, jak wyżej. To co wybierzemy jest dobre wtedy, kiedy wiemy jak i na którym etapie wykorzystać. Mogę polecić mleczko 3M oraz mleczko CarValet. Polerujemy z gąbką miękką, bez wody:



Mleczko nabłyszczające nakładamy ręcznie, dokładnie okrężnymi ruchami na koniec wszystkich etapów prac, po wyschnięciu, ok 10min, ścieramy mikrofibrą do uzyskania połysku bez smug. Nie używamy dużych ilości, zaoszczędzi nam to czasu przy polerowaniu końcowym. Nie używamy tego typu produktów w mocno nasłonecznionym miejscu, polecam 3M, formula 1, carvalet:



Etapy prac krok po kroku:

Etap 1:
Porządne mycie Karcherem. Do mycia można użyć płynu do mycia naczyń. Usuwa wszystkie syfy i resztki starych past. Od listwy w dół + zderzaki najlepiej spryskać dimerem lub chemia do silnych zabrudzeń (takie do kuchenek z lidla).

Etap 2:
Całość osuszyć, wydmuchać wodę z rowków i szczelin. Tam zawsze jest dużo syfu który może nam popsuć humor w trakcie pracy. Następnie glinkowanie. Po co? Glinka usuwa pyłki, żywice i inne syfy. To wszystko mogłoby się nabić w pady polerskie i zrobić nam niechciane honowanie lakieru. Glinka łapie syfy. Glinkujemy na mokro. Psikacz w reku i glinkujemy. Po każdym elemencie zagniatamy glinkę jak plastelinę, żeby drugi element był glinkowany bez syfu na glince z poprzedniego elementu. Po glinkowaniu ponowne mycie i suszenie.

Etap 3:
Polerowanie na mokro pastą G3. Ja używam pasty Farcela G3 lub Brill G3. Element po elemencie, pastą maziamy z palca kawałek po kawałku. Używasz tyle, ile potrzebujesz na dany fragment, polerujemy padem/gąbka twardą albo półtwardą (w lakierniczych koszt do 15zl, kolor różowy lub biały).

Etap4:
Nabłyszczanie mleczkiem lekkościernym. Ja używam carvalet - 50zl za butelkę 1L. Wystarczy na 20 aut i jeszcze zostanie. Maziamy z palca ciut więcej jak pasty G3. Polerujemy padem czarnym (gąbka miękka), tak długo wcieramy aż przestanie robić smugi. Potem paluch w pastę i jedziemy kolejny fragment.

Etap5:
Nabłyszczanie politurką. Formula1 dostępna w każdym motoryzacyjnym lub lakierniczym za 30zl. Duża flacha wystarcza na weekendowa pielęgnację. Można stosować po każdym myciu. Nakładamy ręcznie okrężnymi ruchami cienką warstwę, zostawiamy do wyschnięcia na jakieś 10-15min. Polerujemy kawałek po kawałku bawełnianą szmatką lub pieluchą tetrową. Do ściągania mleczka dostępne są w lakierniczych jednorazowe mikrofibry, polecam też zestaw szmatek z Sonaxa
Formule można też namazać na szyby, efekt kropelkowania jak najbardziej na plus - sprawdź.

Podczas używania chemii uważaj na plastiki. Najlepiej jest je zakleić taśma papierową - te niebieskie z marketów są dobre, bo się nie rozpuszczają w wodzie, wiec na wszystkie etapy wystarcza.

Po polerce G3 dobrze jest wziąć wiadro z gorącą woda i płynem do mycia naczyń i wszystkie białe ślady (najwięcej we wnękach) umyć. Kolejne etapy nie brudzą, bo nie używa się do nich wody.

Po wykonaniu polerki warto też kupić odpowiedni szampon z woskiem. Woskować po myciu można też na mokro najtańszym nawet Plakiem. Wybór szamponu jest istotny, ponieważ większość tanich produktów zmywa nam wierzchnią warstwę politury. Powoduje to utratę zabezpieczenia i po pewnym czasie połysku. Politury posiadają związki żywicy, które tworzą mikrofiltr UV oraz chronią lakier przed zabrudzeniami mechanicznymi.

Jeśli pojawią się pytania chętnie odpowiem, nie jestem wszechwiedzący, ale sam nauczyłem się tego po maturze w zakładzie lakierniczym, gdzie zgłosiłem się na bezpłatne praktyki.

Przyjemnej pracy:

_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Ostatnio zmieniony przez janusz 2014-02-23, 01:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


hotr 
nowy na forum


Model: Almera
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-31, 21:02   

Dzięki, przyda się :)
 
     
Modzelitto 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WW
Model: N16
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-09, 18:32   

Ad@mus, teraz poproszę FAQ polerki ręcznej bez użycia maszyny, bo takowej nie posiadam i nie zamierzam raczej, a muszę mieć auto błysk pod koniec sierpnia :)
 
     
mimier 
Moderator


Model: Micra K10, Sunny N14
Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 922
Skąd: Londyn
Wysłany: 2014-08-09, 21:56   

To ja jeszcze dorzucę:
:arrow: http://autokult.pl/1304,j...rie-nissan-350z
_________________
http://nissanzone.pl/view...highlight=sunny Sunny N14
http://www.polskajazda.pl...ssan/Micra/9725 Micra K10
http://www.ania-nails.com
 
 
     
Poplas 
wiem o czym pisze


Nr rejestracyjny: EKU
Model: Maxima Primera
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 09 Cze 2011
Posty: 53
Skąd: kutno
Wysłany: 2014-08-11, 06:06   

Od siebie dodam, iż po każdym myciu używam tzw. wosk na mokro firmy TENZI, rozpylam go za pomocą karchera a potem wycieram do sucha. Efekt jest naprawdę dobry auto lśni dodatkowo środek zmiękcza wodę przez co niema smug. Tenzi bije na głowę wosk na mokro PLAKA.
_________________

 
     
Ad@mus 
Moderator Grupy


Nr rejestracyjny: SMI
Model: p11.144
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 4110
Skąd: Orzesze
Wysłany: 2014-08-11, 10:54   

Poplas, nie porównuj Tenzi do plaka :)
faktycznie quick detailer tensi jest bardzo dobry ale efekt daje dopiero jak mamy wykonaną pożądną polerkę i woskowanie a wosk na mokro dajemy systematycznie

nie ma czegos takiego jak ręczna polerka-ręcznie możemy jedynie nawoskować samochod czyli doprowadzić ostatni etap pielęgnacji lakieru. Są dobre specyfiki nadający połysk, zapytaj gwałtka jak nabłyszczyliśmy z ręki jego almere (a trzeba powiedzieć ze stan lakieru jest tragiczny). Jak cos to dzwon to ci cos pomoge

polerowanie ma sens tylko maszynowo, tylko zmieniając gradację past, tylko dobrymi środkami (odradzam tempo, k2 i inne marketowe śmiecie)

samo polerowanie to pozbywanie się utlenionego lakieru, wżerów, rys itp. czyli najlepiej mechaniczna obróbka według w/w sposobu
_________________
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

 
 
     
DubSon 
fanatyk nissana
DubSon Garage :)


Nr rejestracyjny: PWL
Model: N12, 910SSS
Pomógł: 22 razy
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 2621
Skąd: WLKP / St. Tuchorza
Wysłany: 2014-08-11, 11:14   

Ja mam nowy lakier na aucie to co polecacie aby był mega blink blink? :D
Tylko tak od A do Z :D

Lakier to metalik :)
_________________
910SSS 1980r. SPRZEDAM
Cherry N12 1982r. E13 swapped to GA16DE NVCS+ by DubSon
 
 
     
Pawel18PL 
Moderator


Model: 100nx gti
Pomógł: 15 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 2501
Skąd: ObywatelŚwiata
Wysłany: 2014-08-11, 15:17   

DubSon:
Mycie ValetPRO pH Neutral Snow
Asfalty SNB Prickbort MAC 124
Felgi Tenzi truck
Metaliczne Tenzi prix
Glinka ValetPRO Yellow Poly Clay
Wosk Dodo Juice Rainforest Rub

Takim zestawem traktuję civa mojej mamy(nowy lakier).
_________________
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
 
 
     
Wiooreck 
fanatyk nissana


Nr rejestracyjny: WPY
Model: P11 2.0 TD
Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 1422
Skąd: Łódź/Przysucha
Wysłany: 2014-08-13, 18:28   

Ad@mus napisał/a:
samo polerowanie to pozbywanie się utlenionego lakieru, wżerów,


Trzeba jeszcze dodać w kwestii wyjaśnienia (bo nie każdy musi znać zasadę działania), wszystko co napisał Adamus, tyczy się ścierania lakieru bezbarwnego położonego na lakier bazowy (kolor). Jeśli auto jest już wiekowe i w swoim życiu było już "parę" razy polerowane, bądź lakiernik naprawiający nam auto bardzo cienko zakurzył bezbarwnym, trzeba zwrócić uwagę czy nie zaczynamy polerować lakieru bazowego.

Tak czy inaczej, świetnie opisane, jak najbardziej przydatne FAQ. Gratki Ad@mus.
_________________
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
 
     
NissanManiak :)

Nr rejestacyjny: NZ rox
Skąd: nissanzone.pl
Model: Nissan


Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych


Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

 Partnerzy  i Sponsorzy
Części zamienne w iParts.pl

W sprawach wymiany banerami, współpracy i reklamy pisz na kontakt@nissanzone.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 18