Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę 1.8

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P/WP11.144] Chcę kupić Primerę 1.8

Post autor: jarkk » 2009-12-02, 09:30

Silnik to 1.8 Benzyna (chcę założyć do niej gaz), miały być niby xenony, ale na fotkach nie ma spryskiwaczy - więc xenony to nie są, sprawny klimatronik, no i wyposażenie generalnie standard.

Pytanie, bo chciałbym oczywiście ją sam obejrzeć - na co zwrócić uwagę?
Silnik to wiadomo, czy równo pracuje, stuka puka, dymi, kopci, itd.
Wahacze górne itd. to wiem.
Na co jeszcze zwracać uwagę?
Te silniki miały plastikowy czy metalowy kolektor? (to pytanie pod LPG)
___________________________________________________________________________

ze standardowych usterek to:
- pompa wspomagania ma skróconą żywotność - objawia się biciami na kole pasowym
- zawiasy w dzwiach - też mają skróconą żywotność - objawia się stukami w drzwiach przy hamowaniu/przyspieszaniu - ewentualnie drzwi mogą być opadnięte
- rolera w kombi bywa zniszczona
- w bagażniku 'boczki' podłogi mogą być połamane (ale tak niewidocznie - tyle że już nie nadają się do noszenia ciężarów)

Z ciekawostek - w bagażniku jest komplet kluczy i jest tam uchwyt do holowania - auto w stanie jak opisujesz powinno mieć go w idealnym stanie - tzn nie używany... z drugiej jednak strony tłuczone auto zazwyczaj jedzie na lawecie :-)

Co do spryskiwaczy to ciekawe - nie widziałem jeszcze tego modelu bez spryskiwaczy - ja nie mam xenonów a mam spryskiwacze :-)

Co do LPG - to silnik ma zmienne fazy rozrządu - więc najtańsze instalacje mogą nie podołać...
___________________________________________________________________________

Kolektor jest metalowy. Mam P11.144 (2.0) "w automacie" i LPG (na mieszalniku - nie sekwencja). Mam przejechane 137 tys w tym "na gazie" jakieś 70 tys. Warto aby układ LPG miał emulator sondy lambda, coby 'check engine' się nie zapalał (u mnie niestety co jakiś czas się zapala - ale i gaśnie po kilku odpaleniach i jazdach na benzynie).
Na gazie jest odczuwalny minimalny spadek mocy (choć w przypadku automatu i tak nie ma to takiego znaczenie
Spalanie gazu: miasto 12-13, trasa 10-12. Oczywiście można zainwestować w sekwencyjny wtrysk - kwestia opłacalności.
___________________________________________________________________________

Pytasz na co zwrocic uwage hmmm... Sprawdz to wszystko o czym pisali koledzy powyzej oraz sprawdz przeguby czy nie strzelaja (wolną jadąc powoli ale do konca krec kierownicą raz w jedną raz w drugą stronę oraz na postoju).Generalnie mozesz zajrzeć pod uszczelki drzwi - sprawdzisz czy auto było malowane - nawet jesli bylo zorbione dobrze nie ma siły zebys nie zauwazyl ze cos tam bylo kombinowane.Zajrzyj tez pod auto bo czesto wymieniają gotowe elementy nadwozia jak blotniki itd - jesli bedą od spodu w innym kolorze bedziesz wiedzial ze bylo bite - jestem blacharzem - lakiernikiem wiec wiem co pisze:P szczegolnie zrwoc uwage na lakier przy zawiasach - tam najczesciej widac roznice w lakierze bo w tych miejscach lakiernicy sie az tak nie przykladają, ogolnie sprawdz czy nie ma wyciekow z pod uszczelki na bloku silnika i przy pompie wspomagania, jelsi ma klime to oczywiscie sprawdz czy dziala a jeslnie nie to sprawdz u jakiegos elekrtyka czy sprezarka sie załącza bo koles moze ci mowic ze to poprostu "brak gazu" lub inne rzeczy a rzeczywistosc moze byc inna i dosc kosztowna w naprawie (niessprawna sprezarka lub nieszczelna chlodniczka klimy to dosc spore wydatki).Jesli chodzi o gaz to jakiego bys nie zalozyl - niech ci tez wsadza separator cząstek stalych to dziala jak filtr wytrąca z jakies substancje ktore wyglądają jak cząstki grafitu, a w oglle najlpeiej to doloz do interesu 120pln , jedz tym autem do ASO i bedziesz wiedzial wszystko
___________________________________________________________________________

Każda primera z fabrycznymi ksenonami ma spryskiwacze reflektorów i nie ma pokrętła regulacji świateł pomiędzy fotelami.

Natomiast wersja comfort high z reflektorami tradycyjnymi (halogenowymi) też ma spryskiwacze reflektorów. Przykładowo wersje 2.0 benzyna na polski rynek zawsze miały wypsoażenie co najmniej comfort high i własnie spryskiwacze. Natomiast wszystkie 2 litrówki z niemieckiego rynku mimo wersji comfort high miały fabryczne ksenony.

Jak na mój gust 1.8 w p11-144 jest za słaba, ale nie mozna jej przeciez nazwać osiołkiem - ma przeciętne osiągi. Za to 2.0 ma oprócz lepszych osiągów prostszą konstrukcję (brak zmiennych faz rozrządu) a to w kilkuletnim aucie jest raczej plusem.
___________________________________________________________________________

Ja pół roku temu kupiłem Primerę 1,8 16V z full wypasem (z 2001) i jestem bardzo z niej zadowolony: dynamikę ma wcale nie taką małą, prowadzi się super - i w mieście i na trasie, problemów z wyprzedaniem nie mam (a lubię jeździć dość szybko), spalanie jest naprawdę niskie - średnie w lecie to 7,4 l/100, a w zimie o litr więcej (tutaj jestem mile zaskoczony), no i przede wszystkim jest bardzo wygodny. Uważam, że warto kupić ten samochód - oczywiście nie za wszelką cenę.




źródło: NKP

waldemarr3
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-12-24, 22:16
Lokalizacja: śląsk

Post autor: waldemarr3 » 2010-01-03, 20:29

A ja się cały czas nad założeniem LPG zastanawiam.
Mam 1.8 benz. pali mi średnio 8,5l/100km. Takie średnie miasto, mało korków, świateł tak że spalanie ok (bez klimy bo siadła ;)
W czasie eksploatacji gazu chyba coś tam benzynki sekwencja zużywa, chyba że się mylę. Więc nie tylko koszt litrów przejechanego gazu. Dochodzą droższe przeglądy, częstsze wymiany filtrów, świec i inne. No i koszt samej instalacji. I coś się naczytałem że 1.8 niekoniecznie gaz lubi. Ale i tak aspekt ekonomiczny byłby u mnie najważniejszy. Zdecyduję się na LPG jeżeli miesięcznie będę miał ponad 2000 km przebiegu (może tak będzie od maja/czerwca, a może nie :D ). Teraz wychodzi mi coś koło 800-1000km w tym małe trasy po 6-10 km i postój. Od czasu do czasu jakiś wypad po 60 km w jedną stronę.
Przy takim przebiegu instalacja zamortyzuje mi się może po 3 latach ...
A póki co 100-150 więcej za benzynkę miesięcznie można płacić

JacQ
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-09-09, 10:00
Lokalizacja: Zamość

Post autor: JacQ » 2013-09-09, 10:34

Witam,
Chciałbym trochę odświeżyć temat.

Chciałbym kupić primerę P11 po lifcie, rocznik 2001, silnik 1.8 z lpg. Auto jest już leciwe i jego przebieg to 230 000km(z czego silnik był wymieniany na gwarancji po 30 000).

Jakich ewentualnych awarii można się spodziewać przy takim przebiegu? Czy mogą wystąpić jakieś droższe naprawy?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-09-09, 10:42

JacQ samo auto jest ok. Korozja dotyka kielichów przednich, błotników, podszybia i progów. Co do silnika to niestety nieudana jednostka Nissana. Musisz się liczyć, że będzie brać nawet do 1l oleju na 1000 km. Oczywiście nie jest to norma, ale jakieś 70% aut tak ma

JacQ
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-09-09, 10:00
Lokalizacja: Zamość

Post autor: JacQ » 2013-09-09, 11:03

O braniu oleju słyszałem już wcześniej, ale jakoś mnie to bardzo nie zraziło. Brat ma Almere N16 1.8+lpg i też o tej przypadłości wspominał, ale podobno da się z tym żyć. Auto ma być moim pierwszym własnym nabytkiem, dlatego dużą uwagę przykładam do niezawodności a taki wydaje mi się nissan p11. Jest to dla mnie również istotne ze względu na to że ok raz na miesiąc auto będzie musiało pokonać trasę Kraków - Zamość -Kraków czyli łacznie ok 650km i zależy mi aby w połowie drogi nie odmówiło posłuszeństwa. Blacharka wiadomo idealna nigdy nie będzie w ponad 10letnim aucie, ale ze rdzą też da się jeździć a to najważniejsze :mrgreen:

Czyli nie ma co się bać większych przebiegów?
Czy forumowicze udzielają pomocy przy zakupie aut(np. mogliby obejrzeć dany egzemplarz i wydać o nim opinie)?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-09-09, 11:26

Tu możesz pytać o ocenę ogłoszeń: viewtopic.php?t=112
A jak kogoś ładnie, indywidualnie poprosisz i ma względnie blisko, to pewnie podjedzie i oglądnie :P

Co do przebiegów, to zdziwiłbym się, gdyby miały poniżej 200k... No chyba, że liczniki kręcone, albo trafisz na auto więcej stojące niż jeżdżące. (nie mówię, że się nie da, ale w ogłoszeniach to ładnie wygląda, gdy cyferki są poniżej 200...)
Tu masz jeszcze temat o przebiegu: viewtopic.php?t=212
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Primera”