Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY

Post autor: cesiu111 » 2014-01-20, 22:18

Witam kolegów forumowiczów,

chciałbym jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę WP11.144 z silnikiem QG18DE.
Nie stać mnie na kupno gotowca, więc chciałbym wykombinować coś samemu.

Na forum nie znalazłem odpowiedniego wątku dot. kolektora wydechowego do ww. silnika,
więc postanowiłem założyć nowy, w którym będę dążył do zebrania jak największej ilości informacji na ten temat.

Na dniach będę miał wymiary uszczelkę pod kolektor, żeby zrobić jakiś projekt flanszy.
Co do samego kolektora, to nie mam jeszcze pomysłu, czy u mnie kolektor będzie spawany, czy dorabiany,
ale kolega Ad@mus podrzucił, wg mnie, dobry pomysł - adaptacja kolektora od innego auta typu astra GSI, czy escort RS2000.

Fajnie byłoby mieć opisane, jak w możliwie tani i prosty sposób odetkać nasze primery i almery z niezbyt lubianymi silnikami 1.8,
bo myślę, że jest więcej forumowiczów, którzy choć raz o tym pomyśleli.

Tak więc, jeżeli ktoś ma pomysły lub wiedzę w tym temacie i chciałby się nią podzielić, to zapraszam do dyskusji :).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-01-20, 22:21

Mas ma customa. Z nim gadaj

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-20, 22:30

Zareklamuję trochę kolegę z forum => http://allegro.pl/sportowy-kolektor-nis ... 86397.html

Jest to kolega MacGayver ;)

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-20, 23:02

Dzięki za chęć pomocy. Z MacGyverem się już kontaktowałem, ale jak napisałem wyżej,
nie stać mnie niestety na gotowy kolektor, dlatego w miarę możliwości chciałbym go zrobić samemu,
choć taki kit do roboty nie jest zły. Przemyślę :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-20, 23:05

qg18de to taki uląg, że dużo sie w nim nie poprawi:)
zrob to co ci pisalem bez kolektora wydechowego bedziesz mial i tak przyrost do ponad 120ps
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-20, 23:13

Ad@mus pisze:dużo sie w nim nie poprawi:)
Tjaa, pogadaj z Masem :D

Saffira

Post autor: Saffira » 2014-01-21, 18:19

firma Mas - i juz wiedzę o QG18 mas <lol> :evil:

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-01-21, 18:21

no coś tam jedzie ;)
http://youtu.be/rQ_a7f9oiLw

a generalnie w temacie - jak ma być low cost to możesz zrobić porting obu kolektorów: ssącego i wydechowego. Tam jest zależnie od miejsca 1-3mm zwężka kanałów vs kanały w głowicy.
Co do zapożyczenia kolektora od innego auta, to będzie trudno - kanały wydechowe z głowicy są umieszczone nierównomiernie:
Obrazek

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-21, 19:19

Hehe, no coś tam się już odpycha :P

Najgorsze przy seryjnym kolektorze jest to, że nie można bezproblemowo wywalić katalizatora,
a ten u mnie po przelocie 317kkm :mrgreen: jest już na bank do wywalenia(co jakiś czas wywala checka właśnie przez katalizatory).

W miarę możliwości zrobię porting ssącego, ale ten nieszczęsny wydechowy wypadałoby zrobić.
Czemu Amerykany, a właściwie poczta, tyle wołają za przesyłkę do europy?

Mas, jakby poodginać rury na boki i dospawać do flanszy pod QG, to możeby coś z tego było,
tylko pytanie, jaką wysokość ma ten kolektor przed zagięciem pod auto, bo może się okazać,
że będzie wadził o miskę, albo będzie szurał po ziemi(mniejszy problem).
Widziałem, że u siebie nawet SSACa lekko przerabiałeś, bo za blisko miski szły rury...

Mas, nie masz może gdzieś na dysku wymiarów uszczelki, albo flanszy w CADzie? :oops:

Dzięki za odpowiedzi. Trzeba działać!! :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 19:56

tak, alka Masa jedzie, ale zapytajcie moze ile trzeba miec hajsu zeby tak jechalo...

odczytalem temat poprawnie:
cesiu111 pisze:chciałbym jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę
czy projekt Masa jest lowcostem??

bez wiekszych nakładów, czyli bez pożadnego strojenia ecuM wiecej niz 130ps sie nie ustruga, jesli sie myle to jedynie na szczescie dla posiadaczy qg18de

jeszcze raz powiem, po ogladnieciu swojego qg:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz)
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw)
-przepustnica sr20 (ok60zl)
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?)
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl)

jeśli te mody coś dadzą i dalej bedziemy chciec wiecej to kolektor wydechowy od Maca - 800zl? plus ecuM ze strojeniem 400zl ecu strojenie samemu lub komuś zlecic

bez sciagania głowicy to max-przy rozbieraniu silnika dodatkowo porting glowicy

jak Mas pokazał okolice 150ps osiągalne

Mas wrzuć jakiś onboard 0-100:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2014-01-21, 20:14

Kolektor z rs2000 da się dopasować do ga16 . Jak uda mi się wyrwać tanio taki kolektorek to będę go montował u siebie w ga16. Problem może być jedynie kształt kolektora z Forda(taka dziwna S na samym dole przy zejściu 2-1 )To może da radę ogarnąć , ale problemu drugiego to już nie wiem , a mianowicie kształt kanałów , jest zupełnie inny niż w ga16/qg18 . Nie wiem czy kształt kanałów da się przeskoczyć .
Obrazek Obrazek
Wiem kto już przerobił kiedyś kolektor z rs2000 do ga16 i nawet mieszka blisko mnie :D Także jak będę miał kolektor z Forda to zrobię jakieś fotostory jak i co przerobić .
Jeśli ktoś miał by namiar na taki kolektor to proszę dać znać .
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-21, 20:27

Ad@mus pisze:kolektor wydechowy od Maca - 800zl?
W wersji do poskładania samemu 450zł - co pokazałem wyżej.

Poza tym Ad@mus, do GA16 czy SR20 też trzeba wszystko to samo robić żeby lepiej/dużo lepiej jechało. Albo tanio i lekko (modzić ;) ), albo drożej i lepiej!

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-21, 20:32

Ad@mus, a czy po zmianie przepustnicy na tą z SR nie trzeba stroić?
Bo u Masa widziałem, że niezłe cyrki z wachą wychodziły po zmianie na tą hybrydę od fałki,
ale nie jestem już pewien, czy to tylko za sprawą przepustnicy :?: .

BeNeK, zapytam kumpla czy ma może dojścia do kolektora z RSa.
Kiedyś miał escorta, więc jeżeli sam nie ma jakiegoś kolektora w piwnicy,
to może wie kto by miał na handel.

Z tymi kanałami, to chodzi Ci już po przespawaniu do flanszy GA?
Bo same rury po odcięciu i lekkim zaokrągleniu (nie wiem czy tak łatwo się da?) może by podpasowały.
Na drugim zdjęciu wyglądają na okrągłe w dalszej części...


EDIT:

Faktycznie ten kolektor baran z focusa to jak za darmo, tylko nie widzę w nim wyjścia na lambdę.
Poszukam jego wymiarów - czy wejdzie za chłodnicę i nie będzie miał do niej za blisko
Poszukam coś o tej przepustnicy z SR bo nie wiem nic o niej - czy to jest PnP, czy trzeba dłuta.

Cieszę się, że ruszyło. Taki zbiór informacji w jednym miejscu powinien się wielu osobom przydać :)
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 20:52 przez cesiu111, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 20:33

jak kolektor z forda rs2000 pasuje do ga to tak samo beda pasowaly kolektory z:
-c20xe
-focus 1.8/2l (4-1 ale z mega dużą przepustowością i grubymi rurami, ciekawy baran, niska restrykcyjność, w mojej fieście dało ciekawy przyrost)
-wspomniany w 1poscie tego tematu kolektor z durateca (mega duże kanały, liniowość przepływu spalin, duża przepustowość-TANI!!)

rościąganie na ciepło tych kolektorów jest możliwe bez pęknięć, cza jedynie kupić flansze i kolektor a nasttępnie ulepić to w jeden produkt


cesiu111, podobno zmiana przepustnicy na sr20 nie wymaga strojenia, dopiero zmiana na ta od vki wymaga strojenia, tak samo vka do sr20 wymusza juz strojenie
DubSon, wiem, że tanie mody są mniej efektowne od tych z grubego portfela, niemniej jednak nie raz widziałem jak pomysłowość daje wieksze efekty niż gruby portfel, a w sprawie qg18 to od czegosc trzeba zaczac
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-01-21, 21:06

mój SSAC jest z USA i był dedykowany do Sentry, więc nie wyszło pełne p'n'p.
każda inna opcja czy to od Mac'a czy z innego źródła wymaga przetestowania (chociaż polecam nasze twory często lepsze ;) )
CADa nie mam - wycinając uszczelkę termiczną pod kolektor ssący kupiłem nową metalową i odfrezowałem ten kształt :)
Ad@mus może nie tyle hajsu, co czasu i pasji - dochodzenie do efektów to około 4 lata - szukania po zagranicznych forach, własnych testów i eksperymentowania. I nieoceniona pomoc Bodka przy tych eksperymentach :D
Z Twojej listy:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz) - niekoniecznie trzeba uszczelki zmieniać
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw) - można na swoim, koszt kolektora ze szrotu ok 50pln
-przepustnica sr20 (ok60zl) - ja mam z VQ30 od Szalonego w dobrej cenie
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?) - u nie nie ma żadnego emu i wsio działa
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl) - co do przelotu, sam się zastanawiam czy 2 cale to jednak nie za luźno - twinloop lub zwężka do 1,75 myślę by poprawił Nm

Sam wydech na przelocie nawet praktycznie nic nie daje bez strojenia niestety Ecumaster det2 minimum...
Dolot daje leprze przyrosty - około 125KM jest do ugrania z samego dolotu bez strojenia :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 21:30

Mas pisze:-przepustnica sr20 (ok60zl) - ja mam z VQ30 od Szalonego w dobrej cenie
wymaga strojenia
Mas pisze:-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?) - u nie nie ma żadnego emu i wsio działa
masz ecuM-wiec dlatego mysle to działa, bez emulatorów i bez srtojenia sie nie uda, sondy przepali i wywali czek
Mas pisze:-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl) - co do przelotu, sam się zastanawiam czy 2 cale to jednak nie za luźno - twinloop lub zwężka do 1,75 myślę by poprawił Nm
dorwać ze szrota układ z sr20 i wywalic srodkowy(zastapić choćby AWG), końcowy tak jak piszesz na zwezce
Mas pisze:Dolot daje leprze przyrosty - około 125KM jest do ugrania z samego dolotu bez strojenia :D
dlatego optuje na poczatek nad poprawa dolotu, jest taniej i mozna samemu, wydech juz wiecej siana kosztuje i trza spawac-dobrze spawac zeby mialo to rece i nogi

powiedz Mas jak wyglada sprawa z wtryskami, bo pasuja z sr20 ale czy trza stroic? nie wiem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-21, 21:36

Ad@mus pisze:czy trza stroic?
Tak. :)
Ad@mus pisze:masz ecuM-wiec dlatego mysle to działa
piggy-back raczej nie ma nic do wywalania checka przez drugą sondę.
Ad@mus pisze:wywalic srodkowy
wywalić jeśli chce się dać dłuższy.
U mnie np. środkowy seria został + awg + atrapa kata.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 21:41

to co ma Mas? ecumastera czy inne dziadostwo??:D

przeanalizujmy co mozna bez zmian w elektronice i ile mozna ugrac, bedzie najprosciej i chyba najtaniej a 130ps byloby juz dobrym wynikiem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-21, 21:45

Ad@mus pisze:to co ma Mas?
ECU Mastera DET3 o ile się nie mylę :P

Ad@mus, myślę, że:
- proste CAI
- wydech zrobiony z głową na rurach ze stali alu. (mnie wyszło bez kolektora ~600zł - rury, atrapa kata, środkowy, końcowy [sam końcowy 300zł] - nówki)
- porting kolektorów
- porting przepustnicy
- jeśli nie ma VTC, to może trochę ssący przyspieszyć ;) (ale w QG chyba jest VTC :P )

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 21:53

DubSon pisze:- wydech zrobiony z głową na rurach ze stali alu. (mnie wyszło bez kolektora ~600zł - rury, atrapa kata, środkowy, końcowy [sam końcowy 300zł] - nówki)
zgoda, awg 50zl, jednak mozna dorwac tanio uklad od kata do konca z p11sr20 troszke taniej niz nowa rura i kolana plus spawanie:) koncowy dal bym nawet na przelocie z awg:D
DubSon pisze:- porting kolektorów
git-do ogarniecia
DubSon pisze:- porting przepustnicy
mowisz o ori z qg18 czy o tej z sr20?
DubSon pisze:- jeśli nie ma VTC, to może trochę ssący przyspieszyć ;) (ale w QG chyba jest VTC :P )
odpuscil bym
DubSon pisze:- proste CAI
tak, plus wkladka plus wywalenie z kolektora motylkow

cesiu111, masz gotowca, zakasaj rekawy i do roboty:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-01-21, 22:14

takie pytanie z czapy- Dlaczego tak boicie się "strojenia" ? Przecież to nie jest wysyłanie ludzi w kosmos... Każdy ogarnięty człowiek to zrobi, a jak nie będzie się podobało to zmieni sobie
Polecam opcje LPG ( już słysze śmiech) na sekwencji z komputerem który ma możliwość modyfikowania mapy 3D, mnożnika itp. Nie trzeba kupować i lutować EcuMastera, jest taniej i wygodniej.
Mam w darmowozie P11 QG18 i Stag-4 plus. Jest na tyle rozbudowany że mi wystarczy
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 22:42

nikt sie nie boi:)
na razie dywagacja tyczy sie:
cesiu111 pisze:jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę
kolega chyba nie ma rozbudowanego LPG a Ecumaster to min 400zl
nie wiem czemu ale mam odpowiedni algorytm modyfikacji, najpierw max z mechaniki a na koniec kosmetyka elektroniką
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-21, 22:49

Ad@mus pisze:odpuscil bym
Prosta opcja, w poprzednim GA16 (bez VTC) sam sobie zrobiłęm mod rozrządu, fajny efekt :)
Ad@mus pisze:mowisz o ori z qg18 czy o tej z sr20?
Ory. z QG, wycieniować lekko, wyrównać z kolektorem.

Ad@mus, co do wydechu, fakt łatwiej zrobić gotowca z P11 GT :D
Ale wydech musi być zrobiony z głową, nie 'jak wszyscy to ja tez' i ciach 2,5" po całości do SR20 N/A :roll:
Tak więc dałbym przelot-duża puszka albo TwinLoop seryjnej średnicy ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-21, 23:03

DubSon pisze:Ale wydech musi być zrobiony z głową, nie 'jak wszyscy to ja tez' i ciach 2,5" po całości do SR20 N/A :roll:
tak-wtym temacie trzeba ogarniac kazdy aspekt nawet kompresji spalin w ukladzie wydechowym, dlatego zaproponowalem wydech z srki

cieniowanie przepustnicy to slina w porownaniu z ta z sr20, ale jak kto chce
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-21, 23:21

Ad@mus, ale wrzucając większą przepustnicę trzeba wystroić wóz :))

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-22, 09:39

miałem przepustke z sr20 i nic sie nie działo, nie wiem jak z czekiem bo u mnie świeci cały czas:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-22, 15:10

Ad@mus pisze:miałem przepustke z sr20 i nic sie nie działo
Sprawdzałeś AFR? Mimo iż ja w GA16 mam przepustnicę z P11GT (50mm vs. 60mm), to auto też jedzie i to fajnie, ale AFR nie jest zbyt dobry ;))

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-01-22, 18:37

DubSon, nie miałem czym sprawdzic, mam w domu tylko kalkulatror a ten sie nie nadaje:)

prawda jest taka ze jesli odetka sie dolot i wydech powinno sie roznic afr od oryginalnego/nominalnego. Zmienia sie sklad mieszanki powietrznej i wsio, nie wiem czy komp seryjny jest na tyle samoadaptowalny zeby ogarnol w/w zmiany ale zawsze mozna sprobowac zrobic adaptacje.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-22, 22:11

Ad@mus, ogarnięcie wydechu tak dużo nie zmienia.
Większa przepustnica już tak, bo jednak trochę więcej tego powietrza wpada.
Sama rura fi70 + stożek tyle powietrza nie wpuści skoro przepustnica mała ;)
Ad@mus pisze: nie wiem czy komp seryjny jest na tyle samoadaptowalny zeby ogarnol w/w zmiany
Np. w GTi-R można podnieść trochę doładowanie i ECU jest w stanie to ogarnąć bez pomocy "świnki" ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-01-23, 08:48

Nie pamiętam już, czy przy zmianie przepustnicy miałem już Ecumastera...
Wydaje mi się, że nie.
Aby wszystko dobrze działało trzeba ustawić TPSa identycznie jak w oryginalnej przepustnicy - wystarczy do tego najprostszy multimetr.
Aby był efekt ze zmiany przepustnicy, trzeba też przeportować kolektor ssący - od strony przepustnicy jest sporo metalu do zdjęcia.
Później restart kompa i powinno być dobrze - seryjne wtryski mają z tego co pamiętam 216ccm i powinny wystarczyć do jakichś 130-135KM bez problemu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”