Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Ilość powietrza zczytywana przez MAF, a dawka w mapie

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Ilość powietrza zczytywana przez MAF, a dawka w mapie

Post autor: Wiooreck » 2014-01-20, 18:30

Witam,

W manualu jest zawarte, że przepływka odczytuje ilość powietrza jaką dostaje silnik i do niej dobiera maksymalną dawkę paliwa, by zniwelować dymienie, no OK. Jest też tak, że jak przepływka się psuje, odczytuje automatycznie mniej tego powietrza i sterownik zmniejsza dawkę, co skutkuje spadkiem mocy i innymi przykrymi zagadnieniami.

Co w takim przypadku, gdy (mając sprawną przepływkę oczywiście) podniesiemy doładowanie? Nie mam zbyt dużego doświadczenia w mapach, ale nurtuje mnie sprawa właśnie tej maksymalnej dawki paliwa (która pewnie jest ustalona z góry i komp nie poda więcej paliwa nawet jak będzie dostawał więcej powietrza). Dodam, że sterownik nie odczytuje nigdzie poza przepływką żadnej wartości co do powietrza. Nie ma żadnego czujnika ciśnienia doładowani, żadnego zaworu (tak jak w innych autach z elektroniczną pompą), który by sterował max dawką sprężonego powietrza.

________________________________________________________________________

DuBson napisał:
W GTi-R może podnieść nieco doładowanie i ECU jest w stanie ogarnąć dawkę paliwa - wiadomo jak ktoś już robi 'grubiej' to potrzebny wtedy piggy-back.
Niestety po awarii temat zniknął, a może ktoś coś więcej wie, bądź jakieś doświadczenie ma.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-01-20, 21:24