Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P12/WP12] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych (przód)

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

[P12/WP12] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych (przód)

Post autor: Zielkq » 2014-01-17, 12:01

Cześć, w czeluściach Internetu krąży videoporadnik jak wymienić klocki hamulcowe w P/WP12. Pokazuje wszystko dokładnie, jednak ma parę błędów (o tym za chwile). Nie jestem jego autorem.

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P

Co potrzebujemy:
- nowe klocki :P
- nowe tarcze
- podnośnik, coś pod koła i klucz do kół
- klucz nasad 22 (jarzmo) i 12 (zacisk) - mogą być też oczkowe
- smar (do hamulców!)
- szczotka druciana
- kawałek drutu
- trochę cierpliwości i czasu
- środek do odtłuszczania tarcz hamulcowych

Wykonanie:
Postępujemy niemal jak na filmie, przy czym:
1. najpierw odkręcamy zacisk, a dopiero później jarzmo
2. nie psikamy WD40 wszędzie gdzie się da, zwłaszcza po elementach gumowych
3. trzymamy zacisk! NIE MOŻE nam on upaść i wisieć na przewodzie elastycznym, bo może skończyć się to jego uszkodzeniem! (największy błąd na filmie) Po jego zdjęciu przywiązujemy go jakimś drutem gdzieś wyżej.
4. mając całość na wierzchu sprawdzamy stan prowadnic (delikatnie je wyjąć, wytrzeć, obejrzeć, nałożyć nowy smar (specjalny!).

Videoporadnik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wBpHnqIvQcE[/youtube]

Ktoś jeszcze coś doda w temacie wymiany klocków/tarcz w P/WP12? :)

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
nats
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2014-01-03, 16:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: nats » 2014-02-04, 08:44

Na pierwszy rzut oka poradnik wygląda ok, ale szczegóły zdradzają niefachowość osoby, która dokonuje wymiany tarczy. Mianowicie:
Nigdy między piastę a tarczę nie daje się żadnych mazideł typu smar miedziowy jak pokazano to na tym filmiku. Ja wiem, że bez smaru trudno taką tarczę potem zdjąć, ale zazwyczaj zdejmuje się ją gdy jest zużyta więc co stoi na przeszkodzie by usunąć ją wówczas młotkiem;)
Tarcza powinna idealnie przylegać do piasty. Dając pomiędzy tarcze i piastę smar nigdy nie będzie idealnie przylegać co co będzie skutkować biciem tarczy.
Mało tego, tarcza ze śladem jakiegokolwiek smaru będzie zdyskwalifikowana podczas zgłoszenia reklamacyjnego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”