Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

budujemy układ wydechowy

Post autor: Ad@mus » 2014-01-08, 20:36

jest temat o dolocie wiec niech zacznie się dywagacja na temat wydechu, bylo na forum w roznych watkach ale niech bedzie w jednym wszystko i na temat:
-kolektor, mam sr20de, który bedzie najlepszy z dostępnych na rynku wtornym? Dużo już było o kolektorze z p10gt/sunny gti, czy napewno jest najlepszy? P11GT też ma inny kolektor niz cywile wiec w czym teoretycznie taki moze byc dobry?

-4-2-1 dobry dla szerszego zakresu obrotowego, 4-1 lepszy na mocną góre, korzystając z doświdczenia w moim ex małym fordziku posprawdzałem conieco, i mam pomysła:

Obrazek

to jest oryginalny kolektor z mondeo mk3 duratec, ma szerokie kanały, konstrukcja 4-1, miałem taki w fiescie i duzo on poprawił, rozstaw kanałów prawie ze taki sam jak w sr20, dysponując flanszą mozna by usmarkac cos ciekawego, tym bardziej ze uzywki chodzą po 50zł

-fi reszty układu bardziej 55 czy 60? W 1/3 długości umiescic wg teori puszcke rozprezna czy ładować przelot az do konca z komorowym na zadzie??

lets bigejn:D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-08, 21:01

U mnie w P11GT siedzi taki setup:

Kolektor z P10GT, połączony rurą o średnicy wyjścia kolektora z tłumikiem środkowym z Saaba Turbo, następnie idzie rura 2,5" do tylnej belki. Dalej oem rurka i tłumik środkowy przelotowy, spiralny RAGE'a. Nie wiem jaki dało to przyrost, ale dopiero po włożeniu tłumika z Saaba poczułem, że się zbiera, do tego skutecznie wycisza cały wydech. W środku jest przyjemnie mruczy sobie, a w połączeniu ze stożkiem powyżej 4000, zaczynają się dźwięki jak w Szybkich i Wściekłych :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-01-08, 22:25

Ja u siebie ostatnio zrobiłem praktycznie cały przelot 2,6". Z małym szczegółem , bo przelot w kształcie kata ma 60 mm. Tłumik środkowy przelot własnego wyrobu z przetłoczeniami do środka. Końcowy przelot WM Sport. Nie ma tragedii , w czasie jazdy można normalnie rozmawiać. Basowy dźwięk tylko na wolnych obrotach , po dodaniu gazu robi się ciszej.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2014-01-09, 06:08

Ooo fajny temacik to ja się podpytam w planach jest do mnie wydech zbudowany na ori kolektorze wydechowym ( wymienionym tylko na ten bez katalizatora, bo obecnie mam z katem) i generalnie całość 2", może przelot w kształcie kata ( ale się jeszcze nad tym zastanawiam), końcowy WM Sport który już i tak siedzi w aucie i oczywiście tłumik środkowy i tutaj moje pytanie jaki najlepiej tłumik dobrać żeby dało to wszystko pozytywny efekt w mocy ( nawet 1 KM mnie ucieszy :P ) głośno nie musi być ważne żeby auto z tym wydechem jakoś lepiej jechało :) z góry dzięki za podpowiedzi :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-09, 09:44

Sajmooon, jak masz całość 2 cale, to nie zrobisz tak jak ja ale...
Zamówiłem sobie środkowy tłumik w jednym warsztacie w Krakowie, chciałem coś cichego, ale warsztat robi tylko na nierdzewce i tylko przeloty. Więc pan mi nie gwarantował, że się uda. Pomierzył wszystko, uzgodniliśmy, że zrobi największy, jaki się da. I mały szczegół: wejście na 2.5 cala (jak przed tłumikiem), wyjście 2.17 (55mm) jak reszta układu (to są chyba zewn. średnice, już nie pamiętam). I efekt wyszedł super, co prawda wyciszenie tylko (albo aż) zauważalne, za to poprawiony moment obrotowy od razu i wyraźnie lepszy. Nie mam hamowni z tego, mam tylko wynik na niesprawnym przepływomierzu i przy całej masie innych zmian.
Wg wszystkich poradników żeby utrzymać szybkość spalin przy spadającej temperaturze należy zwężać wydech ku końcowi (dotyczy silnków wolnossących).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-09, 09:53

generalnie o ile w silnikach turbo wydech ma poprostu wyciszać układ ( czasem :P )o i go nie zapychać o tyle w silnikach wolnossących sytuacja jest duzo bardziej skomplikowana . do wolossaka wydech nie może być za ciasny bo zamuli usilnik ani za luzny bo gazy wydechowe bedą za szybko opuszczały układ , przeciwciśnienie w wydechu zmaleje i komory spalania nie bede włąściwie napełniane . układ wydechowy to bardzo skomplikowany ale i bardzo wazny element w czasie przebudowy silnika

ja do vvl planuje kolektor ssący wyjście z głowicy na 2' przejeście w tzw portki na 2,25 " i dalej w 2,5 cala , łącznik elastyczny i 2,5 dala az do przelotowego turbo worksa za nim jakies 60 cm 2,5 cala a potem przejście w 2,25 i na końcu komorowy oem lool z kwasiaka ..

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-01-09, 18:29

Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen ( KLIK ).
Zobaczymy jak to wyjdzie, jeśli będzie niezbyt ciekawie to gdzieś za połową wydechu przerobię na 2,25.
Udało mi się także ogarnąć temat flansz :D Najeździłem się po złomach iślusarzach za kawałkiem blachy nierdzewki na flansze, pół dnia zmarnowane i nic... Wróciłem do domu, gadam z ojcem a on mi na to że chyba ma taką blachę :shock: 5mm gruba to idealna. Znajomy ogarnie flansze na tokarce na wzór z uszczelki 2,5 cala z fmic. Także myślę że dość przyzwoicie to wyjdzie, ale wszystko się okaże :P

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-10, 07:54

Ja u siebie mam kolektor wydechowy z n14GTI , do tego caly wydech na 2.5cala , srodkowy rmsporta 2.5cala i koncowy rm sport oem look, jest fajnie cicho az do momentu zalaczenia fazy :) w planach mam zmienic tylko kolektor na ssaca :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-10, 09:01

Fajny temat :))
Mam tam jakieś swoje pomysły, obecnie realizuję jeden z nich.
Mam GA16 i bez żadnej wiedzy zrobiłem przelot po całości 2" na seryjnym kolektorze,
bo każdy tak robił :D
Jestem na etapie przebudowy wydechu :)
Teraz będzie 4-2-1 2", dalej atrapa kata 2", dłuuuuugi środkowy 2",
kolano 2", zwężenie na 1,75", kolano 1,75", kawałek rury i na koniec TwinLoop 1,75".
Zobaczymy jakie da to efekty.

Naczytałem się już dużo o działaniu wydechu i wiem na czym polega jego zadanie,
aczkolwiek nie robię auta do sportu i nie będę wyliczał średnic i długości rur kolektora itp.
Idę trochę na łatwiznę kupując gotowca ;)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-10, 10:04

Szkoda ze nie masz pomiaru z hamowni na starym wydechu :) fajnie by bylo porownac te 2 wykresy , ja bd hamowal na tym kolektorze i pozniej z czasem na ssacu zobaczyc jakie sa realne przyrosty, kiedys obilo mi sie o uszy ze kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych..
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-10, 10:58

Boro1989 pisze:kolektor od n14gti jest najlepszy z seryjnych
To jest rurowy 4-2-1 o ile się nie mylę, tak?

Co do pomiarów - specjalnie nie pojadę prawie 100km, poza tym i tak zmieniałem silnik z 90KM na 120KM w serii :evil:

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-10, 11:04

Znam ten bol odnosnie hamowni :P tez u mnie nie ma zadnej normalnej :) ,

Tak rurowy, u mnie w temacie jest zdjecie jak on wyglada zamontowany :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-10, 15:49

Kolektor z n14GTI i P10GT jest taki sam i owszem jest najlepszy z dostępnych europejskich kolektorów, bo w USA w Infiniti G20 Sport był montowany fabrycznie kolektor na wzór SSAC'a
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-01-10, 17:12

Hm... Tak przeglądam sobie aukcje i pochodne i zastanawia mnie, o którym kolektorze z P10 mówimy, że jest najlepszy? Bo widzę 3 pochodzące z P10 SR20 :P
1.
Obrazek
2.
Obrazek
3.
Obrazek

?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-10, 17:15

Mowa jest o tym z P10 ale GT czyli ten na ostatnim zdjęciu.
4-2-1 rurowy.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-10, 18:13

mowa jest o 3cim :) o tym : Obrazek


coś na wzór tego 2ego miałem u siebie seryjnie w moim sr20de , tragedia nad tragedią :P żeliwne g** które wchodziło w jakąś wielką puchę ala katalizator :P po założeniu tego od N14GTI to autko na prawdę zdrowo odżyło :) więc z własnego doświadczenia polecam ten kolektor każdemu który po prostu nie ma na SSACA:) i ciekawi mnie tylko jaka będzie różnica między tym od N14 a SSAC'iem, :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-10, 19:03

gdzieś po wykresach się walają wartości rzędu +/-5KM, +/-8Nm
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-10, 19:20

No ja też miałem żeliwny z katem. Katalizator sprzedałem a kupiłem kolektor taki sam jak masz Ty.
A z VE dlaczego nie wsadziłeś? Ten rurowy lepszy?

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-01-10, 19:35

Można kombinować, ale na własną odpowiedzialność :)
Szlak pewny i przetarty (w przypadku SR20)- SSAC z wyjściem 2,5" + reszta tej samej średnicy na 2 tłumikach przelotowych (środkowy 40cm, końcowy OEM look z końcówką 70mm) daje przyrost 10KM, Nm nie pamiętam (na pewno powyżej 10). Poniżej wykres przed wydechowaniem i po. Przed zapłonem wypluło 201KM.

Obrazek

Zapomniałem dodać istotnej rzeczy- SSAC był już na pokładzie za czasów DEH'a, więc przyrost dotyczy tylko zmiany części wydechu począwszy za kolektorem ;)
Ostatnio zmieniony 2014-01-10, 23:28 przez Modzelitto, łącznie zmieniany 2 razy.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-10, 20:47

zuh nie wsadziłem od VE bo to by była strata pieniędzy, :) Wychodze z założenia że jeżeli jest powiedziane że N14GTI jest najlepszy z dostępnych seryjnych to i że bije VE też :) , jeżeli będę miał zmieniać wydechowy to tylko na SSACA :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-01-10, 23:07

a z silnikiem ve kolektor wydechowy też dostajesz?

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-01-10, 23:11

Dostajesz komplet. Nawet sprężarkę klimy :)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-10, 23:26

to prawda ale ja mam z ve tylko górę i miałem dorabiać dół ale postanowiłem policzyć pomierzyć pociąć pogiąć i pospawać własny kolektor na początku marca okaże sie czy jest coś wart bo plan na strojenie u coobcia ... wiecie ja do tej pory siedziałem po uszy w hondzie i znam tamtejsze tematy i po analizie kolektorów zakładanych do d-seri wiem ze połowa to szmelc złe średnice i nie równe długości rur ale są markowy kolektory na których bede sie wzorował co wyjedzie jak mówię czas pokaże

taki plan
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-11, 13:40 przez hayboss, łącznie zmieniany 2 razy.

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-01-10, 23:40

Chochlik pisze:Ja teraz też jestem na etapie budowy wydechu w N14 GTi.
W planach jest 2,5 cala po całości. Kolektor wydechowy ori + porting. Środkowy przelot m-techa, dość długi. A na koniec też przelot coś ala mugen ( KLIK
Tego ala mugena to lepiej sobie przemyśl...... Masakra jest w środku a co dopiero na zewnątrz :-)

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2014-01-10, 23:46

Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......
213 KM 220 Nm dzięki BocaMotors

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-01-11, 09:23

piotr100lica pisze:Więc i ja coś napisze , mi na seryjnym wydechu w
Sunnym Gti po wsadzeniu ve wyszło 187 koni, ostatnio zamontowany został kolektor 4 2 1 i dwa tlumiki wszystko połączone 2,5 cala i przyrost mocy jest znaczny bo bez strojenia wyszło 213 koni .......
czy pomiar był robiony na tej samej hamowni bo różnica jest spora , 26 koni na samym wydechu ..

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-01-11, 09:24

a ja chciałbym zobaczyć wykres bo to na prawdę bardzo duży przyrost jak na sam wydech...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2014-01-11, 15:58

Tak na tej samej hamowni, może jakos uda mi sie wstawić zdjęcie wykresu ale może to chwile zając gdyż korzystam z internetu na telefonie ;-)
Ostatnio zmieniony 2014-01-11, 19:54 przez piotr100lica, łącznie zmieniany 1 raz.
213 KM 220 Nm dzięki BocaMotors

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2014-01-11, 19:13

na prośbę piotrka100licy wrzucam jego wykres z hamowni co byście mogli uwierzyć

Obrazek

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-11, 20:40

Ale przyrost momentu słaby, wręcz mega słabiutki, a jak po strojeniu wyszło ?? bo 213KM 220Nm to Hondą śmierdzi :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”