budujemy układ wydechowy
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
To i Ja się włączę, a co mi tam , czytam wątek bo jakiś taki mi jest bliski, i powiem tak, rozwiązania które się tu przewijają w większości przypadków są ok, kolektor 4-2-1 średnica dopasowana do kanałów wydechowych, dobrze dobrane długości rur, promienie jak największe dla minimalizacji oporów, minimalna ilość spawów etc. SSAC wygląda na optymalne rozwiązanie, co dalej 2,5" w 2,25" a może 2" , to zależy jak silnik jest zmodyfikowany i jak będzie rozwijany, za każdym razem trzeba dokładnie przeanalizować serię, bo wszystko jest po coś, a z doświadczenia wiem jak wygląda konstruowanie takich układów, fizyka, termodynamika i obliczenia jedno a praktyka i doświadczenia to drugie, my każdy tłumik badamy na zgodność z homologacją (tłumik nie kompletny wydech) czyli głośność stacjonarną i w ruchu oraz przeciwciśnienia w układzie w odniesieniu do serii i jak któryś z Was słusznie zauważył o ile dla turbo istotne jest aby pozwolić spalinom jak najszybciej opuścić wydech o tyle w wolnossącym musi to być regulowane z głową i wiedzą bo efekt będzie przypadkowy nie zawsze satysfakcjonujący, i tu bym przytoczył choćby załącznik "J" reg. FIA art. 254, który opisuje to dość precyzyjnie przy czym daje pewną dowolność wykonania, najważniejsze że tak budowany "N" grupowy wydech działa, idąc tym tokiem pakowanie 3" do wolnossących silników z przedziału 1600-2000ccm to chory pomysł, chyba że zakres modyfikacji tego wymaga, reasumując, Ja mam kolektor 4-2-1 dalej https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater 2,25" bez żadnych zwężek, po prostu uśredniona wartość, uzupełniona katalizatorem metalowym 100 cpsi (czyli 50% bardziej drożnym jak seryjny) i tłumik przelotowy na końcu (zwężka tylko na potrzeby BK ) nie chodziło tu o efekty dźwiękowe tylko sprawność wydechu, nie mierzyłem zestawu ale subiektywnie stwierdzam że działa, po czasach jakie osiągamy na Naszej testowni, ciekaw jestem dalszego rozwoju tego wątku, będę śledził i chętnie się włączę w dyskusję jak będę miał coś do powiedzenia rzecz jasna
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
killer2000, też czytałem o tych wydechach.
Sprostowanie:
3" do SR20VE z wałkami z N1 = najwięcej mocy, ale słaby moment obr.
Do SR20VE na serii wałkach lub chociaż z SR16 wkładają przeważnie 2,5"
Kolektory w obu przypadkach to SSAC 2,5"
Wszyscy piszą, że 3" najlepiej, potwierdzone wykresami... ale ciężko się doszukać tych wykresów
Sprostowanie:
3" do SR20VE z wałkami z N1 = najwięcej mocy, ale słaby moment obr.
Do SR20VE na serii wałkach lub chociaż z SR16 wkładają przeważnie 2,5"
Kolektory w obu przypadkach to SSAC 2,5"
Wszyscy piszą, że 3" najlepiej, potwierdzone wykresami... ale ciężko się doszukać tych wykresów
Właśnie o te wykresy chciałem dopytać, dla mnie 3" sprawdza się w 90% w mocnych turbo, a i nawet Imprezy budowane są często na 2,5" lepszy stosunek przeciwciśnień, po wtóre pytanie jak ta moc i moment przebiega przy rzekomym 3" w wolnossącym ? Bo wg mnie to będzie pik lub szarpana krzywa i nijak się to ma do osiągów, nie wspominając o spełnieniu jakichkolwiek regulaminów względem głośności o homologacji drogowej nie wspomnę bo tej raczej żaden 2,5" o luźniejszej budowie nie spełni i to już piszę z doświadczenia.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
dokładnie tak myślę zbudować układ wydechowy SSAC 2,5 ,rury i środkowy 2,25,końcowy twinloop 2" zobaczymy co kreski pokażą przed i po a do 3" wydechów to przerost formy nad treścią ,stanowczo za dużo,2,5 optimum dla około 200-250 KMsznikers99 pisze:A co powiecie na taki wydeszek do SR20DE -> SSAC na 2,5" potem środkowy przelotowy 2,25" i końcowy przelotowy 2"
Nie wiem, jeżdżę w kasku z intercomem i słucham tego na prawym ale jak już mi przyjdzie jechać bez to tragedii nie ma
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
W swojej Primerze miałem SSAC 2,5'' i cały wydech 2,25 na 2 tłumikach przelotowych. Jeździło sie spoko i dźwięk był całkiem znośny Zależało mi na jak najcichszym wydechu. Jeśli przyjdzie mi kiedyś robić wydech do SR(a mam taką nadzieje ) to poszedł bym tropem SPOKOJNEGO Lub SSAC 2,5 srodkowy 2,25 na tłumiku przelotowym a końcowy 2,25 na tłumiku komorowym, głośno napewno nie bedzie
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+
OCTAVIA 1RS oem+
Od siebie dodam, że średnice średnicami ale długością wydechu można fajnie przesuwać moc i moment względem obrotów
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Bardziej długością kanałów kolektora
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Typowa przelotówka, taki sam był w Vectrze bodajże 1,8 i 2,0 , istotna jest średnica przelotu, myślę że 50 mm oraz długość, co do pojemności puszki, im większa tym bardziej wygłuszy
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja mam SSAC 2,5'' środkowy przelotowy 2,5'' a końcowy El-Tek 2,25'' przelotowo-komorowy. Do ok 4tyś. jest cisza normalnie daje się jeździć na co dzień . Powyżej inna bajka drze japę jak motor ale w aucie bardziej silnik słychać niż wydech. W porównaniu z serią jest większa elastyczność mocniejsza góra tylko silnikowi też daleko do serii .
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
u siebie planuje zbudowac wydech w oparciu o rury 2.25''. pytanie mam o to czy srdkowy i koncowy rowniez robic 2.25 czy np tylko koncowy 2" czy i srodkowy i koncowy 2". silnik to nissanowe 2.0. co poradzicie?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Panowie, mam takie pytanie. Myślę nad zrobieniem wydechu w swojej P11GT. Założenie proste - ma być cicho, żadnych przelotów etc. Myślę nad założeniem kolektora wydechowego z P10GT lub P10 z SR20Di. Teraz pytanie - co da zrobienie swapa całego wydechu z P10GT/SR20Di do P11GT? Oczywiście katalizatorów się pozbywamy, normalne tłumiki dajemy (ostatni tłumik mam względnie nowy - wymieniany w sierpniu zeszłego roku).
Według MacGayvera wydech w P11GT to wyrób wydechopodobny .
Według MacGayvera wydech w P11GT to wyrób wydechopodobny .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
jak wyrzucisz katalizatory i zostawisz seryjny końcowy tłumik to długo się nim nie nacieszysz. Całe ciśnienie uderza w końcowy i po jakimś czasie się oberwie. Mimo wszystko jak chcesz coś takiego zrobić to chociaż jakiś customowy końcowy zapodać.
A co do głośności przelotu bez katalizatorów to pytaj Scooter'a i Boro jest cicho tak jak chcieli
A co do głośności przelotu bez katalizatorów to pytaj Scooter'a i Boro jest cicho tak jak chcieli
MacGayver oczywiście, że w miejsce katów idą tłumiki. Obecnie zamiast 2-go kata mam wspawaną rurkę. I zasadniczo wydech składa się z 1-go katalizatora i ostatniego tłumika o.0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
to w GTku są 2katalizatory? jeden między kolektorem a tłumikiem środkowym a drugi gdzie?
to zgrubienie pod tylną kanapą?
to zgrubienie pod tylną kanapą?
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
pewnie jak w N14 pod kolektorem wydechowymmarlos90 pisze:a drugi gdzie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
niestety, pod kolektorem to jest przejście w dwu rurkę
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
No u mnie coś jest pod osłonami. Przed łączówką elastyczną.
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 14:59 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_