Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-21, 17:19

sznikers99, dla mnie bomba, moja szkoła :mrgreen:

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-02-21, 21:07

a jak dla mnie końcówka za mała :-P JA bardziej jak już tak chcesz to widzę wyjście z kolektora na 2.5, a koniec na 2.25, to tyle :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-02-22, 08:46

To i Ja się włączę, a co mi tam :-D , czytam wątek bo jakiś taki mi jest bliski, i powiem tak, rozwiązania które się tu przewijają w większości przypadków są ok, kolektor 4-2-1 średnica dopasowana do kanałów wydechowych, dobrze dobrane długości rur, promienie jak największe dla minimalizacji oporów, minimalna ilość spawów etc. SSAC wygląda na optymalne rozwiązanie, co dalej 2,5" w 2,25" a może 2" , to zależy jak silnik jest zmodyfikowany i jak będzie rozwijany, za każdym razem trzeba dokładnie przeanalizować serię, bo wszystko jest po coś, a z doświadczenia wiem jak wygląda konstruowanie takich układów, fizyka, termodynamika i obliczenia jedno a praktyka i doświadczenia to drugie, my każdy tłumik badamy na zgodność z homologacją (tłumik nie kompletny wydech) czyli głośność stacjonarną i w ruchu oraz przeciwciśnienia w układzie w odniesieniu do serii i jak któryś z Was słusznie zauważył o ile dla turbo istotne jest aby pozwolić spalinom jak najszybciej opuścić wydech o tyle w wolnossącym musi to być regulowane z głową i wiedzą bo efekt będzie przypadkowy nie zawsze satysfakcjonujący, i tu bym przytoczył choćby załącznik "J" reg. FIA art. 254, który opisuje to dość precyzyjnie przy czym daje pewną dowolność wykonania, najważniejsze że tak budowany "N" grupowy wydech działa, idąc tym tokiem pakowanie 3" do wolnossących silników z przedziału 1600-2000ccm to chory pomysł, chyba że zakres modyfikacji tego wymaga, reasumując, Ja mam kolektor 4-2-1 dalej https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater 2,25" bez żadnych zwężek, po prostu uśredniona wartość, uzupełniona katalizatorem metalowym 100 cpsi (czyli 50% bardziej drożnym jak seryjny) i tłumik przelotowy na końcu (zwężka tylko na potrzeby BK :) ) nie chodziło tu o efekty dźwiękowe tylko sprawność wydechu, nie mierzyłem zestawu ale subiektywnie stwierdzam że działa, po czasach jakie osiągamy na Naszej testowni, ciekaw jestem dalszego rozwoju tego wątku, będę śledził i chętnie się włączę w dyskusję jak będę miał coś do powiedzenia rzecz jasna ;-)
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-02-22, 09:14

z tego co wyczytałem na necie to do sr20ve pakują 3cale i mówią ,że najlepsze przyrosty są
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-22, 10:47

killer2000, też czytałem o tych wydechach.

Sprostowanie:
3" do SR20VE z wałkami z N1 = najwięcej mocy, ale słaby moment obr.
Do SR20VE na serii wałkach lub chociaż z SR16 wkładają przeważnie 2,5"
Kolektory w obu przypadkach to SSAC 2,5"

Wszyscy piszą, że 3" najlepiej, potwierdzone wykresami... ale ciężko się doszukać tych wykresów ;)

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-02-22, 13:12

Właśnie o te wykresy chciałem dopytać, dla mnie 3" sprawdza się w 90% w mocnych turbo, a i nawet Imprezy budowane są często na 2,5" lepszy stosunek przeciwciśnień, po wtóre pytanie jak ta moc i moment przebiega przy rzekomym 3" w wolnossącym ? Bo wg mnie to będzie pik lub szarpana krzywa i nijak się to ma do osiągów, nie wspominając o spełnieniu jakichkolwiek regulaminów względem głośności o homologacji drogowej nie wspomnę bo tej raczej żaden 2,5" o luźniejszej budowie nie spełni i to już piszę z doświadczenia.
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-22, 14:07

Niedawno nawet czytałem jeden temat na jakimś forum USA.
Jeden gość podsumował: "robicie te 3" tylko w pogoni za wynikami na hamowni i tylko patrzycie na kreskę mocy. Moment obrotowy Was nie obchodzi."

To tak mniej więcej co zrozumiałem :P

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-02-22, 15:05

sznikers99 pisze:A co powiecie na taki wydeszek do SR20DE -> SSAC na 2,5" potem środkowy przelotowy 2,25" i końcowy przelotowy 2" :->
dokładnie tak myślę zbudować układ wydechowy SSAC 2,5 ,rury i środkowy 2,25,końcowy twinloop 2" zobaczymy co kreski pokażą przed i po ;) a do 3" wydechów to przerost formy nad treścią ,stanowczo za dużo,2,5 optimum dla około 200-250 KM

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-02-22, 15:25

Nie wiem, jeżdżę w kasku z intercomem i słucham tego na prawym :mrgreen: ale jak już mi przyjdzie jechać bez to tragedii nie ma
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-02-22, 15:37

Jak się szybko jedzie to dźwięk zostaje.z tylu :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2014-02-22, 16:33

W swojej Primerze miałem SSAC 2,5'' i cały wydech 2,25 na 2 tłumikach przelotowych. Jeździło sie spoko i dźwięk był całkiem znośny :) Zależało mi na jak najcichszym wydechu. Jeśli przyjdzie mi kiedyś robić wydech do SR(a mam taką nadzieje :-P ) to poszedł bym tropem SPOKOJNEGO ;-) Lub SSAC 2,5 srodkowy 2,25 na tłumiku przelotowym a końcowy 2,25 na tłumiku komorowym, głośno napewno nie bedzie ;-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Gaweł
aktywny forumowicz
Posty: 194
Rejestracja: 2010-04-15, 22:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Gaweł » 2014-02-22, 16:41

Od siebie dodam, że średnice średnicami ale długością wydechu można fajnie przesuwać moc i moment względem obrotów :)
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
Obrazek
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2014-02-22, 17:09

Gaweł święta prawda 8-) a tak jeszcze nawiasem mówiąc, to i długością wydechu jak i również długością dolotu,można znaleźć naprawdę złoty środek,oczywiście metodami prób i błędów ;-)

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-02-22, 17:49

Bardziej długością kanałów kolektora
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2014-02-22, 18:13

To ja podepne sie pod temat. Czy kto próbował upchać do almery taki tłumik od saaba? Zmieści się fizycznie? Szykuje się do wystrugania czegoś i bacznie obserwuje temat.

Obrazek

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-02-22, 18:17

misiar ja miałem taki z saaba i nie zmieścił się
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2014-02-22, 18:18

Typowa przelotówka, taki sam był w Vectrze bodajże 1,8 i 2,0 , istotna jest średnica przelotu, myślę że 50 mm oraz długość, co do pojemności puszki, im większa tym bardziej wygłuszy
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Awatar użytkownika
misiar90
fanatyk nissana
Posty: 477
Rejestracja: 2011-04-01, 09:17
Lokalizacja: Łódź

Post autor: misiar90 » 2014-02-22, 18:40

misiar ja miałem taki z saaba i nie zmieścił się
A jak wadził? To lipa bo myślałem właśnie o takim środkowy. No nic czaje się dalej na coś z rynku wtórnego.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-22, 19:11

Lukicrx, u Ciebie chyba najlepiej by się sprawdził długi "równoodległościowy" kolektor 4-1. Dużo się zyskuje na wysokich obrotach :)

SPOKOjny, dobra opcja :)
Ja w GA16 VTC robię taki: 4-2-1 2" -> środek 2" -> końcowy TwinLoop 1,75" ;))

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-02-23, 12:10

Ja mam SSAC 2,5'' środkowy przelotowy 2,5'' a końcowy El-Tek 2,25'' przelotowo-komorowy. Do ok 4tyś. jest cisza normalnie daje się jeździć na co dzień ;-) . Powyżej inna bajka drze japę jak motor :-P ale w aucie bardziej silnik słychać niż wydech. W porównaniu z serią jest większa elastyczność mocniejsza góra :-) tylko silnikowi też daleko do serii :-P .
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-02-23, 13:15

u siebie planuje zbudowac wydech w oparciu o rury 2.25''. pytanie mam o to czy srdkowy i koncowy rowniez robic 2.25 czy np tylko koncowy 2" czy i srodkowy i koncowy 2". silnik to nissanowe 2.0. co poradzicie?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-14, 10:27

Panowie, mam takie pytanie. Myślę nad zrobieniem wydechu w swojej P11GT. Założenie proste - ma być cicho, żadnych przelotów etc. Myślę nad założeniem kolektora wydechowego z P10GT lub P10 z SR20Di. Teraz pytanie - co da zrobienie swapa całego wydechu z P10GT/SR20Di do P11GT? Oczywiście katalizatorów się pozbywamy, normalne tłumiki dajemy (ostatni tłumik mam względnie nowy - wymieniany w sierpniu zeszłego roku).
Według MacGayvera wydech w P11GT to wyrób wydechopodobny :] .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-03-14, 10:36

jak wyrzucisz katalizatory i zostawisz seryjny końcowy tłumik to długo się nim nie nacieszysz. Całe ciśnienie uderza w końcowy i po jakimś czasie się oberwie. Mimo wszystko jak chcesz coś takiego zrobić to chociaż jakiś customowy końcowy zapodać.

A co do głośności przelotu bez katalizatorów to pytaj Scooter'a i Boro jest cicho tak jak chcieli ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-14, 14:26

MacGayver oczywiście, że w miejsce katów idą tłumiki. Obecnie zamiast 2-go kata mam wspawaną rurkę. I zasadniczo wydech składa się z 1-go katalizatora i ostatniego tłumika o.0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-03-14, 14:31

to w GTku są 2katalizatory? jeden między kolektorem a tłumikiem środkowym a drugi gdzie?
to zgrubienie pod tylną kanapą?
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2014-03-14, 14:35

marlos90 pisze:a drugi gdzie
pewnie jak w N14 pod kolektorem wydechowym :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-03-14, 14:36

niestety, pod kolektorem to jest przejście w dwu rurkę
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-03-14, 14:45

No u mnie coś jest pod osłonami. Przed łączówką elastyczną.
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 14:59 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-03-14, 14:48

Za środkowym to raczej nie jest kat, za daleko od głowicy, za niska temperatura spalin jak na umieszczanie kata wg mnie.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-03-14, 21:33

W N14 katy są w kolektorze wydechowym i przez tłumikiem środkowym, oczywiście po 93r., bo mój nie miał, a sznikers ma :)
Jak kupiłem silnik z Sentry 99r to też w kolektorze wydechowym był kat. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”