Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-11, 20:44

Arias pisze:przyrost momentu słaby, wręcz mega słabiutki
Co się dziwić, jak 2,5" po całości poszło ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-11, 20:49

zwężka na końcu by sie zdała
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2014-01-11, 20:52

Nie był strojony, bo jeszcze chce pare rzeczy zrobić i dopiero stroic na hamowni
213 KM 220 Nm dzięki BocaMotors

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-01-11, 21:27

DubSon pisze:
Arias pisze:przyrost momentu słaby, wręcz mega słabiutki
Co się dziwić, jak 2,5" po całości poszło ;)
To jesli dobrze rozumiem to końcowy tlumik nie powinien mieć 2,5 cala tylko mniej ?
Ja mam 2 takie same tlumiki co Piotrek i od kolektora 2,5 cala na całym wydechu.
Dalo mi 200Nm a było 192Nm. W planach jest kolektor 4-2-1 i wymiana rur wydechu na gięte kolana zamiast cięte rurki i spawane w kolanka :]

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-11, 21:41

Dokładnie, żeby był boost niutków to na końcu wydechu w wolnossaku powinna być zwężka doprężająca wydech
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

WuWa
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2013-02-15, 01:35
Lokalizacja: Warszawa-Mokotów

Post autor: WuWa » 2014-01-11, 23:07

Chodzi o to żeby między środkowym tlumikiem a końcowym bylo 2,25 cala a końcowy zostawić taki jak jest 2,5 cala przelotowy. Czy lepiej by bylo założyć końcowy z przelotem 2,25 cala ?

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-01-12, 01:00

Arias pisze: 213KM 220Nm to Hondą śmierdzi :P
U mnie wyszło bardzo podobnie:
Obrazek
Z tym, że to było przed korektą mapy, lekkim pasowym, i przepustnicą 65mm.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 10:25

WuWa pisze:Czy lepiej by bylo założyć końcowy z przelotem 2,25 cala ?
Z moich osobistych knowań, sama zwężka przed końcowym daje efekt, ale w końcowym tłumiku spaliny się dynamicznie rozprężają i tłumik drze ryja na wysokich obrotach, jak wsadzisz 2,25" przelot na koniec to efekt zanika, jest cisza w pełnym zakresie obrotów. Oczywiście wszystko zależy też od tłumików. Na początek spróbuj samą zwężkę przed tłumikiem zrobić, 15cm rury 2,25", a jak efekt nie będzie zadowalający to zrobisz jak będziesz uważał.

[ Dodano: 2014-01-12, 10:26 ]
Nie wiem, ale dla mnie przy 210KM to niutów powinno być z 240 ]:->


Chyba znalazłem przyczynę tego słabego niuta, w sumie coś co już było dawno poruszane na forum czyli SR20 RR vs SR20VE, wychodzi że przy mocach rzędu 200KM jest spora przewaga niuta w RR, bo 200KM VE mają średnio 215Nm, gdzie RR ma już ich 230. I uprzedzając, zrobienie ponad 200KM bez VE jest możliwe i to nawet za kase mniejszą od SWAPA, tyle że taki motor pali więcej od VE bo ciągnie od samego dołu, a nie jak się fazy przełączą. Polecam odwiedzić g20.net tam jest sporo takich Roller Rocker projektów
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
piotr100lica
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2010-06-11, 23:36
Lokalizacja: warszawa

Post autor: piotr100lica » 2014-01-12, 11:14

Można bedzie spróbować zrobić patent z ta zwężką, tylko jaki rozmiar 2,25 czy 2,0 cala ?
213 KM 220 Nm dzięki BocaMotors

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 12:11

Ja u siebie mam zwężenie do fabrycznej średnicy p11GT, masz nieco ponad 200KM, to wydaje mi się, że zwężka nawet do 2" by nie zaszkodziła, ale niech wypowiedzą się Ci co to przetestowali
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-01-12, 12:32

zwężenie do 2" może być za duże. biorąc pod uwagę różnicę średnic to daje 63mm/51mm, a pole przekroju jest już bardzo znaczące w tym przypadku. 2.25 w zupełności wystarczy

[ Dodano: 2014-01-12, 12:38 ]
a kolektor masz SSAC'a czy coś innego?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-12, 12:47

Osobiście jakbym miał SR20, nawet VVL, to zrobiłbym przejścia z 2,5" => 2,25" => 2"
Chyba, że ktoś lata tylko po torze i zależy mu na wysokim wykresie KM ;)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2014-01-12, 17:06

To ja wrzucę ciekawy wykres zaobserwowany u mnie w sunnym:
Obrazek

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2014-01-12, 17:22

Teraz wiem, dlaczego w USA ładują oporowo 3" do VE...
Ale z drugiej strony nie idzie na tym jeździć- tak drze to ryja i wpada w rezonans.
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-01-12, 18:49

Hmm, tak szukam różnych informacji po "@" :P I natknąłem się na jedną rzecz, która myślałem, że nie ma znaczenia:

Ja pisałem mój wydech od kolektora z P10GT idzie oem rurą do tłumika środkowego z SAABa Turbo 2,5", dalej idzie kawał rury 2,5" schodzi się do oem i wchodzi do tłumika RAGE'a o budowie spiralnej i......właśnie o wyjściu 4". Myślałem, że to nie ma większego znaczenia, a jednak. Duży otwór wyjścia podobno daje efekt jak w silniku odrzutowym, tak jakby tłumik końcowy miał wyrywać spaliny z układu. Jeszcze nie doczytałem jak się to ima osiągów, ale z jakiegoś powodu japońce ładują te rynny
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2014-01-13, 12:09

Wykresy obu Piotrków (n15vvl i n14vvl) nie są miarodajne i nie ma co dywagować nad zwężkami itp. Almerę trzeba jeszcze raz przestroić na rolkach a Sunny w ogóle nie był strojony na hamowni. Walków i zapłonu na ulicy się nie ogarnie. Jak tylko się z chłopakami zgadam to w obu przypadkach okolice 230NM powinny być.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-15, 20:13

Chlopaki jest tak bede kupowal silnik ve juz kupilem kolektor SSAC , tylko nei wiem co dalej ... czy ciagnac 2,5 czy jak to zrobic dokladnie srodkowy 2,5 cala i tuz przed koncowym jakas zwezka czy jak ? Przyrost mocy przydalby sie jak najlepszy , tylko ze jest jedna sprawa ten samochod robi 1500 km w jedna strone po 6 tygodniach to samo z powrotem nie mam zamiaru zeby mi uszy odpadly :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-02-15, 20:49

Emu89, 2,25" do VE

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-15, 21:00

tylko sam kolektor jest 2,5 odrazu za kolektorem robic 2,25 ?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-02-15, 21:37

można zrobić 2.25 jak mówisz ale nie tak drastycznie tylko delikatną zwężkę żeby zawirowań nie było ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-15, 21:44

Emu89, pociągnij dłuuugi środkowy na 2,5", za pierwszym kolankiem dajesz zwężenie i dalej 2,25" i taki końcowy.
Jak chcesz w miarę cicho, to daj TwinLoopa, zawsze jeszcze Nm zyskasz, a jak chcesz cichutko, to komorowo-przelotowy :)

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-16, 07:42

MacGayver, Wiadome ze przez zwezke ;)
DubSon, hmmm jak bardzo dlugi ? :) Co do ostatniego to raczej komorowo-przelotowy bedzie napewno

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 08:24

Emu89, w sumie jak dajesz komorowo-przelotowy, to środkowy nie musi być długi :mrgreen: Co innego do pełnego przelotu ;>
Daj środkowy z Saaba, one chyba mają akurat 2,5" i ładnie wyciszają jak na swój rozmiar :P

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-16, 09:43


Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 11:06

RM8XXL miałem tylko wersję z końcówką 90mm.
Bardzo fajny tłumik i dość duży! Musiałem obciąć końcówkę aby nie wystawała.
Obecnie jeździ w N14 sznikersa99.
Jest to tłumik końcowy przelotowy, a Ty chciałeś komorowo-przelotowy ;>
Co do środkowego, to może być RM01, tylko weź bez zwężki ;)
Tą redukcję da się wspawać w nierdzewkę ;) Nie lepiej taką?
http://allegro.pl/tlumik-redukcja-rur-r ... 94080.html

PS.
Tańsza opcja, to wydech ze stali aluminiowej, Mac z takiej korzysta, ja także na takiej zbudowałem ukł. wydechowy :)

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-16, 11:18

Nie bardzo sie orientuje gdzie takie rury dostac , rm za doplata robi komore , takze temat tlumikow mam juz z glowy i redukcji tez , teraz bedzie trzeba policzyc ile rury i kolanek mi bedzie trzeba :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 11:38

Emu89, ja zamawiałem na allegro :) Ale teraz jakoś nie mogę znaleźć :/

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-02-16, 21:53

Koledzy co to w ogóle jest SSAC wie ktos cos na ten temat , nie wiem gdzie to napisac wiec pisze tu

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-02-16, 21:55

Marka (chyba :D ) kolektorow wydechowych do m. in. SR20.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2014-02-16, 22:02

ja mam troszkę inne pytanie. czy stal aluminiowana taka która stosuje się na wydechy łatwo się gnie oraz czy ma jakieś różne odmiany które bardziej lub mniej się nadają na wydeszki? duża różnica w cenie jest pomiędzy tą stalą a stalą kwasoodporną? pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”