Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-18, 17:56

A3d4g6, na początek wywalenie katalizatorów i włożenie kolektora wydechowego 4-2-1 z Sunnego N14GTI lub Primery P10GT - wiąże się to z przeniesieniem sondy lambda.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-05-18, 21:24

Jeśli ma być tanio i dobrze, to wg, mnie:
1. Cały stary wydech out wraz z katami
2. Kolektor wydechowy N14 GTI P10GT lub jak są finanse to chińczyk 4-2-1
3. Środkowy z Saaba lub inna duża puszka
4. Końcowy wg. uznania ale najlepiej komorowy
5. Wydech po całości ze stali aluminiowanej 55 ewentualnie 60mm.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-05-18, 21:26

A3d4g6, sondę mogę Ci podpiąć, ale to dopiero w sierpniu, jak będę w Lbn.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-05-18, 21:32

Kolektorem z VVL służę jbc :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2015-05-19, 10:33

adam_N14 pisze:Jak tak patrzę na zdjęcie tego kolektora z Czech to cylindry schodzą się 1-4 i 2-3 więc to dalej jest 4-2-1. W Tri-y łączą się 1-2 i 3-4 sporo jest na SR20.forum tam po przespawaniu flanszy pakowali do VE kolektory z B serii i o ile dobrze kojarzę ok 10km dało się zyskać.
Dokładnie...spostrzegawczy jesteś :)
fotka tri-y z czech
Obrazek
I mój nowy nabytek za oceanu
Obrazek
Jak Coobcio wystroi okaże się co wart, bo razem z cłem przesyłką itd. kosztuję za dużo :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-19, 12:33

goago, a czemu od wuja Sama brałeś a nie z Czech?
i czemu nie kombinujesz w strone 4-1 :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2015-05-19, 15:36

Nie wiedziałem że jest taka opcja. Ktoś w Czechach sprzedaję te kolektory?
Chętnie kupiłbym 4-1 ale nic ciekawego nie znalazłem w rozsądnych pieniądzach, ten myślę że będzie stanowił kompromis miedzy 4-2-1 a 4-1. Wszystko się okaże na rolkach, chociaż moja dupa mówi że jest dobrze, nie chcę zapeszać ale sunny zapierdziela aż miło :)

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-05-19, 16:02

4-2-1 kolektor , środkowy od Saaba 95 2.0 T (słuchajcie się Ryby bo wie co mówi) elegancko wycisza, końcowy i na koniec http://allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen ... 97147.html fi 60 i fi100. tak jest u mnie : https://www.youtube.com/watch?v=adrDOLyzSKQ jak auto wróci od blacharza to nagram z lepszą jakością.






*Przepisy nowe to czy sens jest w daily robić moc, której nie ma gdzie wykorzystać?
**Chyba,że dołączamy do akcji : Nie zatrzymam się, będę uciekał,prawka nie oddam
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-19, 21:39

goago, są 4-1 w pl dostępne-polskiej produkcji :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2015-05-20, 05:00

a waży taki kolektor ze 20kg :-| Chińczyk jest fajny bo z cienkościennych rur spawany. Druga sprawa czy istnieje chociaż jeden wykres od tego 4-1?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-20, 07:56

istnieje, a i owszem, ale przy modach jakie były w tym silniku to czy jest w ogole sens? tu chodzi o cos innego, o zasade działania. Uważam, że pod wysokokręcące VE 4-1 to jak strzał w dyche. Waga pewno nie przeraża skoro samochód był wyścigówką a właściciel auta to znany w motorsporcie konstruktor... trza uwierzyć, że taka konstrukcja podziała, tak samo jak wierzymy w działanie przy wsadzaniu SSACa :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-05-21, 08:04

goago
Kolektor wygląda ciekawie :-D Sam jestem ciekaw jak wpłynie na przebieg Nm.
Ad@mus
Zajebiście było by porównać oba kolektory na jednym aucie.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-21, 12:42

myślę, że jeśli ktoś chciał by wytestować 4-1 to po wpłaceniu kaucji dało by rad podesłać na testy :)

uspawany jest z takiej samej scianki jak chinol ;) waga porównywalna :) długość kanałów pojedynczo o 100% dłuższa jak w ssac ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-05-21, 12:45

Kolektor 4-1 daje większy przyrost od 4-2-1 ale zamula dół, w przy VE sobie chwalą bo i tak się lata na wysokich obrotach co by zmienna faza się nie wyłączyła. Do jazdy na co dzień 4-2-1 ma szersze zastosowanie, jeśli nie robimy streetowej wyścigówki. Nie wyobrażam sobie gnać primerą cały czas powyżej 4,5k rpm, żeby nie odstawać od reszty na ulicy ;/


Ale ciekawi mnie inny temat ostatnio stosowany wszędzie, a mianowicie zawór na wydechu. Niestety zrobienie obejścia środkowego tłumika jest niemal niemożliwe z braku miejsca, a obejście końcowego nie wiem czy ma sens ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-05-21, 15:17

Kolektor goago to tri-y, angole twierdzili że to taki kompromis pomiędzy 4-1 a 4-2-1.
Max wartości niższe niż na 4-1, ale dół i środek obrotów porównywalny z 4-2-1.
Jak goago sprawdzi swój na rolkach to przynajmniej do 4-2-1 będzie jakieś porównanie.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-05-22, 08:35

różnice w dolnych partiach między 4-1 i 4-2-1 są marginalne, a tam gdzie się kończy 4-2-1 to 4-1 jeszcze daje rade.

Sprawdzałem ostatnio różne porównania w Hondach, Fiatach i Roverach, zasada ta sama, 4-1 przebijał wyniki 4-2-1

problematyka 4-2-1 i 4-1 jest taka, że z braku miejsca i trudności wykonania bardziej dostępny na rynku i znacznie tańszy jest 4-2-1 (tańszy i szybszy w produkcji a poprawia seryjne osiągi dość zauważalnie)

Druga kwestia to długości kanałów, żeby dobrze zrobić równe kanały w 4-1 trzeba się też dobrze nakombinować i dodatkowo zadbać o miejsce pod maską, taka to teoria i praktyka :)

Jak bym miał więcej czasu i Krzych by mi udostępnił 4-1 to bym se to obadał organoleptycznie jak zapitala
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2015-06-08, 12:35

Panowie z jakiego materiału można zrobić kompletny wydech do b13 ? Coś taniego najlepiej i łatwego do pospawania :P No i czy ktoś orientuje się ile metrów rury mi będzie potrzebne oraz ile i jakich kolanek :)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-06-08, 14:02

Ogólnodostępna stal aluminiowana, masz tego od groma na alledrogo i w każdym szanującym się sklepie z układami wydechowymi. 4-5 lat jak dobrze pospawane spokojnie wytrzymuje.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-06-08, 19:42

2m prostej rury plus odpowiednie kolana to max na b13
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

P11 mod wydechu na 2"

Post autor: howard512 » 2015-06-23, 18:17

Po doprowadzeniu swojego wozidła do bardzo przyzwoitego stanu tec. zabrałem się za "tjuning" .
Na hamowni seria wypluła 129,6 kuca i 165,2 Niutków.

Stage I - wydech , wywalilem katy i kolektor 4-1 . Wpadło 4-2-1 z P10 GT , nowy łącznik , kawałek rurki i dalej oemowy środkowy i końcowy. Całość na 2" Dzwięk na wolnych znośny, ale przy jeździe masakra jak stary cadett z urwanym końcowym

--- > https://www.youtube.com/watch?v=0O_Dvf0 ... e=youtu.be

Moc jest , lepiej sie zbiera ( o wiele lepiej) ale z tym dzwiekiem musze cos zrobic. I teraz pytanie: dać nowy końcowy czy dodatkowy środkowy przelotowy? Końcowy jest od nowości 17lat i 200 tys. Ma być cicho :)

Fotki z całej operacji --- > https://plus.google.com/photos/10858267 ... 4686296625
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-23, 18:35

howard512, to kolektor z P10 (jak piszesz na forum i jest na zdjęciach), czy SSAC (jak w opisie filmu)?
Ogólnie to przeczytaj ten temat, sporo wiedzy tutaj jest :)
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-23, 19:30

z P10 GT , poniosła mnie fantazja :)

[ Dodano: 2015-06-23, 22:30 ]
A tak to jedzie i tak hałasuje, na zewnątrz o wiele głośniej
https://www.youtube.com/watch?v=wwL4kxx ... e=youtu.be
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
gizmo
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2014-06-08, 19:10
Lokalizacja: Praga Płd, Warszawa

Post autor: gizmo » 2015-06-24, 06:19

końcowy zmień, dużo osób poleca rm motors , ja polecę Ci turboworks fi 10cm nawet bez silencera jest ladnie i w miarę cicho jak na przelot.


Nie obiecuje ze bedzie cicho , poniewaz mam taki koncowy,ale z innym srodkowym
Building a Nismo #daily #stay tuned
Obrazek

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-24, 10:16

Myślałem wrzucić dodatkowo przed środkowy takie cudo i zostac przy oryginalnym końcowym --- > http://allegro.pl/tlumik-srodkowy-przel ... 13560.html
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-06-24, 12:53

dołóż przelotwy środkowy i końcowy rm motors i będzie Pan zadowolony albo wez stary rozpruj i zbuduj sobie nowy na jego podstawie :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-24, 12:56

na początek wlasnie wrzucę środkowy turboworksa , zobacze co sie zmienilo,
o koncowym pomyśle jak ten środek nie poradzi. na dniach hamownia więc zamieszczę wykres na obecnym hondowym ryku :D
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-24, 13:04

howard512, czyli będziesz miał pomiar jedynie po zmianie tego wydechu (czy coś tam jeszcze doszło)? Jak możesz to wrzuć gdzieś wykres z poprzedniego pomiaru i tego przyszłego. :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-24, 13:08

Hamownie robię po każdym modzie. Mam wykres z serii (wyzej link d ogalerii) . Najpierw badam wpływ wydechu, wrzucę dodatkowy środkowy i znow jadę na rolki. Bezpośrednio po tym wrzucam wałek ssacy z GTI , o 0,2mm wyższe krzywki i +4st -hamownia i na koniec moda kółka zrobię lekkiego i znów hamowanie
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-24, 13:19

howard512, zakładaj temat o tej P11 i chwal się! Będę pierwszym, który będzie go śledził z tymi wykresami! :D
(ah, gdyby we Wro była tania hamownia...)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-24, 13:23

Możesz być 2 lub 3 , bo Janusz z Adamusem też trzymają rękę na pulsie :D Hamownie mam 4 free unlimited

[ Dodano: 2015-06-24, 14:24 ]
Założe później temat, ale tyle co tam zrobiłem jak opiszę to serwer padnie :P
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”